De telegraaf meldt:


Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

15-08-2006 12:33

Vuilnisbelt na nachtje vissen.

regio NijmegenHSF Oost-Nederland begint met een nachtvispas.Bij overtreding wordt de pas ingenomen en mag nooit meer vissen!!!

Pizza's en shoarma wordt daar zelfs bezorgt en de rotzooi achtergelaten.
Het wordt steeds gekker!


gr Harnold
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-08-2006 12:56

vuile kadavers die diet doen,laat ik het niet zien gaan ze op de kop het water in. :x
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

15-08-2006 13:03

pizza en shoarma bezorgd aan de waterkant gebeurd bijna overal wel, dat is het probleem niet, de mensen hebben geen zin of geen fatsoen om hun troep mee te nemen.
Eigenlijk zouden er gewoon prullenbakken geplaatst moeten worden op de populaire visstekken, je hebt dan nog steeds van die randdebielen die het er naast gooien of prullenbakken in de fik zetten, daar moet op gecontroleerd worden.
De nachtvispas is opzich niet verkeerd, als je er een in je bezit hebt kan je eigenlijk doen en laten wat je wil, maar mocht je er geen een hebben en wel serieus willen vissen, dan wordt het dagjes maken.

ik vind het geen verkeerd idee, er zijn gewoon teveel mensen die het voor de anderen kapot maken, wat moet de gemeente dan doen?
Ik zou ook harde maatregelen nemen, en soms worden de goede daar de dupe van, het is niet anders.
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

15-08-2006 13:25

Goede zaak, dit mogen ze van mij per direct overal invoeren. Kwam laatst een complete barbequeue tegen op de visstek, moet niet gekker worden inderdaad. Als het probleem niet gezamelijk opgelost kan worden dan maar individueel
Ik zet mijn huupie in
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-08-2006 13:34

dat bezorgen is dus wel het probleem. Wij willen karper vissen

Meestal wordt er ge -karper kampeerd.

Van dat imago moeten we af.

MVG

Klaas
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

15-08-2006 14:11

ben ik het mee eens... laten we nu eens het kaf van het koren scheiden.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-08-2006 14:25

Ik vind dat iedereen zijn pleurisbende op moet ruimen.

Ook ik doe wel eens een nachtje vissen en ja dan maak ik ook mijn bami en hamburgers lekker gereed en bak ik 's ochtends een eitje voor op mijn bammetje.

Is dit kamperen? Ergens wel natuurlijk, maar als ik zie dat je alleen aan plat getrapt gras kan zien waar mijn stek was als ik opgeruimd heb, denk ik dat ik niemand hier kwaad mee doe.

En nee het zijn echt niet alleen de blowende jongeren die er een zooi van maken, ik heb helaas andere voorbeelden gezien van mensen waarvan ik dan denk ...... jammer juist jij zou het goede voorbeeld moeten geven.

Ben het dan ook oneens met de stelling dat bezorgen verboden zou moeten worden. Maar ruim die bende ewoon lekker op, dat doe je thuis toch ook?

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

15-08-2006 16:12

Marc Schrikkema schreef:Ik vind dat iedereen zijn pleurisbende op moet ruimen.

Ook ik doe wel eens een nachtje vissen en ja dan maak ik ook mijn bami en hamburgers lekker gereed en bak ik 's ochtends een eitje voor op mijn bammetje.

Is dit kamperen? Ergens wel natuurlijk, maar als ik zie dat je alleen aan plat getrapt gras kan zien waar mijn stek was als ik opgeruimd heb, denk ik dat ik niemand hier kwaad mee doe.

En nee het zijn echt niet alleen de blowende jongeren die er een zooi van maken, ik heb helaas andere voorbeelden gezien van mensen waarvan ik dan denk ...... jammer juist jij zou het goede voorbeeld moeten geven.

Ben het dan ook oneens met de stelling dat bezorgen verboden zou moeten worden. Maar ruim die bende ewoon lekker op, dat doe je thuis toch ook?

M.



Ik ben het hier wel mee eens. Tijdens je sessie en zeker tijdens langere sessies, zul je toch moeten eten!

Maar of je nou je eten laat bezorgen, of dat je zelf je eigen potje kookt, je moet je rotzooi gewoon opruimen en respect hebben/houden voor de omgeving waarin je je bevindt.

Helaas worden de vissers die zich hier wel aan houden het dupe van dit soort gasten, want men is gauw geneigd iedereen over één kam te scheren en daar moet zeker wat aan gedaan worden.

Gr.

