De tol van de roem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 13:49

desmond Visser schreef:Het is jammer dat je met zo'n vispas verhaal reageert en niet ingaat op hetgeen wat ik schreef.Iedereen overtreedt weleens de wet Sebastiaan, maar accepteer de gevolgen of doe er wat aan, zoals ik al zei.


Dat zeg ik toch de hele tijd>? Lees je mijn posts wel goed?
Ik accepteer de gevolgen ALS ik genaaid word.
Ik onttrek me aan de visserijwet en -regelgeving in Nederland, Ik leg je net uit waarom.

Als jij dat nou ook deed!? Of iedereen!?
DAN krijg je ineens rechten, maar dat ziet niemand!
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 05-10-2007 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 13:58

Afbeelding




@vd Herik: Ik ben overigens wel die achterste

8)
K. van den Herik

05-10-2007 14:21

Dat je de achterste bent kan je gewoon zien hoor.

Wie je vriendje is kan ik niet zien. Al deze geprobeerd?


Afbeelding
Gebruikersavatar
robert sterrenberg
Berichten: 155
Lid geworden op: 26-08-2006 11:13
Locatie: rotterdam

05-10-2007 14:22

hehehe! wat zie ik nu? een ontspoorde discussie en het is niet eens een hoogeveen topic??
zwolle kan er ook wat van!
valt me wel een beetje op klaas dat in ieder topic waar jij verschijnt de boel ontspoort.
goede tip, ga eens rustig vissen. met 2 hengels en vispas, nachtvergunning en dat mooie viswaterenboekje uiteraard..zal je goed doen :wink:
Rotterdam - Stad zonder hart maar ik heb hart voor mijn stad...
K. van den Herik

05-10-2007 14:25

nix ontspoort, wedstrijdje plaatjes zoeken.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 14:34

@Klaas:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

05-10-2007 14:39

maaaaaaaaan :lol:
K. van den Herik

05-10-2007 14:49

Afbeelding

Alle gekheid op een stokje:

Er is nix erger, dan alles afzeiken en zeuren dat het zo slecht is of gaat, zonder er iets aan te willen doen.

Ondertussen zijn heel veel mensen in het geval van de karpervisserij, bezig om rechten te behouden en waar mogelijk uit te breiden.

Ik denk dat we 2 keuzes hebben, totale anarchie en net zolang aankloten dat nix meer mag of er alles aan doen zoveel mogelijk te behouden. Dit betekent, dat je soms ook dingen moet laten. Zo niet, schiet je in je eigen voet.

Verzin ik dat? Doe ik wel wat niet mag? Ja, alleen minder en minder en minder. Zo vis ik best wel 's nachts waar het officieel niet het gehele jaar mag. dit komt door het gedoogbeleid van de laatste jaren. Vissen met 3 hengels doe ik niet meer.

Krijg ik een waarschuwing of boete, dan stop ik daar. Weet ik dat men bezig is om rechten uit te breiden, houdt ik me aan de geldende rechten en normen.

Zelf zou ik bijvoorbeeld ook niet direkt een tegenstander zijn van een landelijk geldende nachtvispas oid. Met een soort 3 slag = uit systeem.

Ben ik dan roomser dan de paus? Wel wijzer geworden.

MVG

Klaas
Arjan Brand1
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-01-2007 23:48
Locatie: Ridderkerk

05-10-2007 15:14

desmond Visser schreef:Volgens mij kan je ook niet verder denken dan de tent waar je in zit Sebastiaan (met of zonder grondzeil).
Het zijn de mensen zoals jij die er uiteindelijk voor gaan zorgen dat de regeltjes nog strakker worden voor iedereen. Rij je ook 180 op de snelweg en altijd door rood??
Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat wij als karpervissers toch al in een kwaad daglicht staan en dat door de hulp van mensen zoals jij dit alleen maar erger word.
Als 3 hengels worden toegestaan dan vissen we weer met 4, 4 dan weer 5, gewoon zinloos, accepteer de wet of probeer um op een goede manier aan te passen zoals Klaas aangeeft.
amen


Hier sluit ik me volledig bij aan!

Ik heb het idee als ik zo lees dat meneer Sebastiaan de Roode geen ene vergunning in huis hebt voor de visserij.
Wel hulde voor Sebastiaan!!! WEER 1 die de boel verziekt voor een ander vooral zo door gaan!!!!

Mijn optie maak de boetes zo hoog mogelijk. Het kan niet hoog genoeg zijn.
Arjan Brand1
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-01-2007 23:48
Locatie: Ridderkerk

05-10-2007 15:15

was dubbele post sorry..... :oops:
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 15:28

K. van den Herik schreef:Afbeelding

Alle gekheid op een stokje:

Er is nix erger, dan alles afzeiken en zeuren dat het zo slecht is of gaat, zonder er iets aan te willen doen.

Ondertussen zijn heel veel mensen in het geval van de karpervisserij, bezig om rechten te behouden en waar mogelijk uit te breiden.

Ik denk dat we 2 keuzes hebben, totale anarchie en net zolang aankloten dat nix meer mag of er alles aan doen zoveel mogelijk te behouden. Dit betekent, dat je soms ook dingen moet laten. Zo niet, schiet je in je eigen voet.

Verzin ik dat? Doe ik wel wat niet mag? Ja, alleen minder en minder en minder. Zo vis ik best wel 's nachts waar het officieel niet het gehele jaar mag. dit komt door het gedoogbeleid van de laatste jaren. Vissen met 3 hengels doe ik niet meer.

Krijg ik een waarschuwing of boete, dan stop ik daar. Weet ik dat men bezig is om rechten uit te breiden, houdt ik me aan de geldende rechten en normen.

