Stekkenpezers


Plaats reactie
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

10-10-2002 15:54

Hebben jullie ook zo´n last van stekkenpezers?

Van die mensen die zien dat je ergens voert en er dan voor zorgen dat ze op de visdag net iets eerder op je stek zitten? Gisteren nog heb ik ergens gevoerd, stond er iemand te gluren (achter een boom echt waar!) aan de overkant waar ik mijn voer dropte. Ook in het donker al eens gevoerd, zat er de op de visdag iemand die in enkele nachten al zes vissen van de stek had gevangen!

Wat is daar nou tegen te doen?

Met wanhopige groet,

Bianca
Tight Lines!
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

10-10-2002 16:00

De enige optie is om hem/haar ervan te overtuigen dat het niet jouw stek is, maar dat het tog wel heel erg triest is dat je moet gaan vissen op iemand anders zijn voerstek, want dat is wel van jouw. Waarschijnlijk is het water groot genoeg voor allen, want anders voer je daar niet, dus moet de persoon in kwestie gewoon pleite gaan. En zo niet, dan gaat ie gewoon het water in als ie daar de volgende keer weer zit te vissen. Je zal vast wel mensen kennen die daar wel ff zin in hebben tog :smile:
Veel succes,
kga morgen nacht weer ff een nachie pakken, kijken hoe het is in de kou.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

10-10-2002 16:15

hoy,

dat is natuurlijk klote als je zoiets gebeurd maar je houdt het nou enmaal niet tegen!!
vraag de persoon in kwestie eens of hij dat nou zo leuk vind??? en dan kun je hem meteen zeggen wat voor een eikel hij is!!
ik zou zeggen ga eens met een emmer stene op pad en voer gewoon op een willekeurige stek!! gaat ie daar meschien zitten?? haha

op carpweb staat een foto van de fox anaconda bivvy protector moetn maar eens een fox anaconda stek protector maken!haha

groetjes rob
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

10-10-2002 18:46

Hallo,

Ruzie maken heeft ook geen zin. Ik heb ook twee stekkenpezers de huid vol gescholden en die vertrokken toen. 's Avonds stonden er ineens zeven man achter ons. Gelukkig kon mijn maat zijn zelfbeheersing houden en is het niet uit de hand gelopen. We zijn er gelijk gestopt en niet meer terug geweest. Dag voerplek van 3 weken. In ieder geval vangen die gasten nu geen vissen meer op ons voer.

Ik probeer nu op ongunstige tijden te voeren, zodat niemand me ziet. En niet al te dicht bij parkeerplaatsen. Maar als je lange tijd wil voeren komt dat niet altijd uit. Ik snap helemaal niet wat de lol ervan is om vis te vangen op iemand anders zijn voerstek. Het is veel leuker als je eigen moeite wordt beloond. Maar daar denken andere mensen helaas anders over.

Leon
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

10-10-2002 20:24

Beste Bianca,

Ik ken het gevoel, al is het inmiddels zeven jaar geleden ik zal het nooit meer vergeten. We hadden een stek in Z-H vlak bij een openbare parkeerplaats bij een vrij groot water. Niet echt ideaal dus, maar in twee jaar nooit geen last gehad.
Op een gegeven moment was ik 's avonds met m'n werpstok aan het gooien toen ik een persoon in camouflage-kleding achter me in de bosjes ontwaardde met een verrekijker. Ik was echter zo naief om het niet serieus te nemen en dacht "ach zulke mensen bestaan toch niet". Totdat m'n maat mij de volgende dag belde vanaf de stek (ik zou pas een dag later komen) dat er drie tenten met zes personen, waaronder degene die ik gezien had stonden + een aardig arsenaal aan hengels op een stuk waar vier hengels al veel was.
Dit was voor ons zo'n tegenvaller dat we besloten om het anders aan te gaan pakken. We hebben een bootje met motor aangeschaft zijn hetzelfde water opgegaan en bij prive-adressen gaan vragen. Binnen een paar uur hadden we sucses en vissen sindsdien vanaf onze eigen prive-stek waar niemand anders mag komen. Ik denk dat het wel vernoemenswaardig is dat deze privelege ons wel elk jaar 25 Euro + een appeltaart kost die wij maar al te graag aan de desbetreffende boerin overhandigen.
Kortom, als de mogelijkheid zich voordoet in jouw buurt (veel/groot water aan prive-terrein) stop er energie, je charmes ( heb ik ook gedaan was ik vergeten te vermelden) en eventueel een kleine financiele vergoeding in. Gewoon als gebaar.
Zo hebben wij het i.i.g. aangepakt maar of jij daar iets mee kan is te hopen voor je.
Praten kan helpen, schelden en/of geweld m.i. niet.
Groet,

