1dagje voorvoeren


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

14-09-2006 13:40

Aankomend weekend ga ik vissen met een maat en ik ga vanavond wat voorvoeren...
Omdat we eigenlijk een minimaal aantal dagen voorvoeren wouden we 10kg boilies over een lange strook verdelen. maar waar ik nu beetje mijn twijfels over heb is het volgende.
als we dus der gaan zitten (2e dat der voerigaat) moeten we der dan weer 10kg ingooien of dit bv halveren 0f bv 7kg en want we zitten er zaterdag nacht ook nog.

In het water zit een redelijk veel karper tis wel een groot water maar dit door allemaal kleinere plasjes die met elkaar zijn verbonden.
De strook waar we vissen is denk ik zo'n rond de 70 meter lang...

Groeten Barry 8)
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

14-09-2006 14:13

Ik had er 20 kilo in gegooid!!
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

14-09-2006 14:45

Ik zou tien als max houden, waarvan 6/7 op die strook en de rest nog verspreider. Maar 10, ik vind het veel hoor. Maar tijdens het vissen zou ik met 2/3 kilo beginnen en pas weer bijvoeren als er teken van leven geweest is.
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

14-09-2006 15:06

waarom wil je en lange strook maken.zometeen zit er geen vis weg 10 kilo.Waarom maak je niet per hengel een plek(wat ik wel zou doen).Doe het ook wel eens hoor voor voeren donderdags en van vrijdag op zaterdag vissen maar dan wel per hengel een andere plek.Maar dat is aan jou de keus.

Als je toch een strook maakt zou ik net als pim een kilo of 5/6 strook en dan 2/3 kilo er om heen gooien en als je gaat vissen ook 2/3 kilo voeren over de strook en weer verspreid.

Hoop dat je er wat aan hebt mvg remco
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

14-09-2006 15:43

wat storten jullie een hoop zeg ik voor meestal een kilo of 2 voor een kilotje per hengel wel voer ik na 2 vissen te hebben gevangen gelijk weer een kilotje
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

14-09-2006 15:47

ik snap hem wel
Als je slechts één dagje voorvoert zou ik ook niet veel vetrouwen hebben in 2 kilo ofzo.
Eens goed storten en dan de dag erna met een kilotje beginnen en dan zie je wel

(niet dat ik een biggenvanger ben, maar ik tracht te helpen)

adios
joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

14-09-2006 16:10

Als je veel in 1 keer voert en de vissen vreten niet dan ligt er 10 kilo voer te bakken op de bodem. Komt er dan uberhaupt vis op de plek dan moeten ze zich eerst een weg banen door een berg voer voordat ze bij je haakaas zijn aan belandt.

Probeer niet met 1 keer veel voeren hetzelfde te bereiken dan met 2 weken lang een kilo'tje om de dag oid.

Als je dan toch wat anders wilt doen gooi dan kleine hoopjes boillies verspreid over een groot gedeelte. Op verschillende dieptes, afstanden van de kant af en langs een oever bijvoorbeeld.

Ga je met z'n tweeen vissen en leg ieder de stokken verspreid over dat stuk water wat je aangevoerd hebt. Dezelfde taktiek hanteren met bijvoeren als met de dag ervoor voorvoeren alleen de hoeveelheden wat minder.

Hou je gedeist, vooral als je strak onder de kant zit te vissen.
Vissie kump zo!
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

14-09-2006 17:07

Barry,

Ik heb zeer goede ervaringen met een strook voeren, 1 dag van tevoren. Maar om er 10 kilo in te gooien??? :-?
Mijn vismaat en ik gebruiken deze manier van vissen regelmatig en gebruiken dan tussen de 1 en 3 kilo voer tijdens het voorvoeren. Tijdens het vissen gaat er een kilo over de gehele strook.
Met deze hoeveelheden ging het bij ons super. Het kost ook nog eens minder en je doet er niet aan mee om weer eens een water om zeep te helpen door absurde voerhoeveelheden te gebruiken, want dat gebeurt helaas steeds vaker!

Suc6! JW
Run to the water.....
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

14-09-2006 17:12

In het water zit een redelijk veel karper


en dan nog niet over de brasems gesproken zeker?

Dusssssssssss 't kan geen kwaad volgens mij
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

14-09-2006 17:14

Als je mee wilt doen aan het verzieken van een water / karperbestand niet nee.
Als je naast vissen vangen ook nog een beetje respect hebt voor de natuur misschien wel????? :roll:
Run to the water.....
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

14-09-2006 17:38

Je zegt een strook van 70 meter en dan daar 10 kilo boilie's op dan wordt het nog een behoorlijke compacte voerstrook. Ik zelf zou die 10 kilo dan beter verspreiden. Zelfs eerder verminderen tot een kilotje of 4. Dan 2,5 kilo lekker verspreid over de strook! Laat ze maar zoeken 8) en dan nog 1,5 kilo HEEL VERSPREID om die strook heen.
Storten is leuk en aardig, maar naar mijn mening zijn het toch maar een gering aantal vissen die dit op eten. Met verspreid voeren bereik je ongetwijfeld meer vis!

