De tol van de roem


Plaats reactie
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

10-10-2007 12:49

Topic sluiten.... juist nu het leuk wordt :-?

Volgens mij is het beiden niet jullie sterkste kant DISCUSSEREN..
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-10-2007 12:56

Volgens mij weet je in mijn geval niet waar je over spreekt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

10-10-2007 13:07

Nee, denk het ook niet, ik weet niet zoveel..
Gebruikersavatar
robert sterrenberg
Berichten: 155
Lid geworden op: 26-08-2006 11:13
Locatie: rotterdam

10-10-2007 13:39

daar ben ik het niet helemaal mee eens douwe. stropen houdt voor mij in dat je de buit mee naar huis neemt om op te vreten, te verkopen of wat dan ook.
als ik hard achter een haas aan ga rennen, hem weet te vangen, er mee op de foto ga en hem vervolgens weer vrij rond laat rennen heb ik dan ineens een jachtvergunning nodig?
mvg, robert
Rotterdam - Stad zonder hart maar ik heb hart voor mijn stad...
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

10-10-2007 13:45

Robbert,
Ik ben het niet helemaal met je eens, de vraag is niet of we moeten betalen voor vergunningen, want hier is het antwoord zeker JA op..
Maar het probleem is wat wordt er met het geld gedaan..

MVG
Gebruikersavatar
robert sterrenberg
Berichten: 155
Lid geworden op: 26-08-2006 11:13
Locatie: rotterdam

10-10-2007 13:46

begrijp ik sander maar 1 pagina terug stelt douwe dat het vissen zonder vergunning hetzelfde is als stropen waar ik het dus niet helemaal mee eens ben, vandaar de vergelijking.
Rotterdam - Stad zonder hart maar ik heb hart voor mijn stad...
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

10-10-2007 13:50

Oke, sorry dan, heb niet het hele topic doorgelezen :-? zou ook niet best zijn denk ik..
Danny Mieremet

10-10-2007 14:58

Douwe Bijlsma schreef:Nu wordt je toch te persoonlijk mijnheer de roode,
Jij maakt niet uit wat mijn voorkeur is jij maakt niet uit met wie ik wel of niet in een bivy kruip, de rest maakt niet uit of ik iemand wil negeren en later besluit om toch wel te reageren.

Dit topic gaat nergens (meer) over ik begrijp dan ook niet dat een moddereter niet ingrijpt en deze flauwekul gaat sluiten.

Of valt ZWARTVISSEN tegenwoordig ook al onder algemeen aanvaardbaar gedrag.
Waarbij nog opgemerkt dat de vissen dan door middel van STROPEN worden verkregen.


Uit jouw reactie, Bijlsma, kunnen wij dus concluderen dat jouw sexuele voorkeur duidelijk de feggits :lol: geniet en dat je je wel heel erg laat kennen door WEL te reageren. Tuurlijk mag je dat allemaal lekker zelf weten! Maar ik vind (dat moet ik ook lekker zelf weten) dat jij goed uitgeluld bent. Omdat jij uitgeluld bent ga je het maar op andere dingen gooien. Ik maak er geen reactie meer aan vuil iniedergeval want dat heb jij al genoeg gedaan.

Succes met je verdere posts en vat het niet te serieus op :lol:

Gr Mieremet
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

10-10-2007 16:00

Ik hoor nog steeds niks van sebastiaan over het zelf wat aan het beleid gaan doen in plaats van domweg geen vergunning kopen! Of andere die sebastiaan gepbt hebben die ook zonder vergunning vissen en er achter staan.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

10-10-2007 16:08

Waarom zou hij iets aan het beleid moeten of willen doen dan ? Er zijn ook mensen die met al die overheden, verenigingen en instanties niets van doen willen hebben. Die gewoon lekker willen vissen of wat dan ook, zonder al dat gezanik er omheen. Zo steek ik ook in elkaar. Respect voor de mensen die wel de handen uit de mouwen steken, maar ik heb er domweg de tijd niet voor ( over ).

Valt mij vaker op als mensen hier op het board geen argumentaties meer aan kunnen voeren dat ze met de vraag aankomen zetten '' wat doe je er zelf aan ''. Sebastiaan geeft heel duidelijk aan waarom hij zonder vergunning vist. Of je het wel of niet met hem eens bent, de reden is glashelder. Wat heeft het voor hem voor toegevoegde waarde om iets aan het beleid te veranderen ? Niets, hij doet ( en velen met hem ), nu ook zijn ding.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

10-10-2007 16:12

Douwe Bijlsma schreef: de rest maakt niet uit of ik iemand wil negeren en later besluit om toch wel te reageren.


