wat vinden julie hier van ??


Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-07-2006 12:10

ik geef saron groot gelijk!

en wat ik ook niet snap barry: je zag een boei staan en dacht...hey laat ik daar eens tegen aan gaan vissen! zonder eerst naar de bodem structuur of andere aanknopings punten te zoeken om je vissen te onderscheppen! je kan beter onderwater iets intressants vinden dan zomaar een boei! maar waarschijnlijk hoef ik je dat niet te vertellen.

iedereen maakt weleens fouten, ik heb ook weleens wat fout gedaan maar leer van je "collega's" iedereen bedoelt het goed en je visserij kan er alleen maar op vooruit gaan, maar wees dan niet zo bijdehand en hardleers! saron kwam met alle goede bedoelingen naar je toe.

het is nou eenmaal niet verstandig om zo dichtbij een obstakel te vissen op die afstand.

hopelijk leer je er wat van! en dit heeft niks met geen respect te maken, probeer je alleen maar op iets te wijzen.

mvg joery

p.s jarno: jou reactie snap ik al helemaal niet! wat is er nou in godsnaam mooi aan een vis die tussen obstakels gezwommen is! man...man....man sommige mensen houden er rare gedachte's op na!
er word zoveel aandacht besteed aan de veiligheid van onze vissen en toch zijn er mensen die het prachtig vinden dat een vis zich vast zwemt! en met een bootje van 7 euro die kant op varen!! waarvoor.....om te kijken hou die vis vecht voor zijn leven?? word toch eens wakker man!
we vissen toch om vis te vangen? of zie ik dat nou verkeerd?
en als je er op geilt dat een vis zich vast zwemt, bind er dan een onderlijn zonder haak aan! krijg je je kick en die vis kan alles zo weer uitspugen.
je bent bij deze de eerste obstakel fetisjist!!

geniet ervan jongen!

mvg joery
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-07-2006 12:28

sorry hoor, maar ik zie nergens staan dat jarno erop kickt dat vissen zich vast zwemmen,en een obstakel is een plek waar ze nou eenmaal vaak zitten.

als je ver genoeg ervoor zit te vissen hoeft er niets aan de hand te zijn.als je maar pal achter je hengels zit en er op tijd bij bent.

en als obstakel vissen zo erg is, waarom verschijnen er steeds artikelen over en is die rotary letter erover gemaakt? :roll:

ik vind zelf dat barry wel te fel gereageerd heeft op de opmerking van Saron,maar als hij geen vissen verspeeld en ze lopen niet vast , dan is er toch ook geen probleem ? of zie ik dat nou verkeerd?

de top stekken zijn nou eenmaal vaak bij bruggen/overhangende takken/pijlers en dergelijk. als je maar verantwoord bezig bent,dus niet slapen ,genoeg afstand tussen obstakel en rig/pal achter je hengels zitten,slip goed dicht/en bij een buiging van de top al aanslaan en de vis jouw kant op sturen.

nogmaals in de situatie van Barry zou ik op 10 meter van het obstakel vissen omdat de afstand te groot is om een meter of 2 meter er vanaf te zitten.

vr gr,

michel
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-07-2006 12:30

Jarno Kastermans schreef:Er is natuurlijk wel een kans dat de vis zich vast zwemt, maar dan nog, heb je geen opblaasbootje van 7euro met pompje en alles erbij?
Zon ding gebruik ik altijd als ik opstakels bevis,
De vis zwemt zich vast, ik weet dat ik hem niet meer los krijg en ga rustig met het bootje naar de vis toe,
Ik vind dat opstakel vissen alleen maar mooi, een vis verschuild zich graag, dus waarom niet tegen of bij opstakels vissen???


Met opstakelvissende groeten Jarno

:wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-07-2006 12:32

quote : Zon ding gebruik ik altijd als ik opstakels bevis,
De vis zwemt zich vast, ik weet dat ik hem niet meer los krijg en ga rustig met het bootje naar de vis toe, end Quote

er staat niet dat hij het erom doet toch ? maar "als" het gebeurt (of denk je echt dat ie erop wacht? :-? :wink: )

lijkt me niet toch ?

gr

michel
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-07-2006 12:37

nee daar heb je gelijk in!

maar om met een bootje te gaan kijken hoe die vis zich vast gezwommen heeft slaat gewoon nergens op! dat kan je voorkomen door er niet zo dicht tegenaan te vissen. en hij geeft zelf al aan dat hij die vis niet meer kan vangen, en die visserij vind hij mooi, dat zijn ze eigen woorden.
vandaar mijn mening!



