Onverantwoord + slecht beleid van karperwereld.nl


Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

30-06-2006 22:11

WERKELIJK SCHANDALIG DIT


die kop van die gast op de foto dan he....


Jongens, ga naar buiten, het is mooi weer, pak je een witbiertje en maak je druk over belangrijke zaken. Bijvoorbeeld dat die kloteduitsers weer eens gewonnen hebben vanavond.
Laatst gewijzigd door Wout Haasjes op 30-06-2006 22:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

30-06-2006 22:12

Lesley Adamzek schreef:de tijd veranderd, ook de auto's. als je in een ouwe bak rijd kijken ze je ook nog even extra aan omdat het nu modern is. Ik vind het echt een bagger instelling had het nooit verwacht van vissers op dit forum. Met een pc van vroeger kon je geen cdtje erin stoppen.. NU moet het wel. dus ik vind het allemaal sneu ook de reacties. en ik ben een normaal mens met gezond verstand. vroeger als een jong broekie keken ze niet raar op tegen je, moet je nu is komen op een water tussen oude mannen godss lijkt wel of je iets ernstigs aan je reet heb hangen. DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG... tijden veranderen ook dit.. fatsoen hebbbn jullie blijkbaar niet.








reacties.........maar is te verwachten


Natuurlijk veranderen tijden en de komst van onthaakmatten en bewaarzakken i.p.v. jute zakken juich ik alleen maar toe.

Maar wat is er dan veranderd aan de karper zelf?
Had de karper van vroeger een panser en is het nu een uiterst teer weekdier geworden?

We behandelen karpers tegenwoordig zo overdreven voorzichtig dat het werkelijk soms weleens belachelijk wordt.

Ooit weleens karpers zien paaien of een karper net na de paai gevangen?

Een vis onderste boven houden heeft werkelijk niks met geen respect hebben te maken -- get a grip. :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

30-06-2006 22:41

gelukkig denken we niet allemaal het zelfde mijn mening veranderd niet, ik reageer niet meer.
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

30-06-2006 22:51

Afbeelding

Oh ja,

Vond het trouwens een heel erg creatieve/hunoristische foto, vooral het triomfantelijke gezicht van de Judoka zelfe. Of het echt kwaad kan kan ik niet over oordelen.
Wel dat de vergelijkingen van Lesly natuurlijk nergens op slaan. Veel plezier met de discussie verder.
Groet,
john
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 30-06-2006 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

30-06-2006 22:54

Dat mag hoor Lesley, daarvoor is het een discussieboard.
Probeer alleen ook een beetje respect op te brengen voor andermans mening. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

30-06-2006 22:57

hahahahahahahahahahahhaaha
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

30-06-2006 23:31

:lol: :lol: :lol:


en kees: je kan lol hebben onder het vissen, maar met vissen vind ik ff te ver gaan! gelukkig voor de persoon op de foto zijn er nog mensen die het wel grappig vinden.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

30-06-2006 23:36

Wout Haasjes schreef:WERKELIJK SCHANDALIG DIT


die kop van die gast op de foto dan he....


Jongens, ga naar buiten, het is mooi weer, pak je een witbiertje en maak je druk over belangrijke zaken. Bijvoorbeeld dat die kloteduitsers weer eens gewonnen hebben vanavond.


Whoeaaaaaaaaaahhhhhhh,

Als je een gedachtengang hebt die zo kortzichtig is als de jouwe gaat de toekomst jou nog héél veel perspectieven bieden Wouterman. Zo hep elluk nadeel inderdaad alsnog zu voordeel.
Dag man!!!!
donald camijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 12-02-2006 17:15
Locatie: pijnacker

01-07-2006 00:52

pff ik zie hier meningen cq verwijten van ventjes die net schaamhaar hebben...alsof ze het uitgevonden hebben en het wel allemaal even weten!!!!

dat een vis rustig wordt, omdat die op z'n rug ligt, heeft puur te maken, dat die de weg kwijt is...desorientatie.

