Tour de France


Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

12-07-2006 13:47

wie zal dit jaar de tour winnen en waarom?

ikzelf denk:

1. Landis, hij heeft veel ervaring op kunnen doen bij Armstrong en is nu zelf kopman. hij is goed de eerste week door gekomen, maar zijn terrein moet nog beginnen.

en hopelijk eindigd Menchov ook hoog in het klassement, dat gun ik de rabobank wel na de val van Dekker.


ben benieuwd naar jullie favorieten!

mvg joery
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

12-07-2006 14:48

Ik hoop Menchov, maar ik denk Landis of Kloden..
En dan als kanshebbers misschien ook nog Evans of Hincapie..
Haha, dit is niet echt een antwoord op je vraag..

dan wordt 't toch maar Landis..ja hoor, mannen met een snor op een fiets zijn okee olé olé.. :wink:
Gebruikersavatar
Richard hangjas
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-05-2004 10:05
Locatie: medemblik

12-07-2006 17:21

joery

slappe ouwehoer wat weet jij nou van wielrennen af je fietst zelf nog met zijwieltjes want je gaat zo langzaam dat als je ze niet zou hebben je om zou flikkeren .hahahahaha


Greetz Rich
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

12-07-2006 17:43

Ik hoop de heer L. Du der :lol:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

12-07-2006 17:46

landis :o

denk het niet na vandaag, moet hij het in z'n eentje doen want die ploeg van hem is zuig zodra ze ook maar bergen zien.

menchof (ofzo)

het eerst zien dan geloven verhaal denk ik. laat maar bewijzen dat hij goed is

Kloden is mijn grote favourite!!!! T mobile heeft de hele dag op kop gereden. dat was niet voor conchar maar ik denk van kloden want die hoefde echt geen ruk te doen. beetje in het peleton hangen :D

maar morgen zal wel veel duidelijkheid geven over wie er dit jaar goed is. hoop op lange aanval van rasmussen!!!!
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Joeri van der Schrier
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-03-2004 17:19
Contacteer:

12-07-2006 18:16

Niks op aan te merken erwin, al hoop ik zelf nog op de wederopstanding van Savoldelli. Heeft net als Kloden een goed team achter zich.

Dit zijn toch de 2 ploegen die het moeten gaan maken, CSC wordt niks zonder Basso.
Groeten uit Sassem
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

12-07-2006 18:48

ik denk zelf kloden maar hoop rasmussen dat gun ik de rabo als ik het goed heb werd hij vorig jaar 7e omdat hij zijn tijdrit had verkloot.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

12-07-2006 19:51

het ging zeker niet lekker met de ploeg van Landis! hopelijk moesten ze wennen aan de bergen en gaat het morgen wat beter!

Rasmussen gaat zeker in de aanval morgen!

gr joery

p.s rich: heb het bijna 8 jaar gedaan! nog voordat ik jou leerde kennen! training voor het schaatsen he!

latert
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

12-07-2006 22:07

Hmm,

Ik denk dat het gaat tussen landis, menchov en kloden!
Hoop wel dat menchov het wordt!
Maarjah landis ploeg bleef inderdaad niet veel van over vandaag.
Morgen zullen we zien wat het word! En 100% zeker dat rasmussen gaat aanvallen. Hoop op een overwinning voor hem.
De rabo's gaan wel lekker al 2 overwinningen op zak :D

laters,
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

13-07-2006 08:53

Mooie rit vandaag! Wordt smullen.. zeker zonder een zekere favoriet.. om 17:00 zal alles anders zijn...
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

13-07-2006 18:56

Oké, een toprit voor de rabofans!!!
Menchov op 3 en Landis op 1, spannend hoor.
Ik geef Menchov wel een kans om de tour te winnen!!
Landis zijn ploeg kan hem niet echt beschermen in de bergen en dat gaat hem straks opbreken denk ik.
Net als in de vuelta met Menchov de laatste keer!
Geen ondersteuning van zijn ploeg en dan moet je het alleen doen, dat kan niemand!!
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

13-07-2006 19:07

wat een etappe wat een etappe!!!!

menchov, wat een mooie zege.

mooiste van de etappe vond ik dat rasmussen zich ging opofferen en dan boogaard die iedereen er gewoon ff mooi afrijd. dit beloofd wat voor in de komende week.
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-07-2006 20:00

Ja, zo... wat had die Boogerd ff een tempo. Sastre eraf, Moreau eraf, Zubeldia eraf.

Wie hem wint... tja. Ik moet wel zeggen dat ik het minder leuk en spannend vind zonder de grote favourieten. Voor mij maakt dat de tour altijd wel leuk. Kijken wie van de grote namen mee kan. Wie er moeten lossen. Wat ze in de tijdritten doen. De tour is nu toch een beetje een middenmoot-tour. Wat het op zich ook wel weer interessant maakt. Menchov prefereer ik boven Landis. Mag wel wat anders dan wéér een Amerikaan! En Rabo gun ik het wel. Kloden moet ik nog zien eigenlijk. Leipheimer heeft denk ik al teveel verloren.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

13-07-2006 21:48

ja was weer een super etappe! heb me geen moment verveeld, en wat een stukje van de rabo's! hopelijk kunnen ze het in de Alpen nog eens over doen!
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

13-07-2006 22:17

Dit heb ik de Rabo's in jaren niet zien doen... wat een absoluut perfecte tactiek en perfect uitgevoerd en schitterend afgemaakt door menchov zelf. Of hij de Tour kan winnen? We zullen zien, ik hoop het natuurlijk wel, maar denk dat Landis ook heel sterk is.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-07-2006 22:31

Dan heb jij het ploegenwerk van de Raborenners in de afgelopen jaren niet op waarde weten in te schatten, het verschil is dat ze nu de renners hebben die het ook af kunnen maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

13-07-2006 22:42

Nou ik heb ze toch vooral in de klassiekers enkele minder geslaagde plannen zien uitvoeren.

