Hoe verloopt jouw seizoen?


Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

13-10-2002 04:43

Halo daar mensen, ik heb een vraagje op deze vroege morgen. Hoe gaat het met jullie seizoen, hebben jullie je doelstelling gehaalt of moet je er nog hard voor werken?.

Mijn seizoen is voor mij al geslaagt. Ondanks dat ik in het voorjaar niet of amper gevist heb, maar dat heeft zijn redene. Mijn doelstelling was 1 vis van 10 Kilo, dat is me ruimschoots gelukt, en ik ben een tevrede visser. Verder is dit jaar een goed leerjaar geweest voor mij. Nieuwe water ontdekt en veel nieuwe vissers tegen gekomen.

En ja het seizoen is nog niet afgelopen, het begint voor sommige pas :smile:

Brand maar los zou ik zeggen.

MVG J0H@N
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

13-10-2002 05:55

Ik vind het aantal karpers per jaar niet zo belangrijk. Als je jezelf een doel wilt geven kun je beter gaan kijken naar de gemaakte visuren en de daarbij behorende vangsten. Het ene jaar maak je meer uren dan het andere jaar natuurlijk. Ik zelf vind het aantal niet zo belangrijk, mijn seizoen is al geslaagd als heb kunnen genieten van alles wat bij het karpervissen komt kijken, uiteraard horen hier ook vangsten bij, maar vind dit niet het meest belangrijkst.

Mijn seizoen loopt tot nu toe qua vangsten goed, heerlijke rust gehad en weer veel bijgeleerd in het karperwereldje. Kort om, voor mij kan dit seizoen al niet meer stuk gaan. En de mooiste tijd komt nog!

Bart
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

13-10-2002 10:30

Mooi seizoen, dat zeker!
Ik heb alleen helaas geen 10kilo vis gevangen :sad: En dat was toch wel een beetje waar ik op hoopte, maar ja, ik heb nog tijd genoeg!

Robbert
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-10-2002 11:22

Ik heb niet echt te klagen. Ik zal qua aantal dit jaar op een 50 vissen zitten, maar ik heb wel al 7 twintigers (de 7e had ik vannacht :smile:). De meesten waren rond de 11kg, maar toch allemaal mooie vissen.

Helaas is er ook eerg veel fout gegaan. Ik heb ongeveer 10 sessie's geblankt op een groot grindgat hier in de buurt, en verspeel daar op de 10e sessie een zware vis. Tevens is het op de maas nog niet echt hoe het moet gaan.

Ik zit erg vaak net op de verkeerde plek op de verkeerde dagen.. En ik heb al 2x dit jaar een zware vis verspeeld,

Ondanks alles toch een zeer succesvol jaar, en ik geniet nog steeds iedere keer weer als ik langs het water zit, en daar gaat het toch om he ...

tsjah you can't have it all i guess..

stefan
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

13-10-2002 11:46

Hoi,

De afgelopen jaren heb ik ook geprobeerd om steeds zo veel mogelijk vis te vangen. steeds zo rond de 50 karpers en ongeveer de helft boven de twintigpond. Alleen het steeds maar terugvangen van dezelfde vissen op dezelfde soort wateren gaat vervelen. Vorig jaar had ik maar 9 "nieuwe" vissen de rest waren allemaal dubbel en trippel vangsten.

Ik ben dit jaar dus op een flink aantal nieuwe wateren gaan vissen en mijn totaal aantal karpers zal natuurlijk lager uitvallen dan voorgaande jaren. Maar ieder vis die ik op een nieuw water vang geeft wel veel meer voldoening dan een vis die ik al eerder gevangen heb.

Het seizoen loopt voor mij tot 31 december dus over doelstellingen valt nog weinig te zeggen voor mij, in de zomer vrijwel niet gevist dus ik ben nog maar net begonnen.

groeten jeroen.
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

13-10-2002 13:34

voor mij was het uitstekend. Ik ben voor de eerste keer op een grindplas begonnen in de zomer, ik heb mijn doelstelling behaald, nl mijn record verbreken. Dit is nu 13,1kg. Tevens heb ik hier ook een prachtige goudkarper gevangen van 7kg. Dus is het zeker geslaagd.

