Oorlog aan de rotzooimakers aan de waterkant!


Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-09-2006 13:17

Ben het zat.....

Dat je ergens gaat nacht-vissen waar het niet mag (letterlijk pal achter dit verbodsbord binnen 100 meter van de bebouwde kom), kan ik nog enigzins volgen en begrijpen (ben ook niet roomser dan de paus).

Maar als je dan ook nog eens op een dergelijke stek waar je niet mag nachtvissen een ontzettende kolerezooi achterlaat is mijn inziens gewoon de goden verzoeken tot maatregelen :evil: :evil:

Mat Carp club Zoetermeer willen we het e.e.a. bereiken en bewerkstelligen t.a.v. uitbreiding nachtvissen, 3 e hengelvergunning etc etc
Als ik dit soort zaken tegenkom dan zakt mij de moed echt in de schoenen om hiermee door te gaan :cry:

Wat ik regelmatig ook tegenkom is het volgende..men neemt dan wel een vuilniszak mee, vult deze netjes met troep en de vuiliszak blijft dan gesloten achter op de stek... :-?
Ben ik nou zo dom of....
De gemeentereiniging komt echt niet langs hoor bij jou stekkie!! :( Daarentegen weten de ongediertes , vogels jou vuilniszak uitstekend te vinden en met gemak maken zij dit open met hun snavels op zoek naar wat lekkers..en alles ligt weer open en bloot op de stek.
Andere bezoekers zien dit en doen terecht hierover hun beklag.

TIP : Mocht jou klikobak al gauw te vol raken met troep...bij elke bushaltes in Zoetermeer en op de parkeerplaatsen van bijna alle recreatieterreinen staan prullenbakken...kleine moeite toch?

Op deze stek hebben twee of meerdere personen gezeten het afgelopen weekend ( 1 persoon met een tentje met hieroverheen een extra camouflagenet), heb ze niet gesproken of gezien daar ik er geen behoefte aan had. Hedenochtend trof ik het volgende aan toen de "vogels" gevlogen waren.
Foto's spreken voor zich... :(
Ondanks de twee flessen smirnoff denk ik niet dat het hier om polen of russen gaan... :o , de schoenen begonnen blijkbaar ook te knellen.
Mocht het zo zijn dat dit andermans troep was...dan neem je maar je verantwoordelijkheid en had je het maar moeten opruimen.
Vind je het te vies om beet te pakken wat ik me kan voorstellen....bij elke bezinepomp liggen plastic wegwerphandschoenen, neem er wat van mee en bewaar het bij je visspullen en de meegenomen vuilniszak :wink:

Vanaf nu ga ik er foto's van maken en bij calamiteiten plaats ik deze gewoon open en bloot hier op het board, ben je toevallig dan ook nog eens lid van Carp Club Zoetermeer...ben je niet langer meer welkom als lid.
Enough is enough...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 11-09-2006 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

11-09-2006 13:27

Hans, nu op zoek naar hij die geen schoenen heeft :lol:
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-09-2006 13:37

Hans het inderdaad om niet goed van te worden.
Zo hebben er ook een stel eikels zitten vissen bij de uitlaat centrale diemen.
Kan je vertellen de bende was nog een graadje erger.
Misselijk makend wat voor tering bende er achter gelaten wordt door in dit geval karper vissers.
Resultaat na wandeling met de honden hebben mijn vrouw en ik 2 zakken troep weggehaald en deze eikels hadden letterlijk van alles in een kampvuur gegooid. Nou mijne heren blik brand niet.
Ruim gewoon netjes je afval op kleine moeite heb een beetje meer respect voor je omgeving.
Heel simpel maar kennelijk te arbeidsintensief

Bob
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

11-09-2006 13:43

dit is het ergste wat je kan doen aan de waterkant, toch, echt schandalig. Ik hoop dat je aktie zijn vruchten afwerpt.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

11-09-2006 13:48

nou die heeft flink aan de alcohol gezeten.

ik ben het ook echt zat al dat afval op ruimen van andere.
niet alleen de vissers.

er zijn zat van die mensen die afval hebben en het gewoon langs de weg dumpen of in het bos.
ik kan er toch niets aan doen het enigste wat ik kan doen is de rotzooi op te ruimen.

groet thijs.
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-09-2006 14:17

Hoi Hans,

goede zaak die foto's.
van mij mogen die lui met naam en toenaam bekend gemaakt worden.
en als het niet hun rotzooi was dan hadden ze het nog kunnen opruimen.

kwestie van mentaliteit..

