Betaal Wateren


Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-09-2006 09:12

Willem Barnas schreef:
Koos Snijders schreef:Willem ,

Ik woon aan zo'n grote rivier , maar je wilt toch ook wel eens op vakantie ?

Hoi :wink:


Allereerst: gefeliciteerd, je bent één van de gelukkigen.
ik heb ooit eens een half jaar aan de Rijn gewoond, maar ja...

...betaalwater nou dat lijkt me dan net zoiets als van zelfgedraaide boolies overstappen op readymades van de dierenspeciaalzaak, of je hutchinsons inruilen voor een hengeltje van de benzinepomp (met bijbetaling want die pompstations zijn tyfusduur, vraag maar aan Kikkert :wink: 8) )

jo,
W



Hé Willem, daar betaal ik nu juist mijn hobby van Willem :wink:

Mij zullen ze ook niet aan een betaalwater zien, maar ieder zijn meug.
Ennuh, ik wil je met rolstoel en al , ook wel het water inflikkeren.
Tegen betaling, uhuh dan is het een betaalwater :roll:

gr Harnold
Willem Barnas

08-09-2006 12:06

Nee, dan is het geen betaalwater, maar dan ben jij een huurmoordenaar en aan je avatar te zien heb je ook ambities op dat vlak. En als ik jou hobby financier door bij jouw werkgever te tanken, dan tank ik nooit meer bij jouw werkgever.

ook de groeten 8)

Willem :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-09-2006 12:36

Koos Snijders schreef:Hoe zit het met die Paddo's ?

Whajoooo

O .. ja .. hahaha, ik woon aan de Lek en ik vang me Gek !
Maar toch.

:roll:


Oh? :o

Vertel eens Koos,

Wat doe ik al die jaren al verkeerd?

Misschien kan ik wat van je leren! :wink:

gr.
Kees

Enne, ik zeg hier verder niks over betaalwateren, dat heeft Robert de Jong al op voortreffelijke wijze op pagina 1 gedaan...oeps, doe ik het toch... :oops:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

08-09-2006 13:24

Koos

Het gros van de karpervissers op dit forum wil niets te maken hebben van betaalwateren, waar wanbeheer wordt gepleegd.
Zo iets gaat ook op voor de overbezette wateren in Nederland.
Ze willen er niet van horen, en ze willen het niet zien.

Zwijg het dood, dat is het beste, en doe lekker waar je zelf zin in hebt. Want de hobby karpervissen is verworden tot een zaak van haat en nijd onderling.
Het grootste slachtoffer daarvan zijn de karpers.
Trots heeft bij mij in ieder geval plaats gemaakt voor schaamte.
Maar de LOKROEP van het water blijft....

met schamende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

08-09-2006 15:32

Versier je liever zelf een vrouw of ga je direct naar de hoeren :wink:

Geef mij maar het eeuwige jagen op wild !!!

Er komt nog een tijd dat het mogelijk wordt om eerst een tiental karpers te kopen om er vervolgens op te gaan vissen in een betonnen vijver.
Lang leve de forellen. Vraag niet vooraf of je alvast even met de uit te zetten vissen op de foto mag. We moeten immers ons fotoboek in de gaten houden.

Proost, op de eeuwige paringsdrift

Merlin
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-09-2006 15:37

Merlin Bruinenberg schreef:Versier je liever zelf een vrouw of ga je direct naar de hoeren :wink:

Geef mij maar het eeuwige jagen op wild !!!

Er komt nog een tijd dat het mogelijk wordt om eerst een tiental karpers te kopen om er vervolgens op te gaan vissen in een betonnen vijver.
Lang leve de forellen. Vraag niet vooraf of je alvast even met de uit te zetten vissen op de foto mag. We moeten immers ons fotoboek in de gaten houden.

