snelstromend water(grensmaas)


Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

17-10-2006 19:44

CJW KM1, 12 voet, 2,75 lbs

Deze hengels zijn gebouwd op basis van de dunste blanc die je ooit hebt gezien. Ze zijn snel, spatstrak en buigen perfect parabolisch. 90 gram voluit gooien, precies waar je het wilt hebben, ver uit de kant. De blanc is overigens kastanjerood en de wikkelingen zijn groen.

Verder zijn ze voorzien van een kurken handvat met fuji reelhouder, acht HC ogen (incl. topoog) en een roestvrijstalen afwerking bestaande uit een cone en ringetjes boven de kurk en onderaan het topdeel.

De hengels zijn nog altijd bij Cor te koop en kosten momenteel 500 Euro per stuk. Die van mij verkeren op wat gebruikssporen na in nieuwstaat. Het zijn er drie en ik vraag er 600 Euro voor.
Bedenk je wel, dit zijn de populairste CJW's, en wie ze in bezit heeft, doet ze niet snel weg.

Tjuussss...,

Raym :wink: nd
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

17-10-2006 20:06

Ik voel me al schuldig als ik er naar zou kijken.

Waarom doe je ze dan weg? Is de schreiner stok toch beter voor die guppen uit onze provincie?

Schijnt trouwens dat er op die beek die door onze mooie provincie stroomt wel grote vis zwemt. Zelfs groter dan die brasem die ik laatst had.

En ik maar blij zijn met mijn nieuw PB



Afbeelding

Weet iemand trouwens nog een water waar ik mijn nieuwe 3,5 ponders op een afstand van liefst boven de 15 meter kan krom trekken. Ik moet er wel een nieuw PB kunnen vangen. Als deze dan boven de 12 pond zou zijn is het helemaal flippekicks! :roll:

Weekje Ebro was ook top... een nieuw PB meerval. Er paste zelfs een haakje 8 met deeg in. 8) Of was dit op een limburgs vijvertje... :o

Afbeelding

Waar in brosngroen eikenhout!!!


Jaja,

Heb zelf wel in zo'n water als dat syndicaatwater met die 50-ers (jaja, in Geleen. Dus de targetvissers weten het nu ook te vinden) gevist. Het water waar ik toen viste had zelfs een gemiddeld van rond de 60 cm en soms zat er een knoert van 70+ bij. Joekels!
Het was er gewoon zo leuk aan de oppervlakte. En de runs waren zo lang!!!! Maffe frikandellen (aldus mijn broer).


Hieronder dan het feit dat er ook op de meest druk bevolkte vijver grote vis kan zwemmen. Hetzij dan in ietswat minder gave toestand.

Broer Dennis met een van de toppers...





Afbeelding

Wel leuk als je op een water waar 60 cm en 8 pond eerder regel dan uitzondering is een stel van zulke vissen aan de oppervlakte pakt.



Ik stop al met typen. Gaat weer nergens over.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

17-10-2006 21:14

Schreiner...? Hardy...? Bruce & Walker..., zeg het maar, waar moet ik beginnen? Hengels genoeg, water genoeg, zware vissen genoeg, alleen ook karpervissers genoeg. Teveel!. Wat zeg ik, karperpopiejopies genoeg, teveel, veel te veel. Oh man, wat heb ik de schijt van het karperwereldje.

Voorbeeld: ik zit te vissen (niet de eerste sessie) dit jaar op een stek waar ik jaren heb gevist, geen mens gezien al die jaren, mooie vissen, grote vissen, pb na pb werd gebroken, jaar in jaar uit, nachtegaaltje dat me de hele nacht uit de slaap hield, koppeltje ijsvogels dagelijks op bezoek, mijn vriendin moeder rat met haar kroost, zo tam dat ze uit mijn hand at... Paradijs, HET PARADIJS! Op aarde wel te verstaan.
Komt er aan de overkant aan de Belgische kant een auto aanrijden. Twee commando's stappen uit, zwaar luchtafweergeschut wordt in stelling gebracht, met ander zwaar geschut wordt er even volgens goede Luc de Baets wijze een paar emmertjes voer in het water gedumpd.