Greetz
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

13-10-2002 14:29

ik had een top seizoen,

veel geleerd,
veel gevangen,
veel aardige karpervissers ontmoet
( jammergenoeg ook wat minder aardige)

Ik heb mijn pb nog niet verbroken,
wel een 2e spiegel gevangen ( robbert je moet waarzegger worden man! :razz:)

verder heel wat geexperimenteerd.

groeten Thijs

trouwens......volgend jaar hebik al wat nieuwe doelstellingen gemaakt en ik zweer jullie dat ik ze ga halen.( maar het word wel hard werken)
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

13-10-2002 18:57

Ook mijn seizoen was mooi.

Veel gevist, behalve de zomer (juli en aug.)
Goed gevangen.

Ik wil echter nog één karper netten, een bekende vis die ik net na de paai al kon vangen, maar die ik dit najaar nog wel eens wil optillen.

Van mijn vooropgestelde doelen heb ik alles bereikt, op die éne vis na.

Ik hoop dat volgend jaar net zo mooi mag worden, met nieuwe ontdekkingen, nieuwe adrenalinestoten, nieuwe waters en nieuwe vissen.

Succes allemaal en profiteer nog van het najaar...
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

13-10-2002 20:18

goedemiddag,

Eerste kwartaal amper wezen vissen,probleempjes in relationele sfeer. :sad:

Tweede kwartaal mezelf niet echt kunnen motiveren om te gaan vissen.Af en toe ff met de pen geweest (en gevangen) :eek:

Derde kwartaal heeft een vis-maat wat motivatie ingepraat en het was me bijna weer gelukt,maar helaas.Heb me groen en geel lopen ergeren aan "collega's",dus de grap was er snel af. :sad:

Vierde kwartaal,Heb er weer zin mede door de regiovisdag van de KSN !! Hoewel ik voor de vierde week op rij geblankt heb vindt ik het weer fijn om aan het water te zijn. (dat rijmt !!) Wellicht daar ik de winter periode een zéér fijn jaargetijde vindt om te vissen.Trouwens,werd vanmorgen wakker door het geluid van twee ijsvogels !! :grin: :grin:

Gemaakte doelstellingen na streven doe ik niet meer,voor mij heeft dat het plezier in de (karper)visserij bijna kapot gemaakt.Ik wil met plezier aan het water zitten en genieten. :grin:

MVG "GRUM"
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

14-10-2002 16:02

Mijn doelstellingen van het jaar waren:
1. Een graskarper vangen.
2. 75 karpers vangen.
3. Een 20-ponder vangen.
4. Een maaskarper vangen.

1. Ik heb dit jaar mijn eerste VIER graskarpers gevangen en ik kan jullie mededelen dat ik er iets aanvond. Je krijgt geen fatsoenlijke run en de vis komt meteen naar je toe en dan probeer je ze moe te maken en als je ze dan wil scheppen dan knallen ze er met een rotgang vandoor. Als je ze dan eindelijk op de mat hebt liggen dan gaan ze het wereldkampioenschap mat-springen voltooien, en ik kan me niet voorstellen dat hun ingewanden daar altijd even blij mee waren. Dus alles bij elkaar schrap ik deze van mijn mooie-vis-om-te-vangen lijstje.

2. Ik heb nu 54 keer gevist (ongeveer 275 uur)en in totaal 48 karpers gevangen dus ik ben bang dat deze doelstelling van dit jaar net aan mijn neus voorbijgaat.

3. Ik heb mijn record dit jaar verbeterd van 16 naar 18 pond dus dat laat nog even op zich wachten.

4. Deze doelstelling is een beetje in het water gevallen; Ik heb nu één maas-sessie van 40 uur gemaakt met een vismaat en we hebben welgeteld tien keer een korte piep gehoord (Het waaide behoorlijk).

Alles bij elkaar heb ik de lat misschien net te hoog gelegd hoewel ik moet zeggen dat ik tot nu toe een mooi seizoen heb gehad waarin ik lekker gevist heb en mooie karpers gevangen heb en bovendien twee nieuwe veelbelovende wateren ontdekt heb.(en dat in één adem!)

Misschien dat ik later dit jaar nog terugkom op deze topic maar dat zien we dan wel weer.