Wel jammer dat er waarschijnlijk geen politiecontrole geweest is.

Paul
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

11-09-2006 14:40

Helaas een ook mij niet onbekend tafereel. Normaal gesproken is dit voor controleurs, BOA's en politie erg moeilijk om aan te pakken, behalve indien er zowiezo niet mag worden genacht!!!!! Zie je vissers nachten op een plek waar dat niet mag (denk ook aan gesloten nachtvisseizoen!) bel dan de politie (of tip een controleur). En verschuil je nu niet achter collegialiteit, want als dit door je "visvrienden" wordt achtergelaten, dan heb je geen vijanden meer nodig!
Omar.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-09-2006 14:52

sorry hoor, maar ik zal nooit iemand een oor aan naaien al is het een visser die er een bende van maakt.

er moet meer politie op straat, maar dat kost geld.is dus niet mijn probleem.

als die politie meer op pad gaat i.p.v. achter de PC PV`s opmaken voor brommers die 5 km te hard gaan,dan zien ze die mensen zitten,vragen ze hun om hun vergunning en als iets niet door de beugel kan, contact opnemen met de HSV en de vergunning afpakken.

die taak ligt niet bij mij, en zoals ik eerder zei.ik zal nooit "klikken" iemand een oor aan naaien of verraden!

vr gr,

michel
jan kooyman
Berichten: 60
Lid geworden op: 06-08-2006 20:26
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

11-09-2006 15:03

bij ons in de buurt valt het gelukkig wel mee.
(niet dat er veel vissers zitten)
Danny Disseldorp
Berichten: 233
Lid geworden op: 08-04-2006 22:45
Locatie: denhaag
Contacteer:

11-09-2006 15:07

wilde vandaag eens lekker een rondje langs alle viswateren hier in de buurt maken omdat ik wel heel vroeg uit was...

en ja hoor bij het eerste water was het al meteen raak godverdomme :evil: had geen vuilniszakken bij me.. maar kon de troep gewoon opruimen met de zakken die hun lieten liggen wat ik me dan bij me zelf afvraag: WAAROM HEBBEN ZE DAT DAN ZELF NIET GEDAAN!!! :evil: DE HUFTERS...

na een dik half uur ruimen was ik het zat en ben maar weer naar huis gegaan.

ze verpesten het niet alleen voor hun zelf maar ook voor ons (voor ons is het, het ergst)

geloof dat ik deze flikkers ken dus zal ze is goed op hun flikker geven met een preek waarom ze de term ''karpervisser'' niet waardig zijn...
Hou je hoofd koel
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

11-09-2006 15:14

Sorry Michel, maar je hebt last van verkeerde loyaliteit. Degenen die jij niet wilt verraden, verraden jou en alle andere nette karpervissers. Je kunt niet alle verantwoordelijkheid afschuiven op de politie, je zult als burger (en dus ook als karpervisser) zelf verantwoording moeten nemen. Indien jij misstanden ziet aan de waterkant en dit niet meldt aan de mensen die dit kunnen aanpakken, dan ben je feitelijk medeverantwoordelijk voor het voortbestaan van deze wantoestanden! Ik hoop dat je inziet dat wij het hier niet hebben over een individueel belang van één karpervisser, maar over het voortbestaan van de hele karpervisserij! (Zie de topics over Plas Vechten e.d.).
Groet, Omar.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-09-2006 15:38

ik begrijp wat je bedoelt Omar,

maar.... ten eerste zijn de politie niet mijn vrienden, en zullen het nooit worden ook ,daar heb ik mijn redenen voor.over een oor aan naaien gesproken..........

