Mosselbank


Plaats reactie
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

05-10-2006 22:35

Mosselbanken, een ideale plaats om je rig te plaatsen? Dat denk ik wel, maar nu het volgende,wanneer ik me rig op zo'n mosselbank plaats, plaats ik hem het liefst aan/ op de rand van de bank. Waarom? ik denk dat het tussen me ooren zit, aangezien ik altijd aan de randen/ kanten me rig het liefst plaast van wegen de trek routes van de vis en de opgroeiende schelpdiertjes. Ook vind ik het prettig dat wanneer ik op de bank vis me lijn niet over de gehele bank ligt, ook al is zon bank soms maar 4 4kante meter. Wie vist er het liefst midden op zo'n bank en vooral waarom? En welke voorslag gebruik je het liefst? Welk aas zet je het graagst in, zoet of juist iets vis achtig? Partikel of boilie, of zelfs een mossel(Prologic dd baits)?

Gr Danny
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

06-10-2006 09:49

Ik vis het liefst midden op de mosselbank, vertrouw mijn voorslag toch wel, dit doe ik met particles(kikkers, mais, tijgers en lupines in ons geval) of met een bol. Liefst geen vis. Ik vis hem op ons vaste stekje dan meestal met een notenboilie, van Team Supra baits, die heeft zich daar gewoon bewezen. Ik vis trouwens met ready mades omdat ik toch geen voercampagne met bollen houd.
Voer en vang!!!

I love BTW
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

06-10-2006 12:04

Pim Dijkgraaf schreef:Ik vis het liefst midden op de mosselbank, vertrouw mijn voorslag toch wel, dit doe ik met particles(kikkers, mais, tijgers en lupines in ons geval) of met een bol. Liefst geen vis. Ik vis hem op ons vaste stekje dan meestal met een notenboilie, van Team Supra baits, die heeft zich daar gewoon bewezen. Ik vis trouwens met ready mades omdat ik toch geen voercampagne met bollen houd.


En vangen doe je wel op die kleine bank ! :D
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

06-10-2006 12:06

Hehehe
Voer en vang!!!

I love BTW
Timon Richters
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-02-2006 16:21
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

06-10-2006 12:25

Ik vis ook vaak midden op de mosselbank wel pas ik dan een aantal dingen aan.
Ik gebruik op een mosselbank altijd met pva, een stevige voorslag (lengte varieer ik met de grote vd mosselbank).
Om te voorkomen dat de haak in een mossel of iets dergelijks prikt heb ik mijn aas en haak dus licht zwevend boven de mossels met een stukje kurk of foam. Top lood gebruik ik nooit als ik vis op een mosselbank.
Ik moet wel zeggen dat mosselbanken op sommige wateren zo veel voorkomen dat ik er niet meer vang als op andere stekken.
Plaats reactie