mvg joery
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-07-2006 12:45

ik deel je mening hoor! daar niet van.

ik ben ook van mening dat als je bij een obstakel in de buurt gaat vissen dat je genoeg ruimte moet bewaren zodat de vis zich niet vast kan zwemmen.ik heb het 1x gehad ,en ik vond het een kutgevoel.

liever nooit meer voor mij, maar dat betekend niet dat ik niet in de buurt van obstakels vis,als je maar weet waar je mee bezig bent,en goed weet te handelen, dan kan het een mooie visserij zijn.

gr,
michel
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-07-2006 12:50

michel Tja schreef:als je maar weet waar je mee bezig bent,en goed weet te handelen, dan kan het een mooie visserij zijn.



daar heb je gelijk in, maar ik volgens mij zijn sommige personen dat niet!
Christiaan van der Staaij
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-12-2004 08:48
Locatie: H.I. Ambacht

07-07-2006 13:11

gewoon tegen die boei vissen joh
Derk Roelsen

07-07-2006 14:05

Christiaan van der Staaij schreef:gewoon tegen die boei vissen joh


:-? :evil: :-?
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

07-07-2006 14:27

Hi hi doet me denken aan een stukje van Jan Kramer in een KW van een tijdje geleden het zgn ' boeienT water '....

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

07-07-2006 17:08

oke dan,

ik ben niet iemand die niks van iemand anders over wil nemen maar ik heb natuurlijk altijd nog een eigen mening.

en tuurlijk verspeel ik ook wel eens een visje maar niet omdat ik zo lomp trek dat mijn lijn breekt.

ik weet heus wel waar ik mee bezig ben en mocht ik door hebben dat die boei mij vissen kost zal ik daar zeker meteen mee ophouden.
laten we dat voorop stellen !!!
maar ik heb er gewoon geen last van eerder in dit verhaal heb ik ook gezecht dat ik het allemaal voorzichtig aanpak en dan begrijp ik niet wat dan het probleem is.

maarja het zal wel aan mij liggen

en saron als je nou de volgende keer weer iemand wil behoeden zal ik je een tip geven.
doe dat dan op een vriendelijke manier.
want als iemand mij benaderd op jouw manier dan luister ik bij voorbaad al niet eens !!!
en ik denk dat je op deze manier nog wel eens rare dingen mee kan maken
je hoort tegenwoordig zulke rare dingen

ik wil ook nog even vertellen dat dit niet de eerste x is dat ik obstakelvis ik vind dit eigenlijk niet eens een obstakel maar goed
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-07-2006 18:33

\\\\\ en ik denk dat je op deze manier nog wel eens rare dingen mee kan maken
je hoort tegenwoordig zulke rare dingen ///////

Barry, van alles wat je zegt is dit toch wel het meest respectloze.
Terwijl je; laat ieder in zijn waarde, met hoofdletters neerzet.
Mocht er "iets" gebeuren staat dit er toch pontificaal op.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-07-2006 21:17

Barry, mag ik een simpele vraag stellen? Wat is de reden dat jij persé tussen 1 en 2 meter voor die boei wil vissen en niet b.v. 10 meter voor die boei? Ook al is het enige keren goedgegaan is dat nog geen enkele garantie dat het de volgende keer of de keer daarna ook goed zal gaan.
Welles nietes is helemaal niet interessant in dit geval en aan meer regeltjes heeft ook niemand behoefte maar in dit geval is 10 meter voor de boei vissen veel veiliger t.a.v. de karper dan 1 à 2 meter.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-07-2006 00:21

Paul Rustwijk schreef:
pak je verlies


???

Het gaat hier toch niet om verliezen of winnen?
Ik vind dat een beetje verkeerd uitgedrukt van je Hans. :wink:
quote]

Hiermee bedoel ik gezichtsverlies Paul :wink:
Toedeloe...
HB
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-07-2006 00:26

De rest van de topic nog ff doorgelezen...ik geef het op :roll: :-? :(
jan van kranenburg

08-07-2006 01:02

Ligt niet aan Barry.

Maar gewoon aan die k...t-karper die zich perse vast wil zwemmen :(
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

08-07-2006 02:47

uhhhh ja?
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-07-2006 09:57

jan van kranenburg schreef:Ligt niet aan Barry.

Maar gewoon aan die k...t-karper die zich perse vast wil zwemmen :(


neem er nog één! :-?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-07-2006 10:15

Neem een vaatje.