Tight lines
mvg Rob van Os
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

14-10-2002 16:46

Mijn seizoen is nog steeds aan de gang. Ik ben vrijdag nacht nog wezen vissen en khad zowaar een 14 ponder. In de zomer ben ik naar Frankrijk geweest en heb mijn record gevangen, eerste 31 graskarper en later 33 spiegel.
In Nederland had ik ook mijn record gevangen, namelijk 26 pond schub. Mijn seizoen is dus wel geslaagd.
Succes en blijf vooral vissen!!!
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Martijn Schild

14-10-2002 18:00

Niet onaardig. Ik heb van te voren een doel gesteld voor dit jaar. Ik heb het aantal al gehaald alleen niet het aantal zware vissen. Ik heb het nu erg druk met school (tentamens etc.), dus kan even niet vissen. Maar over drie weken kan ik weer lekker avondjes pakken. Dus mijn doel ga ik dan echt bereiken! Het visseizoen is immers nog lang niet afgelopen, ook niet als het regent en geen mooi weer is!!!
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

15-10-2002 10:36

hoy johan,,

mijn seizoen id simpel weg klote!!
ik ben op een weekje frankrijk na geen enkele keer gaan anchtvissen dit jaar!! heb simpelweg geen tijd gehad om te vissen! ik heb pas 22 vissen eruit gehaald dit jaar dat is op zicht niet zo slecht omdat ik niet veel uren gemaakt heb!! ik heb dit jaar trouwens een ware brasem nachtmerrie ik heb er onderhand meer gevangen als karpers!!
ik moet wel zeggen dat ik van de 22 vissen 2 graskarpers heb en 6 vissen boven de 20 pond! waarvan de zwaarste 25 pond!!
ik heb me dit jaar ook geen doel voor ogen gezet waardoor het eigenlijk wel alelmaal mee valt!! volgend jaar ga ik weer naar school en dan begint het echte leventje weer, dan kan ik weer om het weekend gaan, ik heb de plannen al gemaakt om op een nieuw water te gaan vissen!! waar zeer zware vissen op blijken t zitten!!( het mooie aan deze plas is dat er nagenoeg niet gevist word!)
groeten rob
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

15-10-2002 14:46

Voor mezelf had ik als doelstelling 2 30 ponders en circa 50 gevangen vissen. De eerste 30-er sneuvelde al in Maart, later ving ik er 2 bij... dat maakte dus 3. Een van 34 en twee van 35.

Ook in Frankrijk wilde ik graag mijn PB'tje verbreken tot over de 30 pond. Dat lukte ook, 6 30 ponders gevangen tot 37.5 en een topper van 46 pond :grin: .

Ik hoopte ongeveer 50 vissen te vangen dit seizoen, momenteel heb ik er 61, en het seizoen loopt nog, dus ...

Kortom, hopelijk gaat het volgend jaar weer net zo goed..... Een topjaar voor mij (ook voor mijn maat trouwens.)

Martin
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

15-10-2002 15:23

Mijn seizoen....hmm, niet veel bijzonders, weinig gevist en pfeiffer gehad, daardoor druk met het inhalen van tentamens en dergelijke.

Wel 2 leuke nachten gehad, ene nacht 9 runs en de andere nacht 12 ofzo. Grootste vis was 17 pond...niet echt om over naar huis te schrijven, volgend jaar beter. Hopen dat er van de winter nog wel een joekel van een snoek uitkomt....

groeten,
Albert
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

15-10-2002 15:49

Op zich hoef ik niet veel van mijn seizoen te vertellen omdat alles al bij het seizoen van beschreven staat maar goed:

dit jaar 57 karpers
18 twintigers
3 dertigers

best jaar ooit was 46 karpers met daarvan 4 twintigers. Ik kan dus met recht zeggen dat ik een topseizoen draai.

succes allemaal nog... ik ga de hele winter door mijn doel is minimaal 75
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

15-10-2002 18:27

Erg weinig gevist dit jaar.

Dit i.v.m de opleiding die ik volgde erg veel tijd in beslag nam. Daarnaast ook nog een vriendin heb.

Ik heb er dit jaar 42 gevangen. Haha in totaal 40 schubbies en 2 spiegels. Ik heb 19 vissen over de 10 kilo. Waaronder een nieuw persoonlijk record schubkarper op 38 pond. Deze vis is een bekende in het Rotterdamse

Nu is voor mij de tijd weer aangebroken om in de uurtjes die ik heb lekker te gaan snoeken. (2 passie voor in de wintertijd) Weet elk jaar wel weer een aantal mooie meters op de kant te leggen, en ja zo'n beest die in de winter ook best de 12,5 tot 15 kilo kan bereiken is leuk. Echte toppers van 25 kilo heb ik nog niet gevangen, maar is wel een streven of course.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

15-10-2002 19:35

Ik heb een megaseizoen, 34 vissen op 1300 uur waarvan 8 twintigers tot 11.3 kg
Toppie, kben reuzeblij

Mvg,
Jan Van Calenberg
serge warbout
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: purmerend

16-10-2002 10:24

LOL jvc
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

16-10-2002 12:04

Wat valt er te lachen Serge? Ik snap em niet...