Proost, op de eeuwige paringsdrift

Merlin


:oops: :oops: :oops:

Of bedoel je paLingsdrift. :wink:

Merlin, je hebt een peebee.

gr Harnold
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-09-2006 17:18

Koos,
Ik heb twee keer op een zogenaamd btw gevist en moet zeggen dat dit mij niet de charme gaf als het openbare water en ik er om die reden tot op heden nog niet ben terug gekeerd. Wie weet gebeurt dit nog wel weer in de toekomst, dit waren trouwens wateren met vis wat er goed uitzag en minder werd bezocht daar de grootste vis ter plaatse toen der tijd de 20kg grens niet bereikt en het voor het gros niet boeiend was om er te vertoeven. Tevens kwam ik er in het zeer vroege voorjaar februari/april waardoor het er zeer rustig was.

Ik heb bewust deze keuze gemaakt en er geen spijt van me, verder vis op andere openbare wateren zoals een orient en diverse andere rivieren en putten, moet eerlijk bekennen dat de vangst van een openbaar water mij meer brengt dan een btw.

Verder doet een ieder maar wat die zelf wil zal mij werkelijk aan de kont roesten, heb al helemaal gehad met het wereldje en de hypcrotie en machohaantjes, bestel me liever een krokante halve haan :wink:

succes met je topic waar ik het nut niet van inzie.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

08-09-2006 20:14

Koos Snijders schreef::oops: Vergeten,

Kunt u mij nog 1 x uitleggen waarom er zo kritisch tegen betaal wateren wordt aangekeken ?
Nu wil ik het liefste antwoord van 1 van de heren die deze afgelopen zomer ook een betaal water bezocht/bevist hebben.
Waarom deze vraag ?: Er zijn lieden in deze organisatie die dus weldegelijk boter op hun hoofd hebben en ook (net als ik wel eens doe) een betaal water bevissen en aan de andere kant fel gekant zijn tegen dit fenomeen.
Ik ben wel benieuwd.
Komt u maar.

Groeten :wink:


Oke, gaan we weer. De zoveelste BTW discussie.

Jij wilt persé een reactie hebben van iemand die deze zomer geweest is. Omdat er lieden zijn die falikant tegen zijn en toch boeken. Wat denk je, zullen die -per ongeluk- toch reageren?

Dacht het niet, die kijken wel uit.
Dat ze toch boeken moeten ze zelf weten, ze houden alleen zichzelf maar voor de gek.

Ik boek niet en zal ook niet boeken.
Waarom?
Zal het proberen uit te leggen.

Afgelopen voorjaar had ik weer contact met een oude vismaat. De man had hier in de buurt gewoont en ik vistte er regelmatig mee. Hij is een eigen bedrijf begonnen en heeft alle visspullen verkocht, argument; geen tijd.
Naderhand is hij verhuist naar de Randstad, waar hij oorspronkelijk ook vandaan kwam. Hij had daar de klanten en wou er in de buurt wonen. Nog weer wat later begon het weer te kriebelen en heeft hij weer visspullen aangeschaft. We zijn weer een paar keer weer samen wezen vissen, op ons oude thuiswater, maar op 1 water kreeg hij wat trammelant met lieden die er ook bezig waren. Dat was hij zat, hij kwam voor de rust, had al genoeg aan zijn kop met de eigen bedrijf en hij heeft zich op BTW wateren gericht.
Waarom?
Geen gedoe met voerstekken en de ruzie's die er soms door ontstaan.
Ontspannen vissen dus.
KANS op grote vis. (geen vangst garantie)
Mogelijkheid tot servering van maaltijden.
Sanitaire voorzieningen.
Geen gezeik met nachtvis ja/nee en tentenofbivyproblematiek.

Hij is een maal of wat geweest en heeft een meren complex uitgekozen net boven Parijs, naam kan ik wel geven maar dat doe ik niet, stel je voor dat ik ongewild reclame zit te maken ook nog (wil je het toch weten-> peebee). Verschillende meren met verschillende bezettingen van Karper en Meerval.
Verschillende groottes van oppervlakte en niet te vergeten van tarief.

Wat wil nou het geval, hij wou me meehebben. Het was gezelliger met 2 vissers uiteraard en aangezien we het goed konden (en kunnen) vinden leek het hem wel gezellig.

