De telegraaf meldt:


Marcel Postma
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2005 19:45
Locatie: Oldenzaal

15-08-2006 23:12

Kan ook iedere vereniging zijn eigen eisen hieraan verbinden? (zoals bv. wel of geen grondzeil)
Of worden dit soort dingen door de federaties geregeld?


Groeten Marcel
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-08-2006 01:09

Aart vooral de term eigen wateren is van belang, bv in Friesland zijn niet zoveel HSV ,s die zelf nog water pachten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

16-08-2006 05:00

Marcel Postma schreef:Kan ook iedere vereniging zijn eigen eisen hieraan verbinden? (zoals bv. wel of geen grondzeil)
Of worden dit soort dingen door de federaties geregeld?


Groeten Marcel


Na 1-1-2008 als de gemeentes bepaalde gebieden heeft vrij gegeven voor nachtelijke recreatie (WOR) dan kan een vereniging of hengelsport federatie hier hun eigen eisen stellen qua onderkomen. voor die tijd is eigenlijk elk onderkomen nog verboden volgens de wet.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-08-2006 07:14

Remco, reken er maar op dat gemeenten daar wel hun voorwaarden aan zullen verbinden...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

16-08-2006 08:33

ja klopt de gemeentes was ik vergeten erbij te vermelden. (het was nog vroeg)

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

16-08-2006 08:39

Aart Lokhorst schreef:Harnold, s.v.p. goed lezen. Niet ALLE Federaties maar alleen de Federatie Oost-Nederland voor AL haar wateren.


Aart,Heb ik jouw zin verkeerd geinterpreteerd.Het was mij ook niet bekend, vandaar mijn vraag.
Maar het is duidelijk.
Bedankt

gr Harnold
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

16-08-2006 10:44

Aart Lokhorst schreef:Tja Peter, naar 'anderen' wijzen of kreten 'er moet meer gecontroleerd worden' zijn makkelijk op dit board te schrijven. Zelf een steentje bijdragen daar voelt nu eenmaal 99% niets voor...
Een volgende stap ZOU kunnen zijn dat iedere karpervisser die zo'n nachtvispasje wil hebben ook verplicht wordt bij toerbeurt te gaan controleren. En...wie dat niet wil krijgt gewoon geen pasje en wie zich niet aan de controles houdt daarvan wordt het pasje ingenomen. Het zijn immers niet de HSV-en of de Federaties die 's nachts willen vissen maar de karpervissers zelf...


Beste Aart, ik voel me wel een beetje aangesproken door deze reactie. Wanneer je jezelf altijd netjes gedraagt aan het water (en ik durf gerust te zeggen dat ik dat zeker doe!) heb je je steentje bijgedragen. Het aanpakken van diegene die dat niet doen is een zaak van mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn. En hiermee doel ik niet op alle vrijwillige controleurs van hsv's. Heb namelijk goed contact met de controleurs op de wateren waarop ik vis, en deze mensen doen wat ze kunnen. Maar door gebrek aan tijd, het niet mogen uitschrijven van prenten, bedreigingen etc etc zijn hun mogelijkheden ook beperkt. Bovendien kan ik me heel goed voorstellen dat een vrijwillige contoleur 's-nachts niet in z'n eentje op een bende kamperende mafkezen afstapt met alle risico van dien. Met 'de verantwoordelijken' bedoel ik dan ook diegene die daarvoor opgeleid zijn, daarvoor de mogelijkheden hebben en (vooral) diegene die daarvoor (ook door ons karpervissers) betaald krijgen: de politie. In mijn ogen zou het dan ook de omgedraaide wereld zijn wanneer karpervissers, om zelf te mogen nachtvissen, ook moeten controleren. Ik hoef toch zelf ook geen wacht te gaan lopen op de nabijgelegen parkeerplaats om te voorkomen dat mijn eigen auto de volgende keer gejat wordt! Nee, dit zou echt doorgedraaide waanzin zijn, sorrie. Wat mogelijk wel een idee is, is dat er wel meer samengewerkt wordt met karpervissers. Bijvoorbeeld dat karpervissers een vast meldpunt krijgen bij bv de hsv zodat men vervolgens, in samenwerking met de politie, kan optreden. Wij zitten nou eenmaal op de meest onmogelijke tijden aan het water en zien daardoor veel meer dan een agent of controleur die 1x per dag een rondje om het water maakt. Nou ik dit zo zit te typen lijkt me dit trouwens een goed idee om tijdens de eerstvolgende jaarvergadering van de vereniging eens in de groep te gooien!
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

16-08-2006 11:23

ik vis wel eens op een vijfer daar krijg je drie keer op een dag kontrole maar je ziet er geen blikjes of papiertjes of andere troep zo moet de kontrole overal zijn vind ik laat de politie maar en keer extra langs het waater rijden

(troep langs de waterkant komt niet aleen vande vissers kijk ook eens naar wandelaars en fietsers of auto,s langs het kanaal en dan sla ik de plezier jachtjes maar over) :evil: :evil:
ik leef aan de waterkant
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-08-2006 11:50

Bijvoorbeeld dat karpervissers een vast meldpunt krijgen bij bv de hsv zodat men vervolgens, in samenwerking met de politie, kan optreden.

Dit kunnen we met grote rode letters zo in onze agenda schrijven.

Immers: De HSV is een vereniging. Een vereniging bestaat bij de gratie van haar leden. De leden zijn wij. Wij zijn dus de vereniging. Dus wij kunnen samenwerken met de politie en voor een meldpunt zorgen. Wij dus, in elk geval op zijn minst iemand van ons. Wie dan?


MVG

Klaas
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

16-08-2006 13:20

Ik denk dat dit iets is (in ieder geval 1 van de mogelijke oplossingen) wat op verenigingsniveau opgepakt zou moeten worden. Dus: iedereen als het zover is naar de jaarvergadering van zijn of haar vereniging en gooi het idee maar op tafel.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-08-2006 14:11

Het meldpunt is het probleem niet, wij hebben dat meldpunt en het werkt.
Het probleem ligt bij de politie, zij kunnen of willen geen tijd vrijmaken om op de momenten die ons het best uitkomt de mensen in te zetten.
Het is frustrerend dat is waar.
Vervolgens komt dat met de wijziging in de visserijwet de visgerechtigde, dus diegene die de visrechten huurt, volgend jaar ook verantwoordelijk is voor de controle en handhaving.
Hier zijn wij niet zo gelukkig mee, volgens mij is dat een foutieve terugtrekking van de overheid.
In Friesland zal het op een gegeven moment wel gaan werken, er wordt achter de schermen in ieder geval overlegd.
Ik maak mij wel zorgen over de gebieden waar de politie nu al geen inzet wil/kan/mag plegen.
Wat vaak vergeten wordt is dat wij het werk voor de politie doen, met de vervelende gevolgen die je soms tegenkomt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-08-2006 22:46

Beste Peter, iedereen kan al jarenlang de politie dag en nacht bellen en ook het AID meldpunt. In de praktijk is dit echter geen oplossing. Zie ook hetgeen Douwe hierboven heeft geschreven.