Dikke bak van 38 pond


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-07-2006 10:05

Kan iedereen zich GVD nu eens aan de maten voor foto,s houden, of zijn dat ook Engelse maten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-07-2006 10:07

En dan mensen die zeggen dat gewichten relatief zijn, die liegen. :)

Zie hierboven 3 pagina's afgunst/gezeik.
Bla bla bla.


Gr. Frank
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-07-2006 10:28

toine hoenderboom schreef:ik heb toch gezegt dat ik engelse ponden weeg







vermeld dat dan ook even op de kwo als je de foto van je vis opstuurt!want eigenlijk heeft bart verdonk nog gelijk ook! hij weegt geen 19kg en als je daar gelijk gemeld had dat hij 38 lb weegt is deze hele discussie niet nodig geweest!


en nog iets....je vermeld dat jou gewicht een nieuw vijver record is? is dat nu nog steeds zo? nu we weten dat hij in engelse ponden gewogen is?

vind het een hoop gelul! en voor de mensen die zeggen dat "wij"die reageren allemaal niet moeten lullen, en jalours en weet ik het wat zijn! hier is een discussiehoek toch voor? toine kiest ervoor om zijn foto in te sturen met alleen ponden erbij dan kan je verwachten dat iedereen denkt dat die vis 19kg weegt. en op die slechte foto is duidelijk te zien dat die vis dat niet weegt!
dan kan je zo'n discussie verwachten! en dat heeft niks met jaloezie of wat dan ook te maken, want zo'n vis is met alle respect niet echt super groot.

ik vind het net een soap dit! fantastisch!

ik ga ff naar de slager: 3 lb gehakt halen en voor 4 lb aan biefstuk!

laterz

en frank: dat heeft niks met afgunst te maken hoor, gewoon een misverstand! en verschillende manieren van wegen!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-07-2006 10:31

Frank je kunt gerust zijn ik lieg niet, het interesseert mij helemaal niet.
Ik geef toe dat ik liever 1 heel grote vis vang dan 10 kleintjes, maar ik heb er geen slapeloze nachten van.
Gewichten zijn relatief, en daar waar het belangrijk is ga er dan tenmiste eerlijk mee om.
Weeg je in Engelse ponden zeg dat dan ook en niet pas nadat menigeen die de vis kent daarover heen valt.

Ik heb geen 40 er, tenminste niet in kilo,s, in Engelse ponden?? wie weet 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

07-07-2006 10:35

die weger die er naast ligt noemen we in amsterdam een leugenaar,toen ik ooit begon met karpervissen ving ik me eerste zware vis en woog hem ermee,daarna kon ie niks meer hebben....klopte geen klote meer van,de man naast me zei dat ik een waymaster moest kopen en dat heb ik gedaan....het is helemaal niet erg dat je fotos instuurt,maar gebruik dan geen engelse ponden,want dat slaat helemaal nergens op.....ik tank ook geen gallons en meet me vissen ook niet in inchen.

Dan moet je het net zoals lu de baets doen,je vissen publiceren en geen gewichten neerzetten,want je ziet wat een gelul je erdoor krijgt.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-07-2006 11:15

Douwe Bijlsma schreef:Hendri je lult uit je nek, hoe kan jij nu weten hoe een ander weegt.
Stellen dat je een 38 er hebt gevangen en later als het vuur aan je schenen komt zeggen dat je altijd in Engelse ponden weegt omdat de Nederlandse ponden niet meer gebruikt worden komt bij mij ietsje misleidend over.


Douwe , waarschijnlijk betaald hij ook met Engelse ponden :wink:

gr Harnold
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

07-07-2006 13:00

@ J. van der Beek,

Nee het rekord is 42 pond.










In LBS gemeten
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

07-07-2006 13:25

Bein,

is die vis wel goed gewogen?? of was hij al in engelse ponden gewogen
was de mat er al af? en wel een goeie weger?? volgens mij zit er niet zo'n zware vis op dat water :oops: :oops:









geintjuh.. :P
Bart Verdonk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-03-2006 09:20

07-07-2006 13:48

Op zich was het berichtje van mij een beetje uit baldadigheid geschreven..

