Betaal Wateren


Marius Rouveroy
Berichten: 103
Lid geworden op: 15-03-2004 19:04

07-09-2006 21:34

Peter,

waarom zou iemand van 14 jaar je niet kunnen vertellen hoe het er aan toe gaat in frankrijk, zelf ben ik van de zomer voor de 12e keer naar frankrijk geweest..

Als je een beetje oplet is er genoeg over openbaar water te vinden, nachtvis zones en wateren zijn gemakkelijk te vinden met een frankrijk gids(wegenboek).

Zelf heb ik ook wel eens op een betaalwater gevist, maar na een bezoek aan een franse rivier waar je met veel moeite veel minder vis vangt ( maar zo mooi) zie je wel in wat egt voldoening geeft..

mvg. Marius
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

07-09-2006 21:54

Marius ik hoop dat je snap wat ik bedoel. Veel mensen lezen -- en praten. Zonder enige ervaring.

Denk nu niet dat ik een grote betaalwater fan ben. Ik ben er geweest om te zien hoe het in Frankrijk is. Mijn ervaringen op het meer waar ik geweest ben zijn niet super. Ook op een betaalput moet je er niet vanuit gaan dat je 10 30ers vangt. Is dat wel het geval dan is er inderdaad iets niet helemaal pluis op dat water.
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 22:15

J van der Beek ,

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt hoor, maar dit was niet echt de discussie.
Aan de andere kant vis ik ook al een paar dagen op Karper en moet constateren dat er in het verleden eigenlijk maar een handje vol vissers waren (wij waren in die tijd met een man of vijf schat ik voorzichtig in onze drie dorpjes) en je kon vissen waar je wilde, dus ook in Frankrijk.
Du Der ? kon je gaan zitten waar je wilde.(Zonder te schokken)
Vieilles Forges ? kon je gaan zitten waar je wilde , plek zat.
Nachtvissen op de grote stock ? geen probleem. Bairon s'nachts tegen de dam ? geen punt .
Een van de eerste op Donchery kraanhelder water, plek zat.
Nu ?! .. Nergens geen plek meer .
Helemaal vol ! echt vol dus !.
Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen , soms heb je geen keus.

Groeten .
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-09-2006 22:33

In een weekje vissen op een water kun je geen oordeel vormen over het beheer van een betaalwater. Daar kan ik wel degelijk over meepraten, hoewel het een paar jaartjes terug is. Vind eigenlijk niet dat je daar als moderator verantwoording voor zou moeten afleggen, Koos. Begrijp ook niet goed waar je heen wilt door iets te suggereren maar dan in het midden te laten wat.

Beoordelen van wat er achter de schermen gebeurt op een betaalwater vraagt heel andere inzichten. Je kunt je wel een beeld vormen waar het om gaat door de KSN enquêtte eens goed te lezen. Ik verafschuw de mensen die het doen zeker niet, maar vecht wel de objectiviteit van hun positieve oordeel aan.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 07-09-2006 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-09-2006 22:44

Marco Mensing schreef:Huisregels zijn vrij duidelijk, er mag geen info gevraagd worden over BTW's.
Dit is niet iets wat een mod of beheerder op eigen houtje beslist. Hij kan dus zelf ergens vóór zijn terwijl de policy van het board tegen is.

Over de BTW's zelf word hier met regelmaat van de klok over gediscussieerd, zal wel zo blijven ook.
Heb al eens eerder geschreven dat ik er tegen ben, maar een ander er niet om zal "veroordelen".
Zo kijk ik er nu nog steeds tegenaan.

Marco, ik sta geheel achter jou woorden
Het is net als met elke club, werkgever , forum etc etc zo
Je maakt er deel van uit, wil niet zeggen dat je het met alles eens hoeft te zijn. Daarom kan het toch nog wel een fijne club, wergever, forum etc etc zijn :wink:

Koos, blijft het nog steeds een vaag gedoe vinden van je.
Uitleg is er inmiddels gegeven...als groep zijn er regels gemaakt voor dit forum waar je je aan hebt te houden als gast.
Het is een ieder individu vrij om het er wel of niet mee eens te zijn..en een moderator zie ik ook echt als een individu.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-09-2006 22:47

Ik snap nog steeds niet goed waar je met je topic naar toe wilt, tenzij je bepaalde zaken wilt goedpraten die door het overgrote deel van de karpervissers afgekeurd wordt.

Mijn mening over btw is de volgende : als zo'n put(je) vanaf het begin met jonge aangekochte(bijv K3) karpers wordt beheert op een verantwoorde wijze(ga daar verder niet op in wat dat dan precies zou moeten zijn), prima.
Als er (grote)gejatte karpers inzitten, ben ik er op tegen, en zal dan ook zeker iedereen afraden om er naar toe te gaan.
De dieven van die gejatte karpers zou ik (ik zeg het niet graag) het liefst op hun bakkes slaan.

