wat vinden julie hier van ??


Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

05-07-2006 14:35

John Dobbe schreef:
Douwe Bijlsma schreef:Franca BOEI weet je wel zo,n groot ding die daar altijd ligt :D :D


Hoi Douwe.

In dat geval fout van mij :lol: (sorry)

Zeker niet zo bij vissen dat de kans bestaat dat de vis er omheen zou kunnen zwemmen.

Hier worden markers ook boeien genoemd,vandaar :lol:

Groetjes Franca :wink:


Vergissingen ga je maken als je voortaan meer gras als water ziet :wink:

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Gebruikersavatar
Saron Debets
Berichten: 76
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Deventer

06-07-2006 18:35

Beste Barry,

Dat "ventje" ben ik.

Ik heb je eerst normaal aangesproken op het feit dat jij op een afstand van 100 meter je rig 1 a 2 meter naast een vaste boei dropt.

De manier waarop jij verontwaardigd reageerde, vond ik een nou bepaald niet normaal. Ik heb je eerst op een rustige manier proberen te overtuigen maar jij werd net als ik steeds kwaaier. Vandaar dat ik onder jouw applaus (je klapte in je handjes voor mij) en jouw opmerking dat ik maar voor een klas met kleine kinderen moest gaan staan, ben vertrokken. Ook ik had totaal geen zin meer in verder vissen....

Op zo'n afstand heb jij nog geen piep gehoord en de vis heeft al een paar meter rek uit je lijn gezwommen. Gevolg kan zeer goed zijn dat de vis om het dikke touw heen zwemt.....Met alle nare gevolgen van dien.
Wat dat betreft is er al zat te lezen over obstakel vissen.
Ik kan je zelfs foto's laten zien die ik via via van iemand heb gekregen, van een totaal afgescheurde bek van een karper die zich vast heeft gezwommen in een kabel. horrorrr

Ik was gewoon weer zeer teleurgesteld dat dit soort zaken nog steeds gewoon gevonden worden door karpervissers.

Met zeer teleurgestelde groet,

Saron Debets
Laatst gewijzigd door Saron Debets op 06-07-2006 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is pas een BIG :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-07-2006 18:46

Nu ik weet wie dat "ventje" was versterkt het mijn gevoel van onverantwoord vissen op dat moment alleen nog maar.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-07-2006 19:40

Alle respect Saron.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

06-07-2006 20:17

Alle respect ook van mij!!! Wat denkt die kerel wel niet!
.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-07-2006 22:38

Saron for president!!! :D
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

06-07-2006 23:00

zozo

daar hebben we hem dan.

he VENTJE als jij nou zo graag wil dat mensen je verhaal aanhoren doe dat dan niet op zon kleinerende manier.

en daarbij komt ook nog eens dat ik het gewoon weg niet met jou eens ben.
als je dan ook nog eens op deze manier mij het vissen onmogelijk wil maken ben je bij mij gewoon verkeerd.
wat denk je nou wel niet ???

laat gewoon ieder in zijn waarde en ieder zijn ding doen !
jij stelde het gewoon op de verkeerde manier en we kunnen hier nog lang en breed over doorgaan.

maar zoals jij ook weet mag ik daar mijn ogen niet dicht doen (want ik heb geen pasje).
en wat is er mis met obstakelvissen als je pal achter je hengels zit

ik vind het gewoon onzin allemaal
ik blijf erbij dat je aan een boei echt niet meteen je vis verspeeld lat staan meteen zijn bek kappot trekt ZOALS JIJ DAT STELDE

wat een onzin dit !!!!!!!
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-07-2006 23:13

Michel Hollaar schreef:Barry,

Jij twijfelt niet aan je kunnen, ik anders wel aan je kennis inmiddels.

Feit blijft dat je veel te dicht bij die BOEI je rig hebt gedropt, en zo een BOEI is dus wel een obstakel waar je vis aan kan verspelen.


Kleinerend? Saron een " ventje " noemen. :o

OK kleinerend dan : Welke kennis ? :-?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-07-2006 23:14

Barry,

Volgens mij ben jij:

1) degene die graag wil dat mensen je verhaal aanhoren (jij opent er dit topic voor.)

2) degene bent die iemand kleineert met "ventje" .

3) de enige hier die niet begrijpt of wil begrijpen dat zo dicht op een obstakel vissen op zo'n afstand onverantwoord is.

M.a.w. je hebt dit een beetje over jezelf uitgeroepen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

06-07-2006 23:18

Barry,

Ik snap je wat gefrustreerd bent maar vind dat je eigenlijk beter eieren voor je geld kunt kiezen en aanvaarden dat je 'visgedrag' zoals hier omschreven niet okay was. Dat moet nu toch duidelijk voor je zijn nadat je 'noodkreet' door maar ong. twee van de 25 replyers in jouw 'voordeel' word gehonoreerd.
Het is nooit prettig door iemand de les te worden gelezen. En zeker niet als die persoon bij jou associaties met 'ventjes' oproept. D'r zit hier in Leidschendam trouwens een Indische Toko waarvan de eigenaar Ventje heet die veel respect (en Euro's) oogst.