zoals eus al zei: een karper in de normale stand vast houden...is dat wel zo goed.....doorgehangen rug, die op het punt staat van...hier en niet verder...zie het als je vingers...die kan je in princiepe ook maar 1 kant op buigen...tegenovergestelde richting gaat niet (uitzonderingen daar gelaten)
buig je vingers maar eens naar achter met wat druk erop...krijg je waarschijnlijk precies het hetzelfde gevoel als die karper.
de graat van de vis is nu eenmaal gemaakt om zijdelingse bewegingen te maken!!!
dus dat hypocriete gedoe gaat hier totaal niet op!!!
je zou dan helemaal geen foto van die vis moet maken en alleen op z'n zij laten liggen...onthaken en zijdelings weer terug in het water
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

01-07-2006 07:30

aan iedereen die zegt dat het wel moet kunnen.

ten eerste dit,een keer voor de grap een foto maken zo oke lagge hoi hoi.
niks op tegen verder,vind ik alleen aparte humor maargoed.

als een vis eerst wild is en daarna, ik citeer, zo mak als een lammetje.
dan moet er toch bij die vis wat gebeuren waardoor ie rustig word.
dit lijkt mij niet een logisch gevolg van de onvoortselbare hoeveelheid plezier die de karper op ze kop beleeft,maar eerder een gevolg van
de weg kwijt zijn,je snapt het wel,gedesorienteerd noem het wat.

maar goed,alle mannen die er echt VERSTAND van hebben zijn het wel eens zie ik.
dus alle jonge mannetjes met wilde vis op de mat,gewoon op ze kop houden mannen,schijt aan ,vooral niet zelf denken.

wordt ie niet rustig,denk dan aan de hamer.

als je maar een mat hebt.
8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

01-07-2006 08:07

met een mens vergelijken hoeft helemaal niet.

veel treffender is met een vis.

wanneer gaat een vis uit zichzelf op de kop?

inderdaad.

heel goed.

fijne ervaring wel denk ik he?

:-?
8)
laurens v emmerik

01-07-2006 09:01

wat een drukte om die foto,ik heb wel ff gelachen toen ik hem zag,echt droog man!

die vis zwemt nu nog lekker gewoon rond hoor,een dril van een min of wat overleeft hij wel plus eventueel wat uurtjes in een bewaarzak,maar ff op de kop....neuhh....

als ik zie hoe lang sommige mensen een vis op de kant houden voor een foto......vele malen erger lijkt mij....
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

01-07-2006 11:10

robert de jong schreef:als een vis eerst wild is en daarna, ik citeer, zo mak als een lammetje.
dan moet er toch bij die vis wat gebeuren waardoor ie rustig word.
dit lijkt mij niet een logisch gevolg van de onvoortselbare hoeveelheid plezier die de karper op ze kop beleeft,maar eerder een gevolg van
de weg kwijt zijn,je snapt het wel,gedesorienteerd noem het wat


Dit is wel een heel slap argument zeg. Alsof het naar binnen gepompt worden met een haak door de bek zeker wel plezierig is? Uit pure jolijt trekt die karper er nog maar even extra aan... En daarna op de kant uitgeput en versuft liggen uithijgen, alhoewel dat natuurlijk moelijk gaat boven water :-? En daarna braafjes poseren, terwijl de zwaartekracht lekker trekt aan zijn blije lijfje, wat er niet op gebouwd is om boven water te leven. Wat een lol heeft dat beest.

Overigens vind ik de foto ook niet bijzonder smaakvol, laat staan grappig. Maar slecht voor de karper, ik denk niet meer dan dat bij een traditionele foto het geval is.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-07-2006 11:24

Jongens,

Ik ga ervan uit dat dit als lolletje bedoeld is. Het is vaker zo met lolletjes dat de één het leuk vind en de ander niet. Ikzelf vind het tamelijk melig. De opmerkingen hier worden veel te ver doorgetrokken. Het sop is de kool niet waard. Als je zulke hoogstaande principes over respect en dergelijke hebt, ga je dan inspannen voor belangrijker zaken. En als je dat doet, kan ik je aanraden te leren relativeren.