om stiekem de politie of controleurs te bellen om een collega visser te naaien past gewoonweg niet in mijn straatje.vind ik een beetje nsb praktijken.

mocht ik ooit zoiets meemaken ,dan ga ik zelf op pad en elke avond langs die stek tot ze er zitten.en ik spreek ze er zelf wel op aan.mocht dat niet helpen en ik krijg een grote mond,dan houdt het gewoon op voor mij.

de Politie heeft hier wel zeker een taak in,zij zijn er voor de veiligheid op straat,zij zijn er om de omgeving te controleren of alles in orde is.
karpervissers/burgers betalen genoeg belasting en met mij velen anderen,om een heel korps van een boterham te verschaffen.dus aan hun ligt de taak om de leef omgeving beter te maken voor de burger,en niet andersom. dat de burger moet gaan rondzoeken of mensen in overtreding zijn>? zodat de politie nog lekker een bakkie kan doen ? :-?

nee, dat gaat niet echt op voor mij.

er zijn een boel irritante asociale ventjes bij het karpervissen die graag een troep maken,en een feest houden aan de waterkant.
als ik ze zie , dan ga ik lekker ergens anders zitten.
ik zie aan mij niet een taak besteed om daar iets aan te doen.ik heb ook geen kogelvrij vest en pepperspray bij me , dus ik zou wel gek zijn dat te doen.ik ga ook niet hun troep opruimen,ik ben geen vrijwilliger die graag diensten verleend voor mensen die ik liever kwijt ben dan rijk.

die taak ligt bij de controleurs en de politie.

mocht het "vak" controleur een betaalde baan zijn, dan wil ik er best wat tijd in steken ( 40 uur per week)

verder hoop ik dat dit soort mensen veel boetes krijgen, of desnoods hun vergunningen kwijt raken,zodat ze er wat van leren en hopelijk de volgende keer wel hun stek netjes achter laten.

ook ligt er een taak bij de gemeente om van onze belasting centen de natuur gebieden,en wateren schoon te houden.dus elke week een busje die de zwervende afval overal ophaalt.en ze moeten meer vuilnisbakken plaatsen in natuurgebieden en bij elk bankje waar je kan gaan zitten.

kijk,dat er eikels rondlopen aan de waterkant weet iedereen,maar het ligt toch echt aan die personen zelf en niet aan de goedwillende karpervisser.en dat die nooit meer ergens mogen vissen door dit soort gasten geloof ik simpelweg niet.net als met die voetbal hooligans die paar rotte appels heb je altijd wel rondlopen,maar het voetballen verbieden ze er niet door.

vrgr,

michel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-09-2006 17:26

Het is niet mijn bedoeling om mensen te verraden die stiekem ergens nachtvissen waar het niet mag.
Zoals ik al schreef , ik ben niet roomser dan de paus.

Mocht het eenmaal zover komen dat we met Carp club Zoetermeer tot afspraken kunnen komen met de beleidsmakers (uitbreiding nachtvissen, legalisatie onderkomen, 3 e hengel vergunning etc etc) dan zullen we er niet aan ontkomen (dus ik ook) dat er ook van onze kant verplichtingen tegenover zullen staan.
Dit kan zijn meehelpen met controle's, nachtvispasjes, zero tolerance.
M.a.w. het is geven en nemen... :wink:

Het moge vrij duidelijk zijn dat we dit soort rotzooimakers die je werkelijk wekelijks aantref aan de waterkant kunt missen als kiespijn...zij lappen immers alle (fatsoens)regels aan hun visklompen.

Michel, geloof me, genoeg prullenbakken hierzo, moet je het er wel in willen gooien :wink:
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

11-09-2006 17:42

standaart in mijn uitrusting is een hele dikke rol vuilnis zakken die na de sessie netjes thuis de otto in gaat.. en welke vissers dat niet doen.. die worden hopelijk volgend jaar met invoer van de nachtvisvergunning wel gepakt... had ergens gelezen..wie er een rotzooitje van maakt en krijgt controle kan deze vergunning dan voor 5jaar kwijt zijn.
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

11-09-2006 17:44

Die rotzooi ben ik hier wel gewend :-? Je doet er niks aan... Ze blijven komen.