MVg,
Jan Van Calenberg
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-10-2002 15:05

en als je nu eerlijk bent JVC??? ook die andere vissen mag je noemen hoor :razz:

niemand zal je aanklagen. De bekroning op je visserij.

kusjes (xxx) haha, speciaal voor Patske.

Groeten, frank
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

16-10-2002 15:39

Als ik eerlijk ben vind ik dit een mager jaar. Ik zit geregeld aan de waterkant met mijn vismaat en we vangen beneden peil. We beginnen t zelfs gewoon te vinden dat we niks vangen en dan ben je toch ver heen als je t mij vraagt.

Diverse tactieken hebben niet geholpen. Het lijkt wel of de karpers dit seizoen geen zin in onze boilies ed hebben.

Maar ja, de vangsten uit Frankrijk maken het gemiddelde van dit jaar wel weer goed maar we hadden toch graag meer in Nederland gevangen!
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Dennis van den broek
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: Goirle

16-10-2002 16:45

Halle allemaal.
Ik vindt dit sezoen minder als andere jaren, en heb toch al veel nachten gemaakt. Ik mag dan wel niet klagen met 17 20+ en een 48 ponder (inclusief frankrijk).

Maar het sezoen is nog niet voorbij en wat voor weer het ook wordt we gaan gewoon vissen.

Groetjes Dennis
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

16-10-2002 18:17

Ik ben altijd heel eerlijk Apie, zeker wat vissen betreft.
Maar ik vind dat een reeks kleine of grote vissen niet altijd alleszeggend is. Op het ene water vang je stukken makkelijker een grote vis gewoon omdat ze er in redelijke aantallen zitten. Ik heb twee jaar op een water in Nederland gevist waar 20ers echt mooie vissen waren die niet zomaar regelmatig op de kant kwamen. Ik ving ie die twee jaar 4 vissen van boven de 10 kg en vond dat fantastisch.
Omdat een karpervisser constant op zoek is naar andere uitdagingen, en ja dikwijls ook naar grotere vissen verander je van water. Wateren waar twintigers misschien meer voorkomen, zo veranderde ik idd van water en idd ik ving er meer regelmatig een 20er gewoon omdat ze er meer zitten. Op dit water kregen we een enorme sterfte dus week ik weer uit naar een ander water. Hier is het zelf zodanig dat een krappe twintiger in feite een echt kleine vis is. Je vangt er zelden vissen onder de 10 kg. Tja jullie verstaan dus ook al dat een twintiger uit m'n allereerste water iets heel anders was dan een twintiger uit dit laatste water. Zoals ik dus al zei, gewichten zijn niet alleszeggend.
En waarom zeg ik neit altijd zomaar wat ik gevangen heb, wel een voorbeeldje. Een tweetal weken geleden chatte ik met een karpervisser die ik niet kende, hij vroeg of ik laatst nog gevist had. Wel dat had ik idd ik had net een dag daarvoor een echt supernachtje gehad. Ik had op 1 nacht vissen van 11.9kg 12.1kg 13.8kg 14.9 kg en net 20 kg. Wel die persoon begon me gewoon uit te lachen, die geloofde me gewoon niet. Tja wat moet je daar dan mee.
Voor diegenen die het toch willen weten, ik had dit jaar een 130 tal vissen waarvan een 70 tal twintigers 9 vissen passeerden de 15 kg en eentje haalde dus net de 20 kg.

Mvg,
Jan Van Calenberg
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

16-10-2002 22:10

OOK ik heb tot hier toe een prachtig jaar achter de rug.Momenteel net 110 stuks,de zwaarste is nr 110 14.5 kilo.En nog een 20 tal +10 kilo vissen.Heb nu pas 2 dagsessie's gedaan op een nieuw water en de reseltaten mogen er wel zijn,ik heb nog goede verwachtingen de rest van dit jaar.