De tol van de roem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

06-10-2007 11:22

Rick Boerboom schreef:Sebastiaan,

JIJ aanvaart en accepteert de consequenties voor JOUW (wan)gedrag. Maar accepteren die andere paar honderd karpervissers op dat water waar dadelijk een nachtvisverbod komt door herhaaldelijk overtreden van de geldende regels door jou ook de consequenties? Vroomser dan de paus hoeft niet, ben ik ook echt niet. Aan jezelf denkend, zul je ook vast geen overlast of whatever veroorzaken, maar door schijt te hebben aan alle regels worden ristricties aan de (karper)visserij alleen maar groter. Zoals gezegd hebben karpervissers echt geen goede naam. Sportvisserij in zijn algemeenheid niet, en dat is grotendeels aan wangedrag van karpervissers te wijten. Door je helemaal nergens wat van aan te trekken bereik je echt niet meer vrijheid als karpervisser zoals jij denkt. De tijd van revoluties, opstanden en verzet is lang geleden. Zo'n mentaliteit werkt alleen maar averechts. Op de lange termijn, voor iedereen.



20e keer. Niet als je NOOIT gepakt kunt worden, zoals ik.



Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om wangedrag te vertonen in de plaatselijke stadsvijver............zoals 80% van het board hier doet.
Kijk alleen al in de sectie "Vissen in Nederland" als je twijfelt aan mn uitspraak.........!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

06-10-2007 12:23

We kunnen natuurlijk ook gaan stelen met z'n allen; immers alleen als je GEPAKT word ben je een LUL.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

06-10-2007 13:11

Waar blijven de plaatjes ? :(
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

06-10-2007 14:53

Afbeelding

8)
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

06-10-2007 20:03

Arjan Brand1 schreef:
desmond Visser schreef:Volgens mij kan je ook niet verder denken dan de tent waar je in zit Sebastiaan (met of zonder grondzeil).
Het zijn de mensen zoals jij die er uiteindelijk voor gaan zorgen dat de regeltjes nog strakker worden voor iedereen. Rij je ook 180 op de snelweg en altijd door rood??
Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat wij als karpervissers toch al in een kwaad daglicht staan en dat door de hulp van mensen zoals jij dit alleen maar erger word.
Als 3 hengels worden toegestaan dan vissen we weer met 4, 4 dan weer 5, gewoon zinloos, accepteer de wet of probeer um op een goede manier aan te passen zoals Klaas aangeeft.
amen


Hier sluit ik me volledig bij aan!

Ik heb het idee als ik zo lees dat meneer Sebastiaan de Roode geen ene vergunning in huis hebt voor de visserij.
Wel hulde voor Sebastiaan!!! WEER 1 die de boel verziekt voor een ander vooral zo door gaan!!!!

Mijn optie maak de boetes zo hoog mogelijk. Het kan niet hoog genoeg zijn.


Ik ben het hier dus niet volledig mee eens, door rood en 180 rijden breng je mensenlevens in gevaar. Met vier hengels vissen buiten de nachtzone niet.

Ik geef toe dat er bepaalde grenzen moeten worden gesteld omdat het anders een zooitje wordt (bijv de natuurgebieden), maar de zooi die de overheid er af en toe van maakt door natuurgebieden om te ploegen om er huizen te bouwen kraait geen haan naar. Omdat iedereen het fijn vindt om een leuk huisje te kunnen kopen.

Aan regels opvolgen en negeren zitten beide keerzijdes, zodra er veel overtredingen worden gepleegd gaat de overheid de visserij als 'melkkoe' zien.
Volgt iedereen netjes de regels op dan gaan ze andere dingen verzinnen waarop ze je kunnen pakken. Ik noem maar een gek voorbeeld, dat je niet meer met lood mag vissen omdat dat dan te vervuilend zou zijn. De overheid moet toch door middel van boetes aan geld komen.