Maar de wending die de vanger van de vis aan deze discussie noem ik geniaal.

Nadat ik jouw stukjes tekst gelezen heb concludeer ik dat je van mening bent dat men zich niet zo druk over gewichten moet maken. Ala, daar zit wat in. Ben ik nog wel met je eens ook moet ik zeggen.

Maarreh.... Waarom begin je het verhaal dan met dat het een recordvis is???

Maar goed, verder wil ik je toch maar feliciteren met de vangst. Met de tip om de volgende keer niet zo te smijten met quasi-gewichten. Tenzij je er duidelijk in bent.

Jammer trouwens van die andere fotos in dit topic, maakt het verhaal niet echt leesbaar. Verklein ze dan eerst even..

PS; Frank, hier is geen sprake van afgunst, in de verste verte niet. Zou niet weten waarom....
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

07-07-2006 17:57

Ik weeg voornamelijk in centimeters. Indien anders: dan in LSD ...

Ik dacht dat de komkommertijd voorbij was ! Als jullie nou niets te doen hebben ga dan vissen, óf de To The Bone topic vervuilen 8) Jaja verhaal over een balk en een splinter ik weet het :lol:

Ik ga vissen :D

Groetjes,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
toine hoenderboom
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-07-2006 11:52

07-07-2006 18:05

barry stevens schreef:die weger die er naast ligt noemen we in amsterdam een leugenaar,toen ik ooit begon met karpervissen ving ik me eerste zware vis en woog hem ermee,daarna kon ie niks meer hebben....klopte geen klote meer van,de man naast me zei dat ik een waymaster moest kopen en dat heb ik gedaan....het is helemaal niet erg dat je fotos instuurt,maar gebruik dan geen engelse ponden,want dat slaat helemaal nergens op.....ik tank ook geen gallons en meet me vissen ook niet in inchen.

Dan moet je het net zoals lu de baets doen,je vissen publiceren en geen gewichten neerzetten,want je ziet wat een gelul je erdoor krijgt.


ej gast, als je je ergens in verdiept had dan had je ook geweten dat ik nog maar 3kwart jaar vis en een weger heb die engelse ponden weergeeft, en niet beter weet

Maar als ik vraag of je zou willen stoppen met vissen doe je dat toch ook niet!

+jullie reageren op dat gewicht en jullie zeiken, het is idd gelul maar hou er dan over op en ik weet nu best dat jullie me zien als een leugenaar!

en ik begin toch ook niet dat jullie je vissen in engelse ponden weer moeten geven, wees blij dat mensen verschillen en dat ze andere dingen doen.

Ik zal me vis voortaan in nederlandse ponden of in kilo's weergeven, en dan wacht ik wel af tot het volgende wat ik niet goed doe,

want heb ook het idee dat het sommige mensen geen reed uitmaakt en gewoon een beetje zeiken en klagen over een ander.

moeten ze allemaal zelf weten, maar dit gezeik komt alleen door dat mensen denken dat ze altijd beter weten, als je het forum terug leest heb ik al toegegeven en me vis in nld ponden en in kilo's weergegeven.

en dan nog gezeik, gezeur, gedram.

ik vind het onzin als de heel karpervissend nederland ziek wordt omdat 1 jongen zijn vis verkeerd weegt.

bij deze gebruik dan kilo's en geen nederlandse ponden maar 500gr.

om verwarring bij mij te voorkomen want ik snap jullie niet!

als je zon hekel hebt aan mensen die niet weten hoe ze om moeten gaan met een forum, blijf dan weg of open daar een topic over en ga daar dan over zeiken.

de beheerder van de site laat mij er een grote foto opzetten, hij kan dat blokkeren ik niet, ga maar bij hem lopen zeiken.