Inderdaad, maar geef toe, je geloofwaardigheid wordt er niet beter op. Alhoewel jij zelf daar uiteraard weer compleet anders over zult denken :wink:

Valt me trouwens ook op dat jij veel vraagt om slotjes en/of commentaar op modederators hebt. Wellicht is deze functie iets voor jou ???
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

10-10-2007 16:37

Niels

Ik vind dat iedereen zijn hobby moet uitoefenen hoe ie er plezier in heeft, alleen de wet geld ook voor iedereen en nogmaals als je je niet met het beleid kunt vinden los je dat niet op door geen vergunning aan te schaffen. Hoe meer van dit soort mensen je krijgt des te slechter wordt de naam karpervisser, het interreseert mij niet dat illigaal nachtvist of met 3 hengels. Het gaat mij om de reden om geen pas aan te schaffen, die is zo kortzichtig en slaat nergens op!!!!!!!!!!!!!
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Danny Mieremet

10-10-2007 16:50

Hans,

Zoals Niels aangeeft is alles onderbouwd. De naam van de karpervisser wordt er mijn inziens niet mee geschaad. Wellicht dat ze zich bij een controle zelf in de vingers snijden.
Wat kun je anders doen als je je niet kunt vinden in het beleid?
Kun jij dat dan goed onderbouwen?
Wat gaat er dan gebeuren?
Hoe gaan ze het dan aanpakken?

Allemaal vragen die niet zijn op te lossen. Niet met vergunning en niet zonder vergunning.

Je geeft ook aan dat het jou niet interreseerd of iemand met 3 hengels zit of niet. Als je met 3 hengels vist ben je in mijn ogen net zo fout bezig als dat je zonder vergunning vist. Als je met 3 hengels vist wordt de naam van de karpervisser dan toch ook geschaad?

Dus wie heeft het nu over "kortzichtig".

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-10-2007 17:01

Niels over mijn geloofwaardigheid maak ik mij geen zorgen.
Vrijwel iedereen gelooft toch die- of datgene hem het beste uitkomt op dat moment.
Zo zitten de meesten hier nu eenmaal in elkaar, meedraaiend met de winden die hen het beste uitkomen levert immers de minste inspanning op.

Een functie als moddereter, lijkt mij in sommige gevallen niet gewenst, dit soort discussies zouden dan zeer snel op slot gaan.

Mieremet, ik zal jou reactie niet serieus nemen, dat is beloofd er staat ook weinig in waarin ik mij kan vereenzelvigen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

10-10-2007 17:04

Vanavond lekker voeren op een water waar geen vergunningen voor nodig zijn, alleen toestemming van een boer. En laat ik die nou net gekregen hebben. To the bone!

Ik zou een hoop mensen die hier nog serieus op deze zooi in gaan ook aanraden lekker te gaan voeren, jij ook de roode.
Wordt het tenminste weer gezellig hier, eigenwijze drol.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

10-10-2007 17:05

Douwe,

Ik heb niets op je tegen hoor, maar je verbaast me telkens weer..
Wat doe je hier nog op dit board als wij allemaal met de wind meedraaien, terwijl jij degene bent die overal tegen aan schopt.. En waarschijnlijk zelf met alle winden mee waait..
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

10-10-2007 17:06

PS

Met zuidwestenwindmeedraaiende groet
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

10-10-2007 17:16

Douwe Bijlsma schreef:moddereter.


Hee da's niet zo netjes van je he :)

met de noordoostewindmeedraaiende groet,

Ensar
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

10-10-2007 17:21

Goed advies Jeroen,ga ik zeker doen.
Morgenvroeg weg en zondag weer thuis,lekker lang weekendje vissen.
Maar eerst wil ik even reageren op een stukje post van Danny Mieremet.

Danny jij zegt dat als je met 3 hengels vist je net zo fout bent als dat je helemaal zonder vergunningen vist.
Ben ik het niet mee eens.
Zelf vis ik vaak genoeg met 3 hengels of nachten waar dat niet mag.
Maar dat is dan op plekken waar er simpelweg absoluut geen vergunningen verkrijgbaar voor zijn,zouden die er wel zijn dan had ik ze gekocht.
Zit in mijn ogen behoorlijk wat verschil tussen wel willen kopen maar zijn niet te koop,of ze zijn te koop maar niet willen kopen.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

10-10-2007 17:37

Goh Bart, ga je vissen joh??
Kom nog even bij mij aan, kunnen we even een bakkie doen en het er even over hebben ;-).

Misschien idd een idee voor velen om de hengels ter hand te nemen ipv elkaar de vlooien af te vangen hier.