Ik zeg niet dat ik het met sebastiaan eens ben, maar laat hem lekker zijn ding doen zolang jullie er geen direct last van hebben.

En douwe, negeer jij ook iedereen die regelmatig te hard rijd? (bijv. 60 waar je 50 mag, want dan ben je ook in overtreding) Dan zul je wel een eenzaam persoon zijn.

Greetz,
Maarten
Enjoy..............just being there
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

06-10-2007 23:01

respect gast. !!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

07-10-2007 00:08

Denk dat weining mensen nog eenig respect voor jou hebben.
Owja zal je ook wel niks van intreseren.

Ja ik ben zoon persoon die overal netjes zijn papiertjes regelt, nee vis ook illegaal snachts.
Maar zorg wel dat ik de papietjes in zo vere in orde heb.

Mischien iets voor de toekomst voor je?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

07-10-2007 03:54

Ehm, Sebastiaan...

vertel ons nou gewoon ff hoe het zit.....




Heb je wel of geen vispas?





Ben benieuwd!


Ben ook benieuwd naar het soort water wat jij bevist, want de BOA's/politieagenten hier komen overal wel vroeger of later. Maar niet elke dag natuurlijk...

En ik moet toegeven dat ook ik daar wel eens gebruik van heb gemaakt.

Enne hij die zonder zonden is etc. etc. etc.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 12:20

Weer zo'n peppie. WIl je het persee weten dan? Heb je iig nog een goed weekend achter de rug als ik het je zeg?


Ik heb idd geen vispas...niet voornemens er 1 te kopen........en ben dit jaar nog niet genaaid voor de keren dat ik in Nederland vis. Noem me maar zwartvisser, of verzin eens wat anders geks......het boeit me idd geen ruk. Je ziet me niet meer op de karperstudiegroep, of aan de waterkant, je hoort me niet, en ik draag nix bij aan het CJIB en cijfermateriaal van de 2e kamer. Dus zoek een leven..............want daar zul jij als amateur nooit wat van snappen.

De lol is er af gegaan tijden terug. BOA's, stekkenpezers, "studiegroepen" etc.....ik vis alleen en voor mezelf.
Hier wil je geen verstoppertje spelen, stiekem met een hengeltje extra vissen op 90% van het water waar je sowieso al niet mag nachtvissen. Je doet ALTIJD wat fout, en als je je aan de regels moet houden kun je net zo goed thuis blijven..........dat snappen alleen doorgewinterde vissers hier op het board. ZIj die dondersgoed weten dat je ALTIJD wel in overtreding bent, en ondertussen hier "Brave Hendrik" spelen.

De plekken waar ik dan vis komt simpelweg geen hond.
Rest van het jaar zit in Frankrijk. OOk weekendjes.......Liefst ook op "maagdelijke stekken", al is dat soms best lastig te vinden.

Qua wetgeving kunnen ze er hier in Nederland nog wat van leren. In Frankrijk kan ik mn ding doen, hier was dat ooit ook, het moet het stenen tijdperk geweest zijn, toen iedereen overal viste zonder gezeik en papieren....ging overigens prima toen!....... ;)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-10-2007 13:36

Nee Maarten ook jij begrijpt er geen ruk van, dit soort zwartvissers zijn een bedreiging voor JOU hobby.

Er zijn zoveel mensen die veel doen voor de hengelsport en steeds weer zijn er van die "personen", die de mond vol hebben dat een ANDER zich aan de regels moet houden en dat je met een VOORBEELDFUNCTIE ook het voorbeeld moet geven terwijl ze zelf schijt hebben aan de regels.

Iedereen moet zich aan regels houden maar zelf?????
Bedreigingen naar het leven vinden ze ook heel normaal.
Welk draadje rammelt er??

Maar oke het is gewoon een feit dat de grootste bedreiging voor de hengelsport de visser zelf is.

Zinloze discussies met mensen die er op kicken hun afwijkende mening te moeten ventileren.

