Weinig vangen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrick kappen
Berichten: 58
Lid geworden op: 31-07-2005 16:10
Locatie: enschede

09-07-2006 23:23

Ik heb nu eindelijk alles wat dit jaar druk maakte een beetje achter de rug en heb weer tijd gekregen om te gaan vissen.

Hiervoor heb ik iets van 10 sessies gehad, Hierbij had ik geen geluk. Helemaal niks gevangen.

En nu ging ik vandaag vissen en ik had zo het gevoel dat het nu ging lukken. En toen opeens na 1 uur zitten ving ik een 16 ponds karper. Mooie eerste vangst :D .

Maar nu zag ik dat de karper wel wat beschadigingen had. Nu zag het er redelijk recent uit. Ik vroeg me af of ik dat kan hebben gedaan, Ik ga wel correct om met de karpers. Want als het aan mij zou liggen wil ik der graag wat aan veranderen.
Steven Trip
Berichten: 6
Lid geworden op: 09-07-2006 23:02
Locatie: Enschede

09-07-2006 23:27

Er waren ook mensen bij die hadden geen net bij zich en geen onthakings-mat die zouden hem ook kunnen hebben te pakken gekregen?
Gebruikersavatar
patrick kappen
Berichten: 58
Lid geworden op: 31-07-2005 16:10
Locatie: enschede

09-07-2006 23:28

Steven dit was de 1e vis die wij vingen toen waren hun er nog niet.

Wat trouwens ook nog gebeurde .

Er kwamen nog 2 mensen aan en die wouden gaan nachtvissen. En toen vonden ze het eigenlijk vreemd dat wij ze niet op de plek wilden laten omdat wij er nog 2 uur bleven zitten. Dus gingen ze 2 meter van ons af zitten.

Daar kan ik mee dood aan ergeren. En dan komen er nog allerlei vriendjes van hun langs.!
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

10-07-2006 18:22

Chatten kan ook op msn. Maar kan door jou komen, lijn, leadcore, wat niet kan. Maar moet je niet op een water gaan vissen waar je andere vissers kan verwachten, of loop op hetzelfde water naar een afgelegen plek, maar om je vraag te beantwoorden, dan kan alleen die karper, of toch niet...
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
patrick kappen
Berichten: 58
Lid geworden op: 31-07-2005 16:10
Locatie: enschede

10-07-2006 22:23

Nou het water is redelijk groot waarom zouden ze dan niet gewoon even 20 meter verder op gaan zitten.

Want nu kwam ik vandaag terug en hij lag percies op mijn plek.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

14-07-2006 15:12

Omdat er mensen zijn die denken dat er hotspots bestaan
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-07-2006 15:21

Pim Dijkgraaf schreef:Omdat er mensen zijn die denken dat er hotspots bestaan


Zijn die er dan niet? :-?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

17-07-2006 12:25

Eus Molewijk schreef:
Pim Dijkgraaf schreef:Omdat er mensen zijn die denken dat er hotspots bestaan


Zijn die er dan niet? :-?


bij elke Van de Valk in Nederland toch?
Second Place, First Loser
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

17-07-2006 19:30

[quote="Steven Trip"]Er waren ook mensen bij die hadden geen net bij zich en geen onthakings-mat die zouden hem ook kunnen hebben te pakken gekregen?[/quote]

Heb nooit een landingsnet of onthaakmat bij me. Onthaak de vis in het water, weeg/meet niet, maak geen foto's. Wie geen
mat bij zich heeft is niet direct 'n peppie. Misschien ben jij het wel, die 'n zware vis vangt en 'm niet kan tillen, waardoor je 'm over de grond sleept. Of je maakt graag foto's , met dit warme weer is dat leuk. Dat je vis onnodig lang op de kant ligt in de brandende zon is niet relevant, want het is een dikkerd en daar wil je foto's van!

Heb eens een artikel geschreven in de Karperwereld over onthaakmatten e.d

Moet toegeven dat ik er nu niet meer zo zwaar aan til, kan me er niet druk om maken of iemand wel of geen mat bij zich heeft. Kijk eerst naar jezelf, dan naar anderen. Een oordeel is snel gevelt, maar zijn we zelf allemaal zo heilig?!
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

17-07-2006 21:19

Marcel Brauer schreef:
Steven Trip schreef:Er waren ook mensen bij die hadden geen net bij zich en geen onthakings-mat die zouden hem ook kunnen hebben te pakken gekregen?