John
P.s. sorry voor m'n schrijffout + het ERG late corrigeren hiervan waardoor sommigen wel hun twijfels bij me zullen hebben gekregen, als ze die al niet hadden.
Ik had hier een goede reden voor maar ga die niet uit de doeken doen.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2002-10-10 23:03 ]</font>
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

10-10-2002 22:07

inderdaad Bianca das zeer vervelend. Ik zou in ieder geval een gesprek met die persoon aangaan (want het kan ook toeval zijn) zeker op de drukkere beviste wateren kan het voorkomen dat men per ongeluk op jouw goed verzorgde stek zit te vissen maar net zo goed bewust. Als ik jouw was gewoon ander water uitkiezen want jij laat je toch niet je visplezier vergallen door zulke lui!!!!

Ik wens je in ieder geval toch nog veel fijne visuren toe en hoop dat je in de toekomst het niet meer meemaakt!
carpbusters groningen
Gebruikersavatar
Bertil Siegers
Berichten: 247
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: drenthe

10-10-2002 22:49

Hoi,

Tja, ik was al even weer vergeten wat ook alweer een bijkomend voordeel was van het vissen vanuit een boot...
Eerder toen ik nog aan het (te drukke) kanaal zat vertelde ik gewoon waar ik voerde en wanneer ik er ging vissen, dan bestond er in ieder geval geen misverstand in het geval dat er iemand zat (aan wie ik het verteld had) en kon op zijn klompen aanvoelen dat hij nat ging (gelukkig nooit nodig geweest).

Sterkte
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

11-10-2002 00:47

Bedankt voor jullie reacties, allemaal even super! Knokken zal ik niet doen, want over het algemeen is een man sterker, praten ook niet want ben te boos hiervoor, dus dan maar onopvallend proberen te voeren in een camouflagepakje....
Tight Lines!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

11-10-2002 02:18

probeer het eens in een duikboot... wedden dat ie je niet ziet :wink:

wel de lampen uithouden natuurlijk

:razz: :razz: :razz:
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

11-10-2002 09:29

Bij ons in de buurt valt het nog wel wat mee met de stekkenpezers. Maar als het dan een keer serieus word, dan voer ik 's morgens voordat ik naar mijn werk toe ga. Dan sta ik om 5 uur aan het water en is er praktische niemand die je ziet. Of àls er dan volk zit te vissen dan liggen die nog te meuren in de slaapzak.
En Bianca, ik zou ze zeker aanspreken. Het gebeurt niet vaak dat je als karpervisser op de vingers getikt word door een vroùwelijke collega. Dus ze zullen dan wel raar staan te kijken :smile:
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

11-10-2002 09:34

hoy bianca,

aanpreken moet je ze altijd!!!
gewoon eens vragen wat ze er nou zelf van vinden om op zon manier iemand het vissen te verzieken!! en ook nog eens gratis profiteren van iemand zijn voer!!
gewoon eens vragen waar ze mee bezig zijn!

groetjes rob
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

11-10-2002 09:36

Als ik ergens aan het voeren ben, wat ik dus constant doe. Dan waarschuw ik de persoon in kwestie 1 keer dat hij maar beter zelf een stek voor kan gaan bereiden. Doen ze dit niet dan zeg ik ook dat ik gewoon doorvoer als ze er weer zitten. Mocht hij daaropvolgende keren weer op de plaats zitten dan halen we even een emmer of 2 boilies uit de auto en verspreiden deze over de stek, zeker weten dat er door hem niets gevangen wordt. Over het algemeen druipen ze daarna gewoon af en zie je ze nooit meer aan het water.

Dit is natuurlijk een doemscenario wat ik liever niet zover laat komen. De wateren waar ik momenteel vis, vist maar een paar man. Hierdoor kan je goede afspraken maken met elkaar en heeft iedereen zijn eigen stekken. Natuurlijk kan dit niet overal, maar in mijn ogen is dit wel de ideale situatie. Plus als je samenwerkt met de andere vissers dan krijg je ook veel eerder informatie van hen die je verder op weg kan helpen met het doorhebben van het water.

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

11-10-2002 09:52

hoy bart,

niet iedereen heeft de finaciele middelen om ff 2 emmers boilies te verneuken snap je!!
nu heb jij daar niet zon problemen mee!!
overigens lijkt dit me niet echt de oplossing het lijkt me niet echt bevorderlijk voor het vissen, bij 2 emmers denk ik al gouw an een kilo of 20 boilies!!
en dat kan nooit bevorderlijk zijn voor het vissen!!

groetjes rob
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

11-10-2002 09:56

Rob,

Gewoon een week niet meer voeren en de vissen eten het vanzelf op. Ik spreek hier natuurlijk wel over voorjaar, zomer en najaar. In de winter is het water in meppen de beste remedy! Over de kosten valt het best wel mee, als je twee emmers (14 kg) voert of normaal 2 kg per dag. Dan zijn het de gelijke kosten omdat je een week na het dumpen niet voert.