Groet, Kees

Ps. Robert een karper zwemt niet altijd netjes horizontaal in het water volgens jouw ideaal beeld. Maar een vis zwemt wel altijd in het water. Daar is de druk op het lichaam heel anders dan op de mat. Als je er zo over denkt moet je de vis rustig in het water laten zwemmen. Beter nog, sla hem geen haak in de bek. Het plezier van de vangst is nou eenmaal slechts voorbehouden aan de karpervisser. De vis beleeft aan geen enkel onderdeel van de vangst enig plezier.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-07-2006 11:35

Zo zie je maar hoe een beeld onderling al tot veel beroering kan leiden.
Moet je eens nagaan wat het beeld van de niet visser op ons is 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

01-07-2006 12:18

wat een stelletje fanatics hierzo :lol:

Zwaar overdreven reacties. Ik heb echt gelachen om die foto.

Ik ga mijn foto's ook zo maken 8) :roll: :lol:
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

01-07-2006 12:54

Ik zie dat sommige het dan toch met mij eens zijn,...

Robert en de heer Van der beek ik volg jullie gedachtengang.

Ik denk dat het wel wat teweeg moet brengen met een karper, je moet goed verstaan dat als je de vis gewoon vasthoudt dat alles dan op zijn plaats blijft zitten ( de organen), hier niet dus.

maar offain, ik heb ieder zijn mening gelezen, bekeken, bedacht, maar ik blijf de mijne en die luidt FOUT BEZIG

adios
Joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

01-07-2006 12:58

sorry maar ik vind je gewoon dom en kortzichtig als je dit gaat vergelijken
met handelingen noodzakelijk voor het vangen van die vis en het fotograveren.dat is de hobby.

een vis op ze kop houden,
dit is niet nodig,treft geen doel,en zou in mijn ogen dus niet gedaan moeten worden,omdat het een volstrekt onnodige handeling betreft,
met mogelijk tog minder fijne beleving voor die vis.

maar goed.

meningen verschillen.
8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

01-07-2006 13:01

oja,
voor mensen die niet lezen,

zo een foto voor de grap is niet het probleem.

maar de tip om dat te doen als een karper wild is op de mat.
8)
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

01-07-2006 13:05

Kijken hoe mensen reageren als je bijv. De leder van het KK zo op de foto gooid met zijn dikke buik onderste boven.

Zwaartekracht werkt ook binnen in het lichaam..

Zal het goed zijn?? Weet jij dit??? Nee?? Waarom zou je het dan doen/proberen??


Kemaan mensen


Wat een weer he


ciao
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-07-2006 13:05

Leuk ik ga toch ff meedoen: totaal onnodige handeling ik ken er nog een paar.
Bewaarzak, clinic, fotograveren eerst maar eens 3.
Vis op de kop houden bij het onthaken, een snoekbaars blijft dan rustig op je hand liggen is dan dus niet een onnodige handeling.
Misschien is dat bij karper ook wel zo, ik ga het eens proberen je doet de vis er een plezier mee je bent dan namelijk van dat gespring op de mat af.

Wat een gelul allemaal, respect voor de vis?? ga dan op dammen en als dat te tam is ga dan kickdammen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

01-07-2006 13:31

Topic nr:2376 over het verkeerd vasthouden van vissen en alle zeurderij die er bij hoort.

Ben je zo begaan met de vissen? Verkoop je stokken en maak je nuttig bij de dierenbescherming....

Afbeelding
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

01-07-2006 13:48

Aan de ene kant heeft Ruud wel een punt.
Zouden ze dat met jou target of droomvis doen dan sta je ook meteen met je praatje klaar.(en de rest)
Het is wel een keer grappig om te zien, maar ziet een buitenstaander dit dan gaan ze nog gekker erover praten.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

01-07-2006 15:34

kickdammen whahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

echt wat een onzin hiero maar wel heel erg lachwekkend hoe somige mensen de vis vertroetelen

NA HEM EERST OP DE KANT GESLEURD TE HEBBEN

VOOR DIE MENSEN

WAKE UP !!!!!
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

01-07-2006 15:57

persoonlijk vind ik dat de foto nergens op slaat, en wat een kop jongens :roll: , die vis ondersteboven houden is gewoon een onnodig risico voor de vis. Je sleurt de vis dan misschien wel binnen, en ramt hem een haak door zen bek etc etc, maar een vis zo houden op de foto is gewoon totaal overbodig. Maar zo zijn er wel meer onnodige risico's die genomen worden...

mvg