voer vraagje


Plaats reactie
jasper de boer
Berichten: 24
Lid geworden op: 18-06-2006 15:10

24-09-2006 16:05

:oops: ik weet niet of dit hier goed staat.maar ik heb een vraag,stel ik voer over een groot stuk water mijn boilies,hier een daar wat voer,dan maak het niet uit op wat voor een stuk je gaat zitten,maar nu wil ik weten als ik dat een paar x heb gedaan dat voeren en er gaat iemand anders op de zelfde strook zitten met een heel ander aas :cry: vangt hij dan die vissen die op mijn voer zitten of niet? :oops:
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

24-09-2006 16:10

Tuurlijk wel. Ik vang mijn vissen ook vaak met voer dat ik niet gebruik om te voeren. BV. Ik voer dagenlang met mais om vervolgens te gaan vissen met boilies. Life sucks. :wink:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-09-2006 16:10

Dat is nogal moeilijk te voorspellen, omdat er natuurlijk meer dingen in het spel zijn. Ik denk dat hij best een deel zal vangen, de vraag is alleen hoe groot dat deel zal zijn. Dat zal afhangen van jouw en zijn aas, maar bijvoorbeeld ook van zijn hengelkunde en van de bereidheid van de vis tot azen.
Als je even rustig er bij gaat zitten kan je ongetwijfeld nog een paar meer factoren bedenken die mee spelen.

Trouwens ook nog een afweging, als hij een vis vangt hoeft dat niet automatisch te betekenen dat jij hem niet meer vangt, maar het kan wel, is in dit geval per vis verschillend (en per boilie waarmee gevoerd werd).
Laatst gewijzigd door Daaf Wolters op 24-09-2006 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-09-2006 16:10

Hij zal er best van profiteren. Want je lokt met jouw voer immers de vissen naar die stek/strook toe. Maar als je langere tijd door blijft voeren met dezelfe boilie en het is een kwalitatief goede boilie dan gaat ie zich wel onderscheiden van de rest. Ik denk dat door langer door te gaan toch een beetje herkenning en vertrouwen ontwikkelt in jouw boilie bij de karpers en dat die andere vissers er lang niet zoveel voordeel mee doen. Maar zoals ik al zei. Ze zitten dan natuurlijk wel op de goeie plek waar de vis komt :-?
jasper de boer
Berichten: 24
Lid geworden op: 18-06-2006 15:10

24-09-2006 16:18

:D oke thnx @ll
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

24-09-2006 19:53

heb eens 2 weken een stek goed aangevoerd.. daarna met me neefje er 24 uur gezeten. ik met mijn aas waar ik ook mee had voor gevoerd en hij met zijn eigen boilies. ik had zijn stekken ook aangevoerd met mijn boilies.

stand na 24 uur. 6 runs voor mij en 2 runs voor me neefje. waarbij ik moet zeggen dat er 1 op mijn aas is gevangen omdat hij toch ging inzien dat mijn voer beter werkte.

moraal: een vis aast op voor gevoerd aas vertrouwder dan op aas wat er ineens tussen ligt..
Gebruikersavatar
Ron van Wezen
Berichten: 86
Lid geworden op: 01-11-2005 21:06
Locatie: amterdam

25-09-2006 12:00

Remko Oude Elferink schreef:heb eens 2 weken een stek goed aangevoerd.. daarna met me neefje er 24 uur gezeten. ik met mijn aas waar ik ook mee had voor gevoerd en hij met zijn eigen boilies. ik had zijn stekken ook aangevoerd met mijn boilies.

stand na 24 uur. 6 runs voor mij en 2 runs voor me neefje. waarbij ik moet zeggen dat er 1 op mijn aas is gevangen omdat hij toch ging inzien dat mijn voer beter werkte.

moraal: een vis aast op voor gevoerd aas vertrouwder dan op aas wat er ineens tussen ligt..


jij hebt het 1 keer getest dus dat is een moment opname.
als je zeker wilt weten dat de karper het onbekende aas eerder laat liggen denk ik dat je dat vaker moet proberen.

het had ook zo kunnen zijn dat je beide met het aas viste waarmee je hebt voorgevoert en dat de aantal runs ook hetzelfde waren als wat je nu hebt.

mischien krijg je neefje de volgende keer wel meer runs terweil hij met het onbekende aas vist.

conclusie: eerst een paar keer zo vissen, dan de uitslagen bekijken en dan kan je bepalen wat de karper eerder pakt

gegroet :D
fuck onderschrift
Afbeelding
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

25-09-2006 16:39

Die visser profiteerd dus inderdaad wel van jou opgebouwde voerstek.

Wat mijn belevingen zijn:
Ik heb een hele tijd op een water (6 ha) veel gevoerd op het gehele water. Dus overal wat voeren, zodat de vissen overal jou aas tegen komen.
Dit heb ik in een periode van 2 tot 3 weken gedaan. Daarna ben ik voorzichtich 3 voerstekjes gaan opbouwen, maar ondertussen wel nog over het gehele water voeren.
Op die mannier kun je ver woor zorgen dat de vissen veel vertrouwen krijgen in je aas, en eventueel ander aan gaan negeren.

Het heeft bij mij in ieders geval goed uitgepakt.

Groeten,

Luuk
Laatst gewijzigd door luuk schenkelaars op 25-09-2006 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

25-09-2006 17:32

luuk schenkelaars schreef:Die visser profiteerd dus inderdaad wel van jou opgebouwde voerstek.

Wat mijn belevingen zijn:
Ik heb een hele tijd op een water (6 ha) veel geboerd op het gehele water. Op die mannier kun je ver woor zorgen dat de vissen veel vertrouwen krijgen in je aas, en eventueel ander aan gaan negeren.

Het heeft bij mij in ieders geval goed uitgepakt.

Groeten,

Luuk


Ik wou dat ik met boere zo ver kwam :D
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

25-09-2006 23:52

haha, voutje... :wink:
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Plaats reactie