mzzl
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-07-2006 18:14

1: je bent zelf verantwoordelijk voor je posts, niet het beheer van de website

2: je foto is op je eigen verzoek verwijderd
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-07-2006 20:24

:lol:

ik ga vissen!!

laterzzzzzzzzzzz
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-07-2006 20:35

Douwe, na zoveel jaren op boards doorgebracht te hebben weet jij toch ook dat goed lezen al een utopie is laat staan juiste maten van foto's posten. Die GVD's kun je blijven opstapelen...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-07-2006 17:48

toine hoenderboom schreef:Ik hou mezelf niet voor de gek, dat doen jullie, die nederlandse pond is afgeschaft en jullie gebruiken hem nog. Misschien wordt het een keer tijd voor jullie om met de tijd mee te gaan en een bijdetijdse weegklok te kopen.

toine hoenderboom schreef:en ik begin toch ook niet dat jullie je vissen in engelse ponden weer moeten geven, wees blij dat mensen verschillen en dat ze andere dingen doen.


:roll:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-07-2006 22:18

Daaf Wolters schreef:
toine hoenderboom schreef:Ik hou mezelf niet voor de gek, dat doen jullie, die nederlandse pond is afgeschaft en jullie gebruiken hem nog. Misschien wordt het een keer tijd voor jullie om met de tijd mee te gaan en een bijdetijdse weegklok te kopen.

toine hoenderboom schreef:en ik begin toch ook niet dat jullie je vissen in engelse ponden weer moeten geven, wees blij dat mensen verschillen en dat ze andere dingen doen.


:roll:


8)
Gebruikersavatar
Richard hangjas
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-05-2004 10:05
Locatie: medemblik

09-07-2006 10:38

Juist joery , dat zal em leren , hahahahahaha wat een kul.


spreek je later

Rich
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

09-07-2006 11:54

daar gaat het niet om rich! je gaat erom dat je niet je zonnebrand moet vergeten bij hete discussie's! :lol:

kosten maar iets van 3 pond.
danny van weijenburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 31-05-2006 22:13
Locatie: megen

10-07-2006 20:50

haha dat is zo,n goedkoop weegertje van 5 euro die begint al met 20 pond
Gebruikersavatar
rob de vries
Berichten: 135
Lid geworden op: 19-09-2004 20:28
Locatie: kinderdijk

10-07-2006 22:46

Goeie foto, mij niet heus!
Vast en zeker gewogen met een
shaketros unster! :D
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-07-2006 08:06

Nee het was een Albaspear.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

11-07-2006 12:31

@ Eus en Rob,

Gewoon met zijn foto toestel, ben het eens dat het niet erg slim was die posting, ben er zelf ook ingetrapt, lees bovenstaande maar eens door.
Verder denk dat Toine voor een startende karpervisser( die door omstandigheden al 2 jaar geblesseerd heeft aan zijn pols incl. enkele operaties)nu genoeg over zich heen gekregen heeft en zich in het vervolg wel zal bedenken voor hij een posting plaatst, alle begin is moeilijk.
Dus wat mij betreft : HET IS MEER DAN GENOEG GEWEEST.

Met vriendelijke visgroeten Bein.
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

11-07-2006 13:59

Ik weeg m'n vissen ook altijd met zo'n knaken ding, maar als ik 'r dan een Waymaster naast hou, geeft ie bijna precies hetzelfde aan. :roll:

Maar goed, volgens mij is 't wel mooi geweest deze discussie. We weten nu allemaal dat ie geen 19kilo is, en daarmee kan wat mij betreft 't topic voorzien worden van een groot hangslot van 38lbs/pond/grammen/kilo's 8)

mvg
Robbert
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

11-07-2006 14:49

Bein Westerlaan schreef:@ Eus en Rob,

Gewoon met zijn foto toestel


uh bein, met welke camera kan je wegen tegenwoordig? :)
Gebruikersavatar
sander korten
Berichten: 92
Lid geworden op: 24-03-2006 21:48

31-10-2006 19:24

ja lekker belangrijk allemaal


GA VISSEN!!!!!!!