Beste periode, voor of najaar?


Plaats reactie
Arjan van den Berg

31-10-2002 13:10

Hallo Dames en Heren,

Wat vinden jullie nu de topperiode voor het karpervissen?
Ik vis nu al aardig wat jaartjes en in de meeste boeken lees je steeds dat het najaar zo geweldig is. September, oktober, november.
Maar de laatste jaren is bij mij het voorjaar, maart april mei veel productiever.

Hebben jullie dezelfde ervaring, en zo ja waardoor zou dat komen?

MvG

Arjan
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

31-10-2002 13:18

Voor mij is dit ongeveer gelijk. Dit voorjaar was voor mij uitstekend, en ook het najaar loopt nog als een trein.

Misschien is deze conclusie wel wat beïnvloed door het feit dat ik me in het vroege voorjaar op een ander water heb toegelegd dan in het late voorjaar en de herfst.

Voor mij is de balans ongeveer gelijk, al heb ik een voorkeur voor het najaar, dan gaat het toch meestal iets harder.

Dé mindere periode van mijn visserij is de zomer, al vang ik meestal toch mijn zomerkarpers. (
Dit jaar buiten beschouwing gelaten :grin: )

MVG, Mark
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-10-2002 13:21

voormij echt wel het najaar en de winter zeker in het najaar vang je prima de vis eet zich vol voor de winter en is zwaar en in het voorjaar wil het wel es vorkomen dat de karper allleen op natuurlijk voedsel aast en dat heb je in het najaar minder omdat er steeds minder natuurlijk voedsel is


mvg martijn
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

31-10-2002 13:57

hoy,

Ik vind het najaar toch beter!! en dat om de simpele reden dat het minder druk wordt langs het water.(omdat er veel vissers zijn die aleen gaan met goed weer), waardoor je toch meer vrijheid krijgt. En de karper moet hem of haar vetreserven opbouwen voor de winter!! waardoor ze redelijk blijven azen.