Gedrag langs de waterkant


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2006 08:29

Mannen en vrouwen ook,

In de rivier topic loopt een ander draadje. Nu is dit draadje eigenlijk te belangrijk om zomaar te laten gaan. In weze hangt onze visserij eraan vast.

Ik heb hieronder even gepalkt en geknipt.

Het gaat nu eens niet over veroordelen, het gaat om oplossingen.

Probleem:

Wij willen op zoveel mogelijk plaatsen het liefts met 3 hengels het gehele jaar nachtvissen, waarbij gebruik gemaakt wordt van een vistentje.


Argumenten tegen:

blowende, zuipende, schijtende, hondenuitlaters lastigvallende figuren, die overal ook figuurlijk schijt aan hebben en doen wat ze zelf willen ( ook ik een beetje soms, tot voor kort)


Hoe komen we van dat imago af en hoe kunnen we ons doel bereiken?
En dan stel ik als doel:

op zoveel mogelijk plaatsen het gehele jaar nachtvissen, waarbij gebruik gemaakt wordt van een vistentje.

Dat 3 hengels vind ik dan niet spannend.


MVG

Klaas


Een heleboel karpervissers snappen kennelijk nog niet dat HSV en Federatiebestuurders het 's nachts vissen vaak zien als 'feest' aan de waterkant met de nodige drank en lawaaioverlast, naast de rotzooi die overal aangetreffen kan worden.
Er zijn nogal wat postings waarin zuipen (of zuipuh) duidelijk een rol speelt en men niet beseft dat hierdoor de bovenstaande indruk nog wordt versterkt.

Het grappige ervan AART, is dat ik aan de waterkant niks zuip. Maar juist op die gezellige winteravonden van de ksn wel. Ja zelfs als ik niet zuip ben ik ook gezellig daar niet van. Maar dat nu te roepen wat je zegt slaat nergens op! En om dan de maar niet te spreken over HET LINKJE VAN dat rotzooi maken verhaaltje.


Aart in dat laatste kan de KSN een leuke rol spelen, begin bij de jeugd zou ik zeggen.
Daar wordt het al versterkt dat het erbij hoort.

ik hoop dat ik hier nog antwoord op krijg over dat zuipen en vuil dan bedoel ik.. gr. henry.

Ben ik in ieder geval niet de enige die dat opgevallen is.

Van sommige personen die hier regelmatig posten en ook regelmatig het woord zuipen in de post zetten heb ik al een soortement van beeld gevormt van lieden die in een weekendrivier(of elders)sessie zich een stuk in de kraag drinken. Wat dat is zuipen in mijn opinie. Niet 1 of 2 flesjes. Dat valt nog onder de noemer gezellie.

Dat terwijl de mensen in kwestie toch ruim volwassen zijn, gezien de leeftijd.
De jeugdigen hiero lezen dat ook, en denken wanneer het volwassen mensen dat posten dat het er schijnbaar bij hoort. "dus doen we het ook maar".

En dat is nu net niet de bedoeling.

Ik wil niemand persoonlijk aanvallen, maar het beeld word zo geschetst, sorry als je je aangesproken voelt dus.

Wat dat "zuipen" betreft.................................het blijft zeker niet bij 1 of 2 biertjes, maar zeer zeker wel "gezellie". Als je je grenzen maar ken en aangezien ik die niet heb, kom ik er in de verste verte niet in de buurt. Ja....een grens zou zijn dat ik niet meer een vis normaal zou kunnen behandelen door mijn "slechte eigenschap". Daar het zover niet kom, maak ik mij er niet druk over. En de "rotzooi"vooroordelen? Ik kom altijd met meer terug dan dat ik mee nam.

Vat het niet persoonlijk op, maar dat wijzen vind ik een beetje flauw en kortzichtig.


Mannen, als je mijn posting (bier en rotzooi) GOED leest moet het toch duidelijk worden dat ik persoonlijk in deze posting niemand aanval of veroordeel en alleen maar de opvattingen van vele HSV- en Federatiebestuurders hier weergeef. Zij zijn wel degenen die beslissen over wel of niet nachtvissen c.q. uitbreiding of beperking daarvan en ook degenen die vanaf 1-1-2008 mogelijk het gebruik van een vistentje in een gemeentelijke APV kunnen bewerkstelligen.
Hopelijk wordt hierdoor de bedoeling van mijn posting wat duidelijker...



Zo had ik jou posting ook wel gelezen. Het is vervelend dat dit idee bij de overheid en instellingen leeft over de karpervissers. Zelfs frustrerend.
Helaas kan ik hier niks aan veranderen, ook niet door 1 ipv 6 biertjes te drinken.
Mijn vuilnis zit altijd in de zak verstopt en omwonenden, die in mijn situatie over het algemeen ver te zoeken zijn, zullen van mij geen last hebben.
Tuurlijk zullen er wel vissers zijn die het verkloten, maarja....

Tegenwoordig spreeg ik ook politie aan tijdens controle, als er een bende is achter gelaten door recreanten. Niet dat deze dat kunnen voorkomen, maar misschien dat zo zéér langzaam het beeld een beetje naar de realiteit geturnd kan worden.

Wat verder gedaan kan worden is vissers langs de waterkant die er een bende van maken hierop aanspreken. En dit doe ik dan ook, vooral op thuiswateren waar je wat bekender bent.
peter roost
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-09-2004 20:33
Locatie: Budel

22-08-2006 09:18

Het gaat erom dat mensen in plaats van dat negatieve beeld een positief beeld krijgen over karpervissers. Veel mensen ervaren overlast van karpervissers, dan heb ik het over lawaai, achtergelaten rommel, etc. etc.

Een oplossing zou kunnen zijn dat als je merkt dat er op je water waar je regelmatig vist een hoop rotzooi en afval langs de waterkant ligt, je dit met een groep vrienden eens op zou kunnen ruimen.
Geef hier een beetje aandacht aan bij de media en zo staan de karpervissers ook eens een keer in een positief daglicht. En zo heb je de volgende keer dat je aan de waterkant komt een opgeruimde stek.

Nu ben ik zelf natuurlijk ook geen heilige, maar ik ruim wel altijd mijn eigen rommel op. Als iedereen dit zou doen zou het al een stuk schelen...

MVG

Peter
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-08-2006 09:22

Er is maar 1 oplossing, en dat is dat alle vissers zich moeten gaan realiseren dat het echt niet normaal is om met een tentje of plu langs het water te mogen slapen. Dat we tot dusver op veel plaatsen hooguit gedoogd worden. Dat we dus verder ook niets moeten flikken. Kortom, maak geen lawaai, rommel (ook niet als je het later van plan bent om in een vuilniszak te stoppen, want dat weet die toevallige passant niet, die ziet de rotzooi van dat moment), houd je drankgebruik binnen de perken en zet je voorraad uit het zicht (beeldvorming). Moet je een grote boodschap doen, graaf dan een kuiltje (heb zelf een pioniersschepje bij me, jaja in dienst gezeten!).

Zelf zet ik zo laat mogelijk mijn nachtbivak op, meestal pas in de schemering of zelfs het donker en ruim ook weer vroeg op (als de boel droog is tenminste). Ook zorgen dat je zo min mogelijk opvalt en altijd vriendelijk blijven, zelfs tegen de meest kritische figuren. Hou je verder zoveel als in je vermogen ligt aan de regels. Een lastige en wat dat betreft heb ik vooral in het verleden ook wel eens wat boter op het hoofd gehad, vooral als het even ergens niet mag waar de karpers liggen opgestapeld.

Ik heb het idee dat er tegenwoordig zo openlijk en luidruchtig van alles wordt gedaan wat niet mag. Ingetogenheid past ook beter bij het beeld dat ik vroeger had van een karpervisser. Pakweg 20 jaar geleden voelde ik me een hele vent als ik vertelde dat ik op karpers viste. Tegenwoordig durf ik het bijna niet te vertellen, om maar niet met tokkie-vissers geassocieerd te worden.

En last but not least: Iemand die een beetje inziet dat belangenbehartiging erg belangrijk is, is/wordt natuurlijk KSN lid, een club van en voor gewone vissertjes zoals u en ik, niks geen elite en jeugd is erg welkom!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-08-2006 09:28

Imago opbouwen is een lastige zaak, tenzij je een negatief imago wilt hebben.

Voor iedere 1000 lieve, aardige, nette, geen onrust veroorzakende, niet zuipiende, niet feestende etc karpervissers hoeft er maar 1 (misschien 2) eikel te zijn die anders is en "ons" imago is weer geschaad.

Dit kun jij niet in de hand houden, dat zou betekenen dat iedereen (tijdelijk) een chapperone mee zou moeten hebben en dat is niet haalbaar.

Een klein verhaaltje .......

Laatst werd hier op een watertje een karperwedstrijd gehouden van 20.00 - 08.00. Ik wilde 's avonds gaan voeren en werd verrast door de wedstrijd, m.n. door het bericht dat het verboden was om te vissen i.v.m. de wedstrijd (ben er nog niet echt achter van wie het water is en wie er kan bepalen dat het hele water opeens verboden is).

Heb uiteraard niet gevoerd maar ben wel even gaan kijken en er was nog niemand (19.30) blijkbaar hadden ze een soort Le Manche start. De volgende ochtend ben ik daar wel gaan vissen, er waren zat stekken waar geen karpervissers zaten, en ben mij kapot geschrokken van de bende die men rond de tentjes had liggen. Het waren veelal jongeren die aan de wedstrijd meededen maar er lagen rond de tentjes meer (half) lege flesjes bier dan mij lief was.

De jonge mannen, en meisjes bleek achteraf, werden gewekt door elkaar althans dat was de bedoeling. Schreeuwen in de tent was niet eens genoeg om wakker te worden voor die gasten. Pa en Ma moesten er aan te pas komen eer ze wakker werden. Ik was blij dat er met 57 hengels maar 3 vissen gehaakt waren anders was de kans groot dat de hele nacht de piepers waren gegaan. Ik weet zeker dat ze niet van de piepers zouden ontwaken.

Ik heb tot 17.00 aan dat water gezeten en heb niemand van de organisatie gezien, terwijl ik toch uitzicht op 3 stekken had, die een controlerondje deden om de troep op te ruimen. En een troep was er achter gebleven hoor, echt verschrikkelijk. Bierflesjes en blikjes, pizzadozen chips zakken snoepzakken noem maar op het lag er.

Ik had maar 1 tas ter beschikking en die heb ik gevuld met bende van een ander maar dit was niet genoeg. De dagen erna ben ik nog een keer geweest en niemand had ook maar iets verder opgeruimd. Dus heb ik maar weer een zooi meegenomen en in de prullebakken op dat terrein gedaan.

Dit soort zaken helpt niet voor "ons" imago denk ik. Dat er jonge gasten zijn die er een bende van maken is een feit dat ik niet goedkeur maar geen oplossing voor weet. Dat een organisatie haar eigen bende niet opruimd vind ik echt teleurstellend om niet te zeggen asociaal. HEt was zo gemakkelijk geweest om 1 rondje om het water te lopen en de vissers van bepaalde stekken, desnoods achteraf, hun bende op te laten ruimen. Je hebt de steknummers en jij weet wie welke ztek heeft gehad.

Ik tracht altijd mijn rotzooi op te ruimen, kijk zelfs nog 3 keer extra rond om vergeten materiaal maar ook troep te zoeken ook van anderen. Soms heel soms zie ook ik misschien iets over het hoofd. Helaas zitten wij niet allemaal zo in elkaar, als iemand een oplossing weet dan wil ik wel overdenken of ik een actieve rol kan en wil spelen.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2006 10:08

Zomaar wat mogelijkheiden:

- schoonmaakdagen organiseren
- centrale registratie karpervissers


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

22-08-2006 10:26

Klaas van den Herik schreef:Zomaar wat mogelijkheiden:

- schoonmaakdagen organiseren
- centrale registratie karpervissers


MVG

Klaas


Schoonmaakdagen is een optie hebben wij ook al een keer georganiseerd.
1 Nadeel is 30 mensen zeggen ethousiast van ja wij doen mee, komt het puntje bij paaltje komen er maar 10 man opdagen en dat zijn altijd de zelfde die de kar trekken.

Wij karpervissers hebben 1 groot nadeel de karpervisserij is inmens populair geworden vergeleken met de anderre visserijsporten.
Hierbij komen dus ook de vissers die maar 1 a 5 keer per jaar vissen in van die gekleurde tentjes bier etc, om er een leukde dag en nacht van te maken.
Ook alle fanclubs die worden opgericht als een kameraad een nachtje gaat vissen.
10 scooters, 8 fietsen, 6 krattenbier, pizza's, en een rotzooi de volgende dag.

Naar mijn mening is het beste gewoon een pas maak je 1 overtreding vissen waar je niet vissen mag rotzooi etc.
Meteen voor een jaar de vispas weg.
En na 3 keer de vispas te zijn kwijt geraakt, ben je aan de beurt voor 5 jaar de pas weg .
Dit is volgens mij de enigste manier om alles netjes en goed te houden.

groeten Joris
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

22-08-2006 10:39

Dat van dat pas vind ik een goed idee, maar ik vind het wel erg bot om dan na 1 overtreding gelijk die pas in te nemen, miscchien kan er dan gewerkt worden met een soort puntensysteem..
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-08-2006 10:49

klaas,
1) schoonmaakdagen? wie wat waar en hoe --> welkom in utopia lees reply onder je eigen bericht.
2) centrale registratie karpervisser, hoe wil je dit gaan checken dan ? van de zotte dat ik me daar ook al voor moet gaan registreren natuurlijk. Moet niet gekker worden maar vergeet natuurlijk dat ik nl woon.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

22-08-2006 10:50

ja met een soort van 3 of 4 keer waarschuwen en dan vispas inneemen etc. etc.
tralalala....
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

22-08-2006 10:51

een karperwedstrijd is een evenment en moet daarvoor niet een vergunning aangevraagd worden? (behalve als de wedstrijd georganiseerd wordt de verniging zelf)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2006 10:53

Hoe? Lossen we wel op, belangrijker eerst DAT.

Tja je kan overal vast tegen beginnen te schoppen Peter, maar het probleem gaat niet zomaar weg. Zal tch iets moeten gebeuren. Beter zelf met dingen te komen, dan dat er zaken opgelegd worden. Immers verbieden is het gemakkelijkst te controleren.

Registratie? Simpel. Vispas weten we nog? Zou je nog een dingetje aan toe kunnen voegen.

Maareh doe eens een voorstel Peter.

MVG

Klaas
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

22-08-2006 11:00

ik wil niet overkomen als een zeikerd, ma dat gebeurd natuurlijk wel. het is een feit dat het grootste gedeelte van de rotzooimakers jongeren zijn.

toch wil ik ook nog wel even heel duidelijk laten weten dat er ook zeker jongeren zijn die echt met hun hobby bezig zijn en alles heel netjes houden. vuilniszak waar de rotzooi direct in verdwijnt etc.

verder is het gewoon een moeilijk punt, omdat de nette karpervisser gewoon minder opvalt als die 1e asociale die er ook 1 keer per jaar komt.

om het tegen te gaan blijft moeilijk. maar hoop dat er toch een oplossing voor gevonden word. misschien wel met een punten systeem op de vispas.

grz. erwin
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-08-2006 11:16

Klaas,
Tegen dingen aanschoppen nee, wel realistisch blijven.
Vispas wordt je geregistreerd prima, wordt ik dan als alround geregistreerd ?vis niet alleen op karper namelijk.

een voorstel om ervoor te zorgen dat er in geheel nederland mag worden gevist tijdens de nachtelijk uren ach ja why not niet waar, bij de eerste overtreding pas weg en minimaal 500 tot 1000 euro aan de broek. Wie niet horen wil mot maar voelen, maar ja vergeet even de controle.

al met al een lastig verhaal waar het cbb van de ksn zich goed mee bezig kan houden, heb andere prioriteiten klaas :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
fernando breevaart
Berichten: 254
Lid geworden op: 23-05-2006 22:34
Locatie: hellevoetsluis

22-08-2006 12:02

op de vis pas gewoon zetten nacht vergunning iedereen moet zo'n vergunning kunnen krijgen daar betaal je dan misschien 10 euro extra voor.
bij de 1e overtreding met een soort tangetje een knipje in de pas gebeurt er weer zo iets en zit er zo'n knipje in opruimen pas in leveren en gelijk een boete en natuurlijk niet een boete van 50 euro maar zoals hiervoor al werd gezegt 500 euro dat vind de rommelmakende visser die 3x per jaar gaat vissen niet leuk hoor.(ik trouwens ook niet maar laat ook nooit rommel achter)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2006 12:12

Da's het probleem: iedereen heeft andere prioriteiten.

Daarnaast doet niemand nooit iets verkeerd.

Feit is, dat er een bal voor het open doel ligt en dat ie in principe alleen nog maar ingekopt hoeft te worden.

Helaas kan dat inkoppen bijna alleen op lokaal niveau. Dat betekent dat er in elke gemeente bij elke HV gezorgd moet worden dat het nachtvissen etc geregeld gaat worden.

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... %20WOR.pdf

Waarvoor en hoe hje geregisdtreerd bent maakt niet uit. Pietje Puk is zijn vergunning kwijt in Appelscha dan kan Pietje Puk het ook vergeten in Venlo.

Vissen terwijl je vergunning (tijdelijk) is afgenomen mag van mij dan best een eurootje of 1000 worden. Daarnaast zou de vereniging je aansprakelijk moeten mogen stellen. Schade toebrengen aan de visstand oid, zoals in Frankrijk. Schadevergoeding tot 25.000 euro.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
E van Uijtert
Berichten: 89
Lid geworden op: 22-06-2006 15:21
Locatie: Brabant

22-08-2006 12:17

erwin van der meule schreef:ik wil niet overkomen als een zeikerd, ma dat gebeurd natuurlijk wel. het is een feit dat het grootste gedeelte van de rotzooimakers jongeren zijn.

toch wil ik ook nog wel even heel duidelijk laten weten dat er ook zeker jongeren zijn die echt met hun hobby bezig zijn en alles heel netjes houden. vuilniszak waar de rotzooi direct in verdwijnt etc.


Mijn woorden :wink: doch zit het probleem vooral in onze leeftijdsgroep aangezien deze het meeste overlast bezorgen in de vorm van lawaai. De rotzooimakers zijn niet per se leeftijdsgebonden.

Ik denk niet dat het gemakkelijk is aan te pakken. Puntensysteem mja hoop kosten en de mannen die overlast bezorgen zullen er toch weinig van merken tenzij er ieder weekend gecontroleerd word op ieder water; wat toch niet gebeurt...

Mogelijk een meldpunt waar vissers melding maken van 'collegas' die overlast bezorgen en dat er dan een controleur of politie langs kan gaan. Overigens worden voor dit soort figuren veeels te vaak alleen waarschuwingen gegeven... gelijk boete geven naar mijn mening.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-08-2006 12:25

Ja Klaas,
andere prioriteiten das geheel correct, prioriteiten die een stuk zwaarder wegen dan het voortbestaan van nachtvissen binnen mijn hobby.

Ik heb de laatste jaren mijn tijd besteed aan de ksn en de regio cbb, laat dit nu graag aan anderen over, of je die vindt en welke prio`s zij belangrijker vinden is niet aan mij om te beoordelen cq veroordelen.

succes,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

22-08-2006 14:23

Waarom is het belangrijk om met een derde hengel te mogen vissen?

Als die regel er is,beginnen we over een vierde hengel,mag immers ook op veel wateren in Frankrijk,dus waarom hier niet :wink:

Ik ben geen heilige,dus vis ook wel met de derde stok erbij,op wateren waar het kan,of weinig controle is,eerlijk is eerlijk :lol:

Blowen,zuipen schijnt er tegenwoordig helemaal bij te horen,of er nu gevist wordt of niet :cry:

Dat karpervissers een slechte naam hebben,is erg vervelend,want er zijn er erg veel die wel hun zooi weer meenemen,en die niet blowen of zuipen.

Helaas valt negatief vaker op als positief,is ook met alles zo.

Wat eraan te doen met z,n allen is de vraag :roll:

Het nachtvissen in de zomer niet toelaten?

Strengere controle: Maar kan een visser zwaarder gestraft worden als iemand die een auto van een ander sloopt,of loopt te stelen oid.

voor die controles zijn er vrijwilligers nodig,dat is in het sport gebeuren al moeilijk,dus laat staan aan de waterkant,waar je risico loopt op wat klappen,of nat pak :-?

Medewerking van politie,is misschien niet overal zo,maar als je ze beldt,of ze komen niet te druk,te weinig mensen :cry:
Of ze komen de volgende dag, als de probleem gevallen al weg zijn :evil:

En diegene die gebeld hebben,krijgen een preek :-?

Zolang het karpervissen zo populair blijft,zal het probleem ook wel blijven helaas.

Dus zou geen oplossing kunnen verzinnen.

Franca.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

22-08-2006 17:24

Als de vispas komt, kunnen verenigingen zelf meer doen aan preventie van overlast door mensen te royeren, deze kunnen dan ook bij andere verenigingen geen lid meer worden.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

22-08-2006 17:28

komen er toch niet van af.heb de hele mikmak aan vergunningen en nog onder een plu slapen ...en dat ook nog zonder zijflappen .
ja ja ff lekker een nachtje pakken in de winter.
2jaar geleden meurde ik nog lekker in de tent ,nu niet meer.
thnx assiocale.....................wij boeten er weer voor.....
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

22-08-2006 17:55

Klaas,

Een landelijke nachtvis vergunning die dus alle provincien overkoepeld, dichterbij dan ooit? Moet er wel 's nacht gecontroleerd worden. Echter, als iedere provincie afzonderlijk zo'n nachtpas in het leven roept is het einde zoek met al die verschillende regeltjes. Weet het niet helamaal zeker maar in Overijssel is al een nachtpas/vergunning?

Een karperakte, zoals een peurakte?

Een papiertje waar je trots op moet zijn...Duitsland met zijn prufung is zo gek nog niet.

Groeten,

Herwin
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

22-08-2006 18:20

Herwin Kwint schreef:Klaas,

Weet het niet helamaal zeker maar in Overijssel is al een nachtpas/vergunning?

Een karperakte, zoals een peurakte?

Een papiertje waar je trots op moet zijn...Duitsland met zijn prufung is zo gek nog niet.

Groeten,

Herwin


Hier in Losser (ov) nog niks van gehoord, er is idd. al wel een keer sprake van geweest maar dit bleek achteraf niet legaal.

Duitsland is zeker nog niet zo gek, maar er zit een bepaald land naast die vissers uit een bepaalde landen voor 35 euro (+/-) de wateren leeg laat vissen.

En wij ons maar scheel betalen voor een "gastekarte"..... :-?

Groet,

Patrick
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2006 18:54

Zeker niet gek Herwin.

Als nu eens extra controleurs aangesteld worden?

Regelmatige controle hier aan de linge scheelt 100 tot 150 leden.

Ergens moeten dus boa's betaalt kunnen worden.

Doe eens gek: koop een paar vissers uit en maak ze boa.

takes one tot get one.



MVG

Klaas
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

22-08-2006 19:31

Klaas,

Jij weet net als ik wat er in een gemiddelde kas van een HSV zit...dat loopt toch scheef op het krediet van een Federatie die Boa's aanstuurt? De meeste leden zijn alleen maar lid vanwege de seniorenwedstrijd op dinsdag middag, of men is lid vanwege een HSV water.

In ieder geval kom je onder aan de streep altijd bij de controle uit...helemaal mee eens.

Misschien eens over de grens een soort stage lopen hoe ze het nou precies in Duitsland aanpakken en die maatregelen relateren aan de gemelde overlast aldaar? Echter, ik vind deze problematiek meer een taak voor Sportvisserij Nederland dan voor de KSN, maar dat is even voorbij aan deze 'discussie'.

Last but not least: een centraal registratie systeem, het kindje van Henk Mensinga van de Federatie Grunn en Drenthe. Zou pas treffend zijn als men dat landelijk ging invoeren, zeker in combinatie met legitimatie plicht.

Herwin
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2006 19:39

Herwin,

Toch zou het moeten. De eerste proeven lopen inmiddels en daar weet Aart meer van.

Tja van die kas, daar is het laatste woord nog niet gezegd hahahaha. De spaarbank.

MVG

klaas