Vispas 2007...


Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-12-2006 15:08

Valt misschien wel mee Douwe, er zijn nog geen 10% van alle vissers die lid zijn van meerdere HSV-en. Na verwerking van alle 2007 gegevens moet Sportvisserij Nederland dat simpel uit kunnen filteren.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-12-2006 15:22

Bij mijn 2e vispas kreeg ik al vermeld dat ik van 2 verenigingen lid bleek te zijn en ze mij nu alleen het aanvullend supplement stuurden. Nou mijn geld nog terug. Daar was echter geen vermelding van. :D
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-12-2006 16:14

Rente is ook belangrijk Kees zal dus wel ergens maart worden. :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-12-2006 16:43

Kees, hou er rekening mee dat de betalingen altijd via de HSV lopen. Hier zal het voor sommige wat lastig worden, zo staan de plaatsnaam van de HSV op de vispas van 300 leden verkeerd ingevuld (waar ben je nu lid.) Kan zelf straks een paar honderd vispassen terugsturen daar zij niet de door ons ingestuurde ledenlijst gebruikt hebben maar de ledenlijst van 2005. Blijft voor hen een giga operatie, krijg je geen geld terug moet je maar denken dat ze best een financieel steuntje in de rug kunnen gebruiken. :lol: :lol:

Groet,
Peter
jan van kranenburg

29-12-2006 23:40

Aart Lokhorst schreef:Lorenzo, dat is nog OUD NIEUWS wat voor 2006 goldt. Niet voor 2007!


Aart,

Wat vind je van het volgende?

Ben lid van GHV en Nootdorp.
Acceptgiro GHV allang binnen en betaald. Incl.Vispas en Visblad.
Van Nootdorp bleeft die uit.

Heb er dus omgevraagd, en verteld dat ik bij de GHV al "all-in" betaald heb. Moet desondanks de de volle mep betalen.
Mijn protest leverde op dat Nootdorp incomplete lijsten ter beschikking kreeg, en dus mij de volle mep in rekening moet brengen (anders kan de Vereniging de mist ingaan...).
Voor evt. terugvordering moet ik bij de overkoepelende organisatie zijn.

Slaat nergens op!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-12-2006 00:07

Kinderziektes volop, wij weten ook dat het allemaal wel op de pootjes terecht komt.
Over twee jaar weten we al niet meer beter en hopen we dat het kindje genezen verklaart kan worden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-12-2006 00:10

Jan, ik kan daar zo geen antwoord op geven. Natuurlijk gaat er bij 400.000 namen, adressen etc. wat fout bij de eerste keer dat iets dergelijks uitgevoerd wordt. Zelf had ik met een HSV te maken die glashard beweerde dat ze alleen maar Vispassen ontvangen hadden en geen Extra Vispassen door een fout van Sportvisserij Nederland, zij deden dit waarschijnlijk om zelf geen enkel financieel 'risico' te lopen en dus schoven zij dat 'risico' af op ALLE leden die elders ook al een Vispas kregen. Wat zij beweerden was gewoon niet waar! Of Nootdorp de waarheid vertelt kan ik niet controleren, zou kunnen maar zou ook niet zo kunnen zijn.
Inderdaad is in principe wel de regel dat iemand die teveel heeft betaald dit t.z.t. van Sportvisserij Nederland terugkrijgt. Ik vind niet dat dit nergens op slaat daar men zo de vrijwillige bestuurders van HSV-en werk bespaart, die hebben namelijk ook al een puist werk gehad met de Vispas.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

30-12-2006 13:39

Hier liep mijn vereniging ook tegenaan, advies van Sportvisserij Nederland was om gewoon het volle pond in rekening te brengen.

Deze leden worden er later via het HSVleden programma zo uitgefilterd en die mensen krijgen hun teveel betaalde geld terug.

Waar verenigingen zelf de afdracht eraf halen moet de betreffende HSV dalijk goed opletten dat ze dit ook aangeven in hun ledenbestand dat ze aanleveren aan Sportvisserij Nederland.
Het kon dan wel eens zo zijn dat mensen geld terug krijgen terwijl ze dit niet eens betaald hebben en andersom.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

04-01-2007 06:52

Ben lid van één club en heb de buit reeds binnen. Hier dus geen troubels. Volgend jaar zal het wel beter gaan.....of terug worden gedraaid :D
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

04-01-2007 10:06

Worden teruggedraait?? Van mij mag het zo blijven hoor!