Trieste zaak!

Gr,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

11-09-2006 18:10

Het is inderdaad diep triest je blijft het maar weer zien. Zelf neem je dan nog wel eens die rotzooi van anderen mee om het dan toch maar wat fatsoenlijk te maken en zelf niet in de rotzooi te moeten zitten en om je water ook nog wat te beschermen tegen sluting, maar het wordt elke keer erger, je kan onderhand wel een vuilniswagen mee nemen.... :(

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-09-2006 18:31

Hans,

Ben het helemaal met jou eens, het moet maar eens afgelopen zijn!

MAAR .... om nu mensen aan te zetten om de wet te overtreden gaat mij iets te ver.

Dit soort afval in een afvalemmer bij park o.i.d. te zetten mag niet, zie levendige discussie over mevrouw die zwerfvuil in bak deponeerde en een bon van € 75,= kreeg. Schijnbaar kreeg je voor in de bossen smijten maar € 50,=

Handschoenen meenemen van een tankstation voor dit soort doeleinden (dus niet voor gebruik bij tankstation) = diefstal.

Zal wel weer een golf van commentaar krijgen maar dat moet dan maar. Ik vind het niet kunnen wat jij doet, hoe zeer ik ook jouw frustratie begrijp.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-09-2006 19:04

Marc Schrikkema schreef:Hans,

Ben het helemaal met jou eens, het moet maar eens afgelopen zijn!

MAAR .... om nu mensen aan te zetten om de wet te overtreden gaat mij iets te ver.

Dit soort afval in een afvalemmer bij park o.i.d. te zetten mag niet, zie levendige discussie over mevrouw die zwerfvuil in bak deponeerde en een bon van € 75,= kreeg. Schijnbaar kreeg je voor in de bossen smijten maar € 50,=

Handschoenen meenemen van een tankstation voor dit soort doeleinden (dus niet voor gebruik bij tankstation) = diefstal.

Zal wel weer een golf van commentaar krijgen maar dat moet dan maar. Ik vind het niet kunnen wat jij doet, hoe zeer ik ook jouw frustratie begrijp.

M.

Marc,
Het is niet mijn bedoeling om mensen aan te gaan zetten tot diefstal..daar heb je gelijk in :oops:

Daarom dit aanbod, voor wie het wil kan van mij gratis de nodige ziekenhuishandschoentjes krijgen bij een lidmaatschap van Carp club Zoetermeer :D
Dat je afval niet mag deponeren in prullenbakken wist ik niet.. :o :( :-?
Meenemen is een beter optie, maar kan je zeggen dat mijn kliko bakken enkel ,1x per twee weken geleegd word en telkens tot de nok vol zit met 4 huisgenoten.
Daar kan dus echt al dat zwerfvuil niet meer bij, terwijl de prullenbakken van busstations en rondom de recreatieterreinen er toch voor staan om vuil in te deponeren?..beter daarin dan in de natuur...toch? :roll:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-09-2006 19:22

Hans,

Het verhaal over die mevrouw die een zakje vind, het in haar fietstas stopt en even later weggooid bij een winkelcentrum. Ze werd meteen door de milieupolitie beboet € 75,= men vond dat mevrouw het zakje thuis maar moest weggooien :-(

Hier zit de Kliko ook altijd vol, maar wij kunnen hier gewoon met een zakkie naar de werf rijden en daar de boel weg kieperen (uiteraard niet op zondag maar alle andere dagen wel).

Afval is gewoon een probleem in Nederland, ga maar eens een paar zaterdagen achter elkaar bij de supermarkten staan. De kans is zeeeeeeer groot dat jij telkens dezelfde mensen ziet die telkens WEER een plastic zakje kopen omdat ze hem WEER thuis vergeten zijn. Mensen in winkelcentra die bij iedere winkel een tas meenemen, ik kan dan alleen maar hoofdschuddend mijn ongeloof laten zien.

Trui van winkel 1 past best bij broek van winkel 2 in de tas.

