karper vissen biesbosch


Plaats reactie
jeffrey cornelissen
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-08-2006 15:26
Locatie: nijkerkerveen

28-08-2006 15:32

ha die mede vissers, ik heb een vraag over het karperen in de biesbosch! we willen eind sept met 4 man een sessie van 3 dagen in de biesbosch gaan doen! maar we gaan dit voor de eerste keer daar doen! heeft iemand daar al ervaring mee? en kan diegene me enige tips geven??? en mischien een goede plaats geven waar je een goede kans hebt?? snap best dat de visser die daar vaak komt zijn hotspot niet gaat vertellen maar wie weet kan die me toch enige tips geven! alvast bedankt en ik wens iedereen nog een goede vangst! mijn jaar is al geslaagd! maar ja het kan altijd beter!
Gebruikersavatar
E van Uijtert
Berichten: 89
Lid geworden op: 22-06-2006 15:21
Locatie: Brabant

28-08-2006 17:07

Dit hoort eigenlijk bij Vissen in Nederland en niet de Discussiehoek.

Ik neem aan dat je een boot hebt waar je in kunt overnachten want je mag met uitzondering van 1 strand nergens in de biesbosch een tent opzetten. En zonder boot ben je zeer beperkt in je stekkeuze.

Verder zou ik gewoon op kruisingen v kreekjes gaan zitten en daar de boel 'afsluiten' dat heeft voor mij altijd aardig gewerkt. Succes!

Mvg,
Erik
jeffrey cornelissen
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-08-2006 15:26
Locatie: nijkerkerveen

29-08-2006 10:05

beste erik,

bedankt voor je antwoord, zal de volgende keer beter kijken als ik iets plaats! maar kun je me vertellen welk strand dat is want we hebben wel een bootje maar met 4 man kunnen we daar niet op slapen! en dus moeten we wel met de tent gaan! Ik had van iemand anders juist gehoord dat je op begaanbare plekken juist wel een tent mocht opzetten!
Gebruikersavatar
E van Uijtert
Berichten: 89
Lid geworden op: 22-06-2006 15:21
Locatie: Brabant

29-08-2006 11:40

mm ik heb het even voor je opgezocht daar ik zelf altijd vanuit de boot viste

Bron: http://www.biesbosch.org/detail_page.ph ... t02=vissen


De Biesbosch behoort niet tot de openbare vaarwateren. Om er te kunnen vissen, hebt u daarom altijd een vergunning nodig van een der visrechthebbenden. Afhankelijk van de aassoort waarmee u vist en het aantal hengels (zie hieronder) moet u bovendien een Sportvisakte hebben.

In het buitendijkse gedeelte van de Biesbosch kunt u vrijwel uitsluitend vanuit een boot vissen. Hier is Federatie Zuidwest-Nederland de visrechthebbende. In het binnendijkse gedeelte (de voormalige afgesloten kreken) kunt u vanaf de oevers vissen. Hier is Federatie De Alm en Biesbosch de visrechthebbende.

Voorzover u vanaf de oevers wilt vissen, bent u gehouden aan een looprechtvergunning. Deze looprechtvergunning is gecombineerd met de visvergunning van beide Federaties.


Adressen
Informatie en vergunningen zijn verkrijgbaar bij:

Biesboschcentrum Dordrecht
Baanhoekweg 53
3313 LP Dordrecht
Tel. 078 - 630 53 53
(Dagvergunningen, ook fluister- en roeibootjes te huur)

Federatie Zuidwest-Nederland
Nieuwe Jachthaven 7
4924 BA Drimmelen
Tel. 0162 - 687260

Federatie De Alm en Biesbosch
Grathemstraat 1
5043 LG Tilburg
Tel. 013 - 5711332

Dierenshop Fauna
Markt 3
Geertruidenberg
Tel.0162 - 513308


Succes!
Richard Dekkers
Berichten: 14
Lid geworden op: 29-04-2006 13:52
Locatie: Roosendaal

29-08-2006 14:26

Wat betreft De Biesbosch heb ik zelf geen persoonlijke ervaringen ,maar ben er wel eens mee bezig geweest net als jij om daar ooit eens heen te gaan .Wat ik begrijp is dat je daar maar beperkte mogelijkheden hebt en goed uit moet kijken dat je de natuurwetten niet overtreed.Met een vaartuig (boot) kan je al wel verder komen maar dan moet je wel voldoende kennis van het gebied hebben .Je zal de eerste niet zijn die zich vast vaart of zelfs verdwaalt!!!Er word daar ook gecontroleerd en zelfs met infra-rood kijkers en de boetes bij overtredingen zijn niet flauw .Probeer zo veel mogelijk info te verzamelen voordat je besluit er heen te gaan .Er schijnt wel een info-centrum te zijn waar je wijzer kan worden .Succes gr Richard http://www.biesbosch.org/detail_page.ph ... act_id=123
Richard Dekkers
Berichten: 14
Lid geworden op: 29-04-2006 13:52
Locatie: Roosendaal

