Fox mx of Delkim Ev Plus?


Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

18-08-2006 21:22

Beste medevissers,

Ik ben van plan om nieuwe beetmelders te gaan kopen maar zit eigenlijk een beetje te twijfelen tussen de Fox mx en de Delkim Ev Plus.
Wie kan mij een beetje helpen bij mijn keuze?
Ik heb ook al een beetje gezocht in de geschiedenis van het forum maar kon zo snel niks vinden

Mvg,

Robin Straver
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-08-2006 21:32

als ik jou was zou ik de Fox Eos kopen, zeer goede piepers die ik binnekort ook ga halen :wink: 8)
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

19-08-2006 00:31

Ik denk dat deze keuse niet aan de optonic ligt maar wat jij wil..
Even de punten op een rij..

Fox
1: Erg stabiel weinig problemen
2: Goede service, en kwaliteit verhouding. Service In belgie.
3: Wieltje ipv lipje waar in mijn ogen veel minder problemen oplevert.
4: Water dicht tot bepaalde hoogte.

Delkim
1: Erg stabiel weinig problemen
2: Service is wat minder omdat ze zelf geen service punt hebben in europa.
3: Lipje tegevoelig voor problemen zoals vocht en tegevoelig.
4: 95% waterdicht.

Ik ben zelf voor fox vanwege de service in belgie..
Altijd goede service gehad nooit problemen gehad die in mijn ogen telang duurde, en ik ben erg op service..
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

19-08-2006 08:29

Kenny,

waarom zou Delkim geen servicepunt meer in Europa hebben? Of hoort Groot-Brittanie tegenwoordig bij Afrika? En een lipje zou voor problemen zorgen? Ik heb zelf de Delkim Std, niet de plus. Heb ze al een aantal jaren en in het begin 1 probleempje gehad. Terug naar de winkel, hij is opgestuurd, 3 weken later had ik een nieuwe optonic... Service lijkt me dus geen cruciaal punt om je keuze op te berusten...

Robin, als je via marktplaats gaat zoeken kun je ook hele leuke Delkims kopen voor een prikkie, je hebt dan wel een ouder type, maar neem maar van mij aan, ze doen het perfect!

Stefan
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

19-08-2006 10:56

Ik heb gehoord dat die fox mx nogal wat batterijen lust vanwege zijn digitale technologie ofzo. Maar zeg maar ik heb het gehoord. Voordat er weer gezeur komt. :wink: En als de pieper dat zou doen moet je speciale batterijen kopen die stervends duur zijn. Dit probleem heb je bij delkim niet omdat je daar gewoon een 9 volt blok in stopt.

Ik hoop dat ik hierbij een zinnige bijdrage geleverd heb.

En dit topic komt m'n broertje ook goed uit van die moet nog kiezen uit de fox mmx en de Delkim ev. :wink:
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

19-08-2006 11:13

Stefan Gooijert schreef:Kenny,

waarom zou Delkim geen servicepunt meer in Europa hebben? Of hoort Groot-Brittanie tegenwoordig bij Afrika?
Stefan


Ja Engelland hoort bij europa, Eerst als je bij fox iets kapot had en moest naar engeland opgestuurt worden, dat duurde nog al lang soms wel 2 maanden.
Daarom hebben ze een service punt in belgie gemaakt.
Delkim heeft nog steeds een service punt in engeland en niet op het vaste land. daarom duurt het bij delkim langer voor reperatie's.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

19-08-2006 11:20

Rolf Bril schreef:Ik heb gehoord dat die fox mx nogal wat batterijen lust vanwege zijn digitale technologie ofzo.

En als de pieper dat zou doen moet je speciale batterijen kopen die stervends duur zijn.


Valt wel mee met het verbruik van een Fox mx ik ken genoeg mensen die ze zelf hebben, ik heb er zelf ook 2 (zijn me reserve) en de batterijen gaan lang genoeg mee.