Maar het ego moet gestreeld worden met de vangst van zo'n puttenkarper.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 22:48

Kees ,

Soms moet je creatief zijn om een discussie uit te lokken en bepaalde zaken aanzwengelen om resultaat te krijgen.
Niemand is hier beschadigd of beledigd of verkeerd behandeld door wie dan ook.
Al is het wel de waarheid !
Dat is het probleem dus ook niet ,wat wel het geval is dat er nu ook mensen zijn die wel degelijk een eigen mening hebben en er achter zijn dat ze niet altijd achter de meute aan hoeven te rennen.
Betreft het vol zitten van wateren is natuurlijk tijd gebonden, ik snap heus wel dat als je nu lekker vertrekt dat je bijna overal kan vissen.
Alleen in de vakantie periode, waar toch veel mensen mee te maken hebben is het wat improviseren tegenwoordig waar vroeger geen problemen waren , nu moet er eventueel uitgeweken worden naar al dan niet betaalwateren omdat er misschien wel erg veel Karpervissers zijn.
Het is even niet anders denk ik dan maar , maar maak het dan wel bespreekbaar, ga met je tijd mee , denk er over na in ieder geval !
Simpel zakie toch ?

Hoi :wink:
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 22:54

Harold ,

Ik kan er kort over zijn !

Er zijn lieden die ik niet bij naam ga noemen die zeggen dat ze tegen betaalwateren zijn en er vervolgens gaan vissen !
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-09-2006 22:55

Koos Snijders schreef:J van der Beek ,


Nu ?! .. Nergens geen plek meer .
Helemaal vol ! echt vol dus !.
Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen , soms heb je geen keus.

Groeten .


met alle respect,

ik snap een klein beetje wat je bedoelt maar vind het een maar een erg slap argument! frankrijk vol?? kom man op man! toon eens wat initiatief!

er zijn zat wateren die niet vol zitten ook nu nog! ik ben 2 jaar geleden naar een gedeelte geweest waar we erg goed behandeld werden door de plaatselijke vissers en bewoners. en er was geen kip te bekennen! je moet er alleen wat voor doen en niet naar wateren gaan waar over geschreven is. maar blijkbaar zijn sommige mensen bang om zelf iets uit te zoeken. en ja ook daar zwemmen grote vissen!

maar om te zeggen dat je "geen keus"hebt...? je kan beter stellen dat je dan te lui bent om zelf wat te zoeken en op avontuur te gaan. ga eens van de bewandelde paden af en maak je eigen pad! dan maar een paar keer niks vangen en meer rondrijden als vissen! maar je zit wel in alle rust!

no hard feelings maar dit is gewoon mijn mening!

gegroet
Laatst gewijzigd door j van der beek op 07-09-2006 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-09-2006 22:57

Koos Snijders schreef:HarNold ,

Ik kan er kort over zijn !

Er zijn lieden die ik niet bij naam ga noemen die zeggen dat ze tegen betaalwateren zijn en er vervolgens gaan vissen !


Welnu Koos, dat zijn zaken die mij totaal niet interesseren.

Vraagje : waarom vertel je dit? Zit je ergens mee?

gr Harnold
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 23:00

Zeker geen hard feelings j van der beek.

Ik heb Frankrijk wel zo'n beetje gezien hoor van Lyon tot Les Landes en ook met verschillend succes bevist.
Ik pioneer niet zo veel meer nu en maak me het wat makkelijker soms met een betaalwater ja , sorry :wink:
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 23:03

Harold , eigenlijk wel een klein beetje .
En wel dit : Waarom mag er niet over gepraat worden ?
Okee het is board policy , dat respecteer ik , maar waarom ?

Groet
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-09-2006 23:08

koos,

ieder zijn eigen ding toch? wie weet waar ik zit als ik u leeftijd heb bereikt? zolang je er maar plezier in hebt.

mvg joery
Laatst gewijzigd door j van der beek op 07-09-2006 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-09-2006 23:09

Er mag gerust over gepraat worden, is hier trouwens al heel vaak gedaan.
En iedereen heeft er wel een mening over, en dat moet en mag natuurlijk ook.
En wie er vist interesseert mij echt niet, een ieder moet zelf maar weten wat hij of zij doet.
Als ik diegene ken die willens en wetens op zo'n put met gejatte vis zit, dan zal hij of zij in mijn achting naar een absoluut nulpunt zakken.

Maar wat wil je hier nu aan de kaak stellen?

gr HarNold
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 23:18

Ik wil niets of niemand aan de kaak stellen Harnold. (zeker niet met zo'n avatar.)

Groeten :wink:
Willem Barnas

07-09-2006 23:33

Koos Snijders schreef:Harold , eigenlijk wel een klein beetje .
En wel dit : Waarom mag er niet over gepraat worden ?
Okee het is board policy , dat respecteer ik , maar waarom ?

Groet


ja,

verbied dan gewoon al het gebazel over die vroegbejaardensoosjes voor bijgevoerde papegaaibekkarpers op dit forum. alle discussies hier draaien toch op stront uit, dus om nou te zeggen dat het wat aan waarde toevoegt...