Relativeren jongen, wonden likken, de leermomenten eruit pikken en de rest van de meuk overboord kieperen.

Ik voel me overigens al schuldig als ik een meter of tien van een plastic flesje met 60 gr. lood zit te vissen als een of andere mede-watersporter m'n o zo interessant uitziende boei weer eens uit de plomp heeft menen te moeten trekken in een moment van onoplettendheid.
Groet,

John
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

06-07-2006 23:18

Ik denk dat het maar is hoog tijd wordt dat er 1 of andere ezel een regel moet gaan verzinnen die het obstakel vissen moet gaan verbieden en wij met zn allen alleen nog maar op open water gaan vissen.
Boei probleem opgelost ,discussie gesloten ,geen kapotte bekken meer en niks meer aan obstakels verspelen.
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

06-07-2006 23:26

Nouja, ik ben het dan wel met beide mensen eens ;)
Er is natuurlijk wel een kans dat de vis zich vast zwemt, maar dan nog, heb je geen opblaasbootje van 7euro met pompje en alles erbij?
Zon ding gebruik ik altijd als ik opstakels bevis,
De vis zwemt zich vast, ik weet dat ik hem niet meer los krijg en ga rustig met het bootje naar de vis toe,
Ik vind dat opstakel vissen alleen maar mooi, een vis verschuild zich graag, dus waarom niet tegen of bij opstakels vissen???

Beetje dom gezeur allemaal,
als we dan toch geen opstakels mogen bevissen.. wie weet wat er allemaal wel niet op de bodem van je watertje ligt :roll: misschien wel oude scheepswrakken oid,
als men zo begint te zeuren, waarom vissen we dan nog???
ik vind deze discussie wel een beetje gesloten,

Met opstakelvissende groeten Jarno
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

06-07-2006 23:46

Jarno Kastermans schreef:Nouja, ik ben het dan wel met beide mensen eens ;)
Er is natuurlijk wel een kans dat de vis zich vast zwemt, maar dan nog, heb je geen opblaasbootje van 7euro met pompje en alles erbij?
Zon ding gebruik ik altijd als ik opstakels bevis,
De vis zwemt zich vast, ik weet dat ik hem niet meer los krijg en ga rustig met het bootje naar de vis toe,
Ik vind dat opstakel vissen alleen maar mooi, een vis verschuild zich graag, dus waarom niet tegen of bij opstakels vissen???

Beetje dom gezeur allemaal,
als we dan toch geen opstakels mogen bevissen.. wie weet wat er allemaal wel niet op de bodem van je watertje ligt :roll: misschien wel oude scheepswrakken oid,
als men zo begint te zeuren, waarom vissen we dan nog???
ik vind deze discussie wel een beetje gesloten,

Met opstakelvissende groeten Jarno Eenmaal een karper gevangen.. raak je verslaafd!

Heb jij iets ob of zó????
Groet,

John
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-07-2006 00:28

Barry ,
ik sluit me geheel aan bij de woorden van John P.
Wees een vent, pak je verlies en pak de draad weer op.
HB
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

07-07-2006 08:53

pak je verlies


???

Het gaat hier toch niet om verliezen of winnen?
Ik vind dat een beetje verkeerd uitgedrukt van je Hans. :wink:

Een staafmarker is volgens mij een prima oplossing voor de situatie.
Zelf vis ik nooit heel dicht bij een marker ivm dressuur (grindput in frankrijk), maar gebruik ik een marker meer als mikpunt en leg ik deze een meter of 10 achter mijn stek. icm. met mijn fishfinder weet ik zo ongeveer wel waar mijn voerstek is.

Voor deze situatie zijn er prima oplossingen, geen reden voor al deze frustratie.

Barry heb begrip voor de bezorgdheid van je medevissers.
Een kleine aanpassing en je kan gewoon lekker door blijven vissen, met markers.

mvg,

Jean-Paul.
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

07-07-2006 09:31

wat nou pak je verlies !!!

ik ben het gewoon niet eens met de meeste mensen hier Heb je dan verloren ???

dan heb je ook nog een zooi van die ......kruipers die lekker met het gros meegaan.

zo zit ik gewoon niet in elkaar en ik vind het gewoon bullshit ik was daar ter plekke en ik zag er geen problemen
en dat het geen problemen geeft is intussen wel gebleken
ik heb namelijk meerdere vissen veilig kunnen landen vannaf deze stek

ik kan me hier zo over opwinden en dat is nou niet de bedoeling van mijn groote hobby.
dus of we het nou eens zijn of niet
LAAT IEDER IN ZIJN WAARDE !!!!!!!
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

07-07-2006 09:40

Barry Postma schreef:
dan heb je ook nog een zooi van die ......kruipers die lekker met het gros meegaan.


