Dikke bak van 38 pond


Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

06-07-2006 18:16

bein,
ik heb hier inderdaad een waarschuwinkje gekregen, nadat ik de grens van het toelaatbare heb opgezocht, en volgens sommigen overschreden heb. vreemd blijft dat het prima is om daar te lopen als je een vis aan het drillen bent, maar wanneer je je hengel nauwkeurig neerlegt en over hetzelfde stukkie loopt je een waarschuwing krijgt.

toine,
beetje jammer om hier tegen alles en iedereen in engelse ponden te gebruiken. hoewel je feitelijk gelijk hebt, is de kans dat de meeste mensen het hier anders begrijpen (oftewel 19 kg) meer dan 99%. tis niet dat ik je geen mooie vis gun, maar het kan je op deze wijze een hoop gedonder geven, zoals je nu wel ziet.of geef de volgende keer het wicht weer in 38 lbs, weet iedereen genoeg.
bij deze dus proficiat, hoop dat je er nog een paar kan landen daar (maar blijf van mijn 'wannahaves' af ;) )

eus,
de foto is zeer matig, maar ik kan je garanderen dat dit een zeer fraaie vis is, als de foto uit een iets andere hoek genomen wordt.

Groeten Kees
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-07-2006 18:56

Persoonlijk heb ik deze vis op 17kg gevangen. De vis was toen dik en ik vermoed dat ie op de foto van de vanger in ieder geval niet dikker was dan toen. Een ieder moet er maar mee doen wat hij/zij wil...

Kees Vaags schreef:eus,
de foto is zeer matig, maar ik kan je garanderen dat dit een zeer fraaie vis is, als de foto uit een iets andere hoek genomen wordt.

Groeten Kees


zie foto:
Afbeelding
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-07-2006 19:39

leuk hoor vang je een vis fotografeer je niet met een normale 50mm lens, wordt je niet geloofd...
Gebruikersavatar
Richard hangjas
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-05-2004 10:05
Locatie: medemblik

06-07-2006 20:26

leuke vis , maar absoluut geen 38 pond , want zo'n weger die ernaast ligt is niet eens geijkt , en geeft zeker geen nauwkeurig gewicht aan dus ik betwijfel of deze vis ook maar uberhaupt 38 lb is de dertig pond zal hij gerust halen .

niet te min maar toch een mooie vis en weeg voortaan met een goeie weger en in nederlandse ponden .

succes verder

groeten Rich
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-07-2006 21:08

Ah, ik heb dus toch al een veertiger...nee, zelfs 2 gevangen. Ik vergeet dan ook gewoon lbs erbij te zetten.

Gaat weer nergens over dus, en dan ook nog met een DAM wegertje........

Ik gun iedereen een dikke bak van 38 pond, maar dit lijkt op opzettelijke misleiding!

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-07-2006 21:11

Kees Verheij schreef:Ah, ik heb dus toch al een veertiger...nee, zelfs 2 gevangen. Ik vergeet dan ook gewoon lbs erbij te zetten.



en dan nog het aantal dertigers dat je gevangen hebt!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-07-2006 21:12

hoeveel gram is da eigelijk?

£38

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-07-2006 21:14

haha 62, 55, dotje veertigers een occasionele dertiger, ontelbare twintigers ( ze zijn hier allemaal 9,8) en veul veule dubbels rijker. En het gevoel? precies hetzelfde.
hendri harbers
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-02-2006 14:15
Locatie: lichtenvoorde

06-07-2006 22:21

De meeste die hier lopen te zeiken wegen zelf in engelse ponden of lullen die er wel aan . laat volgende keer je weger maar thuis liggen .wedden dat er nog meer dikke vissen worden gevangen .