Toen kreeg men mij in het visier, mompel mompel, godverdegodverdegodverdegodver..., wat doet die klootzak hier, is hier soms een grote vis gevangen??? HEY, ENNE, STEKKENPEZEN HÈ???!!! JA JA, IK BEN HIER AL WEKEN AAN HET VOEREN!!!

Met pijn in mijn buik heb ik ingepakt, gebroken was ik. Ben sindsdien niet meer geweest, enkele maanden dus al. Het is dat mijn vriendin mij ervan weerhoudt, anders stond mijn gehele uitrusting al te koop. Nu zijn het alleen de nog cjw's.

Ik weet niet of het gevoel nog terug komt. Ik ben ook wel verzadigd geraakt, ik kon alleen nog blij worden als er weer een dertiger op de kant kwam. En maar dromen van vissen boven de veertig...
Ik moet zeggen het pennen heeft wel de sleur gebroken. Blij met ieder visje, wat zeg ik, blij met ieder tikje op de pen...

Zucht...

Met verdrietige groet,

Raym :cry: nd
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

18-10-2006 11:19

Hiero ook een Grensmaas visser...... De stroming blijft altijd lastig, zeker in deze tijd van het jaar. Een paar fikse buien en dan is het vissen op de Grensmaas voor mij voorbij....... Is er veel stroming dan kun je meestal niet ver uit de kant vissen!! Probeer dan aan de "vaargeul" kant/ diepere kant van het water te zitten!! De stroming is niet altijd het probleem, maar die rotzooi. Door die rotzooi in de lijnen wordt het oppervlak groter en dan heeft de stroming meer "grip"en wordt het lood sneller verplaatst....... Vis zelf met meestal 150 gram, maar dat is niet altijd voldoende, maar als het flink stroomt (regenbui geweest ofzo!) is er ook veel rotzooi in het water en dan helpt een 250 gram lood zelfs niet...... Voorvoeren is inderdaad de beste optie, maar dit trekt ook enorme hoeveelheden KOPVOORN aan. Het beste is dan ook om over te schakelen op 24 mm's en dan nog vang je KOPVOORN en WINDES.

Ikzelf ga niet altijd voorvoeren, vanwege de afstand. Maar ik ben ervan overtuigd dat goed voorvoeren (dus niet 1 kilootje....) echt meer en Dikkere vis op de kant brengt. Maar dat gaat je dan wel een heleboel boilies kosten...... Maar als je er nu nog mee wilt beginnen ben je naar mijn mening wat laat. In het late najaar zal de stroming vaak (hoeft niet!) toenemen....... Als je gaat voeren kunnen je gerust een kilo of 4 per twee hengels voeren. Houd er wel rekening mee dat de Maas er heel anders bijligt als je dan na een paar dagen daadwerkelijk gaat vissen...... Ik persoonlijk zou bij voorgevoerde stekken kiezen voor stekken niet al te ver uit de kant!! (Het diepere gedeelte!!)
Backleads zou ik ook echt niet gebruiken. En nagelang de stroming de toppen omhoog!! Denk eraan hoe minder lijn in het water, hoe kleiner het OPPERVLAK waar de stroming grip op heeft........
En ja, aan die rotzooi kun je niets doen, heb vaker 's nachts de hengels eruit gehaald omdat ik echt letterlijk gek werd van de rotzooi in de lijn...... Om het kwartier onder de OvaL UIT om groen uit de lijn te halen!! En Kopvoorns vangen, ook dat hoort erbij op de GRENSMAAS........................

Veel succes
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

18-10-2006 12:45

Kijk, dat is nu het probleem, véél te weinig stroming, lang niet genoeg troep in de lijnen, véél te weinig kopvoorns en barbelen maar nog altijd véél teveel vissers.

Groeten van een (ex-)Grensmaaskarpervisser

Raym :o nd
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

18-10-2006 19:11

Hé Kev,

Als je een fototje van de plas wilt zien:

http://www.hsvmaurits.nl

Kun je meteen mijn boeventronie op internet zien (niet aan te raden maarja, krijg je als je in een bestuur zit).