LAAT IEDER IN ZIJN WAARDE !!!!!!!


:roll: :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-07-2006 09:54

Betekend dat niet dat ook jij de mensen in HUN waarde moet laten?????????????
Of verwacht ik nu teveel van JOU???????????
Vissen is een hobby, geen religie!
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

07-07-2006 09:57

Dat maakt het karpervissen allemaal een pak minder leuk, al die zinloze discussies op dat internet en aan het water. Zelf word ik daar niet tegoei van. Lees achter een paar maanden mijn artikel in de karperwereld maar eens, dan zul je het wel begrijpen.

grts tom
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-07-2006 09:57

Heren,

VVV: Vis Veiligheid Voorop.

Gr. Frank

Spam * Spam * Spam
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-07-2006 10:35

Frank, vertaal VVV maar naar:
Vis Vangen Voorop.
:D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Willem Barnas

07-07-2006 10:49

Jáááá....

Het is een beetje warm geweest, dat voel je niet alleen, dat lees je ook.

Beste Barry, even resumerend: Omdat je wilt weten of je misschien toch iets verkeerd hebt gedaan, vraag je wat mensen ervan vinden dat jij zo zit te vissen, je wilt wat mensen achter je, want Saron heeft toch wel een gevoelige snaar geraakt. Vervolgens krijg je echter tegengas, je merkt dat mensen het niet zo netjes vinden (hun mening) en dan wordt je boos. Zelfs Saron, die het grootste recht heeft in deze topic te reageren, reageert en laat zijn kant van het verhaal lezen, maar dat is je helemaal teveel...

Wat wil je nou? 8)

Als je dan toch zo koppig bent, dan vis je toch gewoon lekker zo door?
Trouwens, wat maakt die boei zo interessant dan? Niemand vist er zeker? Vind je dat gek? En waarom zoveel mensen tegen dom obstakelvissen zijn? Omdat er ook zoveel sukkels rondlopen die het niet kunnen!

Enneh, stel nou dat je nu wel een vis verspeelt die er met twintig meter nylon plus shit vandoor gaat en zich vastzwemt. Wat denk je dat de watertemperaturen van nu (met achterlijk weinig zuurstof) met zo'n vis doen?

Oké dan, dat heet verliezen, maar ga gerust je gang.

Ajuus,
WB :wink:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-07-2006 11:07

Tis potdomme ff geleden dat ik hier ben geweest, maar Barry ik ben het geheel met Professor Barnas eens.

Ook de temperaturen stijgen mij enigszins naar de bovenkamer, maar uh vissen tegen een boei op zo'n afstand: NEE.

Op andere plaatsen op dat water zwemmen vast en zeker ook wel karpers!

gr Harnold
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-07-2006 11:23

Barry,

je komt bij mij over als een serieuze visser , en alleen daar is al iets voor te zeggen.

echter als jij veel vis verspeeld op die stek (wat volgens jouw dus niet zo is.) dan zou ik mezelf toch achter mn oren krabben.

ik vis zelf vaak vlak voor een brug. meestal een meter of 5 ervoor,ik zit dan zelf op zo een 30 a 40 meter afstand ervan.ik gooi nooit mn rig onder de brug of een meter ervoor omdat ik geen zin heb om een vis te verspelen.ik vang net zo veel vis als waneer ik er vlak voor zit.voor mij geen verschil dus.en de vis zwemt zich dan niet vast om de palen.

in jouw situatie zou ik gewoon dezelfde stek blijven bevissen maar dan op 10 meter voor de boei.dan kan je hem/haar gelijk sturen en afdrillen ,maar dan met minder risico. en volgens mij maakt het kwa vangsten niet uit.

ik vind het persoonlijk ook geen lolletje om bij elke vis in de boot te stappen.dus voorkom ik dat liever.

doe gewoon je ding,en dat geld voor iedereen.
doe ik ook namelijk en als iemand vind dat ik op een manier bezig ben dat niet door de beugel kan , dan ben ik altijd wel bereid te luisteren,echter is het aan mij wat ik ermee doe.

persoonlijk vind ik 1 a 2 meter op 100 meter afstand vissen ook niet ok.
maar als jij geen vis ermee verspeeld ,zie ik ook het probleem ervan niet echt.
mocht het wel zo zijn , zou ik toch overwegen een meter of 10 ervoor te gaan vissen.

vr gr,

michel
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

07-07-2006 11:23

Douwe Bijlsma schreef:Frank, vertaal VVV maar naar:
Vis Vangen Voorop.
:D :D :D


Hahaha
Geweldig Douwe wat ben jij toch weer scherp!!