boete


Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-09-2006 00:08

Afbeelding
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

18-09-2006 12:19

Joachim denkt dat ie heilig is ofzo ?? notaire overtreders moet het recht tot beroep ontzegd worden. Ik werk zelf binnen de politie en moest na te hard rijden op mijn motor naast de boete mij nog eens verantwoorden bij de districtsleiding (terecht). Dus wees een vent en betaal gewoon.

mvg Bouke van Thiel
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

18-09-2006 14:05

:lol:
En waarom moet het recht tot beroep ontzegd worden? Ik weet na een aantal weken niet meer of ik wel of niet te hard heb gereden dus wil ik dat wel is zien op de foto. Kan ook de auto naast je zijn die te hard rijdt..

Achter een bushokje verstoppen, en dan met lasergun voor een auto springen die 4 KM te hard rijdt... In maart werd ik staande gehouden omdat er aan de bovenkant van m'n voorruit nog 6 cm ijs zat... Laat ze eerst maar is met dat soort onzin dingen stoppen, dan stop ik met zeiken

Oja Peter sorry voor de late reactie, ik was vissen :D Maar dat rechten studeren is toch niks voor mij hoor! Ik werd trouwens nog gecontroleerd, maar hoefde geen vergunningen te laten zien :-?

Het is ook echt het ene of het andere uiterste he, 2 jaar geleden kreeg ik nog een boete omdat de handtekening op m'n vergunning niet identiek was aan die op m'n legitimatie.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-09-2006 14:39

Afbeelding

lang leve de politie ! :-?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-09-2006 19:08

Douwe Bijlsma schreef:Nou dat is een leuke,

Voorhanden hebben; een vistuig voorhanden hebben op of in de nabijheid van enig binnenwater

te weten één of twee hengel(s), terwijl men niet bevoegd (akte) of gerechtigd (vergunning) is IN DAT water te VISSEN!!

Ik zou een poging wagen, als ik het goed begrijp mag je in dat water VISSEN.


Douwe, je hebt het bij het rechte eind. Feitnummer H662b is niet juist in dit geval. Het had H662c moeten zijn; voorhanden hebben van meer dan 2 hengels. Het feit dat je er met 2 hengels al aan het vissen bent valt ook onder voorhanden hebben. Boete is dan 75 euro.

Emiel, je kunt:

a. de boete gewoon betalen,
b. een brief schrijven naar de Officier van Justitie.
c. niet betalen en afwachten tot je een oproep voor de kantonrechter krijgt
en dan je verhaal doen.

groet,
Kees

PS Zelf zou ik in jouw geval voor optie b kiezen, dat kost je het minste tijd. Als de politie een fout maakt, is het je volste recht om daartegen in beroep te gaan!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-09-2006 19:33

Kees was ik al bang voor, ik heb met opzet op jou gewacht met antwoorden.
Emiel bj deze, ik had het dus toch bij het rechte eind, bezwaar maken dus.

Mazzelkont scheelt je € 75,00 want dat is dan ook het juiste transactiebedrag.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

19-09-2006 07:36

Kees en Douwe,
Bedankt voor de les! :D
Omar.
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

22-09-2006 20:22

Hoi kees of douwe


maar kan ik dan wel bezwaar aantekenen bij de officier van justitie ?

ik had gebeld naar cjib voor het adres van de officier van justitie om dat ik bezwaar aan wilde tekenen maar kon op de papieren het adres niet vinden

dus heb ik gebeld en zeiden ze tegen mij dat ik geen bezwaar kon indienen omdat het een transactievoorstel was
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-09-2006 07:54

Het kan inderdaad niet zoals dat bij een verkeersovertreding moet (Wet Mulder) omdat de Visserijwet daar niet onder valt. Wel kun je een schriftelijke reactie op het transactievoorstel schrijven, dat krijgt die desbetreffende OvJ echt wel onder ogen dan. Misschien reageert hij alleen niet en stuurt toch gewoon een oproeping. Dan moet je alsnog naar de kantonrechter, volgens mij zit die in jouw geval nog steeds aan de Vismarkt (hoe toepasselijk) in Gorinchem.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-09-2006 09:17

Kees,

Ik weet niet hoeveel officeieren er zijn, maar ik denk dan toch dat je in de aanhef al een aantal zaken moet vermelden.

Jij weet dit beter dan mij, misschien wil jij die zaken nog even bekend maken?

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-09-2006 14:22

Gewoon adresseren aan het parket en t.a.v. de Officier van Justitie. Als je in je bezwaar het nummer van je proces-verbaal maar vermeld en een eventueel zaaknummer, dan komt het vanzelf op het bureau van de desbetreffende OvJ terecht.

Gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-09-2006 14:56

Beste Emiel,

Wanneer dacht je je verlies te nemen? Je bent al gematst met 50 ipv 110.

Ga maar vanuit daty je met een boemerang bezig bent. Alleen krijg je hem niet zelf in je bakkes retour, maar je collegae die het 1 en ander hopen voor elkaar te krijgen.

MVG

Klaas