Die speciaale batterije kosten wel wat als je bijvoorbeeld Duracell koopt, hier in de Hengelsportreus hebben ze die batterijen voor 2,50 en die doen het zeer goed, ok iets korter dan Duracell maar voor dat geld boeit het niet.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

19-08-2006 11:51

ikzelf heb 3 mx-jes nu meer dan een jaar, en vis regelmatig. de batterijen heb ik nog niet hoeven te vervangen, al merk ik wel dat het volume iets zachter gaat op de laagste stand. heb daar overigens geen problemen mee, want ik heb er een hekel aan als ik de piepen van iemand anders aan de overkant van de vijver hoor!! prima piepertjes, en ik heb ze voor 54 euro nieuw kunnen kopen. daar kocht je toendertijd bij lange na geen nieuwe delkim voor, en 2e hands STD zijn ook aan de prijs(zonder krassen ed.), zeker waarvoor je nu een nieuwe EV koopt. enige nadeel dat ik aan de MX zou kunnen ontdekken is dat het ledje soms moeilijk zichtbaar is, omdat deze namelijk niet in de oortjes zit. dat is bij mijn ES weer beter voor elkaar, maar deze zijn ook prima en doen wat er van ze verwacht word: geluid maken, licht geven, nagloeiled en waterdicht! er is veel keus voor het bedrag waar jij naar op zoek bent!
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

19-08-2006 12:33

Ik heb zelf nu spro's maar de eerste x nachtvissen met VEEL regen hebben ze het alle 3 overleeft maar de 2e keer is er 1 kapot gegaan dus voor mij is het belangrijk dat ze goed tegen regen kunnen en dat ze een goede beet indicatie geven want een vriend van me heeft ultimates maar die dingen gaan nog niet piepen al heeft de karper zijn hele spoel al meegenomen:)

iig veel reacties waar ik wat aan heb:)
meer reacties zijn altijd welkom

Tnx
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

19-08-2006 12:55

ik heb ook de fox mx, deze heb ik bij vlemmix gehaald
voor 50 euro heb je de camauflage versie + beschermkapje
niks op aan te merken en de mx heeft een laag energie verbruik waardoor de batterijen juist lang meegaan.
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

19-08-2006 13:05

Ik vind zelf persoonlijk dat je de delkim ev en de mx niet echt kan vergelijken. De delkim heeft meer functies dan de mx. Als ik ze zou gaan vergelijken zou ik de delkim met de fox mmx gaan vergelijken deze liggen in de zelfde prijs klasse en hebben ongeveer de zelfde funties. Ik denk dat het meer een keuze van jezelf is. Ik moest ook kiezen en ga nu de delkims op halen. Mijn gevoel zegt dat deze net iets beter zijn. :wink:
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

19-08-2006 13:09

Als je de mx altijd op de gevoelige stand vist en je vister veel mee kun je naar 3 maanden nieuwe batterijen kopen. maar op de normale stand kun je er harstikke lang meedoen. dus gewoon niet gevoelig vissen als het niet nodig is!
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

19-08-2006 17:25

ik heb ze nou bijna al een jaar en ze staan altijd op zin gevoelig en de batterijen zijn nog steeds niet op, ik gebruik ze ongeveer 20 uur per week

alleen als het heel hard waait dan zet ik ze minder gevoelig anders heb je de hele tijd piepers
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

19-08-2006 17:55

dan krijg je zeker minder runs :lol: 8) :wink:
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

20-08-2006 12:02

afkorting EV waar staat dat eigelijk voor?

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

20-08-2006 12:08

sjors hooijen schreef:afkorting EV waar staat dat eigelijk voor?

Gr Sjorske


Extra value ofzo. Het komt er op neer dat hij goedkoper is dan de andere delkim piepers.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

20-08-2006 12:14

Ik heb zelf ook de Delkim EV Plus(ik meende trouwens dat EV voor evelution stond, weet ook niet hoe ik daarbij kom) en ben er erg tevreden over. Hier even de plus en minpunten die ik ervaar op een rijtje:

- De hoogste en de laagste toonhoogte slaan nergens op, heb je niets aan.
- Nachtverlichting kan niet uit.
+ Kan zeer gevoellig worden ingesteld, ook zeer ongevoelig, de rijkwijdte tussen zeer gevoelig en ongevoelig is erg groot.
+ De volume kan mooi worden gedimt maar ook loeihard worden gezet, beter dan mijn vorige piepersets.


Al met al staan hier niet meer voors dan tegens, maar ik sta 100% achter de Ev's.