Afgelopen maand wel tot twee keer toe een pb verbeterd, maar da's redelijk makkelijk als je een langzaam beterende meuk-visser bent.

En by the by Raymond: spullen NNNNNOOOOIIIT verkopen. Krijg je spijt van, spreek uit ervaring.

Groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

18-10-2006 19:58

Nee toch, Raymond :o

Ga je, nu de overbevolking ook langs de grensmaas zijn tol eist, je geliefde CJW-tjes verkopen en ze inruilen voor één of andere nichtensport?! In een 3,875 mm dik neopreen waadpak kun je geen bierflesjes kwijt! Kom op, zoek ff een ander mooi stuk uit en hou die superstokken nog ff! Er zijn vast wel andere wateren waar ze goed tot hun recht komen. Je woont op 1,5 uur rijden van Frankrijk met z'n waanzinnige rivieren. Geen (karper)visser te zien daar.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

18-10-2006 20:31

Hou m daar lekker weg Bas !!!!
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

18-10-2006 22:37

Naja, ééntje dan :roll:
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

18-10-2006 22:58

Daar heb je het al Bas, jij vindt vliegvissen een nichtensport terwijl ik grote kans heb om de grootste nicht van dit board met z'n kale poes in Frankrijk tegen te komen tijdens het karpervissen... :wink:

Maar niet getreurd, ik heb hier nog een hele batterij hengels staan. Fanterland is nog niet van mijn karperviskapriolen verlost... :P

En aan drank geen gebrek, gewoon zuipen voor en zuipen na het vliegvissen, komt goed. Vliegvissen is een zware sport en je verliest tijdens de uitoefening hier van veel vocht. Dehydratatie is het grootste gevaar voor de visser, ik kijk wel uit!

Groeten,

Raym 8) nd
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-10-2006 23:07

Ik kan raymond zeker wel begrijpen. Ik heb er zelf ook al tig keer aan gedacht en al vaker dan 1 keer de spullen in de verkoop gegooid. Een soort van haat/liefde verhouding met de hobby zal ik maar zeggen. Ook de keuze voor het vliegvissen kan ik zeer zeker begrijpen. Het is daar toch een fijner wereldje dan de karpervisserij. Zelf heb ik dit jaar ook een uurtje of twee mogen proeven van een vliegenhengel. Zeker voor herhaling vatbaar kan ik zeggen.

Raymond,

Doe je ding... en als je iets van die antieke bonenstaken weg doet, of nog andere oudere spullen hebt die je weg doet moet je maar even iets laten weten.
En wat denk je van een oude 1,5 lb glasstok en barbeel?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

25-10-2006 11:13

hallo erwin,

stuur me even een PB bericht! Ik vis regelmatig op de grensmaas in de omgeving waar jij het over hebt. Tips heb ik wel maar die ga ik niet direct hier plaatsen.

Ik zal je even een pb sturen met mijn emailadrs, dat praat makkelijker
Groetjes Guido
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

25-10-2006 11:37

Beste,

Ikzelf ben geen rivierman, maar ken wel een groep mannen die dat wel doen. Bij het zien van hun foto's wil je ook meteen vertrekken, ze hebben er ook al menig dertiger uitgetrokken alsook enkele veertigers. Ik moet wel zeggen dat zij niet op de grensmaas vissen, maar op de Maas in de Waalse kant (ik ben een Belg he :lol: ). Voor zover ik weet voeren zij niet voor, maar dumpen wel tot 20kg (in goede periodes) boilies voor ze beginnen met vissen. Dus vrijdagavond arriveren 10kg voer droppen, lijnen ingooien voor een weekendje en bij elke vis weer wat voer op de plek gooien. Nachten van 10 runs zijn geen uitzondering alsook overdag kan er goed gevangen worden, maar blanken kan natuurlijk altijd.

registreer je eens op http://www.carpdream.be en vraag het daar eens, zij zullen je zeker kunnen verderhelpen
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...