korda hybrid


Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

15-07-2006 13:38

vist er iemand met de hybrid van korda?
hoe bevalt deze als onderlijnmateriaal
en wat zijn de kosten voor hoeveel meter?
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

15-07-2006 18:40

dennis van selst schreef:vist er iemand met de hybrid van korda?
hoe bevalt deze als onderlijnmateriaal
en wat zijn de kosten voor hoeveel meter?



dit hoort bij ,matriaal :roll:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-07-2006 19:30

Ach Rene, Dennis weet in ieder geval wel hoe je het schrijft! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

15-07-2006 19:55

Wil niet bot overkomen , en niks afkraken maar :

Is dit niet n beetje duur voor iemand van jou leeftijd ??

Kijk gewoon of je van n bekende n paar meter dynema kan krijgen , en vis hier eerst eens mee.

Mijn beste onderlijnen hebben nooit meer gekost dan 8 a 10 € per 100 meter.

Je kan je centen beter spenderen aan dingen die echt vis in t net brengen.

Aas en dergelijke.

Succes
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

15-07-2006 20:05

Wil je t toch hebben :

ff 20€ voor 20 meter . ( ongeveer)

Hoe t is weet ik niet , ben geen korda fan .

Gr 8)
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

16-07-2006 00:35

menno laarmans schreef:Wil je t toch hebben :

ff 20€ voor 20 meter . ( ongeveer)

Hoe t is weet ik niet , ben geen korda fan .

Gr 8)


Jammer we hebben goeie spullen hoor!!!!

Gerard
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

16-07-2006 09:18

Tja , daar kunnen we n boom over opzetten van heb ik me jou daar.

Punt is vaak dat de meesten t moeten kopen , denk dat t daar vaak in zit.

Verder gaan die toeters en bellen bij mij echt t verschil niet maken.

Gooi mn centen liever in t water :P
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

16-07-2006 19:26

Tja als we nou toch Korda af gaan lopen zeiken heb ik ook nog wel wat.
Ten eerste hier een stukje wat op de site staat van Korda over hun haken:"Een goede haak kan het verschil tussen vissen in het net of niet.De overstap naar het maken van haken was een logische vervolgstap van Korda.De haken die we op de markt brengen zijn letterlijk het resultaat van duizenden uren viservaring".
Goed ik ga een zakje haakjes halen van korda de Hybrid longshank en ik ga er onderlijntjes mee knopen zo gezegd zo gedaan.
Ik na de waterkant het zaakie er opgeknoopt en ingegooit en wachten maar.Na een uur de 1ste run pak de hengel op sta te drillen en in eens schiet de karper los WAT DAN????Ik bekijk de onderlijn kijk naar de haak WAT!!! Haak gewoon keihard afgebroken in de haakbocht lekker spul denk ik dan.Afijn nieuwe onderlijn erop helaas weer 1 met een korda haak omdat ik op dat moment niks anders bij me had want ik was eigenlijk al helemaal klaar met Korda want een haak mag gewoon niet afbreken.Ik weer opnieuw ingegooid half uurtje later Pieeeeeeeeeeeep!! sla weer aan en na 10 minuten een karper van een pondje of 12 op de kant en de haak niet afgebroken (was het toeval?.Ik bekijk de haak weer en wat denk je wat nu weer??? haakpuntje krom!!!! WAT EEN VUILE GORRE K*T HAKEN ZIJN DAT :evil: :evil: en daar zijn dan duizenden visuren voor gemaakt om een zakkie Yoko Yoko haakies uit te vinden + dat je nog is 5.50 euro er voor betaal ook nou ik heb ze meteen in vuilnisbak gedumpt na het vissen en voor mij geen korda meer (in ieder geval geen haken meer) en bij mn vismaat overigens precies dezelfde klachten dus mannen van Korda ik zou er nog maar een paar duizend uurtjes aan vast plakken om er over na te denken.