Heb nooit een landingsnet of onthaakmat bij me. Onthaak de vis in het water, weeg/meet niet, maak geen foto's. Wie geen
mat bij zich heeft is niet direct 'n peppie. Misschien ben jij het wel, die 'n zware vis vangt en 'm niet kan tillen, waardoor je 'm over de grond sleept. Of je maakt graag foto's , met dit warme weer is dat leuk. Dat je vis onnodig lang op de kant ligt in de brandende zon is niet relevant, want het is een dikkerd en daar wil je foto's van!

Heb eens een artikel geschreven in de Karperwereld over onthaakmatten e.d

Moet toegeven dat ik er nu niet meer zo zwaar aan til, kan me er niet druk om maken of iemand wel of geen mat bij zich heeft. Kijk eerst naar jezelf, dan naar anderen. Een oordeel is snel gevelt, maar zijn we zelf allemaal zo heilig?!


Nou met dit weer zie ik ze nog gewoon een karper op het droge gras gooien. Maar een onthaakmat goed gebruiken is ook nog 1 ding. Ook hier zie ik ze wel onthaakmatten gebruiken maar die zijn kurk droog als er een vis op komt :-? en dat met dit weer zo`n onthaakmat word bloed heet. :-?
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

18-07-2006 00:48

Dat niet alleen, veel vissers hebben de neiging zoiets low-budget te houden, en zitten dus met 'n mat die niet dikker is als 'n dubbelgevouwen stuk schijtpapier. Waar gaat 't dan over? Enkel omdat 't vrijwel overal verplicht is, maar anders..
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

18-07-2006 10:12

patrick kappen schreef:Ik heb nu eindelijk alles wat dit jaar druk maakte een beetje achter de rug en heb weer tijd gekregen om te gaan vissen.

Hiervoor heb ik iets van 10 sessies gehad, Hierbij had ik geen geluk. Helemaal niks gevangen.

En nu ging ik vandaag vissen en ik had zo het gevoel dat het nu ging lukken. En toen opeens na 1 uur zitten ving ik een 16 ponds karper. Mooie eerste vangst :D .

Maar nu zag ik dat de karper wel wat beschadigingen had. Nu zag het er redelijk recent uit. Ik vroeg me af of ik dat kan hebben gedaan, Ik ga wel correct om met de karpers. Want als het aan mij zou liggen wil ik der graag wat aan veranderen.


Om even terug on-topic te komen, en je vraag te beantwoorden:

Over wat voor beschadigingen hebben we het? In geval van snijwonden op de flanken, dan is het mogelijk dat het door jou komt, vis je een tube? Zo ja, dan is die kans klein. Als je 'm tenminste lang genoeg neemt, 50 cm is voor mij een minimum.
Zijn het beschadigingen in de bek? Dan kan het ook bij jouw liggen; wat voor haak/onderlijn materiaal gebruik je? Bij dundradige haken en sherp (dun gevlochten) onderlijn materiaal wil het wel eens voorkomen dat deze insnijden in de bek. Andere onderlijn of rustiger drillen zijn dan het devies.
Wonden op de flanken (ga ik vanuit)? Dan zal het waarschijnlijk niet door jouw toedoen zijn, tenzij je hem enkele meters door de struiken hebt gehaald. Andere vissers kan, maar ook eventuele paaiperikelen kunnen een oorzaak zijn. Als karper heeft liggen paaien, dan ziet ie er niet uit, die beesten kijken dan naar niks. Even langs een scherpe tak schuren oid is genoeg.

Ongelukjes kunnen vookomen, maar als je voor jezelf kan zeggen dat je alles doet wat mogelijk is om beschadigingen te voorkomen en je gezond verstand gebruikt bij de keuze van materialen en stekken, dan denk ik niet dat je je ongerust hoeft te maken...

Mvg, Rob.
C' est la pêche, quoi.
Plaats reactie