Afbeelding

Jan ik denk niet dat ze de opmerking op de bedoeling beoordelen. :lol: :lol: 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-07-2006 12:14

jan van kranenburg schreef:Ligt niet aan Barry.

Maar gewoon aan die k...t-karper die zich perse vast wil zwemmen :(


Ik denk dat Jan z'n opmerking best wel wat kant en/of wal raakt. Soms zijn het gewoon domme kortzichtige kutbeesten. Zeker op de zgn. prut/kut/dressuur-wateren moeten ze nu toch zo langzamerhand wel weten dat ze zich beter, liefst met wat gedoseerd tegenstribbelen kunnen laten binnendresseren i.p.v. kort door de bocht een keer of wat om de eerste beste dichtsbijzijnde paal te zwemmen. Beter mét naar clinnic smakende(?) lippen op die tempex gevulde ligzak lekker nat gehouden worden waarna je ook nog even in de hangmat mag, dan zónder lippen de volgende stapel pellets te moeten wegwerken.
Of hebben ze dan geheel geen hersens????
Maar dit terzijde!
Groet,

hik....John
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-07-2006 12:37

mr Pancake ik vind ook dat die opmerking kant nog wal raakt 8)
Het is toch gewoon zo dat een karper over enorm veel vermogens beschikt.
Volgens mij doet hij het met opzet, eventjes om die paal heen dan ben ik die verdomde lichtflits in mijn ogen kwijt, in ieder geval hoef ik niet weer in die verdomde bezwaarzak te zitten.

Het dier heeft enorm veel vermogens, verklaar anders maar eens hoe hij zo zwaar gedresseerd kan raken dat hij alles onder water herkend, aan smaak, geur, vorm enz.
Tellen kan het dier ook dat kan niet ieder dier, hij weet precies dat een aantal lijnen door het water gevaar is en hij telt ook nog eens de vissers op de kant.

Neem nog een vaatje.
Vissen is een hobby, geen religie!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-07-2006 13:20

Hoezo ééntje joh!!!!!!!
Afbeelding
Groet,

John
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

08-07-2006 14:20

gewoon bij ieder obstakel onderwater een bordje neer zetten.

HIER NIET ZWEMMEN LUL! (bestelnummer 1423b 6 G)

dan zwemmen ze zich nooit vast.

het werkt helaas alleen op wateren waar de karpers zowel negatief geconditioneerd zijn,als zwaar gedresseerd.

binnenkort vergkrijgbaar bordjes met daarop de tekst:

LINKS/RECHTS AF VOOR DE VOERPLEK VAN....................!!!!
(bestelnummer 1423b 7 G leverbaar eind september)

schijnt goed te werken op circuit wateren.
8)
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

08-07-2006 17:23

John Pannekoek schreef: Soms zijn het gewoon domme kortzichtige kutbeesten. Zeker op de zgn. prut/kut/dressuur-wateren moeten ze nu toch zo langzamerhand wel weten dat ze zich beter, liefst met wat gedoseerd tegenstribbelen kunnen laten binnendresseren i.p.v. kort door de bocht een keer of wat om de eerste beste dichtsbijzijnde paal te zwemmen.


Dat zou je verwachten ja; voorwaarde is dan wel dat hij maar bij elke vangst even goed behandelt wordt 8)
Gebruikersavatar
Saron Debets
Berichten: 76
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Deventer

09-07-2006 14:22

Barry schreef:
en saron als je nou de volgende keer weer iemand wil behoeden zal ik je een tip geven.
doe dat dan op een vriendelijke manier.
want als iemand mij benaderd op jouw manier dan luister ik bij voorbaad al niet eens !!!
en ik denk dat je op deze manier nog wel eens rare dingen mee kan maken
je hoort tegenwoordig zulke rare dingen



Euh Barry....

Ik begon vriendelijk, zoals ik al eerder schreef. De manier waarop jij onmiddelijk reageerde maakte mij minder vriendelijk. :evil:

Ik krijg nu ook nog het gevoel dat je mij "het ventje"de schuld in de schoenen wilt schuiven?! (Waarom direct en nog steeds op een kleinerende manier :-? ) Weinig respectvol, doe ik toch ook niet bij jou?

Verder heeft het volgens mij ook geen enkele zin om deze topic te continueren daar jij zelfs toch ook niets met een tip doet.

nog steeds met een zeer teleurgestelde groet, :cry:

Saron
Dit is pas een BIG :-)