Gewoon negeren is het beste dan raakt ook voor hen vanzelf de aardigheid van een forum af.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 13:46

Ochjee..............als het niet stroomt met jouw gedachten en ideeen over vissen moet iemand mr genegeerd worden?

Je haalt nu trouwens 2 topics door elkaar.........wat een heerlijke draai geef je er weer aan.


Maar dankzij de acties van bv die BOA in dat topic ben je idd genoodzaakt zult gedrag als mij te gaan vertonen. VLUCHTGedrag waar NIEMAND last van heeft. Behalve jij, hier op je thuisforum en al je digitale vriendjes. Bureaucratische stakker.


Ik zeg wat ik denk en steek dat niet onder stoelen of banken. Jongens als jouw zijn dat vast niet gewend. Jij doet vast nooit iets fout toch?Het grappige is echter dat ik een toenemd aantal PM"s krijg ik mn mailbox van mensen die niet reageren in dit topic maar me wel complimenteren en aangeven zelf ook zo te denken of zelf dus ook geen papieren hebben omdat ze simpelweg goedkoper uit zijn als ze 2 x per jaar gepoakt worden, dan dat ze overal documenten voor moeten kopen.

Het MEEST grappige van jouw is dat je je nog stoort aan een gozer als mij. Iemand die je nooit zult treffen aan de waterkant, verder niet kent, etc.............integendeel gozers als jouw moesten ze compleet negeren.
Een ander geen mening gunnen. Kun je van mij iig niet zeggen.

Geen voorstander van vrijhheid van meningsuiting? De basis van onze democratie?



STEM DOUWE :lol:
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

07-10-2007 13:52

sebastiaan de Roode schreef:Weer zo'n peppie.
:-?

Het is prachtig weer buiten, zakje variantjes mee en gaan!

Mét vispas, even achter de prachtige karpers aan die mede dankzij het geld dat ik voor mijn vispas betaal de wateren bevolken.

Tabee!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 14:00

hahahahaha

Grapjas. Wel een goeie boodschap.........zeker voor zo'n mooie dag als vandaag maaaaaaaaar enig idee wat er concreet met jouw stuivers zou moeten gebeuren?

Ik citeer "Wat doet Sportvisserij Nederland met dit geld"

het kweken en leveren van pootvis
verrichten van onderzoeken aan visstanden
het geven van voorlichting
geeft subsidies aan hengelsportverenigingen voor het opzetten van
visbeheersplannen en de uitvoering daar van
.


Dankzij jouw stuivers neemt de controle op ons vissers toe.
Om over "de visstand" nog maar te zwijgen, daar koop ik namelijk morgen helemaal nix voor................
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-10-2007 14:22

NEGEERMODUS AAN!]
Vissen is een hobby, geen religie!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

07-10-2007 14:24

:wink:
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

07-10-2007 14:55

Grow up, Sebastiaan. Dit puberale gedrag hoort niet thuis op een openbaar forum. Met dit soort uitlatingen moet je jezelf opsluiten in een jas met hele lange mouwen en een sluiting aan de achterkant in een kamer die bekleed is met matrassen.

Ik hoop dat er nog veel meer gecontroleerd gaat worden, anders zie ik het somber in met mensen zoals jij aan het water.

Een aantal pagina's geleden schreef je overigens dat je respect had voor een "brave Hendrik". sinds die pagina heb je minstens 20 opmerkingen gemaakt waaruit het tegendeel blijkt. Je lult dus niet alleen uit je nek, maar je liegt dus ook nog.

Ben het eens met mijn voorganger. Negeermodus!!!
Laatst gewijzigd door Peter van de Sande op 07-10-2007 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

07-10-2007 15:02

Sebastiaan leuk kiekje http://www.brugnet.nl/nieuws/content/view/1603/ Ook het verhaaltje ff lezen, vele omstanders hadden nog nooit zn grote vis gezien.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

07-10-2007 15:04

ouch! :oops:
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 15:04

Hahahahah die ken ik zelf niet eens.