Maar ik wil niet mee!
Waarom?
Wat ik al meldde is dat het verschillende meren bij elkander zijn. O.a. een kweekvijver (goedkoopste tarief, logisch, bevat ook de kleinste vis)
Dus? Men kweekt de vis tot groottes die respectabel zijn voor het grote publiek om te vangen en die mogen dan 'promoveren' naar de grote put.
Vangstgegevens van anderen die er geweest zijn staan de de site van het complex (Leuk, foto insturen! Je maakt dan reclame en je betaald geld toe!). Er waren lieden geweest die hadden met 2 man in 1 week 22 karpers gevangen met een gemiddelde van 31 pond. En dat terwijl er ook op de site stond dat het meer een oppervlakte heeft van 11 HA en dat er 1000 karpers inzwommen. Ik heb er niet zoveel verstand van maar dat word lastig met een gemiddelde van 31 pond.

Wat betekend dat?
Dat het een kunstmatig gecreert biggenbestand betreft, er is niets meer van het orginele bestand van zo'n water over. Ze zetten er wat meer in om voedselconcurrentie te creeren, dan moeten ze wel vreten, want vreten is vangen en vangen is goede reacties van het publiek. Alles boven de 25 pond mag erin zwemmen. Alles wat lager is gaat de kweekvijver in.
Daar zie ik de uitdaging niet in, laat dat duidelijk wezen. Een stek boeken, een stek boek je niet, die zoek je uit, en dan neerploffen, voer erbij en dan wachten tot zo'n hongerige vis toehapt. Heeft volgens mij niets meer met karpervissen te maken.

En dat voor een niet misselijke €320,- per week!

MAAR.
Het vangen viel tegen, er werd sporadisch een karper gevangen. Mijn kennis ving zijn visjes, geholpen door de jarenlange ervaring op openbaar water (hij was het niet verleerd in die paar jaar). Maar de rest van de lieden blankten regelmatig.
Conclusie: Het valt dus soms best wel tegen om daar je visjes te vangen soms en hij haalt zijn voldoening uit het feit dat hij wel vangt en dat de rest blankt, of beter gezegd, ondanks de hengeldruk toch je aanbeten krijgen. En zijn fotoboek is al vol genoeg, dus dat hoeft niet persé voller te worden ;)

En dan hebben we nog de goede en de foute BTW's.
Wat is nu goed en wat is nu fout?
De foute halen de vis uit de openbare wateren, maar als je een onderneming start als een BTW en investeerd in het 1 en ander zul je dan het risico nemen dat je 1 vis uit openbaar water haalt die toevallig een virus met zich meebrengt en de rest van het bestand ook besmet?
Als je dan in sommige gevallen toch een 'kweekvijver' tot je beschikking hebt kun je net zo goed vis bij de kweker weghalen en die zelf groot laten groeien.

Wat 1 ieder wil moet 1 ieder zelf weten maar dat hele BTW gedoe is aan mij niet besteedt.

En ja, ik ben er ooit wel eens geweest, daar heb ik in een ander topic al eens over uitgewijdt.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

10-09-2006 07:49

hi
ik heb ook een paar keer op btw gevist en moet zeggen dat als je weinig tijd hebt je er een leuke week kan hebben.
ik vind dat niet alle btw over 1 kam gescheerd moeten worden er zitten ook goede bij waar water management en visstandbeheer wel degelijk goed in orde zijn.
dat er op sommige btw putten gestolen vis zwemt is ook waar maar niet op allemaal.
neem nu lac du der op de vissterfte na .
hier ben ik vroeger geweest en als er vissers zijn die er zo 15 geleden ook kwamen zullen kunnen beamen wat ik zeg :
honderden tenten strak tegen elkaar met daar achter nog eens een tig tenten wachtend tot er iemand weg ging .
ruzies
mega veel voer in het water
enorme klossen vislijn in het water vanwegen het verspelen van vis op 450 mtr uit de kant .
enorme vervuiling van de kant.
enz enz
en kijk nu eens het is allemaal veel beter geregeld.
ben er een jaar of 7 geleden nog eens terug geweest en ving weer gewoon vis op 30/50 mtr uit de kant.
dus er bestaan wel degelijk voordelen aan btw.
ander ding wat ik nog kwijt wil is:
wat denk je van nederland er zijn de zogenaamde vissers die tegen betaalwater zijn maar wel de mazzel hebben om met een paar andere vissers een privewater te pachten en door heel nederland vissen om daar de mooie vissen vandaan te gappen .
is dat dan de bedoeling?
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-09-2006 15:07