Mooie vangst Toine
ik zie je wel een keer aan die ganzenpoel
Laatst gewijzigd door hendri harbers op 06-07-2006 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-07-2006 22:35

hendri harbers schreef:De meeste die hier lopen te zeiken wegen zelf in engelse ponden


noem die mensen dan eens op!
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

06-07-2006 23:00

Ongelooflijk hoe die jongen toch een partij van die knolletrekkers op de kast kan krijgen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-07-2006 23:01

Hendri je lult uit je nek, hoe kan jij nu weten hoe een ander weegt.
Je kent hem dus neem je het voor hem op, moet jezelf weten maar begin niet met aannames die je niet waar kunt maken.
Stellen dat je een 38 er hebt gevangen en later als het vuur aan je schenen komt zeggen dat je altijd in Engelse ponden weegt omdat de Nederlandse ponden niet meer gebruikt worden komt bij mij ietsje misleidend over.
Vissen is een hobby, geen religie!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

06-07-2006 23:28

He Barry,

leuk woord knolletrekkers!

Vanaf wanneer ben je geen knollentrekker meer?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
hendri harbers
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-02-2006 14:15
Locatie: lichtenvoorde

06-07-2006 23:54

Ik gooi dus effe de knuppel in het hoenderhok .Of mischien nog beter, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten . Ik ken hem niet persoonlijk maar ik herken hem van de foto hier . En wat die vis weegt maakt mij geen moer uit het is een mooie vis , en als hij in engelse ponden weegt is dat zijn zaak maar zet er dan wel lbs achter of dan nog beter helemaal geen gewichten .
Maar het is altijd het gezeik over gewichten ."' dat kan niet want die was vorig week,maand,jaar nog zoveel pond"" ook al zijn er 3 notarissen of een patoor bij geweest"
toine hoenderboom
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-07-2006 11:52

06-07-2006 23:57

Douwe Bijlsma schreef:Hendri je lult uit je nek, hoe kan jij nu weten hoe een ander weegt.
Je kent hem dus neem je het voor hem op, moet jezelf weten maar begin niet met aannames die je niet waar kunt maken.
Stellen dat je een 38 er hebt gevangen en later als het vuur aan je schenen komt zeggen dat je altijd in Engelse ponden weegt omdat de Nederlandse ponden niet meer gebruikt worden komt bij mij ietsje misleidend over.


Vissen is een hobby vriend, geen religie

ik heb toch gezegt dat ik engelse ponden weeg, mijn weger geeft dat ook aan. hij is getest op andere wegers en dat komt overeen.

Wat maakt het nou uit hoe zwaar een vis is, hou het als een hobby en draai er niet op door, dit gaat toch nergens over 3 pagina's vol over hoe iemand zijn vis weegt. en d'r komen er vast nog een paar pagina's bij.
hendri harbers
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-02-2006 14:15
Locatie: lichtenvoorde

07-07-2006 00:02

wat is die volschub 3 feet of 1yard :D
toine hoenderboom
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-07-2006 11:52

07-07-2006 00:04

hendri harbers schreef:wat is die volschub 3 feet of 1yard :D


29"
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

07-07-2006 00:08

Het enige dat mij tot nu duidelijk is geworden dat boven het gezeik van bepaalde heren nog altijd niet duidelijk is hoe ze een foto moeten plaatsen, waardor het e.e.a. een nog erger onoverzichtelijk geheel is geworden. Misschien maar goed ook, begon toch al braakneigingen op te roepen.
Prettige wedstrijd verder,

John
toine hoenderboom
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-07-2006 11:52

07-07-2006 00:19

John Pannekoek schreef:Het enige dat mij tot nu duidelijk is geworden dat boven het gezeik van bepaalde heren nog altijd niet duidelijk is hoe ze een foto moeten plaatsen, waardor het e.e.a. een nog erger onoverzichtelijk geheel is geworden. Misschien maar goed ook, begon toch al braakneigingen op te roepen.
Prettige wedstrijd verder,

John


Dan zou ik mijn bril ook nog wel eens goed opzetten.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

07-07-2006 00:27

Scrolle en schuive dan maar leipo, als je niks beter te doen hebt. Zet ik me bril af en ga me nest in.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

07-07-2006 00:39

Mensen,

Om het vuurtje maar weer even aan te wakkeren:

Die Dam weger heb ik zelf ook voor bij het pennen. Ik zie er geen verschil in qua gewichten met mijn Ultimate weegklok. Het grootste verschil dat ik ook persoonlijk heb meegemaakt tussen deze 2 weegschalen was een kleine pond. Een nederlandse wel te verstaan! Over het gezeur met engelse of nederlandse ponden zou ik graag het volgende kwijt:

Ter informatie, word de pond in de volksmond nog zoveel gebruikt dat deze ingeburgerd is. Het woord Forum is ook niet nederlands, dit is Grieks, gebruiken we ook nog, dus het gezeik dat we nu allemaal in het Engels moeten gaan rekenen vind ik persoonlijk flinke bullshit. Ook is de pond nog steeds een weegeenheid! Kijk maar in de Dikke Van Dalen, of in een of andere enceclopedie. Niet alleen de slager, maar ook een boer, een sportvisser, een pond is en blijft evenlopig gewoon 500 gram! Als die jongen in het Engels wil wegen, prima, maar post op forums en bij andere gelegenheden dan lekker de kilo's om dit soort stomzinnige discussies te mijden is mijn tip dan!

Over geijkte weegschalen en gewichten nog het volgende: Als je begint met vissen, dan heb je geen dure weegklok van JRC/Ultimate/Fox nodig naar mijn mening, sterker nog, het gaat mij, nu ik inmiddels 3 jaar actief op karper vis, nog steeds niet echt om de gewichten. Vrijdag staat er weer een sessie op de planning, en ik hoop dat ik een mooie vis mag vangen, of dat een 30 ponds schub, of een 12 ponds rijen/spiegel is, het maakt mij niet uit, elke karper die ik vang vind ik mooi. Ik ben net zo blij geweest met mijn 24 ponds schub, wat mijn huidige record is, als met een 8 ponds schub die ik ruim een jaar later op de pen ving. Waarom moet het altijd over gewicht gaan? We kunnen ook andere gewichten in gaan stellen, een cijfer voor mooiheid, dat 3 x weegt, gewicht dat 1 x weegt, en vangbaarheid die 1 x weegt, dat totaal delen door 5 en we hebben een mooi gemiddelde van de vis. Weegt het gewicht nog altijd meer dan de mooiheid of andere factoren van een vis, dan zal er nog altijd gesjoemeld, overdreven, of bijverzonnen worden, als het beestje maar een naam heeft. Zet die competitiedrang eens een jaartje op zij, word iedereen beter van! Laat iedereen geloven wat hij wil, wat hij zij zelf heeft ondervonden of gewogen, en stel het niet ter discussie.

Verder vind ik het onzin dat iemand zodanig word afgekraakt, dat hij niets anders kan dan de tegenaanval openen. Waar zijn de normen en waarden gebleven van de Boardgangers? Kan dan niemand iets zeggen zonder dat er flink verweer of een flinke aanval op komt? Laat iemand in zijn waarde, ook al weet je dat hij of zij iets niet eerlijk heeft verkregen/gevangen/gezien. Houd dit lekker voor je, of vraag diegene uitleg via PB, maar via het forum dit soort dingen ter discussie stellen vind ik ronduit laag...

Als we nou eens beginnen met nadenken voor we posten, en vooral voor we iemand aanvallen, met het begrip "Respect" in het achterhoofd, dan zouden we een hoop kunnen verbeteren in het al harder geworden Nederland. Een betere (karper)wereld begint bij jezelf toch?

Met respectvolle groet,

Marck de Jongh
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
toine hoenderboom
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-07-2006 11:52

07-07-2006 06:50

Marck de Jongh schreef:Mensen,

Om het vuurtje maar weer even aan te wakkeren:

Die Dam weger heb ik zelf ook voor bij het pennen. Ik zie er geen verschil in qua gewichten met mijn Ultimate weegklok. Het grootste verschil dat ik ook persoonlijk heb meegemaakt tussen deze 2 weegschalen was een kleine pond. Een nederlandse wel te verstaan! Over het gezeur met engelse of nederlandse ponden zou ik graag het volgende kwijt:

Ter informatie, word de pond in de volksmond nog zoveel gebruikt dat deze ingeburgerd is. Het woord Forum is ook niet nederlands, dit is Grieks, gebruiken we ook nog, dus het gezeik dat we nu allemaal in het Engels moeten gaan rekenen vind ik persoonlijk flinke bullshit. Ook is de pond nog steeds een weegeenheid! Kijk maar in de Dikke Van Dalen, of in een of andere enceclopedie. Niet alleen de slager, maar ook een boer, een sportvisser, een pond is en blijft evenlopig gewoon 500 gram! Als die jongen in het Engels wil wegen, prima, maar post op forums en bij andere gelegenheden dan lekker de kilo's om dit soort stomzinnige discussies te mijden is mijn tip dan!

Over geijkte weegschalen en gewichten nog het volgende: Als je begint met vissen, dan heb je geen dure weegklok van JRC/Ultimate/Fox nodig naar mijn mening, sterker nog, het gaat mij, nu ik inmiddels 3 jaar actief op karper vis, nog steeds niet echt om de gewichten. Vrijdag staat er weer een sessie op de planning, en ik hoop dat ik een mooie vis mag vangen, of dat een 30 ponds schub, of een 12 ponds rijen/spiegel is, het maakt mij niet uit, elke karper die ik vang vind ik mooi. Ik ben net zo blij geweest met mijn 24 ponds schub, wat mijn huidige record is, als met een 8 ponds schub die ik ruim een jaar later op de pen ving. Waarom moet het altijd over gewicht gaan? We kunnen ook andere gewichten in gaan stellen, een cijfer voor mooiheid, dat 3 x weegt, gewicht dat 1 x weegt, en vangbaarheid die 1 x weegt, dat totaal delen door 5 en we hebben een mooi gemiddelde van de vis. Weegt het gewicht nog altijd meer dan de mooiheid of andere factoren van een vis, dan zal er nog altijd gesjoemeld, overdreven, of bijverzonnen worden, als het beestje maar een naam heeft. Zet die competitiedrang eens een jaartje op zij, word iedereen beter van! Laat iedereen geloven wat hij wil, wat hij zij zelf heeft ondervonden of gewogen, en stel het niet ter discussie.

Verder vind ik het onzin dat iemand zodanig word afgekraakt, dat hij niets anders kan dan de tegenaanval openen. Waar zijn de normen en waarden gebleven van de Boardgangers? Kan dan niemand iets zeggen zonder dat er flink verweer of een flinke aanval op komt? Laat iemand in zijn waarde, ook al weet je dat hij of zij iets niet eerlijk heeft verkregen/gevangen/gezien. Houd dit lekker voor je, of vraag diegene uitleg via PB, maar via het forum dit soort dingen ter discussie stellen vind ik ronduit laag...

Als we nou eens beginnen met nadenken voor we posten, en vooral voor we iemand aanvallen, met het begrip "Respect" in het achterhoofd, dan zouden we een hoop kunnen verbeteren in het al harder geworden Nederland. Een betere (karper)wereld begint bij jezelf toch?

Met respectvolle groet,

Marck de Jongh


als er zoveel over je en je visje gepraat wordt, ik bedoel eigenlijk na al deze reacties ben ik gewoon een slechte visser die andere voor de gek houd, (nu moet ik zeggen dat het me aardig lukt) en mensen wel niet zo gigantisch belazer dat ze dagenlang achter de computer komen zitten om de oorlog te winnen, ga lekker vissen tis goed weer!!!
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

07-07-2006 07:10

Tjonge jonge
Wat een gezeik over gewichten
NL ponden bestaan niet meer????
>80% gebruikt het nog.
Bullshit over geijkte wegers
Ja er zit verschil in maar wie ijkt zijn weger elk jaar??
Ik niet en ik denkt dat er velen zijn

Laat die jonge in zijn waarde
Gefeliciteerd met je 38 ponder
Engelse ponden of niet
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

07-07-2006 08:26

Samenvattend:

Zwijg over gewichten of vermeldt deze in kilo's!!!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-07-2006 09:55

als je in engelse ponden weegt heb je wel sneller je 30er of 40er :P

Gr. Remko