Mvg. Barry
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

16-07-2006 19:29

p.s. ik heb nog 2 onderlijntjes liggen met die haken GRATIS af te halen geef nog geld toe ook
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

16-07-2006 20:47

stuur ze maar naar mij op, neem ik ze voor 5 euro vanaf jou kant wel aan :lol:

adres via pb...
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

16-07-2006 21:02

Mark Brouwer schreef:stuur ze maar naar mij op, neem ik ze voor 5 euro vanaf jou kant wel aan :lol:

adres via pb...


Ik neem ze wel met 10 euro van hem erbij... aardig van mij he :D
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

16-07-2006 21:51

Jongens,

Jullie spelen het wel hard.........maar ik zal er toch € 12,50 van maken!!!!
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

16-07-2006 22:04

Laat maar mannen dat is veels te weinig ik wou er 25 euro bijgeven maar schijnbaar willen jullie dat niet heb ze ook maar weggegooit.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-07-2006 11:10

Voor de duidelijkheid :

IK zeik niks af , wil alleen aangeven dat ik met andere merken vis.

Heb gewoon n beter gevoel bij iets anders.

Tja en dan die verhalen van krom en kapotgetrokken haken 8)

Als t echt mot trekken we alles wel recht hier :P

Dus voormij helaas andere merken aan mn hengel.

Gr :wink:
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

17-07-2006 11:35

nou heeft de beste jongen nog geen antwoord op zijn vragen...
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

17-07-2006 11:37

ik heb een paar krantenwijken dus om het geld hoef je je niet druk te maken maar het gaat niet om haken maar om het onderlijnmateriaal
dus iemand die er meej vist?
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

17-07-2006 12:19

Het is dat je wat ver woont, anders mocht je mijn rolletje wel komen halen. Is echt rommel. Bij mij (en nog paar jongens dak ken) breken die onderlijnen allemaal af op de knoop. Voor mij nooit meer deze onderlijndraad. Kun je beter snake-bite ofzo kopen. Kost evenveel, maar is pak beter. Of gewoon iets goedkopere onderlijndraad zoals men hier al aanhaalde.

mvgr

Kristof
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-07-2006 12:45

Ik heb laatst ESP Strip Teaze gekocht, is wel goed volgens mij!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

17-07-2006 12:56

Heb nu twee seizoenen gevist met de Hybrid en het probleem van breken had ik met de 15lb versie, maar die hebben ze wijselijk uit het assortiment gegooid. De 20lb daarintegen is gewoon goed naar mijn mening, nog niet kapot gehad en icm een linkloop (grinner knoop daarop) oersterk!

De haken heb ik ook veel mee gevist, moet zeggen dat het qua sterkte een middenklasser is. Wanneer je op werpafstand vist en gewoon kan drillen met nylon is het een perfecte haak. Ga je op afstand vissen of/en met gevlochte lijnen dan is hij minder en heeft hij idd de neiging om eerder te buigen dan bijv. de echte sterke staalhaken zoals de 887. Je moet gewoon weten wat een haak wel of niet kan en hem goed toepassen, dan is er niks aan de hand. Maar qua scherpte de beste haak die ik in mijn knoopkoffer heb zitten!
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

17-07-2006 19:21

Ik vis nu al ruim 2 jaar met de haken de longshank en de wide gape ik heb er nog nooit problemen mee gehad dat de haak overbreekt of puntje krom buigt. En ik heb ook al zwaar moeten drillen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je drilt he! Ik vis nu sinds een jaar met hybrid en daar heb ik ook nog helemaal geen problemen mee gehad super materiaal!

Groetjes Kenneth
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-07-2006 20:04

Ik heb gezien bij verschillende onderlijnen geknoopt uit Hybrid, dat er allemaal van die losse vezels/draadjes te zien zijn aan het gestripte deel. Is dat bij jullie ook zo?