Patries
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

15-08-2006 16:44

Goed plan zo'n pas. Laat maar iets van 100,-/jaar ofzo kosten bovenop de standaard vergunningkosten. Is dan een extra kostenpost voor ons, maar zal op termijn onze hobbie redden. Van die campingsjappies die 1x per jaar met bbq en al aan het water gaan zitten zullen zo'n pas niet kopen en de karpervissers die er een bende van maken kunnen er mooi uitgepikt en geroyeerd worden voor bv een periode van 148 jaar. Maar..... ( en daar zijn we weer) dit gaat alleen werken als er ook daadwerkelijk serieus gecontroleerd wordt. En dit zal waarschijnlijk nooit gaan gebeuren. Zeker 's-nachts (ook al lijkt het soms anders :wink: ) heeft de pliessie wel belangrijkere dingen te doen...


Kortom: leuk idee, maar niet uitvoerbaar.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-08-2006 16:49

enige wat helpt is controle, controle en nog eens controle!!

wat ook een nadeel is dat een reguliere controleur van een HSV niet eens bevoegd is om te bekeuren.. dus als de nachtvispas al eerder een keer afgenomen is of ze hebben er geen dan kunnen ze hem/haar alleen weg sturen..

er moeten gewoon meer boa's komen want die mogen wel bekeuren. en dat schrikt meer af dan iemand die je steeds weg stuurt..

maar volgens mij gaat dat ook wel gebeuren. want van het geld die de nachtvispas opleverd worden extra boa's voor ingezet/aangenomen.

zelf zou ik graag ook een boa willen zijn wat zou ik de nederlandse kan gaan spekken!! hier in de buurt is het bijna elke dag wel raak in de vakanties..

Gr. Remko
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

15-08-2006 17:03

Hoi.

Is er bewijs dat het vissers zijn geweest?

Deze vraag omdat het ook weer tijd is voor studenten feesten en bijeenkomsten.

Dan heb je nog hangjongeren/ouderen :lol:

En de groep recreanten niet te vergeten,jemig die kunnen er ook wat van, als het gaat over zooi achter laten.

Op heterdaad betrappen,dan een boete er tegen aan gooien.
Lijkt mij de beste remedie.

Maar dan heb je meerdere controleurs,met politie of boa nodig.

Een vrijwilliger kan er weinig aan doen.

Maar het beste is gewoon wat je ook doet,net zoals thuis de rommel achter je reet opruimen :P
Doe je het thuis niet,doe het dan wel elders :lol:

Het is en blijft zonde van de natuur.

Franca.
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

15-08-2006 19:12

Denk dat het invoeren van zo'n pas en vervolgens deze voor onbepaalde tijd innemen de beste oplossing is om de niet vissers er uit te halen zodat een visser die wel de moeite neemt om zijn rommel op te ruimen in alle rust kan vissen!!

Zijn trouwens niet alleen karpervissers hier in Friesland hebben wij veel last van palingvisser die de hele nacht vissen en sóchtends hun rommel laten liggen. Vervolgens ruim ik ook dit maar weer op.
Tight lines!
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

15-08-2006 19:45

Ik vind het een goed idee zo'n pas,maar ik denk dat het niet zal werken.
Als ze degene wegsturen en zijn pas innemen wie rotzooi maakt,dan doet hij het wel ergens anders.

Zulke mensen blijf je altijd houden of ze nou doen vissen of liggen te zonnen aan het water,je moet je zooi gewoon opruimen.

Ik denk gewoon hogere boetes en meer controleren,dan zal je meer bereiken dan zo'n nachtvispas.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-08-2006 20:20

Ja ja
beste stuurlui zitten aan wal, lees een hoop zaken zou zeggen doe er eens wat mee. Door het hier neer te zetten zal er niets veranderen, diegene die al iets doen zullen zich niet aangesproken voelen niet waar.

En Klaas wordt dat de nieuwe richtlijn ? als je iets besteld ben je aan het kamperen en hoor je er niet bij en ben je geen echte karpervisser maar een jappie of peppie ? Reply`s die worden gegeven op het door jou aangegeven punt, het zal mij daadwerkelijk een worst zijn wat een ander doet zolang die zijn zooi maar opruimt.

En als ik dit gezever hoor en lees dan verbieden ze wat mij betreft het hele nachtvissen, zeg ik mijn ksn lidmaatschap gewoon op en neem weer een antal boetes per jaar op de koop toe. Ofwel weer verstoppen.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-08-2006 20:49

