SOLOVISSEN IN HET BUITENLAND


Plaats reactie
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

24-08-2006 14:56

Ik ga het komend najaar naar een behoorlijk groot meer in het buitenland. Ik vis meestal solo, dus aan jullie de vraag of dat te doen valt. Denk o.a. aan het gebruik van een boot om een vis af te drillen (als dat nodig is). Geen ervaring mee tot op heden. Handigheidjes om je stek weer terug te vinden in de nacht, veiligheid op het water etc.
Hoeveel kg boilies/voer nemen jullie mee? Enz. enz.

Zou graag met iemand in contact willen komen om eens van deze zaken door te spreken. als je wilt kun je je tel.nr geven via een PB.

groet,

Arend
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

24-08-2006 17:32

Arend,

je stek terugvinden in de nacht? Maak zo´n knipperend fietslampje vast aan je steun. Druk hem ff aan voordat je de boot instapt en je kan vanaf het water perfect zien waar je stek is...

Solo vissen in het buitenland heb ik geen ervaring mee...

Succes!
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

24-08-2006 17:37

Hoi Arend.

Ik zou een goede stevige boot meenemen/zwemvest/stevige bankstick om je boot aan vast te leggen,en daar maak je een achterlicht van een fiets op(zo'n lampje op batterijen) die maak je op die bankstick vast,dat als je het water op gaat,je eerst lampje aan doen,dan heb je altijd je richting.

Vis je met meerdere lijnen ver uit elkaar,zodat je met je boot tussen lijnen door moet,neem je een voor en een achterlampje mee,en die zet je zo uit elkaar,dat je tussen die lichten door veilig aan de kant kan komen,zonder je eigen lijnen op te pikken.

Zet een klein doosje in je boot met reserve spullen,zodat je op de stekken verder uit de kant,je onderlijn kan vervangen,of nieuwe bol eraan zetten oid,hoef je niet eerst naar de kant,en dan weer terug het water op om je aas weer weg te brengen,maar kan dat ter plekke doen.

Wat je qua voer mee moet nemen is altijd moeilijk te zeggen,maar neem ook droge partikels mee,die kan je aan het water weken en koken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,succes.

Franca.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-08-2006 17:51

Arend,

2 of 3 grenzen over wil niet zeggen dat er gelijk al van alles veranderd tov hier.

Bel maar gerust.



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

24-08-2006 18:03

Zet dat lampje ALTIJD s'nachts aan.
Als je een run hebt vergeet je dat toch weer.
En wat kosten nou die paar extra batterijen.
Neem voldoende droge kleren mee en eten.

Inderdaad Frankrijk is niet veel anders dan hier kwa tactiek etc.

groeten Joris
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-08-2006 07:49

Op Salagou is dat zelfs verplicht.

MVG

Klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-08-2006 09:05

Je stek is altijd te vinden dmv je visvinder, bodemverloop. Als je een dag bezig bent geweest kan je puur naar het kijken op je visvinder, blind, je stek vinden. Vergeet geen lampje aan te doen bij je stek 's nachts, zo'n kaars in een glazen lamp bijv.

Een kompas is altijd handig voor in de boot, je weet maar nooit. Na het drillen van een vis kom je weleens op onbekent terein terecht, het zal niet de eerste keer zijn dat je bijv. in een mistbank terecht komt...

Ik denk dat een hoop mensen je kunnen helpen hier, anders hoor ik het wel

groeten en succes alvast
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

25-08-2006 09:47

Hoi Arend,

Ik vind je wel een bikkel hoor om in je eentje te gaan zitten. Kijk als het op Du Der is denk ik... grote kans dat er iemand naast je zit. Dus als er wat aan de hand is dan heb je altijd nog wel iemand die wat kan doen. Doe je dit op een onbekend meer zonder iemand in de buurt zou ik toch met minimaal 1 persoon extra gaan als is het alleen maar voor je eigen veiligheid. Je weet nooit wat je onder de leden kan hebben, het is te gevaarlijk denk ik dan.

Maar goed stekken terug vinden kan natuurlijk met markers, staaf markers. En idd plateau´s enzo zijn goed terug te vinden op een vis vinder. Taluuds en dergelijke werken net zo. Ze zijn makkelijk terug te vinden d.m.v. een visvinder. Maar ook gooien op een lijnklip is goed te doen en als je een paar meter naar achteren gaat dan kan je de clipo laten zitten hoef je enkelt nog maar richting een bepaald punt aan de overkant te gooien.

Drillen vanuit de boot in je eentje is het mooiste wat er is :D alleen wel moeilijk omdat je en moet binnen draaien en moet varen tegelijker tijd. Anders moet je jezelf naar de vis toe pompen ofzo en dat gaat echt lossers opleveren. Het wordt nog iets moeilijker als er wind staat. Om te voorkomen dat er teveel spanning op de haak komt zou je er voor moeten zorgen dat de boot altijd tussen de vis en de wind ligt. En in je eentje is dat knap lastig. Dus als de wind van links komt zou je de vis rechts van de boot moeten hebben. Het probleem is vaak dat je op drift raakt en als de vis de verkeerde kant op gaat, komt er zoveel druk op te staan die je vanuit een boot bijna niet voelt.