Ik vind dat namelijk een beetje eng. :oops:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

17-07-2006 20:20

Bas Hofkens schreef:Ik heb laatst ESP Strip Teaze gekocht, is wel goed volgens mij!


deze heb ik ook, is ook wel goed materiaal en is nog nooit gebroken bij mij maar die hybrid sprak me wel aan omdat de buitenmantel van fluorcarbon is
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

18-07-2006 02:05

Barry van Gelder schreef:Tja als we nou toch Korda af gaan lopen zeiken heb ik ook nog wel wat.
Ten eerste hier een stukje wat op de site staat van Korda over hun haken:"Een goede haak kan het verschil tussen vissen in het net of niet.De overstap naar het maken van haken was een logische vervolgstap van Korda.De haken die we op de markt brengen zijn letterlijk het resultaat van duizenden uren viservaring".
Goed ik ga een zakje haakjes halen van korda de Hybrid longshank en ik ga er onderlijntjes mee knopen zo gezegd zo gedaan.
Ik na de waterkant het zaakie er opgeknoopt en ingegooit en wachten maar.Na een uur de 1ste run pak de hengel op sta te drillen en in eens schiet de karper los WAT DAN????Ik bekijk de onderlijn kijk naar de haak WAT!!! Haak gewoon keihard afgebroken in de haakbocht lekker spul denk ik dan.Afijn nieuwe onderlijn erop helaas weer 1 met een korda haak omdat ik op dat moment niks anders bij me had want ik was eigenlijk al helemaal klaar met Korda want een haak mag gewoon niet afbreken.Ik weer opnieuw ingegooid half uurtje later Pieeeeeeeeeeeep!! sla weer aan en na 10 minuten een karper van een pondje of 12 op de kant en de haak niet afgebroken (was het toeval?.Ik bekijk de haak weer en wat denk je wat nu weer??? haakpuntje krom!!!! WAT EEN VUILE GORRE K*T HAKEN ZIJN DAT :evil: :evil: en daar zijn dan duizenden visuren voor gemaakt om een zakkie Yoko Yoko haakies uit te vinden + dat je nog is 5.50 euro er voor betaal ook nou ik heb ze meteen in vuilnisbak gedumpt na het vissen en voor mij geen korda meer (in ieder geval geen haken meer) en bij mn vismaat overigens precies dezelfde klachten dus mannen van Korda ik zou er nog maar een paar duizend uurtjes aan vast plakken om er over na te denken.

Mvg. Barry


Hier geen problemen met de haken van Korda, ik zelf gebruik de wide gape size 4 en heb een keer een gebroken haak gehad en dat was toen ik mijn lijn aan de overkant uit de boom wilde trekken :lol:

Toppie haken toppie merk voor mij :-?

Barry het gevoel besluipt mij dat je gewoon onnodig hard aan de vis staat te pompen had je daar al eens aan gedacht :-? :-?
Laat het dan een keer gebeurt zijn, die 2e run had je toch maar mooi even binnen !
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

18-07-2006 09:42

Denk dat je dan asociaal loopt te drillen ! Of je stelt je slip niet goed af ...

Vis zelf altijd met de LS of WG .....never nooit problemen mee gehad.
Haakmaatje 4 tm 8 van allebei gehad en nog nooit verbogen of gebroken.
Oja wel één keertje , maar toen zat de vis tot 3 x toe vast en weet ik zelf ook dat ik veel druk op de haak heb gegeven.
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

18-07-2006 16:03

Nou ik kan je zeggen dat ik absoluut niet hard heb staan drillen was niet nodig ook i.v.m. obstakels of zo,ik heb de karper een seconde of 20 eraan gehad en voor mij gevoel was ie niet groot ook dus het is voor mij een raadsel waarom die haak afbrak en ik viste met een maatje 8 een vrij kleine haak maar met dat geval van een krom puntje na een gevangen vis heb ik al vaker gehad met kleinere haken van verschillende merken o.a. met de Drennan Boilliehook en Gardner Incizor