Michel, 60 nachtvisstekken op 4800 ha water is toch in alle redelijkheid geen BTW te noemen, niet? En zeker niet in vergelijking tot de meeste kleine BTW's waar verhoudingsgewijze vaak zo'n beetje het honderdvoudige aan visstekken zijn.
Mag ik vragen wie die vissers in Nederland zijn (jouw laatste alinea)?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-09-2006 15:55

Zou ook eens leuk zijn als die wateren met een goed watermanagement (Willem-Alexander?) en visstandbeheer bij naam genoemd werden.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

10-09-2006 15:56

hi
aart ik denk best wel dat je snapt met wat ik bedoel ik heb du der maar als voorbeeld gegeven.
en namen nee daar doe ik niet aan ik bind niemand aan de schandpaal.
bedoel er alleen mee dat die dingen gebeuren.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-09-2006 15:58

Michel,

Namen noemen van wateren waar het beheer goed is kun je toch niet aan de schandpaal nagelen noemen?

Kees
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

10-09-2006 16:06

hi kees
even hoger kijken naar wat aart vroeg.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-09-2006 16:31

Ha, die mag je Aart PB'en. Of gaat het over de Breek. Dat is een bekende roddel.

Dan houden we de lijst met goede betaalwateren nog van je te goed.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

10-09-2006 16:42

hi
nee kees niet over de breek.
en die lijst btw nee laat maar weet al hoe er dan weer gereageert gaat worden kijk maar naar andere topic,s over btw
pff laat de belasting het maar niet zien al die btw :lol:
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-09-2006 16:56

Nou, er wordt genoeg afgedragen hoor.

In die andere topics wordt ook niks genoemd. Dus ik blijf nieuwschierig naar de btw die de uitzondering op de regel zijn.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

10-09-2006 17:04

wat ik niet snap ? jullie lullen en kletsen over gevokte karpers in betaalwateren, maar wat denk je dat er voorn karpers hier in de nederlandse wateren zwemmen ? grootste deel van die karpers zijn uitgezet door de ovb of zoiets als een spiegelkarper project ? is toch in prencipe het zelfde ? alleen je vist dan in een openbaar water, maar uit eindelijk vang je gekweekte karpers ?

verder ga ik me niet met dit kansloze topic bemoeien.

laat mensen lekker vissen op zon betaalwater. als ze er geld aan uit willen geven.. laat ze lekker en zit niet te zeuren
het kan wel degelijk ook andere redenen hebben.
bijv het gewoon simpel weg niet durven vissen op een openbaar water bijv. in frankrijk met de vele crimineetjes die op je spullen uit zijn !
dit is wat ik denk !

groete
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

10-09-2006 18:24

Fabian stukker schreef:verder ga ik me niet met dit kansloze topic bemoeien.


Vandaar dat hele verhaal dat je daarna gaat vertellen :wink:

Lijkt me trouwens dat er zo onderhand wel genoeg gesproken is betreffende het fenomeen betaalwater. Persoonlijk ben ik er tegenstander van en zul je mij er nooit zien zitten. Ik heb er ook nooit gezeten en kan dus geen ervaringen uit de praktijk vertellen. Waarom ik er tegen ben ? Om vele redenen die hier al genoemd zijn. Maar voor mij misschien wel de belangrijkste reden: het avontuur is compleet zoek. Daarom ben ik ook niet zo kapot van putjes als De Zwaan, Bosbaan en soortgelijke watertjes. Geeft mij het gevoel in een aquarium te zitten.

