Onbekend water verkennen


Plaats reactie
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

26-08-2006 20:15

Ik ga het weekend op een voormij onbekende plas vissen. nou is mijn vraag waar jullie de boobytraps neerzouden leggen (in eerste instantie) (natuurlijk kijk ik eerst naar de wind) leggen jullie de hengel strak tegen de kant als daar de bodem wat hard is (lange rietkraag) aan de andere kant van de plas is een strandje heeft het zin om daarsnachts een hengel tegen aan te leggen op een meter diepte? ik vind het erg moeilijk, wat nou slimme zetten zijn.

Je hoort ook wel leg er gewoon ééntje in het midden van de plas maar ja de trekroute is altijd moeilijk om te vinden.

Gr. mark
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

26-08-2006 20:31

Ik zou er niet meteen gaan vissen...
(tenzij er concurentie van collega karpervissers is misschien)

Je kunt denk ik beter een aantal keer in de week je water bezoeken om te
observeren en hier en daar wat te voeren. Denk aan hennep, blikmais,
tijgernoten, kortom natuurlijk aandoend voedsel. Doe dit op een paar (op het
oog) aantrekkelijke stekken. De plaatsen waar het best gegeten wordt zou ik
dan bevissen. Zijn de karpers ook mooi meteen weer wat meer vertrouwd
met je aas. Wanneer de karpers al aan boilies gewend zijn kun je er
natuurlijk gewoon mee voeren (ookal kunnen particles dan nog vaak goed
werken).

Sccs!
Gebruikersavatar
E van Uijtert
Berichten: 89
Lid geworden op: 22-06-2006 15:21
Locatie: Brabant

26-08-2006 22:15

Juist niet, gewoon lekker gaan vissen en goed kijken of je activiteit ziet op het water en een beetje peilen. Proberen is nog altijd de beste manier om een goede stek te vinden.
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

27-08-2006 09:42

ja idd ga gewoon alle leuke stekken af waarvan u denkt dat er vis zit als u na twee sessies nog niks gevangen heb gaat u op een andere stek kijken en zo vind u vanzelf een plek waar de vis goed te vangen is en ga anders een keer buurten bij andere vissers en vraag daar info aan of dat zij nog een leuke stek weten

heel veel succes
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

27-08-2006 10:26

ik denk ook dat dat de beste methode is en als je een volhouder ben zien de andere vissers het ook en laten ze sneller iets los dan dat je gelijk gaat vragen. eerst zelf proberen.
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

27-08-2006 10:58

zijn er overdag mensen op dat strandje die in het water lopen, zwemmen?

dan is dit savonds en snachts een echte hotspot, vanwege de omgeploegde bodem.

en verder zeg ik, geef je ogen de kost en je vind ze snel genoeg.

grz. erwin
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
dimitri jacobs
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-08-2006 11:13
Locatie: Gavere, Vlaanderen

28-08-2006 11:34

Als ik aan een nieuw water begin, ga ik eerst op zaterdagavond met de hond wandelen, en doe me als leek voor om zo info los te weken bij andere vissers, en dat moeten helemaal geen karpervisers zijn. Op zaterdag heb je t meeste kans om te zien wie hoe en waar vist.

Dan ga je dr eens met de vaste stok op. Zo heb je iets te doen tijdens een dagje observeren. Verkas ook eens. Een vaste stok geeft je toch nog t meeste bodeminfo niet? let op de klassieke aanwezigheidstekenen van karper. Btw, andere vissers dan karpisten zijn heel wat minder karig met info...(in belgië)

Dan na een aantal dagen laat je heel de put een poepje ruiken door je uitgebreide bivvy te instaleren , en balen de andere karpervissers omdat jij nu op een weekje weet waar zij een seizoen voor hebben liggen klooien.

en eigenlijk heb je niets misdaan of gelogen, je hoort andere vissers gewoon uit. Meestal hebben die ouwe vissers een goed beeld van het water, en geen hoge pet op met onze soort vissers. Ze zagen van nature graag, en geven echt een schat aan gegevens wg op die manier!

Enjoy your fishery
Plaats reactie