29-08-2006 14:28

Richard Dekkers schreef:Wat betreft De Biesbosch heb ik zelf geen persoonlijke ervaringen ,maar ben er wel eens mee bezig geweest net als jij om daar ooit eens heen te gaan .Wat ik begrijp is dat je daar maar beperkte mogelijkheden hebt en goed uit moet kijken dat je de natuurwetten niet overtreed.Met een vaartuig (boot) kan je al wel verder komen maar dan moet je wel voldoende kennis van het gebied hebben .Je zal de eerste niet zijn die zich vast vaart of zelfs verdwaalt!!!Er word daar ook gecontroleerd en zelfs met infra-rood kijkers en de boetes bij overtredingen zijn niet flauw .Probeer zo veel mogelijk info te verzamelen voordat je besluit er heen te gaan .Er schijnt wel een info-centrum te zijn waar je wijzer kan worden .Succes gr Richard http://www.biesbosch.org/detail_page.ph ... act_id=123
Richard Dekkers
Site Admin


Joined: 22 Sep 2005
Posts: 1012
Location: Roosendorp
Posted: Mon Aug 28, 2006 6:55 pm Post subject: Biesbosch !!

--------------------------------------------------------------------------------

Jeffry allereerst leuk dat je je hebt aangemeld!!Wat betreft De Biesbosch heb ik zelf geen persoonlijke ervaringen ,maar ben er wel eens mee bezig geweest net als jij om daar ooit eens heen te gaan .Wat ik begrijp is dat je daar maar beperkte mogelijkheden hebt en goed uit moet kijken dat je de natuurwetten niet overtreed.Met een vaartuig (boot) kan je al wel verder komen maar dan moet je wel voldoende kennis van het gebied hebben .Je zal de eerste niet zijn die zich vast vaart of zelfs verdwaalt!!!Er word daar ook gecontroleerd en zelfs met infra-rood kijkers en de boetes bij overtredingen zijn niet flauw .Probeer zo veel mogelijk info te verzamelen voordat je besluit er heen te gaan .Er schijnt wel een info-centrum te zijn waar je wijzer kan worden .Succes gr Richard http://www.biesbosch.org/detail_page.ph ... act_id=123
_________________
So God gave men a brain and a penis, but only enough blood to run one at a time..!!!
Gebruikersavatar
E van Uijtert
Berichten: 89
Lid geworden op: 22-06-2006 15:21
Locatie: Brabant

29-08-2006 16:27

Zoals Richard zegt er zijn veel zandbanken waar je zo op vastvaart en verdwalen is heeel goed mogelijk (ervaring :oops:).

Ik zou een recente waterkaart meenemen die kosten iets van 15 euro geloof ik en daar staan de ergste ondieptes op aangegeven.
Laatst gewijzigd door E van Uijtert op 29-08-2006 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Richard Dekkers
Berichten: 14
Lid geworden op: 29-04-2006 13:52
Locatie: Roosendaal

29-08-2006 17:21

E van Uijtert schreef:Zoals Jeffrey zegt er zijn veel zandbanken waar je zo op vastvaart en verdwalen is heeel goed mogelijk (ervaring :oops:).

Ik zou een recente waterkaart meenemen die kosten iets van 15 euro geloof ik en daar staan de ergste ondieptes op aangegeven.
Richard zegt;Zelfs de moffen gingen stuk rond 40-45 !!!! 8) :wink:
Gebruikersavatar
E van Uijtert
Berichten: 89
Lid geworden op: 22-06-2006 15:21
Locatie: Brabant

29-08-2006 18:33

I stand corrected: sorry verkeerde naam :) maarre idd de duitsers kwamen er niet/niet graag in de 2e wereldoorlog, maar toen was het nog wel een stukkie erger en liepen hele kreken droog soms.
Richard Dekkers
Berichten: 14
Lid geworden op: 29-04-2006 13:52
Locatie: Roosendaal

29-08-2006 19:30

jeffrey cornelissen
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-08-2006 15:26
Locatie: nijkerkerveen

30-08-2006 11:11

ik weet hoe de biesbosch is! ben er al vaker met een bootje geweest! maar ik denk dat ik ook mijn navigatiesysteem maar meeneem! en diepte meter! kan ik ook tenminste vante voren alles een beetje uitpeilen en kijken hoe de bodem op de verschillende plaatsen is he! Ik gebruik de waternavigatie van stentec! werkt super! kan op laptop en op pda in combinatie met een gps ontvanger! en je hebt tegenwoordig ook al dat je op de laptop een diepte meter kan aansluiten! en dan heb je dus alles ineen! lekker makkelijk!
jacco noordermeer

31-08-2006 12:34

een beter manier is dan dat geld besparen van de laptop etc
en een goeie boot aanschaffen met een waterkaart van de anwb
waarschijnlijk maak je zo meer kans :wink:
Plaats reactie