De tol van de roem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 21:52

remon van dusschoten 2 schreef:Regels zijn regels en daar dien je je eigen aan te houden.Doe je dit niet laat je toch zeker je zelf van je slechte kant zien.kies je voor het goede het gaat je goed kies je voor het slechte het gaat je slecht.koop gewoon die vergunnig stel dat we met zijn alle geen vergunnig meer kochte.Waar moet dat dan heen.mar goed als je denkt dat het stoer is om te roepen dat je vis zonder vergunning mijn zegen heb,erg jammer dit


Ik ben niet stoer. Ik verkondig slecht een mening die door velen niet getolereerd word, en door sommigen beaamd. Dat heb je vaak als je je mening verkondigd, dus niet echt verwonderlijk.

Sinds ik voor "het slechte" kies vergaat het me meer dan goed.
Als we met zn allen geen vergunning kochten hadden we dezelfde situatie als nu. Momenteel gebeurt er namelijk ook geen ruk, en gaat het over betalen, betalen, betalen.......Wat is er volgens jouw afgelopen 10 jaar verbeterd dankzij jouw/(karper)vissend Nederland bijdrage aan visvergunningen? Ga eens inhoudelijk in op deze vraag. aub!?



Want wanneer is al dit gezeik begonnen?>

Sinds de regels ingevoerd zijn!!!! ;) (uit mn hoofd zo ergens midden jaren 60>?) Daarvoor kon je ongestoord je ding doen aan de waterkant.
We praten hier vooralsnog over "sportvissers". Mensen waar je geen last van hebt etc..... Je benadeeld niemand bla bla bla je weet wel wat ik bedoel....jannes aan de waterkant..niemand interesseert het dat hij ergens vist.....we zijn geen "criminelen" en verdienen het gewoon niet om s'nachts om 2:00 een stralende mag-lite in je bek te krijgen op een plek waarvan je je afvraagt hoe ze je uberhaupt vinden!
DAT is gewoon een trieste zaak. Daarmee help je Nederland niet naar een hoger niveau, maar verziek je op een vervelende manier mensen hun passie.
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 07-10-2007 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

07-10-2007 22:05

Goed, dus als ik het goed begrijp, Kees (hebben anderen dezelfde mening?) is de enige reden waarom Sebastiaan hier afgebrand word, genegeerd word en weet ik wat allemaal omdat de visrechthebbende inkomsten misloopt? Ik vind m slap. Het lijkt erop dat veel mensen dingen goed proberen te praten omdat ze die zelf ook (wel eens) doen.
Ik zie nog steeds het verschil niet tussen een keertje een derde hengel erbij of zonder vispas vissen.

Kees, je zegt dat het vissen met een derde hengel in jouw ogen geen probleem is. Toch is er een reden voor dat het niet mag, nietwaar? Het vissen zonder vispas is in Sebastiaan's ogen geen probleem...Wat is het verschil tussen jouw ogen (en die van alle anderen) en die van Sebastiaan?

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

07-10-2007 22:15

verbeteringen

tv serie voor ieder wat wils met uitleg toch handig
cursusen voor verenigingen controleur visstantdbeheer extext
begeleiding met projecten


en ga zo mar door
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-10-2007 22:25

Beste schijnheilige mensen,

Ik heb afgelopen nacht gevist, het mocht niet. (lang leve het nachtvisseizoen in de zomermaanden!) O, o, o...
foei Frank! Schandalig!

Willen we met z''n alle alsjeblieft niet zo hypocriet doen?

Danku!

mvg, Frank
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 22:49

hans van loghem schreef:Er zit bij jou niks bad's aan, jij bent gewoon eigenwijs. En je hebt ook
nog een enorme ego. Zoals in de karper wereld stond: Van sebastiaan de roode kregen wij zoveel materieaal opgestuurd dat we deze rubriek alleen al met zijn fotos kunnen vullen. Als je al zo media geil bent zal je die foto naar de krant ook wel zelf gestuurd hebben.



