Betaalwater


barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

23-09-2006 22:23

denk dat het wel een goed idee is....als ik op zo een rivier wil beginnen zou ik bij god niet weten hoe ik dat moet aanpakken,als er dan al voorkennis ben ik niet te trots om bij een bekende aan te kloppen en de nodige materialen/stek al van te voren geregeld te hebben...(boot,motor)


piet...je weet als geen ander (tijdens je hengelsport osdorp tijd),hoeveel mensen er wel niet alles van te voren geregeld willen hebben en niet voor rare capriolen komen te staan(betreffende stek/boten)....

de meeste kunnen maar een week of hoogstens 10 dagen (tenminste ik en heel veel bij mijn weten ook) en hebben geen tijd om te pionieren zoals jij dat altijd gedaan heb/doet...want jij weet als geen ander dat wanneer je pioniert er maanden research in gaan zitten zonder ook maar een hengel uit gegooid te hebben...daarom moedig ik dit soort initiatieven alleen maar aan.De prive putten hebben het mega druk...puur om het feit omdat veel vissers het allemaal vooruit geregeld willen hebben en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel is aan denk om me het wat makkelijker te maken,tot me oksels weer in de klei en prut de hele week.

wat betreft je thuiswater...zou er best is een opfris cursus gedaan kunnen worden en meteen de gevolgen laten zien van het verre uitvaren(hier maakte ik me vroeger ook schuldig aan),maar ja...er was niemand die me dit duidelijk kon maken...

karpervissen zal altijd blijven bestaan en blijft altijd populair onder de jongeren en die moeten nog een hoop leren...denk dat het betreffende water er geen schade onder zal hebben,puur om het feit dat het al druk bevist word en zal blijven,dus in mijn ogen zal het er alleen maar beter op worden.

De jeugd is de toekomst,maar laten ze niet de mooie tijden daar verleden tijd maken,moet ook zeggen dat veel ouderen een opfriscursus kunnen gebruiken en ook ik ben niet vies om wat bij te leren,want nu lijkt het dat ik alles al weet en geen kennis behoef te krijgen.

Ik moedig je plannen aan pietje....groetjes het paard
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

02-10-2006 11:14

Beste Piet,

Ik ben iemand met een eigen bedrijfje en je weet die hebben niet alle tijd van de wereld. Op een rivier gaan vissen in Frankrijk is ook niet het allereerste wat in me opkomt als ik al een keer naar Frankrijk zou gaan (ben daar nog nooit wezen vissen). Door alle verhalen over goede en slechte betaalwateren zou ik door de bomen het bos niet meer zien en eigenlijk nog niet weten hoe ik het zou moeten doen. De helaas steeds frequentere meldingen van agressie en diefstallen aan de waterkant zouden mij ervan weerhouden zomaar op de bonnefooi naar Frankrijk te rijden en te gaan vissen. Jouw idee is iets wat voor veel mensen zoals ik (karpervissers met te weinig tijd) een hele mooie manier is om toch een leuke Frankrijksessie te beleven. Niet de sfeer van 20 tenten rond een put maar lekker in een hutje aan de rivier, in combinatie met jouw advies en begeleiding mwjah ik zou het er wel voor doen.
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!