...nou nee.

iedereen heeft z'n mening over dit onderwerp, iedereen houdt zijn poot stijf en geeft geen strobreed toe, dus afvoeren die hap wat mij betreft.

laten die mensen die er tegen zijn (waaronder ik) gewoon lekker al die wateren boycotten en laat die mensen die er om wat voor reden dan ook heen gaan zich eerst maar eens een jaar of tig achter de oren krabben en zich goed laten uitleggen wat bio-industrie en economisch belang is.

of geef ze een rivier en 100 kilo zoete gistende meelballen en een emmertje lef en de drang om te vissen in plaats van te vangen.

weet ik veel.... :-?

betaalwater is bio-industrie, bio-industrie is geld, geld is de ziekte van deze wereld. Dus betaal voor je water, niet met geld maar met kloten.

ik vis op alle fronten voor mijn lol, niet voor een ander zijn brood op de plank.

Ik ben iemand die 0,0 ervaring heeft in Frankrijk, maar die er ooit nog weleens aan een rivier of kanaal verzeild zal raken. hell yeah. Al moet mijn zwangere oma me in mijn rolstoel naar het water duwen, ik ga niet naar een betaalwater. no fakking way.

Echt water, echte karpers, echte visserij, da's mijn liefde.

hoi,
Willem
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-09-2006 23:38

Koos, wat bedoel je precies met 'deze organisatie'?
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 23:42

Aart ,

Niets , helemaal niets.
Ik heb het wel geschreven en heb me nu een spijt zeg dat wil je niet weten. :cry:
Je mag het ook niet weten.

Had ik nooit moeten doen.

Willem ,

Ik woon aan zo'n grote rivier , maar je wilt toch ook wel eens op vakantie ?

Hoi :wink:
Willem Barnas

07-09-2006 23:52

Koos Snijders schreef:Willem ,

Ik woon aan zo'n grote rivier , maar je wilt toch ook wel eens op vakantie ?

Hoi :wink:


Allereerst: gefeliciteerd, je bent één van de gelukkigen.
ik heb ooit eens een half jaar aan de Rijn gewoond, maar ja...

...na een paar jaar zou ik ook strontziek zijn van datzelfde uitzicht en een beetje rond wille neuzen dus dat snap ik wel. maa van een rivier naar een betaalwater nou dat lijkt me dan net zoiets als van zelfgedraaide boolies overstappen op readymades van de dierenspeciaalzaak, of je hutchinsons inruilen voor een hengeltje van de benzinepomp (met bijbetaling want die pompstations zijn tyfusduur, vraag maar aan Kikkert :wink: 8) )

Okee, dat was het wel weer.

fijn. 8)

jo,
W
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

08-09-2006 00:26

Hoe zit het met die Paddo's ?

Whajoooo

O .. ja .. hahaha, ik woon aan de Lek en ik vang me Gek !
Maar toch.

:roll:
Willem Barnas

08-09-2006 00:33

nou weet je koos, (zonder te zeiken of raar te doen of zo hoor) ik kon je eerst niet helemaal lekker volgen en toen dacht ik dat je misschien iets tot je genomen had waar je postings wat onder te lijden hadden.

paddo's was het eerste wat in me opkwam.
geen ervaring mee overigens, maar ik heb weleens gehoord dat dat je behoorlijk overhoop kan gooien.

Wees gegroet,
willem
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

08-09-2006 00:38

O ..

Nou de groeten terug Willem , u lijkt mij vrij .. ehhh zoals ik !
Fijn zo ... daaaaaaag

p.s. heb je er nu wel een idee van ?
Willem Barnas

08-09-2006 00:49

Ja, nou, kijk,

ik wil niet de lulhannes uithangen... maar...

nou kijk dat is dus wat ik bedoel, laten we nou eens ophouden met dat geleuter over die grafwateren en gewoon wat bazelen over allerlei onzin zoals nu. hier vang je niks dus je kan het beter leuk houden en aan het water doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt en wat je daar in ons geval hoort te doen(behalve excessief barbecueen, bierfest machen, kampvuur stoken, alternatief groenbeheer uitvoeren, afval storten, vissen verkloten, anderen laqstigvallen, etcetera etcetera).

ik heb het dus niet over stiekem wat stilletjes en in harmonie met de omgeving zitten nachtvissen en een derde hengel verstoppen, want er zijn ergere dingen en dat weten we allemaal (valt hierboven in drie pagina's te lezen). oe wat zeg ik nou!?!?!?!?!?!

enneh... ik had je net echt wel door hoor stiekemerd

8) 8) 8)

ineens was daar wat veranderd...........

8) :oops: 8)

zo.

ajuus,
hij die (nog) wakker is.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-09-2006 00:50

Koos Snijders schreef:O ..

Nou de groeten terug Willem , u lijkt mij vrij .. ehhh zoals ik !
Fijn zo ... daaaaaaag

p.s. heb je er nu wel een idee van ?


[quote]Wij accepteren u zoals ik ben - Herman Brood[quote]

:P :lol:
Willem Barnas

08-09-2006 00:52

ja maar Hans.................

ik vis niet op betaalwater...

:D 8) :wink: