boillie dopen


Plaats reactie
pablo de groot
Berichten: 28
Lid geworden op: 29-05-2005 17:20
Locatie: schagen

21-08-2006 17:13

goedendag,

ik zit met de volgende kwestie

ik wil vrijdag en zaterdag 2dagen gaan vissen! ik heb vandaag boillies gedraaid met daarin een krab flavour van mainline.

nu zit ik te denken: als ik mijn haakaas ingooi is het dan verstandig om die boillie nog ff te dopen in de flavour om nog ff een extra geurtje af geven. zeg maar dat hij meer opvalt?


heb namelijk ook een x een een karpermagzine gelezen dat dat de karper kan afschikken.

wat is jullie mening?


haakaas even dopen in de flavour voor de extra geur?

of toch maar niet dopen?

gr pablo
wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

21-08-2006 17:35

ik zou het niet doen.
een flavour is niets meer dan een vlaggetje op de boillies naar mijn mening heeft het geen meerwaarde. maar puur herkenning als deze karper al eens met dit aas in aanraking is geweest. doormiddel van voorvoeren.

zover mijn mening

suc6 ermee

wouter mevis
easy does it!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

21-08-2006 19:22

Gewoon proberen, doop ze de avond van tevoren in je attractor en vries hem dan in. :wink:

Ik ben inmiddels wel overtuigd....
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

21-08-2006 20:10

Zoals Jeroen zegt... ff van te voren boilie erin hangen. Dan trekt het er beter als vlak voor inworp. Daar zie ik niet zo veel in dus. Volgens mij ben je dan alles kwijt op moment dat je haakaas het water raakt. Dus langer in laten trekken.
Je boilie onderscheidt zich dan van de rest van wat je voert. Dit kan in je voordeel werken wanneer vissen je haakaas eerder vinden. Wanneer je voorgevoerd hebt en er hopelijk wat gewenning en vertrouwen op de betreffende boilie heeft plaatsgevonden denk ik dat je er je voordeel mee doet.
Bij erg argwanende vissen die al het een en ander aan hengedruk hebben gezien kan het misschien afschrikken. Vooral bij instant vissen lijkt mij.
Ik zou ook zeggen probeer het eens. Je kunt het misschien testen door allebei je hengels op 1 voerplek te vissen. De 1 met een "gedipte/gesoakte" boilie en de andere hengel met een gewone boilie zonder naflavouring. Als steeds blijkt dat de gedipte boilie sneller aanbeten levert weet je denk ik genoeg...
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

21-08-2006 20:33

voer je of ga je instant
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
pablo de groot
Berichten: 28
Lid geworden op: 29-05-2005 17:20
Locatie: schagen

21-08-2006 21:44

ik ga 4 dagen voeren van te voren!

elke dag 1,5 kilo boillies per stek en nog een kilo pellets!

gr
wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

21-08-2006 22:06

niet dippen de karpers zullen hoe dan ook op je voer zitten als je zolang gevooer hebt, dus ik denk dat het alleen maar nadelig zal zijn.
wat je wel moet doen is praktisch niks voeren op de dag dat je gaat vissen gewoon halve kilo boilies voldoet prima. en als je merkt dat de vis der echt op zit voer je gewoon bij...

suc6 verzekert.

en vergeet niet flavour vangt eerder mensen dan vissen.

groeten wouter
easy does it!!!
Gebruikersavatar
Vanoverschelde Peter
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-07-2006 19:59
Locatie: Lauwe (Belgie)

24-08-2006 15:31

Ik heb toch al veel goede vangsten geoogst bij instant vissen waarbij ik de haakboilie in een "dip" heb laten trekken, gooi bij het bijvoeren wel steevast meerdere losse "gedipte" boilies tss de gewone boilies zodat de gewenning aan boilies met dip makkelijk kan verlopen.

Het leuke aan een dip vind ik dat de dip een volledig andere smaak mag hebben dan de atractor of de samenstelling van de boilie, een vismeel boilie gedipt in een fruitige of zeer zoete dip werkt prima :wink:
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

25-08-2006 18:07

als ik niet van te voren voer gooi ik 2 dagen voor ik wegga mijn haakboilies in de dip.
iedere keer als ik er langs loop(als je ze op tafel zet ofzo)schud ik deze even goed door .
ik heb het idee dat het helpt ,maar dat is mijn mening
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

25-08-2006 18:25

Het is gewoon een kwestie van proberen.
Doe het bij de ene hengel wel en bij de anderre niet.
Wissel tussen tijds af, dan zie je het resultaat snel genoeg.
Vang ze.

Groeten Joris
Plaats reactie