Kijk in de gemiddelde Kliko ....

Melkpakken worden gewoon weggegooid en jniet even platgemaakt, de meeste mensen die klagen over ruimte gebrek in de Kliko moeten eens bij zichzelf te rade gaan om alleen maar lucht in de bak te stoppen.

Kijk bij de gemiddelde afvalbak op straat .... meestal leeg terwijl je met het zwerfvuil er omheen genakkelijk een viulnisbak vol kan maken.

Mijn kids mogen best chips mee naar buiten, onder voorwaarde dat ik net zoveel zakjes terugkrijg als ze mee naar buiten nemen. Zijn ze er 1 kwijt, dan mogen ze net zolang zoeken tot ze een zakje vinden (ook is hij niet van hen). Ook hier in de wijk zie je dat niet alle ouders er zo over denken.

Als ik met mijn zoon vis, gaan wij eerst zwerfvuil opruimen, mijn aandeel in het schoner maken van Nederland.

Gr M.

Afbeelding
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

11-09-2006 19:30

Pffffffffffffffffffffffff , dit weekend was het bij ons ook weer raak.
Kampvuur erbij, kratje bier, veel afval achter gebleven en een in de fik gestoken visparaplu is op dezelfde plek blijven staan.

Had wel een kater na dit feestje (toch iets teveel gedronken :wink:)

Heb dit alles vanaf de overkant mogen aanschouwen, wat een feest.

GVD
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

11-09-2006 21:12

hallo hans

het is over al een t*rring zooitje hier in zoetermeer, elk weekend sta k 5 uur op half 6 ben ik in het westerpark, terwijl ik elke week opruim, t blijft een rotzooitje. kunnen we niet met ccz een keer een goede schoon maak aktie houden. en veel mensen ook die met 3 hengels of meer.

met gefrusteerde groeten
ivo pagen (zoetermeerder)
\
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-09-2006 21:49

ivo pagen schreef:hallo hans

het is over al een t*rring zooitje hier in zoetermeer, elk weekend sta k 5 uur op half 6 ben ik in het westerpark, terwijl ik elke week opruim, t blijft een rotzooitje. kunnen we niet met ccz een keer een goede schoon maak aktie houden. en veel mensen ook die met 3 hengels of meer.

met gefrusteerde groeten
ivo pagen (zoetermeerder)

Ivo
Dat er iets moet gaan gebeuren da's wel duidelijk
In deze fase zitten we nog echt met de oprichting van CCZ, in een later stadium zullen we zeker de nodige acties gaan uitvoeren.
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

12-09-2006 09:30

Ik heb bijna altijd wel een vuilniszak bij me, vis vaak op een water waar niet veel gevist word. Maar als er rotzooi ligt neem ik het wel mee, het is puut alleen voor mezelf. Als er geen rotzooi ligt zal er ook niet vaak gecontroleerd worden, je mag namelijk niet vissen op het water.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

12-09-2006 11:33

Hans;

Je kan beter nú controleur worden, in plaats van wachten op het moment dat jij vind dat je iets terug moet doen richting gemeente. Kweek je sowieso alvast wat goodwill! Bovendien geeft het je een zeer goede reden om vooraf een kijkje bij zo’n karperbivak te nemen. Vervolgens is de anonimiteit bij de vissers weg aangezien jij hun vergunning hebt bekeken, en dus waarschijnlijk ook hun naam hebt gezien. Weten zij veel wat jij allemaal kunt onthouden? En als je dan nog even fijntjes toevoegt dat je er vanuit gaat dat ze het bord (verboden nachtvissen) hebben gelezen, weet ik bijna zeker dat ze vóór donker zijn vertrokken.

Wij maken van de gelegenheid gebruik om direct aan te spreken als er rommel rond de tent ligt, en we delen vuilniszakken uit, vergezeld van een flyer waarom het zo belangrijk is om je rommel mee naar huis te nemen. Dit jaar is voor ons het jaar van de vuilniszak, volgend jaar verzinnen we wel weer wat anders.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-09-2006 12:44

je vergeet je vuilnis zak