Ik vind het wel een handig systeem. En die lijst van viswateren die moest je altijd al meenemen. Hij is nu alleen wat dikker geworden, maar hij mag nog wel wat dikker wat mij betreft :P
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

08-01-2007 14:06

Peter Ponsteen schreef:Ik vind het wel een handig systeem. En die lijst van viswateren die moest je altijd al meenemen. Hij is nu alleen wat dikker geworden, maar hij mag nog wel wat dikker wat mij betreft :P


Als ik het hele principe goed begrijp vind ik het een goed systeem waar ik totaal achter sta, ik vind het alleen beetje jammer dat je wel verplicht wordt om alsnog zo'n boekwerk mee te nemen terwijl zo'n pasje juist handig is.

"Wel dient u bij het vissen zowel de VISpas als de lijst van viswateren, waarin het betreffende water vermeld staat, bij u te hebben en bij een eventuele controle te tonen."

Als er nou gewoon vanuit wordt gegaan dat mensen voordat ze op een water gaan vissen kennis genomen hebben van de regels omtrent een water, dan hoef je ook het boekwerk niet mee. Als mensen vissen op een water waar dat niet mag, en ze hebben toch dat boekwerk bij zich, dan heeft zo'n boekwerk zijn nut verloren.

Ook een kinderziekte?

Hoeveel boete staat erop als je de lijst "express" vergeet?

Groet,
Hatsikidee!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-01-2007 00:11

Jorrit, in dat geval vis je dus zonder een geldige 'Vergunning' en ik neem aan dat het boetebedrag daarvan jou bekend is (in ieder geval het bedrag dat voor 2006 goldt).
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

09-01-2007 01:19

Aart, ik zou het niet weten, ik ben nog nimmer beboet en ik blijf mezelf voornemen om dat zo te houden. Ik stop het boekwerkje wel ergens in mijn tas, maar dan nog vind ik het feit dat zolang je zo'n boekwerk mee moet nemen, een pasje overbodig.

Bedankt voor je antwoord IIG.

groet,
Hatsikidee!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

09-01-2007 02:59

En ik maar denken dat ik eindelijk van al dat papier werk af was, dat gesleept van de ene tas naar de ander.
Dat word gewoon vergeten.. de ene keer vis ik savonds op witvis de andere keer met de pen, dan ga ik weer een nachtje dan weer op snoek, moet je nog overal aan denken. Daar dacht ik werkelijk vanaf tezijn, zit ik er &%@# nog mee.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-01-2007 05:31

Heren,

Is het er dan zoveel beter op geworden...? :roll:

Bij vorig jaar vergeleken ben ik inderdaad minder geld kwijt, maar dat
boeit mij persoonlijk niet zo. Ook is het wel verrekte handig, dat je dat
vispasje zo in je portomonee kunt doen; dat bij behorende boekje kan al-
tijd wel in de vistas. Tot zover de voordelen.

Waarom niet gewoon 1 of hooguit 2 vergunningen voor heel Nederland?
Ja, ik weet het: Teveel belanghebbenden! Dit maakt het volgens mij "on-
mogelijk", dat je misschien op den duur met 1 vergunning alles kan be-
vissen. Er staan gewoon teveel belangen op 't spel. Overheid, HSVen,
looprecht (landerijen) verschafters enz. Ik denk dat dit toch niet gebeurd,
maar mocht het ooit zover komen, dan wil ik als volwassene gerust een
paar centen meer betalen voor een vergunning! Wel vind ik, dat er dan
rekening met de jeugd moet worden gehouden.

Ook dit vergunningstelsel, zal wel weer op z'n pootjes terecht komen,
maar ik zie nog teveel "kinderziektes". Ik heb soms het idee, dat sommige
hsv zelfs niet weten hoe het in elkaar steekt. Ik neem hen dat opzich niet
kwalijk. Maar in bepaalde gevallen had men zich weleens beter mogen
verdiepen, in het hoe en waarom.

