Spiegel Magazine


Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-07-2006 21:01

Uiteraard Mark, en dat zal altijd zo blijven. Wel krijg ik de indruk dat de interesse tanende is. Mijn mening is dat de Frankrijkverhalen oververtegenwoordigd zijn, er zijn nog heel veel andere landen waar karpers worden gevangen.

Ik heb bijvoorbeeld in de Karper van de KSN een keer een prachtig verhaal gelezen over het karpervissen in Finland. En dat was bepaald geen dikke vissen verhaal, maar wel erg boeiend.

Er zijn gewoon veel mensen die (nog) niet schrijven, maar wel op een innovatieve of inspirerende manier hun vissen vangen. De kunst is om van deze mensen een verhaal te krijgen!

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

16-07-2006 21:39

ja klopt Kees, er zijn inderdaad nog veel mensen die boeiende dingen meemaken maar er helaas nog niet over geschreven hebben.

mensen die zich aangesproken voelen mogen hun verhaal altijd eens insturen, wij kunnen samen met hun zorgen voor een goed artikel.

groeten Mark
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

19-07-2006 15:54

Ik ben benieuwd naar de inhoud !
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

19-07-2006 18:26

T zou leuk zijn als er eens een blad kwam a la het engelse Waterlog

gr Gerrit
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

19-07-2006 21:10

Kevin,

wat dacht je van een bij elkaar geniet pakje papier, zwart wit, slechts hier en daar een sfeerfoto en een mooie karper. Het hoeft niet duur te zijn, voor de liefhebbers van sfeer etc. Gewoon met een paar man samen pakken, adressen uitwisselen en 1x in de zoveel tijd een uitgave de deur uit doen. Kost niks, heb je wel wat.

Overigens wens ik Mark en Arjen veel succes, maar dat zal wel los lopen.

Groet,
Stefan
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

19-07-2006 23:06

Stefan,

Als ik eerlijk ben is dat niet eens zo'n stom idee van je. Maar aan wat voor een groep denk je dan? 5, 10, 20, 50 man?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

19-07-2006 23:46

Al enige idee wanneer het 1ste nummer verschijnt?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

20-07-2006 07:47

Dat staat op de website van de makers.

Maar om het makkelijk te maken oktober dit jaar.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-07-2006 13:50

Kevin,

het balletje is aan het rollen. Wie weet waar het stopt. Ik houd je op de hoogte.

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

02-08-2006 11:16

ik hoorde dat er berichten waren geplaatst met vragen. helaas zijn deze nu verwijderd.

indien de vraag nog niet beantwoord is kun je herplaatsen of even mailen redactie@spiegelmagazine.nl

ook kreeg ik melding dat ik een PB had. deze was ook onvindbaar. dus zou je de vraag of opmerking opnieuw kunnen posten?

( ik neem aan dat een en ander te maken heeft met het hacken van deze site)
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-08-2006 11:27

Zo.. toch nog de rest van de week vrij gepakt omdat er helemaal niks te doen was op het werk. Nog een paar dagen doen wat ik normaal dus niet snel zal doen. Vastlood.... :wink:

Stefan,

Als je me nog eens te pakken krijgt via PB, mail of msn hebben we het er nog over. Nu eerst nog een lading partikels koken en nog wat grote emmers halen. Eigenlijk zou ik deze week verder gaan met een artikel. Maar vissen is toch zo veel leuker.

Woensdag spulletjes klaar maken en samen met m'n vriendin kijken voor een nieuwe TV

Donderdagochtend en middag op een dressuurputje.

Vrijdag op een wat grotere plas om daar lekker met een paar man te hangen/ vangen. Zal dus wel weer niks worden.

Zaterdag is onbekend. Waarschijnlijk een ander water dan de dagen ervoor. Misschien meer een aantallen water aangezien ik alleen de middag kan.

En dan de zondag hopelijk weer enkele uurtjes vissen met mijn vriendin.

Ohhh, wat is het erg om nog een paar dagen vrij te hebben.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

31-08-2006 16:47

Een nieuw blad een nieuwe kans, succes mannen.