Maar succes
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

14-09-2006 17:56

Als je mee wilt doen aan het verzieken van een water / karperbestand niet nee.
Als je naast vissen vangen ook nog een beetje respect hebt voor de natuur misschien wel?????


Komaan man, meen je dat nu echt? Effe denke een groot water, veel karper, waarschijnlijk ook veel witvis, de goede tijd van het jaar en dan kankeren over 10kg boilies op één dag??????

voor sommigen is dit zelfs nog weinig, zie maar naar Eddy Sterckx, alhoewel die kerel idd overdrijft met 30kg boilies per keer, maaaaaaaaar 10kg is het einde niet hoor, ik durf te wedden dat het morgen al allemaal opgegeten is. Je hebt slechts één school karpers nodig, zo van die torpedoschubjes en alles is leeg

Mvg
Joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

14-09-2006 18:29

Soms is 10kg teveel, soms nog te weinig... :wink:

Ik vind het dan ook een gezeur om niks. Tuurlijk is het niet de bedoeling,
dat je zomaar raakt stort, maar er zijn situatie/factoren die om veel voer
kunnen vragen.

Barry,

Wat ook goed KAN werken: Een avond van tevoren een aantal kg boilies
voeren over een groter gebied, en dan deze dan de andere dag afvissen
met een single boilie of hooguit voorzien met een pva stringer met een
stuk of 5 boilies erop.
Ik noem bewust niet het aantal kg boilies, omdat dat per water en situatie
kan verschillen.

groetjes Benny
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

14-09-2006 18:41

Zoals Benny hier boven ook al aangeeft is het onmogelijk voor ons om hier aan te geven of jou taktiek de juiste zal zijn. Alles is afhankelijk van de omstandigheden.

Ga iig. nooit veel voeren zonder dat je weet of er kans is dat vis het aas tegen zal komen....


Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

14-09-2006 18:49

De heer Werfhorst lang geleden man, je bent slechts enkele keren online geweest zag ik in dat jaar tijd, toen we onze zoet=spiegel en vis=schub discussie hadden.

ff offtopic: je had gelijk :wink:
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

14-09-2006 18:59

als er zoals je zei veel karper zit zou ik een plek zoeken waarvan je zeker weet dat ze erlangs komen en dan daar voeren, maar 10 kilo? ik vind het erg veel, zelfs als ik op heel groot water vis voer ik dat nog niet, hooguit 2 kilo per keer en als ik er dan zit hooguit een halve kilo per hengel en dan houd het echt wel op, maar hangt ook veel van het water af natuurlijk.
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

14-09-2006 19:45

Ok der staan iig reacteis tussen waar ik cker wat aan heb, ik heb vanmiddag der nog even een tijdje gezeten en na zitten denken en toen kwam ik er ook achter dat de strook die we gaan bevissen korter was dan ik in 1e stantie dag gisteren in het donker dacht hij is een metertje of 50 :lol:

Dus zoals het nu lijkt ga der wat minder voeren in en maakt ik een paar compactere stekjes waar het haakaas komt te liggen maar me bedoelling is om de karper in dat gedeelte te houden tot wij der gaan vissen

Maar ik ben er bijna overtuigt dat als ik der 10kg in gooi van het grootste deel binnen 24u weg is dan wel door karper en als ze tijdje liggen brasem ongeachte waar ik in dat water vis. Maar dat nu terzijde nu ben ik weg aan het voeren:P

groeten Barry
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

15-09-2006 08:57

joeri onkelinx schreef:
Als je mee wilt doen aan het verzieken van een water / karperbestand niet nee.
Als je naast vissen vangen ook nog een beetje respect hebt voor de natuur misschien wel?????


Komaan man, meen je dat nu echt? Effe denke een groot water, veel karper, waarschijnlijk ook veel witvis, de goede tijd van het jaar en dan kankeren over 10kg boilies op één dag??????

voor sommigen is dit zelfs nog weinig, zie maar naar Eddy Sterckx, alhoewel die kerel idd overdrijft met 30kg boilies per keer, maaaaaaaaar 10kg is het einde niet hoor, ik durf te wedden dat het morgen al allemaal opgegeten is. Je hebt slechts één school karpers nodig, zo van die torpedoschubjes en alles is leeg

Mvg
Joeri


Het wordt heus wel opgegeten, dat is inderdaad geen probleem. Wat veel mensen echter vergeten is dat het ook weer uitgescheten wordt. En dit is nu net wel het probleem! Die schijt is voeding voor alg, dan weer blauwalg enzovoorts....
Ik zeg ook niet dat je het verziekt als je één keer zoveel voert, maar helaas doen steeds meer mensen dit en dan wordt het bij elkaar veel te veel voer met alle gevolgen van dien. Ik heb het in de praktijk meegemaakt. Een water bij mij in de buurt is in twee jaar tijd compleet verziekt, ik kom er nooit van mijn leven meer!!!
En Eddy Sterckx? Tja, ik zal maar niet zeggen wat ik over hem denk....

Groeten JW
Run to the water.....
Plaats reactie