Peter, qua Federatie Oost-Nederland is dat beslist geen gezever. Om het nachtvissen te kunnen behouden wordt voor alle Federatie wateren m.i.v. 1/1/2007 een nachtvispas uitgegeven die 10 Euro gaat kosten. Dit omdat o.a. waterschappen het huidige nachtvissen niet meer toe wilden staan daar zij steeds achteraf de zooi op konden gaan ruimen. Alle opbrengsten van deze nachtvispasjes (min de geringe kosten van het pasje zelf) worden aangewend voor veel en veel meer BOA controles te laten uitvoeren.
En...wie zich niet aan de regels houdt (betreft niet alleen het maken of achterlaten van afval...) daarvan wordt het pasje ingenomen. Degene waarvan het pasje wordt ingenomen kan daarna dus niet meer op welk Federatie water dan ook nachtvissen (en dat zijn er nogal wat, en in de meeste gevallen mag er ook het hele jaar door 's nachts gevist worden).
Dus geen loze maatregel maar een die wel degelijk de overtreders treft.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-08-2006 21:03

Aart,
zoals je weet ken ik dit systeem en met gezever bedoel ik zeker niet een systeem wel de rest van de onzin die ik lees. Waar het mij om gaat is dat altijd een hoop lees maar van 90% weinig daden zie (lees beste stuurlui staan aan wal).

Verder blijft mijn mening betreffende het nachtvissen staan, verbied het maar op nader te noemen locaties. In mijn tijd van de rcbb me alleen met zaken bezig gehouden waar excessen speelden en maar proberen om het nachtvissen te behouden.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-08-2006 21:28

Tja Peter, naar 'anderen' wijzen of kreten 'er moet meer gecontroleerd worden' zijn makkelijk op dit board te schrijven. Zelf een steentje bijdragen daar voelt nu eenmaal 99% niets voor...
Een volgende stap ZOU kunnen zijn dat iedere karpervisser die zo'n nachtvispasje wil hebben ook verplicht wordt bij toerbeurt te gaan controleren. En...wie dat niet wil krijgt gewoon geen pasje en wie zich niet aan de controles houdt daarvan wordt het pasje ingenomen. Het zijn immers niet de HSV-en of de Federaties die 's nachts willen vissen maar de karpervissers zelf...
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

15-08-2006 21:35

Aart Lokhorst schreef:Tja Peter, naar 'anderen' wijzen of kreten 'er moet meer gecontroleerd worden' zijn makkelijk op dit board te schrijven. Zelf een steentje bijdragen daar voelt nu eenmaal 99% niets voor...
Een volgende stap ZOU kunnen zijn dat iedere karpervisser die zo'n nachtvispasje wil hebben ook verplicht wordt bij toerbeurt te gaan controleren. En...wie dat niet wil krijgt gewoon geen pasje en wie zich niet aan de controles houdt daarvan wordt het pasje ingenomen. Het zijn immers niet de HSV-en of de Federaties die 's nachts willen vissen maar de karpervissers zelf...



Die stap zou mij heel redelijk lijken Aart. Ik zou me er in ieder geval wel voor in willen zetten. Het gaat tenslotte om het behoud van je hobby!

Gr.

Patries
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-08-2006 21:53

Ik kan mij er ook niet in vinden hoor Peter, volgens mij moet je andere eisen stellen aan een controleur dan de eis om te controleren omdat hij anders geen pasje krijgt.
Zo krijg je controles door personen die zich anders ook niet zo goed aan de regeltjes houden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-08-2006 21:55

Aart,
ken je standpunt ook al deel ik deze niet geheel maar dit is je bekend, wil niet gedwongen tot dus wat mij betreft verbieden die hap. Ook moet ik het dit keer met Douwe eens zijn.

voor mij dus geen nachtvispasje maar dat wist je al ;-)
groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 15-08-2006 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-08-2006 22:01

Ik begrijp je beweegeredenen heel goed Douwe. Maar de praktijk heeft allang (zij het op een kleinere schaal) bewezen dat dit heel goed werkt...en beter dan alle andere controlesystemen.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

15-08-2006 22:18

Aart Lokhorst schreef: Om het nachtvissen te kunnen behouden wordt voor alle Federatie wateren m.i.v. 1/1/2007 een nachtvispas uitgegeven die 10 Euro gaat kosten.


Aart, hoe gaat dit geregeld worden door alle Federaties, de uitgifte van die passen.
Ik neem aan via de HSV.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

15-08-2006 22:32

Harnold,

Bij ons in Nieuwegein is al zo'n nachtvispas ingesteld. Deze is voor karpervissers, die bij onze HSV lid zijn, te verkrijgen bij de karpercommissie van onze vereniging.

Ik vernam van mijn vader, bestuurlid binnen onze HSV, dat andere HSV's ook verantwoordelijk zijn voor nachtvispasjes binnen hun regio's.

Groeten Jos
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-08-2006 22:39

Harnold, s.v.p. goed lezen. Niet ALLE Federaties maar alleen de Federatie Oost-Nederland voor AL haar wateren.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-08-2006 22:43

Jos, om misverstanden te vermijden. Iedere HSV is een zelfstandige vereniging en kan dus wel of geen nachtvispasjes uit gaan geven voor haar eigen wateren.