De tol van de roem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

10-10-2007 20:09

Ben het grotendeels met je eens Jan Peter.
Eigenlijk wel genoeg met je eens om het hierbij te laten. :wink:
Mzzl Bart
Danny Mieremet

10-10-2007 22:05

bart grandia schreef:Maar eerst wil ik even reageren op een stukje post van Danny Mieremet.

Danny jij zegt dat als je met 3 hengels vist je net zo fout bent als dat je helemaal zonder vergunningen vist.
Ben ik het niet mee eens.
Zelf vis ik vaak genoeg met 3 hengels of nachten waar dat niet mag.
Maar dat is dan op plekken waar er simpelweg absoluut geen vergunningen verkrijgbaar voor zijn,zouden die er wel zijn dan had ik ze gekocht.
Zit in mijn ogen behoorlijk wat verschil tussen wel willen kopen maar zijn niet te koop,of ze zijn te koop maar niet willen kopen.


Dus eigenlijk zeg je hiermee:
Voor een natuurreservaat kun je geen vergunning kopen en er is geen enkele instantie/vereniging die hier een vergunning voor uit MAG geven.
Laten we daar maar eens een nachtje verscholen gaan zitten!?
Dan ben je dus ook een hele dikke zwartvisser. Toch?
Of zie ik het nu allemaal zo zwart/wit?
Niemand op dit forum is een heilig boontje! Iedereen zal wel eens een hengeltje teveel uit hebben liggen of op een plek zitten waar je eigenlijk niet mag zitten. Dat de betreffende BOA's daar sancties voor geven (daar ging de topic volgens mij over) is ook logisch gezien het feit dat ze wel moeten. Zij worden ook afgerekend op hun targets.
De een zal vaker een overtreding maken dan de ander en de ander zal altijd overtredingen blijven maken.

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

10-10-2007 23:04

Tjonge jonge wat graven we weer diep hier.
Jongens toch.. vrede op aarde! :D

Haha Sebje, ze smaakten weer fijn hoor maandag.. :wink:
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

10-10-2007 23:21

bart grandia schreef:
Op water waar helemaal niet gevist mag worden vis ik ook niet.



Danny.

Als je even verder had gekeken had je gezien dat ik dat dus niet bedoel.
Water dat natuurreservaat of prive is laat ik met rust.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

11-10-2007 10:13

Douwe Bijlsma schreef:Nu wordt je toch te persoonlijk mijnheer de roode,
Jij maakt niet uit wat mijn voorkeur is jij maakt niet uit met wie ik wel of niet in een bivy kruip, de rest maakt niet uit of ik iemand wil negeren en later besluit om toch wel te reageren.

Dit topic gaat nergens (meer) over ik begrijp dan ook niet dat een moddereter niet ingrijpt en deze flauwekul gaat sluiten.

Of valt ZWARTVISSEN tegenwoordig ook al onder algemeen aanvaardbaar gedrag.
Waarbij nog opgemerkt dat de vissen dan door middel van STROPEN worden verkregen.


Je zegt niet meer te reageren op mij, waarom doe je dat dan wel? Ben jij de enige NIET nuchtere fries ofzo?

Als dit topic geen bijdrage meer heeft, wat doe je dan hier? JIJ bepaalt trouwens niet wanneer er een slotje op komt?! Daar hebben ze hier mensen voor aangenomen die verstand hebben van zaken.

En bekend met de defintie van stropen ben je ook niet zo te lezen?

Afbeelding Afbeelding



Afbeelding
Gebruikersavatar
robert sterrenberg
Berichten: 155
Lid geworden op: 26-08-2006 11:13
Locatie: rotterdam

11-10-2007 10:48

volgens het online nederlands woordenboek is stropen de huid aftrekken hahahahaha! zou dit ook voor voorhuid gelden?
Rotterdam - Stad zonder hart maar ik heb hart voor mijn stad...
Gebruikersavatar
Rene Reijntjes
Berichten: 18
Lid geworden op: 14-07-2007 02:08
Locatie: Hoogeveen

11-10-2007 13:04

stro·pen1 (onov.ww.)
1 opeenschuiven
2 een rooftocht ondernemen

stro·pen2 (ov.ww.)
1 (wild, vis, gewassen) stelen van verboden terrein, uit verboden water
2 (kledingstukken e.d.) opschuiven
3 (konijnen e.d.) villen
4 strijkelings afhalen of afscheiden

Bron: Dikke van Dale


Bedoelde jij toevallig punt 4 Robert ?

met vriendelijke groet,

René
===="Fishing is an excuse for being There"====
Gebruikersavatar
robert sterrenberg
Berichten: 155
Lid geworden op: 26-08-2006 11:13
Locatie: rotterdam