Karpervissen is voor mij MEER dan het vangen alleen. Het zoeken naar een stek, observeren, voeren..... en hopelijk vangen. Dat is toch wat deze hobby zo mooi maakt ? Als ik dan hele volksstammen op een zwaar ''dressuur putje'' zie zitten bekruipt een gevoel van medelijden mij. Dat heeft niets met vissen te maken, maar uitsluitend met vangen. Weer een foto in het plakboek erbij.

En waarom zonodig naar Frankrijk ? Vanwege avontuur ? Vanwege de accomodaties ? Vanwege het mooie weer ? Vanwege vakantie gevoel ? Tuurlijk niet. Vanwege de kilo's. Weer een plaatje voor het in het plakboek. Niks avontuur, niks genieten aan de waterkant. Jagen op de kilo's om als statussymbool mee te pronken.

En ja, als je geen reet moeite wil doen om met zo'n ''kanjer'' in je armen op de gevoelige plaat te komen, dan ga je naar een betaalwater.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-09-2006 19:06

Fabian,

Als je niet normaal kunt bijdragen hoeft het ook helemaal niet van ons.

Maar:

gevokte karpers = kweekkarpers?

Als je kweekkarpers bedoelt heeft nog niemand daar op of aanmerkingen over gemaakt. Ga dan eerst je huiswerk eens maken.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

10-09-2006 19:43

We dwalen af denk ik, het ging er dus om wat een ieder er van vond cq vind, waarom er mensen die er fel op tegen zijn er ook boeken en gaan vissen.
Dat was en is een beetje het verhaal, dat dit topic verder een eigen leven is gaan leiden is op zich al iets aparts maar niet echt relevant ,wel interessant.

Die gevokte dingen .. ja , hoe ga je er mee om ?

Groeten. :wink:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

10-09-2006 20:04

jij bijdrage was lekker nuttig fabian!
als je niks serieus te melden hebt doe dat dan ook niet!

dit is 1 van de topics waar nog op een normaal niveau gediscussieerd word!

back on topic!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

10-09-2006 20:26

Koos Snijders schreef:Die gevokte dingen .. ja , hoe ga je er mee om ?

Groeten. :wink:


Het is beter dan vis uit openbaar water halen, dat moge duidelijk wezen. Je kunt je vraagtekens zetten bij de manier van 'opfokken' van de karpers in kwestie die dan na verloop van tijd zijn verhuizen naar de grote plas waar lieden dan tegen een fikse betaling ze er dan uit mogen vangen.

En het verhaal van die kennis van me uit het verhaal van even terug kan ik wel begrijpen. Hij heeft vroeger genoeg gevangen en is nu op een andere manier met zijn hobby bezig.

Laat ieder vrij in de keuze!

Maar mij zul je er niet zien in ieder geval.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-09-2006 22:01

Die opgefokte karpers moet je vangen en zet je dan weer terug.

Nou kweekkarper dan.

Er is een enkel betaalwater met een eigen kweekvijver. Ook zijn er wel wat kwekers die karpertjes leveren. Maar op welk betaalwater vang je meest knollen? De ondergrens van de karper moet bij uitzet al gauw 20 pond zijn om het interessant te houden. Die komen niet van een kweekvijver. Groot deel komt van vidanges en er komt meer uit publiek water dan waar men voor uit komt. Er zullen toch flink wat 30 ponders moeten rondzwemmen en wat 40'ers en een enkele 50 ponder. Er zijn meer dan 500 betaalwateren, dus de vraag is groter dan het aanbod. Soms worden vidanges uitgesteld vanwege de droogte. Dat is een ramp voor de betaalwateren. De kapers moeten vangbaar blijven. Met een paar grote karpers krijg je de gewenste voedselconcurrentie niet. Dus er moet veel op.

Maar dit is toch niks nieuws onderhand. Vervallen we niet een beetje in herhaling?

Groet, Kees