Natuurlijk is het beter om van de kant te drillen maar ja dat is helaas niet altijd mogelijk.

spreek je weer....

gr. Rene
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

25-08-2006 09:55

Neem trouwens een schepnet mee met een kleine steel.
Vooral in je eentje is dat makkelijker scheppen dan een steel van 2 meter.
Inderaad wat de persoon hier boven zegt wil ik hem 100 % gelijk in geven dat ik jou ook een bikkel vindt als je in je 1tje naar zo'n water heen gaat.
Ik ben niet zo'n held op sokken :lol: :lol: :lol:

groeten Joris
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

25-08-2006 10:51

joris Leferink schreef:Ik ben niet zo'n held op sokken :lol: :lol: :lol:

groeten Joris


Hij is ook geen held op sokken, maar een held met stokken :P



Maar inderdaad: petje af voor Arend.. :wink: jij liever dan ik!

Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

25-08-2006 12:41

Alles is daar precies hetzelfde als hier,dus wat zou een probleem moeten zijn?Zorg wel dat je ervaring heb met alles voordat je gaat.
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

25-08-2006 13:35

Reddingsvest is wel een aanrader ja. Je weet maar nooit,

Het schepnet in de boot kan je gewoon een korte voerschepsteel voor gebruiken is ideaal.

Laatst zag ik nog iemand met een waadpak de boot in gaan dit is niet echt een afrader. Als je dan overboord gaat dan ben je een knappe als je dan nog heelhuids boven komt...

Veel succes,

Gr Sjorske

PS: lichtjes vind ik zelf niet echt ideaal ivm mistbanken, kompas is veel handiger...
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

25-08-2006 14:33

sjors hooijen schreef:Laatst zag ik nog iemand met een waadpak de boot in gaan dit is niet echt een afrader. Als je dan overboord gaat dan ben je een knappe als je dan nog heelhuids boven komt...

.


Ik denk dat je bedoeld dat het juist wel een afrader is... of juist geen aanrader. :lol: :lol:

gr. Rene
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

25-08-2006 15:54

10 punte voor jouw Rene voor de oplettendheid,

Gr Sjorske

PS: dus GEEN waadpakken aan in de boot (bedoelde ik eigelijk)
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

25-08-2006 16:03

Waarom ben je een bikkel als je alleen in 't buitenland gaat vissen?
Als je logisch nadenkt kunnen daar allemaal dezelfde dingen gebeuren als hier op je thuiswater...
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

25-08-2006 16:32

Je kunt niet onder de arm van je mama uithuilen als er iets gebeurd,

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

25-08-2006 18:00

mhoehahaha das een goeie.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-08-2006 22:39

Je begint alleen na een aantal dagen tegen jezelf te lullen en weer een paar dagen later nog terug te antwoorden ook. Voor de rest is het vissen niks anders..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

25-08-2006 22:45

Lexus, dat is hier in Nederland niet anders.... alleen bij mij al na enkele uren :lol:
Agja ik spoor verder ook niet.

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

26-08-2006 12:49

en daar zit je dan,op die schitternde stek die hebt gevonden,buiten alle zones,buiten de hele mensheid,afgesloten van alles en iedereen.
schitternd bodemverloop,lichte stroming,hell yeah wij gaan slachten.
je hebt je voer erin liggen,je rigs op de juiste plekken gepositioneerd,
jaja dat heb je mooi voor elkaar zo in je eentje!
doordat het water lager staat ,staan je hengels 3 meter boven de steile oever opgesteld,ziet er wel gruwlijk uit in die avond schemer zo vanaf je stretcher,en langzaam val je in een lichte redelijk gespannen slaap al wachtend in je onderbewustzijn op die ene run van die rivier beer.
hij gaat,daar is ie al,De Run,je slaat aan,pakt je net en.....

lazerd met een rotgang 3 meter naar beneden en breekt je poten.

zelfde als in nederland?

leg maar uit,ja bij die ene brug over de barage,het vierde zandpad links uitrijden,dan waar het eigenlijk geen pad meer is,nog een kilometertje door,dan Links af de bosjes in,bij de vierde boom rechts onderaan het taluud lig ik.

inhet frans ook nog natuurlijk he.

mwah :wink:
8)
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

26-08-2006 13:06

GPS kan handig zijn.

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

26-08-2006 13:58

O wacht ff Robert in Frankrijk moet je natuurlijk op een zo moeilijk mogelijke stek zitten! En die heb je in Nederland natuurlijk niet...

Ik kan je zeggen de meest moeilijk begaanbare stek die ik in heel Frankrijk ooit gezien heb niet eens in de buurt komen van de meeste stekken hier op "ons" water.

Je kan het zo moeilijk maken als dat je zelf wilt!

Mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

26-08-2006 15:40

sjors hooijen schreef:Je kunt niet onder de arm van je mama uithuilen als er iets gebeurd,

Gr Sjorske


De reden waarom ik dit forum bijna niet bezoek: mensen die gewoon geen fatsoenlijk antwoord kunnen geven.. ga je moeder vervelen herseloze sukkel :evil:
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-08-2006 22:24

:o Die mvg zal dan ook niet echt gemeend zijn!

In je eentje naar het buitenland...... tja midden in de rimboe is het bikkelen, maar ergens in de rij aanschuiven en nog landgenoten naast je ook, dan valt het nogal mee.

Succes in ieder geval Arend!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

26-08-2006 22:27

Zullen wel limburgse mgv zijn Kees :oops:

Maar net als eerder al gezegd veel succes...

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Plaats reactie