Toch zit je met vragen, veel vragen. Wat is de drijfveer in een vrij klein gebied als de lage landen met een derde karperblad te komen. Grote karper vangen lijkt mij er nog makkelijk bij. Wat voor plannen moet je wel niet maken om personen en firma’s te overtuigen er geld in willen pompen. De oplage een apart verhaal hoeveel moet je er wegzetten om samen met de advertentie inkomsten uit de kosten te komen lijkt mij verdomt niet gemakkelijk. Het blad moet in een keer goed neergezet worden wil je adverteerders kunnen strikken. Of je moet een grote karperfirma zo gek krijgen dat ze het helemaal zien zitten om met een twee tal Hollandse vrijbuiters in zee te gaan. Dan elke keer die tijdsdruk om de race tegen de klok te halen. Wens jullie veel succes, tijd om er keer samen te gaan vissen Arjen zal er (verlopig) wel niet in zitten. Zal eerst de kat uit de bomen kijken, de bijdrage van Alijn Danau in het eerste nummer betreffende zijn gedachtegang over betaalwateren zal mij en andere zeker boeien. Is toch niet zo dat beroeps karpervissers de boven toon gaan voeren in het blad. Of er dan nog voor mij een abonnement aan zit is te betwijfelen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Arjen Lans

01-09-2006 15:11

Verbazingwekkend wat een stof een nieuw (karper)blad doet opwaaien. Op het board, langs de waterkant, het houdt de gemoederen van heel veel bezig. Positieve reacties, afkeur, kritiek. Het hoort er nou eenmaal bij. Als verzamelaar kan ik echter maar 1 tip geven:

kopen dat eerste nummer, en meteen een stuk of tien, ongeacht of de inhoud je aanspreekt of niet.

Voor de rest vind ik het persoonlijk een kwestie van heel veel lef en ballen om in een dergelijke niche toch met een nieuw blad op de proppen te kunnen komen. Daarvoor lof! Laat de tijd maar uitwijzen of karpervissend Nederland en Belgie er op zit te wachten. Bij mij liggen er in iedergeval een aantal op de plank.

succes mannen,
Arjen
Reinder van Lune

01-09-2006 15:29

Arjen Lans schreef:Verbazingwekkend wat een stof een nieuw (karper)blad doet opwaaien. Op het board, langs de waterkant, het houdt de gemoederen van heel veel bezig. Positieve reacties, afkeur, kritiek. Het hoort er nou eenmaal bij. Als verzamelaar kan ik echter maar 1 tip geven:

kopen dat eerste nummer, en meteen een stuk of tien, ongeacht of de inhoud je aanspreekt of niet.

Voor de rest vind ik het persoonlijk een kwestie van heel veel lef en ballen om in een dergelijke niche toch met een nieuw blad op de proppen te kunnen komen. Daarvoor lof! Laat de tijd maar uitwijzen of karpervissend Nederland en Belgie er op zit te wachten. Bij mij liggen er in iedergeval een aantal op de plank.

succes mannen,
Arjen


Wat is het nut nou om een stuk of 10 nummers te bemachtigen ??

Deel 1 van bij voorbeeld de karper is nog steeds te bestellen !!
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

01-09-2006 15:32

Stefan Slechten schreef:Kevin,

wat dacht je van een bij elkaar geniet pakje papier, zwart wit, slechts hier en daar een sfeerfoto en een mooie karper. Het hoeft niet duur te zijn, voor de liefhebbers van sfeer etc. Gewoon met een paar man samen pakken, adressen uitwisselen en 1x in de zoveel tijd een uitgave de deur uit doen. Kost niks, heb je wel wat.


Kan wel een leuk stukje schrijven over karpervissen in Spanje
als hier intresse voor is.
Ga ieder jaar een paar keer naar de spaanse tak van de familie en vis dan een aantal sessies met me neefje.
De vangsten zijn erg leuk en hengeldruk is er op de meeste meren nog niet.
Hoor het wel als hier intresse voor is
grtz
Reinder van Lune

01-09-2006 15:36

Ik denk niet dat die plaats is om je aan te bieden . . .
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-09-2006 21:35

Hier maar weer verder:

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ht=#384825

Beter voor het overzicht.

Groet, Kees