Hoe kom je daar zo weer bij dan?


:D

S'nachts gevangen trouwens.........op die derde hengel ;)

Edit; mn vriendinnetje kwam uit Kampen, zal ze wel gepost hebben :roll:
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 07-10-2007 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

07-10-2007 15:05

Is van 10 september 2007, sukkel. Beetje last van geheugen verlies.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 15:08

Lieverd deze vis ving ik in april 2006 al


Het NIEUWS is van 10-9 zie ik inderdaad.
ALs hier iemand een sukkel is ben jij het wel


IN Karperwereld nr 56 staat trouwens wel een mooiere van me als je me dan zo graag wilt detecteren. Op de 4e hengel gevangen overigens, rechts van het bordje---------->

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto materiaal, vistips of vragen kunnen jullie me ook altijd toevoegen op msn :P
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 07-10-2007 15:28, 3 keer totaal gewijzigd.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

07-10-2007 15:15

Dus ze plaatst een foto bijna 1,5 jaar later :roll: Jij bent een groot voorbeeld, voor hoe het niet moet en rij je ook zonder rijbewijs. Betaal je wel belasting, wat maakt jou zo bijzonder dat jij geen vispas nodig hebt. Ik wil eigenlijk wel het dubbele betalen als ze zulke ettertjes als jij goed kunnen aanpakken.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 15:18

Je mag de redactie gerust bellen Hansje pansje koekeflansje
JIj bent overigens wel de laatste die er op toeziet of ik mn vispapieren in orde heb. Je bent niet het type gast die juist zegt "gave vis man", maar eerder "met wat voor boilie ving je die?". Of het wel een "eerlijke vis" is zeg maar. Het type gozer die graag naar anderen kijkt. Geeft nix..............deed ik vroeger ook. IK adviseer je toch om je eigen ding te doen. En je te onderscheiden van alle anderen, zoals ik daar ook mee begonnen ben.

Je hebt gezien je frustraties naar mij toe een kutseizoen achter de rug of niet?




Edit: de PM's stromen binnen van mensen die geen vergunning hebben......denk toch echt dat het 50/50 is ;)
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

07-10-2007 15:30

Een vis van 29 pond op het ganzediep :lol: Ik heb fotos gezien van een piemke van een jaar of veertien die 3 dertigers in 1 nacht ving op het ganzediep. Vind je dat zelf zo bijzonder dan, ik heb dit jaar na veel ploeteren mijn eerste rivier vissen mogen vangen. Daar ben ik heel blij mee, ondanks weinig tijd dat toch nog te halen. Maar snap jij niet hoe meer van dat soort mannetjes zoals jij gepakt worden, hoe slechter de naam voor de karpervissen wordt. Dit is een typisch geval van A-sociaal gedrag. REMI
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-10-2007 15:33

Lieverd, nogmaals......deze is gepost door mn vriendinnetje die het wel bijzonder vond omdat ze een keertje meeging. Ze zijn overigens wat laat met publiceren daar in Kampen :lol:


Jij denkt dat ik nog nooit een dertiger gevangen heb>? dit jaar had ik er "slechts 29". JIj reageert uit afgunst.




Speciaal voor jouw de laatste keer dan: IK WORD NOOIT GEPAKT, omdat je me niet kan zien, ruiken, of horen.

Ik ben niet zoals jouw:

hans van loghem

Antwoorden: 20
Bekeken: 1078
Forum: Aas Geplaatst: 07-09-2007 17:46 Onderwerp: Trouvitpellets en Karperpellets
Winter, welke winter. Vang tegenwoordig het meest op de drukbezochte wateren in de omgeving in de winter. Met pellets als bijvoer


Met z'n allen op dat ene putje voor die dikke 20 ponder

Afbeelding



Dat bedoel ik dus.
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 07-10-2007 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.