Tot slot: Wanneer je bij een bepaalde hsv de totale afdracht hebt betaalt,
dan zal het verstandig zijn, wanneer je van een andere hsv lid wilt worden
die bij dezelfde federatie is aangesloten, om je vispas mee te nemen van
de hsv/federatie waaraan je het volle pond hebt betaalt. Zodat je kunt
aantonen dat je alleen nog de contributie + administratie kosten hoeft te
betalen aan die hsv. Dan nog krijg je soms discussies, bij de gene waar je
die "extra vispas" haalt... :) :wink:

groetjes Benny
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-01-2007 09:55

Benny, ook bij HSV-en is het allemaal vrijwilligerswerk. Vissers zullen altijd blijven kankeren, maar ik neem diep mijn petje ervoor af als ik zie hoeveel tijd vele duizenden HSV bestuurders alleen in in de VISpas / Vergunningen sores steken.
Er zijn trouwens vorig jaar meer dan 30 voorlichtingsavonden, verspreid over het land, gehouden door Sportvisserij Nederland t.a.v. de VISpas.
Één landelijke vergunning kun je gewoon vergeten, zal ook in de nabije toekomst niet gaan gebeuren.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-01-2007 10:53

Aart,

Het is ook niet als afkraken bedoeld, want ik weet ook dat het door vele
vrijwilligers wordt gedaan. Alleen het is wel licht iriterend als je ergens
komt voor die "extra vispas", en men stug blijft volhouden dat je gewoon
het volle pond moet betalen.

Landelijke vergunning kun je inderdaad vergeten, dat wist ik ook al wel,
maar het zou wel heel mooi geweest zijn... :) Ik heb steeds het idee, dat
in Nederland alles maar moeilijk moet, terwijl het vaak veel makkelijker
kan. Maar het zal wel aan mij liggen... :roll:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-01-2007 10:57

Benny wat doe je toch moeilijk je krijgt gewoon je geld terug.

Voor ons langs de waterkant begint het nu pas, mooi dat ik hier heb kunnen oefenen :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

09-01-2007 11:33

even voor de duidelijkheid

als je tweemaal het volle tarief betaald wegens meerdere lidmaatschappen van HSV's dan moet je ZELF achter je teveel betaalde centjes aan.

Dit werd bij door sportvisserij nederland op de beurs in utrecht verteld op mijn vraag. Er zal niet automatisch geld worden geretourneerd als je er zelf niet achteraan gaat
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-01-2007 11:53

Frank, dat is ook een 'kinderziekte' in dit eerste jaar. Vanaf 2008 komt dat niet meer voor. Op het totaal van 400.000 tot 500.000 vissers die een VISpas aanschaffen is nog geen 10% lid van meer dan één HSV.
Het is ook logisch dat er bij dergelijke aantallen de eerste keer wat foutjes gemaakt worden, óf door HSV-en die hun gegevens niet 100% compleet of niet vroegtijdig aanleveren óf bij de verwerking van al die gegevens bij Sportvisserij Nederland.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

09-01-2007 13:39

Logisch Aart,

maar toch handig om te weten dat je niet stil hoeft te wachten tot het wordt terug geschreven op je rekening ;)
Danny Mieremet

09-01-2007 13:54

Zo houden ze ook nog wat geld over :lol: .
Als je 500.000 maal 10% (leden die van meerdere HSV'S lid zijn) doet.... tel uit de winst.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-01-2007 13:56

Frank dat is niet volgens de afspraak die wij hebben gemaakt met Sportvisserij Nederland.
Het kan op vele manieren er is een controle via postcode waarbij de HSV bericht krijgt om terug te storten en er zijn afspraken waarbij Sportvisserij Nederland zelf terugstort.
Het gaat tever om uit te leggen wat het verschil daarbij is.

Maar oke het zal in dit jaar blijken waar de fouten nog liggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-01-2007 13:59

Danny heb jij inhoudelijk kennis van de afspraken die gemaakt zijn op HSV en federatief niveau?
Dergelijke verdachtmakingen slaan nergens op namelijk.
Er wordt inderdaad enige aandacht gevraagd van de leden zelf, ik neem niet aan dat de Nederlander geld laat liggen waar hij recht op heeft.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

09-01-2007 14:00

Tja,

dit is wat ik mij heb laten vertellen op de stand van sportvisserij nederland afgelopen november..

grt.
Frank