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

20-08-2006 12:15

Delkim Rx ontvanger batterij heeft een levensduur van ongeveer 6000 uur, dus denk dat de ev ook wel lang mee gaat.
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

20-08-2006 12:47

fox heeft goede servies als je iets koopt heb je et binne 2weken, maar durft geen klein prulletje te bestellen dat afgebroken is bij je materiaal, dat duurt maanden voor je et hebt (zegt de eigenaar van de viswinkel bij ons) zelf heb ik paar jaar trug eens bij janssensport zon kliksysteem voor een fox easy dome besteld, dit zou binne paar weken binnen zijn, na een paar weken niets gehoor zelf eens gebeld was nog niet binnen zou nog 2weken duren maar ze zouden bellen als het binne was, heb nog altijd niets gehoord en is al bijna 3jaar geleden, ligt het aan fox of aan janssens zelf?? was nu wel niet voor mijn aesy dome maar voor die van een maat die ondertussen al niet meer vist du het is niet meer nodig
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

20-08-2006 16:06

Heeft de ev ook terugzakker herkenning?
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

20-08-2006 20:55

heb zelf de mx .
hele fijne piepers nooit problemen .
alleen wat tobie al zegt niet altijd gevoelig vissen als je VEEL runs krijgt :) :lol:
Gebruikersavatar
raymon klooster
Berichten: 3
Lid geworden op: 14-08-2006 00:00
Locatie: den haag

20-08-2006 21:22

Geplaatst: 18-08-2006 20:32 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

als ik jou was zou ik de Fox Eos kopen, zeer goede piepers die ik binnekort ook ga halen
_________________
//\\//\\ZZL$...!!!


ik zou je afraden om die eos tekopen heb zelf ook 3 weken geleden nieuwe piepers gekocht en heb ik die ook zien staan en als je een beetje goed heb gekeken naar de eos zie je dat ze 1 behoorlijke fout hebben gemaakt vin ik ze zijn vergeten dat het ook gelijk een hengel steun is want je hengel valt er niet ver genoeg in dus bij een behoorlijke run naar rechts of links heb je kans dat die er afklapt moet je maar een keer naar kijken heb zelf gekozen voor de fox mmxr :D
wie het kleine niet eert is het grote niet weert
Gebruikersavatar
Jovani Giljam
Berichten: 162
Lid geworden op: 20-08-2006 21:34
Locatie: Rotterdam

20-08-2006 21:54

ik zou voor de mx gaan...zelf heb ik mmxjes en niet omdat ik fox beter vind dan Delkim, maar omdat ik persoonlijk fox er beter vind uitzien.
Afbeelding
http://www.kgb-baits.nl

groot, groter, grootst...
Danny Disseldorp
Berichten: 233
Lid geworden op: 08-04-2006 22:45
Locatie: denhaag
Contacteer:

20-08-2006 22:08

micron eos is toch de vervanger van de MX ?
Hou je hoofd koel
Tobi Lok
Berichten: 94
Lid geworden op: 05-05-2006 22:01
Locatie: Den Haag

21-08-2006 11:13

raymon klooster schreef:Geplaatst: 18-08-2006 20:32 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

als ik jou was zou ik de Fox Eos kopen, zeer goede piepers die ik binnekort ook ga halen
_________________
//\\//\\ZZL$...!!!


ik zou je afraden om die eos tekopen heb zelf ook 3 weken geleden nieuwe piepers gekocht en heb ik die ook zien staan en als je een beetje goed heb gekeken naar de eos zie je dat ze 1 behoorlijke fout hebben gemaakt vin ik ze zijn vergeten dat het ook gelijk een hengel steun is want je hengel valt er niet ver genoeg in dus bij een behoorlijke run naar rechts of links heb je kans dat die er afklapt moet je maar een keer naar kijken heb zelf gekozen voor de fox mmxr :D


als je er alleen naar heb gekeken, wil dat niet gelijk zeggen dat het zo is.
ik heb ook de eos en mijn hengels blijven er netjes inliggen.
vorige week nog een run gehad waarbij me lijn in een hoek van ongeveer 100 graden liep.

de enige manier die ik zou kunne bedenken dat je hengel eruit valt is:
als je met je toppen omlaag vist, vrijeloop zwaar en je lijn rechtvooruit ligt.
dan word je hengel omhoog getild, maar bij welke piepers heb je dat dan niet ?? :roll:

verder is je pieper keuze een persoonlijke keus.
ik vin persoonlijk de drukknopjes aan de eos wel handig.
vin je dat niet, dan is MX weer een betere optie.
en volgens mij heeft de EV plus een nightlight die je niet uit ken zetten.
bij de eos kan dat bijvoorbeeld weer wel.
dus het hangt er allemaal van af wat je zelf wil.
Vangse..!!!

Met Vriendelijke Groet,

Tobias Lok