Stelling 1:Checken of de vinnen goed liggen in het schepnet


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

08-11-2002 00:03

Laurens Maasland bracht in de topic "Een aantal stellingen" 5 stellingen naar voren.
( http://www.karperwereld.nl/forum/viewto ... orum=18&18 )

Ik zou het jammer vinden als een aantal van deze stellingen (te) weinig aandacht geven doordat ze allemaal in één topic staan.
Vandaar dat ik ze even gesplitst heb. Dat komt de discussie alleen maar ten goede denk ik...

Groetjes, Sjoerd


_________________
I know it's not much, but it's okay, keep on CARPHUNTIN' anyway!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Groot op 2002-11-08 00:18 ]</font>
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-11-2002 02:42

Beste Sjoerd,

ik denk het niet en denk ook niet dat dit Laurens zijn opzet is. Als dit wel het geval zou zijn geweest dan had hij deze stellingen zelf wel gesplitst.

Bepaalde stellingen zullen vanzelf wel een vervolg krijgen....dus wacht maar af.

Groet, MB
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

08-11-2002 08:14

Idd check ik altijd de vinnen bij het landen van een vis. Zodra de vis in het net zit haal ik de armen uit het blok en rol ik me net op tot vlak boven de vis, hierbij op lettend dat de vinnen goed liggen. Door het net op te rollen heeft de vis geen kans om in het net te gaan spartelen en zichzelf te verwonden. Bij het uit het water tillen ondersteun dan ook nog de buik van de vis zodat de vis niet door gaat hangen.

Groet,

Ps het opsplitsen maakt het veel overzichtelijker, en daardoor is het makkelijker om te reageren op de stelling en de reacties van anderen.

Kiron
Willem Driessen
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Erp (bij Veghel) N.B.
Contacteer:

08-11-2002 14:30

Misschien klinkt dit heel stom en is het dat ook wel. Ik let er bijna nooit op. Maar als ik de vis uit het net haal liggen de vinnen altijd goed.
Mijn manier van landen is eerst de vis naar het net dirigeren, dan het net er onder, armen uit het spreiderblok, net oprollen, op deze manier kunnen de vinnen haast niet fout zitten omdat ze tegen het lichaam aangedrukt worden tog?

Willem Driessen
Een run in de morgen is een dag zonder zorgen. CarpTeamErp
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

08-11-2002 15:27

Juist Willem zo doe ik het ook.

gr. Kiron
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

09-11-2002 18:31

Ik ben bang dat ik moet toegeven dat ik er eigenlijk bij het scheppen nooit op let, maar vreemdgenoeg bij het onthaken en wegen wel. Ik heb overigens nog nooit een karper op de mat gelegd waarbij ik zag dat de karper de vinnen wel dubbel had liggen? Is dat stom geluk? Of kijk ik zo scheel? Ik heb het idee dat het dubbelliggen van de vinnen zeer weinig tot nooit voorkomt hoewel de mensen die er wel op letten (en daar valt beslist niet iedereen onder) goed bezig zijn. Je kan beter extra voorzichtig zijn i.p.v. denken dat het wel goed is en daneen keer een fout maken. Het is denk ik een vorm van automatisme, of je bent het gewend te doen of je bent het niet gewend. It's that simple! Ik ga het mezelf ook maar proberen aan te leren.
mvg Rob van Os
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

09-11-2002 18:48

vind ik ook rob , als je valt zet je toch ook eerst je handen zodat je je hoofd niet bezeerd ofzo , ik denk dat dit hetzelfde is met een karper

MVG miguel
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-11-2002 22:30

Ik controleer wel altijd de vinnen, maar op
een hoge kade word dat wat lastiger!

gr. Benny
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-11-2002 00:54

Ik weet wel zeker dat dit te weinig wordt gecontroleerd. Ik kom nog te veel vissen tegen met gebroken vinnen. Ik denk dat een hoop mensen niet eens weten dat vinnen kunnen breken. Dus hierbij, let er altijd op.

Bart
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-11-2002 11:07

Sjoerd,

Ik waardeer je initiatief om het geheel overzichtelijk te maken, maar persoonlijk vind ik het geheel er niet echt op vooruit gegaan, zoals Michael reeds zei.

Ook vind ik in de index de onderwerpen niet goed omschreven.

Dit is geen aanval naar jou persoonlijk, maar ik heb gereageerd in de oorspronkelijke discussie op zondag.

In dit geval vind ik een discussie zeer lastig worden, omdat diverse meningen van verschillende personen nu in maar liefst 6 (!!!) verschillende discussies staan.

Als iemand nog reacties op mijn laatste reactie heeft, dan zou ik die persoonlijk graag in de oorspronkelijke discussie zien, zodat ik de mening van anderen er wat makkelijker op na kan slaan.

Groeten Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Plaats reactie