11-10-2007 16:10

http://blackorwhite.nl/dutchdictionaryo ... 1&strict=1
nee punt 1 rene, de huid aftrekken..... :wink: wanker!!! hehehehehe
Rotterdam - Stad zonder hart maar ik heb hart voor mijn stad...
Gebruikersavatar
Rene Reijntjes
Berichten: 18
Lid geworden op: 14-07-2007 02:08
Locatie: Hoogeveen

11-10-2007 19:16

Wanker
From Wikipedia, the free encyclopedia
• Interested in contributing to Wikipedia? •Jump to: navigation, search
Look up wanker in Wiktionary, the free dictionary.Wanker is a pejorative term of British origin, common in Britain, Ireland, Australia, New Zealand, and British-influenced territories like South Africa, and gaining usage in Canada and the United States. It initially referred to "one who masturbates" but has since become a general insult. It is synonymous with tosser and toss-pot.

Contents [hide]
1 Meaning
2 Wanker in other contexts
3 Usage
4 References
5 Further reading



[edit] Meaning
Wanker literally means" "one who wanks"(masturbates). It is normally intended as a general insult rather than as an accusation. Wanker has similar meanings and overtones to American pejoratives like "jerk",[1] "jerk-off", and "prick". One particular connotation is of someone self-obsessed or a show-off (usually male).[2]

The term "wanker" originated from British slang in the 1940s, based on the verb "wank".[3] By the 1970s, the general meaning of wanker had shifted from its literal origin (as a masturbator) to that of a generic insult;[4] for example, "a contemptible person". This shift in usage is comparable to that of "dick" or "jerk." A common use is in the chant "The referee's a Wanker", or "Who's the wanker in the black?", used by football supporters to express disapproval towards a referee.

The word has developed a metaphorical usage, in which to wank or to be a wanker implies egotistical and self-indulgent behaviour. This is the dominant meaning in Australia.[5] It can be used in this sense in other reasons but it is also used as a more general insult. This meaning is used in phrases like smug wanker, egotistical wanker or pretentious wanker.[6] Wanker is sometimes used to refer to a person in the same way as snob for subjects perceived as pretentious; for instance, wine wanker, fashion wanker, car wanker.[7] This meaning is shown in "Whatareya?", a song by TISM, which contrasts "yobs" (uncouth working class) to "wankers" (which according to the context means pretentious intellectuals). In the United States the current usage of the term is more in reference to the person being an idiot or moron, as opposed to the standard dick or jerk synonym in other countries.


The wanker gestureWanker may be indicated by a one-handed gesture, usually to an audience out of hearing range.[8] It is shown by curling the fingers of the hand into a loose fist and moving the hand back and forth to mime male masturbation. This is equivalent to saying, "[you are a] wanker". Some motorists show the wanking gesture in front of the rear-view mirror, where other motorists from behind can see the gesture.
===="Fishing is an excuse for being There"====
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

11-10-2007 21:12

Afbeelding
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-10-2007 21:16

De tol van de roem dringt zelfs door tot het Oosterhoutse gepeupel.

Wie of wat zou (per ongeluk) als voorbeeld gediend hebben??
Een karper-visblad?
Een karper-visboek?
Een karper-visfilm?
Een karper-visDVD?

Of valt dit op langere termijn niet vanzelf onder de noemer 'tol van de roem'?

http://www.youtube.com/watch?v=6CHWsvRkDVE
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

14-10-2007 12:48

Nou Henk dat denk ik dus wel ja als we niks doen en niet uitkijken zul je dit soort Oosterhoutse taferelen meer en meer zien zeker in de wat drukkere wateren.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

14-10-2007 13:05

... De tol van de roem ...

Ik denk dat het ook de tol is van het zo Promoten van het vissen.
Elke dag tegen woordig wel een vis programma ergens op de zenders.

Heel leuk.
Maar er wordt nooit is uitgebreid aandacht besteed aan het behandelen van de gevangen vissen.
Altijd stukje dril...en een schotje in de handen van de visser.

Ik zie Rex Hunt nog boven op de rots staan.
Trekt een vis aan de lip 7 a 8 meter omhoog.
Tijdens het takelen zie je de vis 3 keer tegen de rots rammen.
Dan is de vis boven ...Rex houd een 10 min (leek wel een half uur) visbespreking.
Kus op de neus want deze ging terug.
En hij gooit de vis zoweer van die hoogte het water in.

Met Vis TV is het niet zo erg.
Maar ook geen besteding voor aandacht van visbehandeling na het vangen.
Snap het wel...dat kost zend tijd en die is duur.
Maar het brengt dus ook niet bij die biginende vissers bij die niemand hebben in de kennisenkring die ze de kneepjes kunnen leren.

Wat ze wel zien is karperbladen met monsterkarpers op de voor pagina.
En de meeste gaan niet eens het winkel wagentje in.

Moeilijk onder werp....doe je nou voor behoud wel goed aan promotie.
Of moet je juist wat minder promoten om wat meer rust te creeren in de vissers wereld.

groet:
Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Plaats reactie