Zoals het vandaag gedaan werd, dat ben je hoop ik met me eens, dat was van grote klasse. Ik kan me voorstellen dat het ook wel meehelpt als bepaalde jongens goede benen hebben (boogerd, flecha, rasmussen), maar dan nog was dit erg goed.

Ik denk alleen dat voor Menchov hetzelfde geldt als voor Landis zoals dat eerder werd geopperd in dit topic: ik ben er niet zeker van of dit team een trui kan verdedigen op z'n Armstrongs zeg maar. Misschien is dat ook wel het leuke van deze Tour. De controle is een beetje weg uit het peloton. Dat zag je al bij elke massaspurt en nu ook nu het om het algemeen klassement gaat.

Voor mij een zeer prettige afwisseling met de afgelopen jaren, alhoewel ik nog steeds een groot bewonderaar ben van de sportman Armstrong

mvg,

Jordi
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-07-2006 22:54

Taktiek valt en staat met je renners en de form van het moment.
Ik ben overigens van mening dat het gemis aan toppers de tour juist minder leuk maakt.
Wel geniet ik meer van de Raboploeg zo hij er nu staat dat is wel zo.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

13-07-2006 23:02

Ach in plaats van een gevecht tussen twee topfavorieten en een enkele outsider is het nu eigenlijk helemaal open. Of het leuker is.. och het is wat je wil zien. Het is een soort WK zonder alle topfavorieten, maar met teams als Tsjechie, Nederland en Ivoorkust...
En zeker de vorm van de dag maakt alle verschil, je kunt van Boogerd niet verwachten dat hij dit nog twee etappes doet, wat ik al zei: er is geen controle in het peloton zoals de afgelopen jaren.

We zullen zien wie het gaat doen deze Tour, ben bang dat het allemaal beslist gaat worden in de tweede tijdrit
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-07-2006 23:29

"Rabo hier Rabo daar! Oh, oh, oh. wat, zijn we nat".
"Boogerdje Boogerdje, wat ben je sterk. Revelatie in de grootste zin van het woord"
"Discovery onzichtbaar". Behalve aan het vinketouw dan!!!
En nog veel meer van dat ongenuanceerde gewouwel. Superlatieven schieten te kort. Is er na een jaar of vijftien eindelijk eens geen noemenswaardige discutabele tegenstand is de Tour ineens weer dé Tour.
Weleens gehoord van het e.e.a. in het (on)juiste perspectief zien???? Armstrong, Basso, Ullrich, Beloki, Mancebo, Sevilla en trawanten al of niet dik onder de Perventine en/of andere potentiële kanshebbers om andere redenen niet aanwezig geeft m.i. nog geen redenen om nu het halleluja te gaan verkondigen over een paar renners die altijd nét achter de feiten aan hebben moeten lopen omdat ze zo zuiver op de graat waren/zijn.
Wil ik overigens niet mee zeggen dat het zonder Armstrong niet leuker is geworden.
Have fun,

John
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

13-07-2006 23:36

Nou het enige dat ik zei was dat vandaag de Rabo's een uitstekende koers hebben gereden. Het wegvallen van al die favorieten heeft het inderdaad tot een andere Tour gemaakt en de winnaar zal altijd geconfronteerd worden met als..

Als Basso..
Als Ullroch..
enz.
Zeker als dadelijk een van de geschorste renners clean blijkt te zijn.

Maar ja, het enige dat volkomen waar is, dat is dat als niet telt in topsport. Het is wel een open Tour en met waarschijnlijk met een verrassende winnaar voor wanneer we ons geld meer dan 3 maanden geleden hadden moeten inzetten.

Wat betreft die Halleluja-stemming: vandaag en ook wel de afgelopen week meer dan terecht voor de Rabo-ploeg, rijden gewoon een hele goede Tour. Morgen kunnen ze echter er net zo goed keihard vanaf gefietst worden, zoals dat vandaag met Discovery gebeurde. Dat is het leuke van een open koers als deze denk ik.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-07-2006 23:49

Jordi,

Is geen aanval op jouw mening, puur realistisch blijven. Hoe graag ik ook zou zien dat Rabo de hele vetbende naar huis fietst. Want zo'n chaufinist ben ik wel!
Groet,

John
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

13-07-2006 23:52

Beste John,

ik verwoorde het inderdaad zo, maar zo bedoelde ik het niet. Of de Rabo's moeten winnen? Maakt mij niet zo gek veel uit, hoop alleen niet dat een Amerikaan wint, want dat zijn toch landen waar dat totaal niet leeft en dat is toch jammer vind ik persoonlijk. Tuurlijk is het leuk als Nederlanders het goed doen, maar ik hoop toch vooral op mooie coureurs en etappes, want dat is toch de charme van het wielrennen denk ik
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-07-2006 23:56

Right you are!!!!
Goodnight,

John
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

14-07-2006 10:03

Zweet loopt van het voorhoofd,langzaam vullen de oogkassen met het zout van de arbeid.Elke pedaalslag laat een concurent achter op de flanken van de berg.
Met elke pedaalslag gaat de moraal omhoog.
Je kijkt naar beneden en ziet de schaduw van diegene die achter je rijd langzaam onder je cranckstel verdwijnen,eerst nog de ronddraaiende pedalen dan een bovenlichaam en na nog drie trappen het grijs van de schaduw van het hoofd.
Dan alleen, met het geluid van ontploffende ,verzuurde bovenbenen nog in je oren
Wielrennen kan zo mooi zijn.

gr Gerrit