Zelf zou ik bijvoorbeeld ook niet direkt een tegenstander zijn van een landelijk geldende nachtvispas oid. Met een soort 3 slag = uit systeem.

Ben ik dan roomser dan de paus? Wel wijzer geworden.

MVG

Klaas



Goeie post, vooral dat stukje van consequenties aanvaarden...........zo steek ik dus ook in elkaar. Ik betaal netjes waarvoor ze me naaien, ALS ik een boete krijg.

Wat is het probleem dan?

Ik zei het je net nog. Zie je dat je ALTIJD foute dingen doet als karpervisser? 100% van dit forum is wel eens in overtreding.
Je geeft toe zelf dat je ook nachtvist op plekken waar dat niet mag.
Mij zul je daar nooit over horen schreeuwen?

Of moet ik nu zoals meneer Brand, (die overigens verdomd slecht nederlands schrijft) gaan janken en roepen "wat ben jij slecht" ?
K. van den Herik

05-10-2007 15:52

jij hebt nog niet verticaal gelezen denk ik?

Probleem is dat elke boete geregistreerd wordt. Ook vergeet men nix. Wil men nu rechten uitbreiden, krijg je zulke dingen weer op het bord.

Het meest gehoorde argument TEGEN een 3 hengelvergunning. Nu 3 dan vist iedereen er met 4 of 5. Helaas waar.

Probleem 2: in onze buurt kan en mag veel. Verder westelijk kan en mag een stuk minder. Logisch dat men westwaarts trekt. Gevolg extra drukte met bijbehorende ellende.

Mij boeit het geen reet hoor ik rij wel verder, maar op een gegeven ogenblik zitten we toch in 2023.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 16:09

2023? ja man, dan is vast de kilometerheffing ingevoerd, en dat vind "van den herik" vast nix......of wel?

Afbeelding



whahahahah :lol:
Gebruikersavatar
robert sterrenberg
Berichten: 155
Lid geworden op: 26-08-2006 11:13
Locatie: rotterdam

05-10-2007 16:24

hey! de g.k.l.
Rotterdam - Stad zonder hart maar ik heb hart voor mijn stad...
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 16:29

Ik wist niet dat hij daar nu werkte...........


http://www.gkl.nl/


:lol:
Gebruikersavatar
robert sterrenberg
Berichten: 155
Lid geworden op: 26-08-2006 11:13
Locatie: rotterdam

05-10-2007 16:33

beter daar als waar hij eerst zat... 8)
Rotterdam - Stad zonder hart maar ik heb hart voor mijn stad...
K. van den Herik

05-10-2007 16:46

Kwam deze nog tegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

05-10-2007 19:25

Jammer Sebastiaan, dat je zo'n kutreactie na die van mij moest zetten want ook al doe ik ook wel eens iets wat niet mag. Jij verneukt het voor velen. Dank je!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

05-10-2007 20:17

Mooie "discussie"...
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

05-10-2007 21:15

Sebastiaan,

JIJ aanvaart en accepteert de consequenties voor JOUW (wan)gedrag. Maar accepteren die andere paar honderd karpervissers op dat water waar dadelijk een nachtvisverbod komt door herhaaldelijk overtreden van de geldende regels door jou ook de consequenties? Vroomser dan de paus hoeft niet, ben ik ook echt niet. Aan jezelf denkend, zul je ook vast geen overlast of whatever veroorzaken, maar door schijt te hebben aan alle regels worden ristricties aan de (karper)visserij alleen maar groter. Zoals gezegd hebben karpervissers echt geen goede naam. Sportvisserij in zijn algemeenheid niet, en dat is grotendeels aan wangedrag van karpervissers te wijten. Door je helemaal nergens wat van aan te trekken bereik je echt niet meer vrijheid als karpervisser zoals jij denkt. De tijd van revoluties, opstanden en verzet is lang geleden. Zo'n mentaliteit werkt alleen maar averechts. Op de lange termijn, voor iedereen.
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

05-10-2007 21:43

Rick, daar heb je helemaal gelijk in, veel karpervissers willen maar niet begrijpen dat een Boa de opgedane ervaring met een visser die de regels overtreed, meeneemt naar het onderling overleg.
er wordt dan niet gepraat over het aantal karpervissers dat de regels aan de laars lapt, nee, helaas wordt er gesproken over "ze". in algemene zin dus.
nou, en daar heb je als karpervisser die bij een organisatie of weet ik veel wat, iets voor elkaar wil krijgen( nachtvissen,bv.) erg veel prezier van.
Dus, Sebastiaan, denk er eens aan dat ook jouw visserij zeer zeker bepalend kan zijn voor maatregelen tegen de karpervisserij bij jouw in de buurt.
voorbeelden te over dacht ik hoe het met sommige wateren in nederland is vergaan.

gr
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-10-2007 23:23

Ik denk dat de naam nu wel bekend genoeg is hier op het forum, ik stel voor om mijnheer de ZWARTVISSER verder gewoon dood te zwijgen, geen commentaar en geen antwoorden meer geven gaat de aardigheid er vanzelf van af.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

06-10-2007 11:19

@Douwe Bijlsma:

Douwe Bijlsma:

Geregistreerd op: 01 Jan 2002
Berichten: 5120
Woonplaats: Leeuwarden

Geplaatst: 19-01-2002 18:09 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Keep on smiling Joost.
De wereld heeft meer meningen dan die van jou alleen.








EN dan die van een ander niet respecteren
haha........enig idee hoeveel PM ik ontvang?

Zooitje hier...........
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 06-10-2007 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.