Met een wind latende groet,
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

10-10-2007 18:02

Douwe Bijlsma schreef:Een functie als moddereter, lijkt mij in sommige gevallen niet gewenst, dit soort discussies zouden dan zeer snel op slot gaan.


Tsja, dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk. Ongeacht of je het inhoudelijk nu wel of niet eens met de discussie bent, het IS en BLIJFT een forum.

De naam van de karpervisser wordt er mijn inziens niet mee geschaad. Wellicht dat ze zich bij een controle zelf in de vingers snijden.


Precies, zo denk ik er dus ook over. Dat is voor mij nog de enige reden dat ik al mijn vergunningen netjes op orde heb. Hoewel ik de laatste 3 jaar niet gecontroleerd ben, zit je toch net ff wat relaxter. Overigens zie ik ook het verscil niet tussen enerzijds vissen zonder vergunning en anderzijds nachtvissen of vissen met 3 hengels waar dit niet is toegestaan.

Maar dat is dan op plekken waar er simpelweg absoluut geen vergunningen verkrijgbaar voor zijn,zouden die er wel zijn dan had ik ze gekocht.


Dit is dan maar een vrijbrief voor jou om het toch te doen ? Van mij heb je gelijk, maar dan zie ik wederom geen verschil met het helemaal NIET hebben van een vergunning. In beide gevallen doe je iets tegen de regels immers.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

10-10-2007 18:18

Eddy Norder schreef:Goh Bart, ga je vissen joh??
Kom nog even bij mij aan, kunnen we even een bakkie doen en het er even over hebben ;-).

Misschien idd een idee voor velen om de hengels ter hand te nemen ipv elkaar de vlooien af te vangen hier.

Met een wind latende groet,
E.



Doe ik Ed.
Maar ik blijf niet eten,altijd weer die bloemkool... :D :wink:
Tot morgen.
Mzzl Bart
Jan Peter Teerling

10-10-2007 18:49

@Bart,
Het gaat er om als je gepakt wordt,je de rest vd mensen die zich aan de regels houden,schaad.Puur omdat het altijd is "het zijn die karpervissers weer"..

Dus ergens zonder vergunning vissen,omdat dr geen vergunningen voor zijn,wil zeggen dat je dr niet mag vissen.Dus ook net zo fout als zonder vergunning vissen,of nachtvissen buiten het seizoen,of 3 hengels..

Er is geen fout en minder fout,fout is gewoon fout..

Het generaliseren door de mensen in het groen is toch al onomkeerbaar.
Het is leuk ze de laatste paar jaar het ongelijk te kunnen bewijzen.

Of ik me overal en altijd aan de regels houdt..Hey ik leef ook nog wel eens on the edge.. :lol:
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

10-10-2007 19:28

@Jan Peter.

Op water waar helemaal niet gevist mag worden vis ik ook niet.
Verder veroordeel ik niemand die geen vergunning wil kopen.
Maar toch ben ik nog steeds van mening dat er een verschil is tussen niet willen kopen of niet kunnen kopen.
Als ik zit te nachten op een water waar dat op dat moment niet is toegestaan weet ik dat fout ben,maar de enige manier om me op dat moment aan de regels te houden is er niet te gaan vissen.
En dat is nou net dat ding wat ik wil gaan doen,daar een nachtje vissen.
Een vergunning daarvoor geven ze niet uit,dus het is niet mijn goedwil(wil wel vergunning kopen mocht die er zijn),tegen bestuur van hsv hun kwaadwil(ze willen er geen vergunning voor uitgeven).
En zoals Niels al vroeg,nee dat is voor mij geen vrij brief om toch maar gewoon te gaan.
Maar dan komt wel het dwarse in me boven,omdat ik gewoonweg niet begrijp waarom die hsv nooit mee wil werken.
Zodoende pak ik gewoon mn spulletjes en ga lekker verscholen een nachtje zitten vissen.

Vind toch echt dat dat een verschil is,wel willen maar niet kunnen,of wel kunnen maar niet willen.
Dat was ook de enige reden waarom ik in dit topic reageer,omdat ik die vergelijking niet vind kloppen.
Mzzl Bart
Jan Peter Teerling

10-10-2007 19:48

Bart,
Ik kan je standpunt prima begrijpen,net zo als die van iedereen die gepost heeft in dit topic.

Wie ben ik om te oordelen..Maar wat niet mag,mag niet..Fout is fout of ze daar nu volgens jou,mij of wie dan ook gelijk in hebben of niet.

Regels zijn regels,maar goed..Er bestaat gelukkig ook nog zo iets als burgelijke ongehoorzaamheid.. 8)

Dus iedereen die stout is of ander soort gedrag vertoont,moet niet piepen als hij/zij daar de rekening voor gepresenteerd krijgt.