wedstrijd


Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

24-07-2006 23:17

gisteravond ook nog een beste,haalt de 140 pond niet maar ik was wel uitgeput daarna. :P

zonder gekheid..je praat toch met je vismaat over het vissen?
je experimenteert toch samen verschillende dingen.
je praat toch over aas,stekken,rigs enz enz.
gun mn vismaat echt wel zijn vissen,maar hij moet er toch niet weer niet veel meer als mij gaan vangen. 8)
net zo goed dat ik het ook niet oke vind als ik veel meer vang als hem,dan bied ik hem aan om de runs om en om te pakken.
al heb ik voor mezelf niet echt een goed gevoel als ik een vis op hem zijn hengels sta te drillen.
niet mijn aaskeuze,stekkeuze,rigkeuze noem maar op.
maar als weken achter elkaar 1 man vangt en de andere niets doe je iets.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-07-2006 23:20

Bij een wedstrijd ben je een team. Moet het toch niet zoveel uitmaken wie er meer vangt. Zolang het team maar het meest vangt.

Ieder het zijne, zeg ik altijd maar. Ik vis geen wedstrijdjes. Ben eerlijk gezegd bang om te verliezen...

Groet, Kees

Ps. De jaren dat ik, en Douwe ook neem ik aan, opgroeiden waren alle vormen van competitie niet zo cool. Achteraf vermoed ik dat het nu gewoon faalangst heet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-07-2006 10:40

Kees ik ben wel degelijk opgevoed met competitie, thuis als oudste en enige jongen tussen 4 meiden daar begint het al.
Voetbal, judo, kaatsen, boksen zelfs een partijtje schaak of klaverjassen MOEST gewonnen worden.
Als ik iets aan wedstrijden doe wil ik winnen, het zit er nu eenmaal in.
Ik kan wel tegen verlies en ben niet bang om te verliezen die angst zou namelijk de wil om te winnen verlammen.
Dat advies kreeg ik eens toen ik door ontzag werd verlamd bij een grote sterke tegenstander ik kreeg toen ook teveel tellen.
Later pakte ik hem terug omdat ik geleerd had van die angst.

Nu is vissen voor mij ontspanning ik wil daarbij niet in de sfeer van winnen terecht komen.
Wat is er nu leuk aan om van een vismaat te winnen? als je het op jaarbasis bekijkt zit er niet zoveel verschil in.
Tenzij je niet alles samen doet en je eigen plan trekt.
Meedoen omdat het gezellig is, vergeet het maar, gezellig maak je het maar thuis dat is het excuus als het niet lukt om te winnen, ach wat maakt het uit als het maar leuk was daar gaat het toch om, ja DIKKE vinger.

Bovendien zal ik NOOIT een wedstrijd vissen op karper of snoek.
Witvis of snoekbaars misschien dat ik daartoe wel bereid ben.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-07-2006 10:58

Tja Douwe,

Vooralsnog zijn dat gevoelsmatige zaken. Zoals ik al beweerde is het voor mij geen onderdeel van mijn visserij.

Mijn zoon daarintegen heeft meegedaan aan WK's op Lamance en dergelijke en zich daarbij best geamuseerd. Toch ook niks mis mee. Het gaat verkeerd als je er zelf geen lol aan beleefd. Maar dan moet je het niet doen.

Het belerende dat iets niet zou mogen omdat het niet hoort is aan mij niet besteed. Dus ze gaan hun gang maar.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

26-07-2006 17:03

ik heb een keer meegedaan en meteen gewonnen samen met mijn koppelmaat. het is wel lache voor een paar keer in het jaar maar het moet zeker geen competitie worden
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-07-2006 22:00

En een wedstijdje Brasempennen dan Douwe??
Deegje en pellets mee en hop..alw.................

"zelfs met vismaat vis ik liever alleen." :lol:
Hoe groot is die boot van jou dan Douwe, dat je er met twee in past en toch alleen zit te viss'n???
Groet'n Henk..

still growing Old.