Je 273e zinloze post op dit forum. Ga sporten ofzo.
En ik heb je toch al gezegd dat ik super vang sinds ik fulltime in overtreding ben op plekken waar ze me toch nooit komen halen? Twijfelde je daar aan>?


ik citeer speciaal voro jouw mijn vriend:

Van: Ruud Visser
Aan: sebastiaan de Roode
Geplaatst: 09-07-2007 11:57
Onderwerp: Vangst rubriek hét wereldje
Ha Sebastiaan,


Kwam op het board wat vangsten van je tegen . Mooie vissen.

Lijkt het je niet leuk wat foto's in de rubriek van Bertil en mij te publiceren? Het is een vangstrubriek in het magazine dé karperwereld.

Onze deadline is volgende week dus hoor graag wat van je.


Groetjes,


Ruud

_________________


http://www.youtube.com/watch?v=lralTGLzw50




Een van de weinig vriendelijke gozers op dit board trouwens, die Ruud.
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 07-10-2007 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-10-2007 22:57

Verbeteringen, cursussen, tv series, controleur, visstandbeheer, begeleiding en projecten, regelgeving, wetgeving, BOA's, nachtvispasjes, looprechtpasjes, visrechtheb-bende.!??

Ik vis sinds mijn 9e levensjaar, in het begin op een beek later op de uitmonding en tussen de kribben op de IJssel.
Weken achtereen een prima vakantievermaak en vaak zaterdags en altijd heel vroeg op.
Tot er een meneer kwam vertellen dat ik niet zomaar ergens mocht zitten vissen maar eerst lid moest zijn of onder geleide van een ouder persoon die dan wel lid zou moeten zijn van hun vereniging..

Of het nu kwam door zijn waarschuwende "anders komt de politie" of omdat iedereen lid was of nog werd weet ik niet, maar ook ik werd lid om erger en elende te voorkomen.
Niet wetende dat de elende daarmee eigenlijk pas echt begon, ik moest me plotseling gaan houden aan alle door Baliekluivende, zich achter bureau verschuilende zon, weer en windschuwe regelbedenkenden regeltjes, verboden en wetten.

Verenigingsvoorzitter....die ik destijds kende had of de grootste lul, of de dikste nek van het cluppie, iets moest hem toch op die groote hoogte gebracht hebben denk ik nog steeds..

Kom er nooit meer vanaf, word enkel erger..
En da's pas echt kut!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2007 23:06

Henk,

Wat lul je nou. Vis net zo lang als jij. Kocht mijn kleine akte en mijn verenigingsvergunning. Ging gewoon vissen. Verder niks. Iets van de vereniging zag ik nooit, laat staan een voorzitter. Wie is dat nou weer? Alleen de controleur van de HSV kwam wel eens langs. Liet mijn akte en vergunning zien en dan ging hij weer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 23:09

Henk ter Maat schreef:Verbeteringen, cursussen, tv series, controleur, visstandbeheer, begeleiding en projecten, regelgeving, wetgeving, BOA's, nachtvispasjes, looprechtpasjes, visrechtheb-bende.!??

Ik vis sinds mijn 9e levensjaar, in het begin op een beek later op de uitmonding en tussen de kribben op de IJssel.
Weken achtereen een prima vakantievermaak en vaak zaterdags en altijd heel vroeg op.
Tot er een meneer kwam vertellen dat ik niet zomaar ergens mocht zitten vissen maar eerst lid moest zijn of onder geleide van een ouder persoon die dan wel lid zou moeten zijn van hun vereniging..

Of het nu kwam door zijn waarschuwende "anders komt de politie" of omdat iedereen lid was of nog werd weet ik niet, maar ook ik werd lid om erger en elende te voorkomen.
Niet wetende dat de elende daarmee eigenlijk pas echt begon, ik moest me plotseling gaan houden aan alle door Baliekluivende, zich achter bureau verschuilende zon, weer en windschuwe regelbedenkenden regeltjes, verboden en wetten.

