Rust.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

02-10-2006 14:52

Ik vis over het algemeen het meest op kleine wateren.
Ik bevindt me dus dicht bij mijn eigen voerplek.

En ik ben er echt van overtuigd dat rust iets heeeeel belangrijks is bij het vissen.
Vooral als je grote karper wilt vangen.

De karpers die minder argwaan hebben kun je altijd wel vangen.
Dit zijn vaak de kleinere.
Maar door heeel rustig te doen vang je echt grotere karper.
Het verbaast je soms hoe groot de karper kan zijn op kleine watertjes.


Hebben jullie hier ook goede ergaringen mee?
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

02-10-2006 15:03

hej jurgen ik geef je wel gelijk kwa rust.Maar ik heb het al een paar keer mee gemaakt dat ik mun montage aan het uitroeien ben en dat er wind staat endat je over je plek aan het klapperen en aan het gek doen bent. Ik leg mun hengel weer in de steun en na een half uur is het raak 25 ponds spiegel. :wink:
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

02-10-2006 15:08

Da's zeker zo .
Maar ja dat is niet te voorspellen.

Maare.
Iedereen schenkt veel aandacht aan aas, onderlijnen. voerplekken enz.
Maar rust is toch ook wel een heele belangrijke.
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

02-10-2006 15:23

ligt eraan... gooi je je bol zowat aan de overkant van het water kun je schreeuwen wat je wilt je krijgt net zoveel aanbeten!
mvg,
Luke
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

02-10-2006 17:03

Luke als het eerst goed leest gaat het erover dat je dichtbij zit te vissen.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

02-10-2006 17:46

Herman,

Ik vis ook regelmatig zeer dicht onder de kant, soms zit er maar drie meter tussen de top van mijn hengel en het aas. Dit doe ik bij een water waar maar zeer weinig mensen langs het water lopen. Rust is hier meestal zeer belangrijk. Daarom vis ik op die manier alleen maar door de week, als er weinig tot geen andere vissers zijn. Als ik toch toevallig bezoek krijg is het meestal gedaan met de vangsten. Ik heb echter ook een keer meegemaakt dat ik met een jongen stond te praten. Ik had weinig hoop meer op een vis, dus we stonden gewoon naast mijn hengels te kletsen. Plotseling zien we een grote kolk voor de kant, gevolgd door een piepende beetverklikker. Niet elke vis laat zich dus afschrikken door praten en lopen langs de oever.

Soms vis ik op een water midden in het dorp. Hier lopen per dag honderden mensen. Een maat van mij ving een mooie karper toen er heel veel hangjeugd aanwezig was, die superveel herrie maakten. Als karpers gewend zijn aan herrie langs het water maakt het dus weinig tot niks uit en kun je ze gewoon vangen.

Groeten JW
Run to the water.....
fernando breevaart
Berichten: 254
Lid geworden op: 23-05-2006 22:34
Locatie: hellevoetsluis

02-10-2006 22:32

ik zat pas een sessie te doen met mijn maat in een opzich niet zo groot water maar ik gooide mijn montage op de overkant inplaats van net onder de kant maar dat was gelijk een goed moment om te gaan voeren vond mijn maat.
hij met de zak boilies naar de overkant rig laten zakken gevoerd hij was nog geen 20 meter van de plek af waar hij aanwijzingen stond te roepen boven de rand en de pieper ging een run van een vis van 18 pond terwijl hij nog geen minuut geleden nog boven die plek stond te roepen.
dus rust is niet altijd nodig
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

03-10-2006 10:35

Ik denk dat dit een eeuwig durende discussie is, maar goed. Het is nooit verkeerd om rust op de stek te hebben, er zullen ongetwijfeld vissen zijn die zich weinig aantrekken van onrust langs de kant. Maar of het ze aantrekt :-? ? Dat weet ik niet, misschien zijn er wel vissen, die denken dat er bij onrust langs de kant (denk aan het voeren van eenden met brood) wel naar de kant komen om te aasen omdat er altijd aasresten te vinden zijn, bij dat soort gelegenheden. Maar goed, ik kan het altijd mishebben, ik zoek ook liever de rustige(re) plekken op :wink: !
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

03-10-2006 13:53

Onzin, dan zullen zoals jij het brengt, mensen die altijd tussen het riet zitten met rietstengels achter de oren en helemaal aangepast aan de omgeving en muisstil aan het water zitten, 8) altijd grote vissen vangen??
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

03-10-2006 14:57

ik heb mij 30 ger 5 meter uit de kant gevangen .
en er was heel veel lawaai van mensen aan de kant ,schreeuwen enzo .
en deze vis wordt helmaal niet vaak gevangen.
Plaats reactie