barbeel vissen


Plaats reactie
Danny Disseldorp
Berichten: 233
Lid geworden op: 08-04-2006 22:45
Locatie: denhaag
Contacteer:

03-07-2006 14:19

beste karpervissers,

ik ga deze vakantie naar oostenrijk, vorig jaar ben ik hier ook geweest heeeel veel karper gevangen toen tot 16p op een klein plasje daar. maar nu ben ik daar in een natuur gebied een prachtig watertje tegen gekomen een snelstromend rieviertje met barbeel. ik vind het een prachtige vis die ik graag in me zou van dichtbij zou willen bekijken.. maar ik weet alleen niet hoe, wat voor montage en wat voor aas en op welk tijdstip zijn ze het beste te vangen?? misschien is het ook handig om te weten dat ik alleen een telescoop hengeltje en een schepnet en onthaakmat en wat spul voor montage enzo en aas mee kan nemen. ik weet dat iedereen hier op karper vist maar misschien weten jullie ook iets van barbeel af hoop ik :roll:
Hou je hoofd koel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-07-2006 01:42

Danny, tijdens het vissen op karper heb ik op diverse aassoorten wel barbelen gevangen: boilies, zoete mais, gekookte mais, tijgernootjes, smack etc. Kennelijk vreet een barbeel die aast ook zo ongveer alles wat een karper ook lust. Gewoon met een inlinelood op de bodem. Maar drijvend vissen met een dobber gaat ook goed. Wanneer gevangen: het klokje rond (soms 's nachts tot 'vervelends' toe).
Sven Scholten
Berichten: 88
Lid geworden op: 07-07-2005 14:04
Locatie: deventer

04-07-2006 11:11

Kaas!!!!
bij ons hier in de ijssel zit ook barbeel en die is goed te vangen met KAAS
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

04-07-2006 12:25

Ik heb dat wel een op Vis-TV gezien, het vissen op barbeel.
Hij deed het volgens mij vergelijkend met het feedervissen op een rivier. Gewoon met een voerkorf en een onderlijnje met mais, maden en misschien wel gewoon brood. Hij viste op een snelstromend rivierje van een meter of 7 breed.
'instinct'
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

04-07-2006 12:26

Ik heb dat wel een op Vis-TV gezien, het vissen op barbeel.
Hij deed het volgens mij vergelijkend met het feedervissen op een rivier. Gewoon met een voerkorf en een onderlijnje met mais, maden en misschien wel gewoon brood. Hij viste op een snelstromend rivierje van een meter of 7 breed.
'instinct'
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

04-07-2006 19:16

Met kaas gaat idd prima. Heb dat zelf ook ondervonden een paar jaar geleden op vakantie. Maar ook van mais zijn ze niet vies :wink:
Had trouwens ook die aflevering van vis-TV gezien. Wat me nog bij is gebleven is dat die kerel veel deed voeren. Niet gelijk hengel dr in maar eerst flink voeren. Elke 10 minuten een aantal handen maden of mais erin. Op een gegeven moment merkt die barbeel dat er telkens voer van jouw kant komt en komt langzaam dichterbij. En ook tijdens het vissen blijven voeren
Vanaf de kant met een voerkorfje en wat lokvoer bleek prima te werken bij die gast, maar later ging ie in ut water staan met ut waadpak en dan met ut pennetje. Gewoon rustig met de stroming mee laten voeren.. Qua stek: zoek de wat diepere gedeeltes van de rivier uit. Daar stroomt het minder hard en zit de vis dus.

Veel succes ermee...
mzzls Bart
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

04-07-2006 19:44

kaas laten trekken in melk,top!!


Paul
hou het netjes aan de waterkant!!
Danny Disseldorp
Berichten: 233
Lid geworden op: 08-04-2006 22:45
Locatie: denhaag
Contacteer:

04-07-2006 20:21

alvast bedankt voor alle reactie's :D

zal alles gaan uitproberen ben er lang genoeg.. :D

maar alleen nog een vraag wat voor haak? of licht dit gewoon aan de grote van je aas ?

en welke dikte lijn ik dacht zo tussen de 22 en 25 honderdste wat vinden jullie hier van?

ik wou een 60cm lange onderlijn met als begin een haak maat ... dan een wartel en daar achter een silcone kraaltje als ik een wartel lood neem van steen, en als ik inline lood neem ook dat steen lood geen silcone kraal.
Hou je hoofd koel
Plaats reactie