vissen met hooi koorts


Plaats reactie
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

12-06-2006 17:40

ik vroeg me eigen af hoe je het best om kunt gaan met hooi koorts tijdens het vissen

wie heeft er mischien wat tips?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-06-2006 17:45

Zorg dat je preventief je medicijnen ingenomen hebt. Niet dat je aan het water zit te kloten, want dan is de lol eraf. Ik heb ook een soort allergische reactie voor bepaalde planten. Ik weet niet of het officieel hooikoorts is, maar de klachten zijn hetzelfde. Ik heb t sinds een jaar of 6-7. Daarvoor nooit iets gemerkt. Sommige zomers is het ook erger dan andere. Zijn jaren bij geweest dat ik er nauwelijks last van had. Maar goed, ik heb er een neusspray voor. Die helpt... als ik vroegtijdig begin met dagelijks innemen. Veel mensen hebben tabletjes voor hooikoorts. Ik denk dat je gewoon moet zorgen dat je netjes de medicijnen bijhoudt. Want als ik aan t water zit en het begint los te barsten heeft die spray ook geen zin meer!
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

12-06-2006 20:31

Rick,

volgens is bijna iedereen wel allergies voor bepaalde bloemen en planten, klimop en platanen zijn wel behoorlijk bekende planten..... :roll:

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
paul berkelmans
Berichten: 126
Lid geworden op: 18-02-2006 18:32
Locatie: moergestel

12-06-2006 20:56

Gideon Bolink schreef:Hahaaaa,

Vannacht gevist met maat die ook hooikoortst heeft, we lagen in een grasveld van 50cm hoog, zonder plu/tent.. gewoon open-sky dus..

Vanochtend om 6.00 ingeruimt omdat hij er geen zin meer in had, chagrijnig door de hooikoorts, hele nacht lopen snotteren en kriebelen in zn ogen.. :P


had je ook nog wat gevangen dan ? :wink: :D

mvg paul
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

12-06-2006 22:05

ik zit al vanaf maart aan de medicijnen en moet zeggen dat het dit jaar iets minder is als vorig jaar.
vraag het eens aan je huisarts, die hebben vaak iets betere middeltjes als bij de apotheek.
maar helemaal tegen gaan lukt bijna niet,vooral met struinend vissen heb je er veel last van!

succer ermee!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

12-06-2006 23:42

Dit jaar merk ik het weer, vorig jaar viel het mee en het jaar daarvoor was het aardig erg. De middeltjes er tegen worden ook steeds beter. 2 Jaar geleden werkte de neusspray amper en tegenwoordig werkt het aardig tot zeer goed. Als je het er vantevoren je gaat vissen inneemt dan heb je er als het goed nagenoeg geen last meer van.

In 2002 ben ik er ook al eens een thread over begonnen:
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=1799
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Lars Akkermans
Berichten: 185
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00

12-06-2006 23:54

Ja hier heb ik helaas ook veel last van.
Vooral dit jaar heb ik het erg vind ik.
Maar ik heb goede medicijnen ervoor die zorgen ervoor dat je ogen niet zo er jeuken, maar het gesnoter blijft wel daarom neem ik altijd (bijna altijd :P ) een neusspray mee help ontzettend goed, dit spul moet je alleen niet teveel gebruiken en niet te lang want zo gezond is het niet en je kan volgens de dokter verslaafd aan raken :P
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

13-06-2006 00:14

Ik heb er ook vrij veel last van, ik ben allergisch voor graspollen, en ik heb astma. De laastste dagen met die hitte en de droge lucht heb ik er zowieso meer last van. Maarja je moet wat over hebben voor je hobby.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
michel merza
Berichten: 53
Lid geworden op: 30-12-2005 21:55
Locatie: deventer
Contacteer:

13-06-2006 08:32

Heb er ook last van. Gerbuik nu pollinosan forte van A. Vogel maar die werkt al net zo goed als allerfree en reactine, niet echt dus. Misschien tijd om maar eens naar de huisarts te gaan. Hoor wel meer dat die het betere werk hebben. Vissen laat ik over het algemeen niet snel gaan maar sinds ik 2 jaar geleden een oogontsteking heb opgelopen door het wrijven ben ik er niet zo happig meer op om met hooikoorts aan de waterkant te gaan zitten :roll: Ach ja, t is gelukkig in mijn geval maar zo'n 3 weken in t jaar en dan kan ik weer volop genieten van het vissen 8)
There is no certainty only opportunity.
Gebruikersavatar
Jermaine Timmerman
Berichten: 274
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: onder de pannen

13-06-2006 12:15

jeff als je maar niet gaat zeiken als we gaan vissen!hahaha :D !!
beide hebbe we hooikoorts maar jef ik heb de wonderpil voor jouw mizollen van de dokter en neusspray en oogdruppels ook meenemen als je die hebt want ik heb die niet dus kan ik die van jouw gebruiken!
hahaha ik spreek je!

mvg jermaine
Ga op je gevoel af en laat advies van andere in je achterhoofd. gewoon vissen!
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

15-06-2006 08:22

ja ik heb pillen die werken voor geen meter

en me neus spray die werkt pag weg 3 kwatier of zo
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

15-06-2006 09:09

he jef, ik heb er ook last van. ben naar de apotheek geweest en heb nu pilletjes. op het moment dak er last van heb neem ik er 1 in en half uurtje later is het gekriebel en pijn in me ogen en genies, minder tot weg!

ik vind het ideaal. ma als je er echt veel last van hebt!

DE TIP VAN DE WEEK: loop ff bij je dokter binnen en of doe een allergietest
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Chiel Vermey
Berichten: 125
Lid geworden op: 03-12-2005 12:27

15-06-2006 13:11

Ik heb ook hooikoorts...ik krijg bij de dokker 2 pilletjes...allebij werken ze erg sterk, waneer ik er last van begin te krijgen en ik neem ze dan is het vrijwel na een half uur afgelopen. met neussprays heb ik geen ervaring. lijkt me niet echt handig omdat je het allemaal eer uitsnotterd, en je moet het probleem vanuit je lichaam bestrijden..dus via het bloed en niet op de wont zelf...zegmaar op de homeopatiese manier... 8) 8)

maar het werkt bij iedereen anders

mvg Chiel
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-06-2006 11:37

Ik (de vrouw van Marc) heb ook last van Hooikoorts.
Dit jaar weer erger dan vorig jaar.
Zelf gebruik ik Tavegil 2x daags en dat werkt vrij aardig. Je bent nooit helemaal hooikoorts vrij.

Je kan de huisarts neusspray vragen die de slijmvliezen kalmeert (flixonase) en er zijn ook oogdruppels voor het geval dat je ogen blijven irriteren en jeuken.

Draag altijd je zonnebril (ook als het wat minder zonnig is) om je ogen zo veel mogelijk te beschermen.

Ondanks de ellende van de hooikoorts (en astma) ga ik toch mee vissen als de thuis situatie het toe laat.

Cindy
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

16-06-2006 12:21

'leuke annekdote'

vorig jaar zat ik in het warme voorjaar tussen de struiken verstopt met mijn penhengel in de handen te wachten tot het spiegeltje dat rustig voor mijn voeten de gestrooide kattenbrokjes aan het opslobberen was de fatale brok zou nemen. Nog geen 5 meter uit de kant kon ik alles prachtig volgen en de spanning was om te snijden. Een half uur geleden had ik nog euforisch gedacht dat deze nieuwe pilletjes die volgens de dokter het ultieme redmiddel tegen hooikoorts zou moeten zijn, inderdaad hun werk deden. Nu begon toch langzaam alles te prikkelen en begon dat nare gevoel in mijn neus en ogen al weer op te komen. Het spiegeltje slobbert ondertussen op zijn dooie gemak door, mijn val nog niet doorziend. Ik vecht nu toch stevig tegen de nies die zich in mijn neus aan het vormen is. Na een minuut of 5 strijd ben ik de verliezer, een snoeiharde HATSJOEEEE galmt over het water. Het spiegeltje schrikt zich het laplazurus en smeert 'em bliksemsnel. Jammer dan... kans verspeeld en bedankt... :-? :evil:

Voor mij bestaat er niets dat mij er volledig van af helpt. De meeste medicatie levert meer last van bijwerkingen op dan dat het me helpt tegen hooikoorts. Een zonnebril en een of ander homeopathisch goedje (voor de schijn en om het geweten te sussen) zijn de wapens die ik inzet, maar een oplossing heb ik dus ook niet

Jordi
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

16-06-2006 12:48

ik heb op de een of andere manier bijna alleen maar last van hooikoorts al ik aan het witvissen ben...
nu vis ik alleen nog maar op karper en heb er bijna geen last meer van :D

voor de ckerheid slik ik 1x per dag een aerius en die werken wel een beetje

mvg
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

19-06-2006 10:50

Ik heb enorme last van hooikoorts, ben allergisch voor boompollen, graspollen en ga nog maar ff door. Met name met het hete weer heb ik er heel veel last van, dan kan ik ook niet vissen soms, ik ben ook altijd heel blij als het eindelijk weer eens gaat regenen dan.

Maar ik krijg nu sinds 2 jaar in het voorjaar 6 injecties ertegen, hiervoor kan je terecht bij je huisarts. Ik moet zeggen dat dit op zich wel werkt, beter dan voorgaande jaren. Ik moet hiermee beginnen in januari.
Daarnaast heb ik ook nog tabletten uit Taiwan en deze moet ik dan innemen. Alleen vergeet ik altijd ze in te nemen dus dan heb het ook weinig zin.

Maar het is zeker geen pretje om te vissen met hooikoorts.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

19-06-2006 12:24

Hier nog een patient die er zeer veel last van heeft :(
Veel gesnotter en 10-15 x achter elkaar niezen zijn geen uitzonderingen ( je weet wat ze zeggen als je 3x achter elkaar niest :lol: )
Ik heb het al vanaf mijn 15e en vorig jaar was het nauwelijks aanwezig voorgaande jaren kreeg ik elk jaar een melkspuit van de dokter ( die steken ze een cm of 10 in je bil )dat werkte vrij aardig in combinatie met triludan pillen en opticrom oogdruppels ( spray houd ik niet zo van )
Dit jaar kreeg ik die spuit niet en nu loop ik met andere oogdruppels te vervelen en telfast pillen die ook niet werken ik heb zojuist de huisarts gebeld en die gaat me zo terugbellen in de hoop dat ik andere medicijntjes krijg :P
Een tip die ik je kan geven neem genoeg water mee en 1 grote handdoek, neem wat water en zuig dit op via je neus ik weet het is smerig maar bij mij werkt het soms best goed.
Snuit daarna je neus flink in die handdoek en was je ogen goed met schoon water, daarna je medicijnen innemen en rustig wachten dan word het minder.
Nog een tip : als het voorschrift luid neem 1 pilletje per dag of druppel je ogen max 2-3x per dag, ik neem vlot 2-3 pillen per dag als ik er maar vanaf ben en druppelen doe ik soms wel 8 keer op een dag dit werkt ook zeer lekker :wink:

Suc6 allemaal met deze vervelende allergie

Mvg Ruud
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

19-06-2006 15:25

Ja dat niezen maakt me op zich nog helemaal niet zoveel uit. Maar die ogen, daar word je helemaal leip van, dat vind ik nog het ergste.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

19-06-2006 16:38

Door het niezen gaan je ogen en neus flink lopen haha ( in mijn geval dan )

P.S. vanmiddag heeft mijn huisarts me teruggebeld en ik krijg nu gelukkig weer die spuit dus dan zal het allemaal in combinatie met oog druppels en pillen wat beter gaan.
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

19-06-2006 16:47

Marc Schrikkema schreef:Je kan de huisarts neusspray vragen die de slijmvliezen kalmeert (flixonase) en er zijn ook oogdruppels voor het geval dat je ogen blijven irriteren en jeuken.

Cindy


Flixonase ja, dat is de neusspray die ik toen gekregen heb en nog steeds gebruik. Dit werkt bij mij erg goed. Zoals gezegd voel je het af en toe nog wel wat opkomen, maar zeker niet zo extreem als zonder medicijnen.
Plaats reactie