Verenigingsvoorzitter....die ik destijds kende had of de grootste lul, of de dikste nek van het cluppie, iets moest hem toch op die groote hoogte gebracht hebben denk ik nog steeds..

Kom er nooit meer vanaf, word enkel erger..
En da's pas echt kut!



AMEN: Mooi gesproken vriend 8)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-10-2007 23:12

H Kees,
mazzel gehad dus..

Verschil zal hoofzakelijk in ons onderschrift liggen :wink:
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 07-10-2007 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-10-2007 23:14

Sebastiaan,

Amen volstaat.
Mooi gesproken is het niet.
Vrienden kies ikzelf :o :oops:


















































:wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-10-2007 23:17

Hulde aan Frank, ga zo door. Wat voegt jouw opmerking hier nu eigenlijk aan toe? Dat je ook wel eens stout bent? Mooi, ik vroeger ook. Het is dat ik nu op de rivier het hele jaar mag nachtvissen, anders was ik nog steeds wel eens stout. En wie ben jij om meteen maar iedereen schijnheilig te noemen? Er zijn genoeg mensen die zich aan de regeltjes houden hoor.

Chris, 3 hengels mag niet? Het is maar wat de visrechthebbende goed vindt hoor tegenwoordig. Dat jij geen verschil ziet snap ik niet. Als ik in JOUW water zonder JOUW toestemming zou vissen, was je op zijn minst boos op me. Als ik je ervoor betaalde en stiekum een hengeltje meer uit zou werpen, zou je boosheid nog niet een fractie van die uit het eerste voorbeeld bedragen. Toch?

Verder wordt er met het geld wel degelijk iets gedaan aan visstandbeheer. Als niemand meer zou betalen dan zag het er slecht uit, dat kan ik je verzekeren. Sebastiaan, wel eens van SKP's gehoord? Dat geld komt o.a. ook van hengelsportfederaties vandaan.

Als er geen controle zou zijn nam iedereen alles mee, werd alles door stropers leeg gevist. Dus degenen die niet betalen profiteren daarvan over de rug van de anderen. Da's nou het verschil.
Dus betalen kreng! :o 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2007 23:18

Ik weet het niet. Toendertijd de Haarlemse. Daarna de Zaanse. Nu Purmerend en Amsterdam. In al die tijd weinig last gehad. Voorzitters van de clubs ken ik niet.

Maar waar gaat die drukte over? Als iemand zonder papieren wil vissen moet hij dat uiteindelijk zelf maar weten. Ikzelf heb geen zin om voortdurend over mijn schouder te kijken. Doe gewoon mijn ding met de papieren in het voorvak van mijn tas. Kan ik iedereen aanraden die voor zijn plezier gaat vissen.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 07-10-2007 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 23:21

Goeie post Kees. Eerlijk waar, Gelijk heb je.

Ik kijk overigens altijd naar voren en soms opzij ;)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2007 23:24

Kun je ook doen, maar ik denk dat je toch de oren spitst als je achter je voetstappen hoort. :D

Ach, en wat verder?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 23:25

Kees Verheij schreef:Hulde aan Frank, ga zo door. Wat voegt jouw opmerking hier nu eigenlijk aan toe? Dat je ook wel eens stout bent? Mooi, ik vroeger ook. Het is dat ik nu op de rivier het hele jaar mag nachtvissen, anders was ik nog steeds wel eens stout. En wie ben jij om meteen maar iedereen schijnheilig te noemen? Er zijn genoeg mensen die zich aan de regeltjes houden hoor.

Chris, 3 hengels mag niet? Het is maar wat de visrechthebbende goed vindt hoor tegenwoordig. Dat jij geen verschil ziet snap ik niet. Als ik in JOUW water zonder JOUW toestemming zou vissen, was je op zijn minst boos op me. Als ik je ervoor betaalde en stiekum een hengeltje meer uit zou werpen, zou je boosheid nog niet een fractie van die uit het eerste voorbeeld bedragen. Toch?

Verder wordt er met het geld wel degelijk iets gedaan aan visstandbeheer. Als niemand meer zou betalen dan zag het er slecht uit, dat kan ik je verzekeren. Sebastiaan, wel eens van SKP's gehoord? Dat geld komt o.a. ook van hengelsportfederaties vandaan.

Als er geen controle zou zijn nam iedereen alles mee, werd alles door stropers leeg gevist. Dus degenen die niet betalen profiteren daarvan over de rug van de anderen. Da's nou het verschil.
Dus betalen kreng! :o 8)


Geen commercieel verhaal zeker?10 jaar je vergunning betalen voor visuitzetting en eindelijk knikkeren ze eens wat spiegeltjes in het water ten gunste van de karpervissers? Omdat wij zo'n tof volk zijn. Ow wat worden we toch verwend. Open u ogen!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 23:26

Kees Ouwehand schreef:Kun je ook doen, maar ik denk dat je toch de oren spitst als je achter je voetstappen hoort. :D

Ach, en wat verder?

Groet, Kees


Dan is het waarschijnlijk een wild zwijn of een BOA, geloof dat wilde zwijnen over het algemeen groter zijn, maar wel minder gevaarlijk

;)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2007 23:28

Wilde zwijnen kunnen gevaarlijk zijn, begrijp ik. Geen ervaring mee. Is dat op de Veluwe? Ben wel eens aangevallen door een uil. Maar die kwam van voren...

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

07-10-2007 23:32

Ach ach ach....
Heren hier...veel plezier.

Ik ben snoeken...want de karper wereld kan ik niet meer volgen.

Gegroet.

Marcel Mos. :roll:
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 23:34

Tip van de dag:

ALs systeemvisser ben je natuurlijk van alle markten thuis.
Op een gigantisch diepe grote zandafgraving s'nachts met 4 hengels en 4 sardienes en wat dikke dreggen............en toch nog runs krijgen

Helemaal spectaculair is een dag van tevoren een kilo sardines in stukjes verspreid over je te bevissen stek heen gooien.


Heerlijk dat die tijd er idd weer aankomt!
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 08-10-2007 00:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 23:36

@Kees

Was het toevallig deze destijds?


Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2007 23:45

Nee, maar hij is leuk.

Deze kon echter niet vliegen geloof ik. Die van mij kon heel goed vliegen. :roll:

Nou, en nu maar oogjes toe...

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

08-10-2007 02:51

Zelden zo'n verwaande en arrogante kwal meegemaakt als Sebastiaan.

Natuurlijk weet iedere karpervisser dat er door overtreding van bestaande regels soms meer vangstkansen ontstaan.

Is niet het issue; punt is dat er regels bestaan en dat iedereen zich
daaraan te houden heeft. Ben je het niet met die regels eens, dan moet
je op een democratische manier die zien te veranderen.

Wat absoluut niet kan is je kop houden en je eigen gang gaan.

En Sebastiaan kan dan wel trots zijn op het feit dat zijn negeren van de regels meer vis oplevert, maar ik wil nog wel eens zijn reactie zien als in totaal andere opzichten dit negeren in zijn nadeel werkt.

Ongetwijfeld volgt nu weer een one-liner post van Sebas.
Zit er niet op te wachten.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-10-2007 09:20

Kees Verheij,

Vriendelijk bedankt voor je compliment.

Fijne kerst.

gr. Frank
K. van den Herik

08-10-2007 11:42

KC s nieuwe controle voertuig

fck kano

http://www.msc.navy.mil/annualreport/20 ... cloud2.jpg

*** Afbeeldingen zijn alleen toegestaan indien deze maximaal 640 pixels breed en hoog zijn. ***
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

08-10-2007 11:57

Leuk ding Klaas,

Maar waar zet je dan je hengels vast? :o

Groet,

Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Plaats reactie