Natuurlijk krijgt niet iedereen zijn boilies, maar daar werk ik ook voor!

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

11-10-2002 10:05

bart,

ik voer zelf niet echt vaak omdat het water waar ik nu vis in de buurt van maasbracht iet echt in de buurt ligt (50km), dus ik van al die voerstrategien heb ik niet zveel verstand!! haha

zolang er met goed aas gevoerd word is e nisk aan d ehand maar er zijn ook gekken die zomaar de grootste troep erin gooien!

als iemand mij ziet met voeren en gaat op mijn stek zitten vraag ik eerst netjes en doen ze dan dom moet het maar met geweld!!

groetjes rob
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

11-10-2002 12:25

Hoi,

ik denk dat er maar weinig mensen zijn die bewust op een ander zijn plek gaan zitten omdat er gevoerd is.

Ik ben trouwens absoluut tegen vaste stekken. Als ik ergens karpers observeer en ik weet dat er iemand die stek claimt dan heb ik daar lak aan. Ik ga dan niet op die plek zitten omdat er gevoerd is (dat is zelfs negatief, twee soorten voer) maar ik vis waar de karper zit.

Ik vertel het nooit als ik ergens aan het voeren ben. Mocht er iemand op "mijn" plek zitten dan hoor je mij ook niet klagen want ik zoek gewoon uit waar de karpers op dat moment zitten. Er zijn altijd meer opties.

Wat wel regelmatig gebeurd is dat je plek bezet is maar dat het aas van de andere visser op een andere plek ligt. Vaak kun je vanaf een ander punt op het water je voerplek toch bevissen, vraag dus gewoon waar hij/zij heen vist en bespreek de mogelijkheden voor beide.

Het maken van een voerplek weerhoud mij er niet van om toch flexibel te vissen.
Die "stokjes in de grond" mentaliteit vind ik echt kinderachtig en zorgt alleen maar voor ruzie. Vaste stekken was toch iets van 10 jaar terug?

groeten jeroen
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

11-10-2002 13:59

Op 2002-10-10 20:24, schreef John Pannekoek:
Beste Bianca,

Ik ken het gevoel, al is het inmiddels zeven jaar geleden ik zal het nooit meer vergeten. We hadden een stek in Z-H vlak bij een openbare parkeerplaats bij een vrij groot water. Niet echt ideaal dus, maar in twee jaar nooit geen last gehad.
Op een gegeven moment was ik 's avonds met m'n werpstok aan het gooien toen ik een persoon in camouflage-kleding achter me in de bosjes ontwaardde met een verrekijker. Ik was echter zo naief om het niet serieus te nemen en dacht "ach zulke mensen bestaan toch niet". Totdat m'n maat mij de volgende dag belde vanaf de stek (ik zou pas een dag later komen) dat er drie tenten met zes personen, waaronder degene die ik gezien had stonden + een aardig arsenaal aan hengels op een stuk waar vier hengels al veel was.
Dit was voor ons zo'n tegenvaller dat we besloten om het anders aan te gaan pakken. We hebben een bootje met motor aangeschaft zijn hetzelfde water opgegaan en bij prive-adressen gaan vragen. Binnen een paar uur hadden we sucses en vissen sindsdien vanaf onze eigen prive-stek waar niemand anders mag komen. Ik denk dat het wel vernoemenswaardig is dat deze privelege ons wel elk jaar 25 Euro + een appeltaart kost die wij maar al te graag aan de desbetreffende boerin overhandigen.
Kortom, als de mogelijkheid zich voordoet in jouw buurt (veel/groot water aan prive-terrein) stop er energie, je charmes ( heb ik ook gedaan was ik vergeten te vermelden) en eventueel een kleine financiele vergoeding in. Gewoon als gebaar.
Zo hebben wij het i.i.g. aangepakt maar of jij daar iets mee kan is te hopen voor je.
Praten kan helpen, schelden en/of geweld m.i. niet.
Groet,

John
P.s. sorry voor m'n schrijffout + het ERG late corrigeren hiervan waardoor sommigen wel hun twijfels bij me zullen hebben gekregen, als ze die al niet hadden.
Ik had hier een goede reden voor maar ga die niet uit de doeken doen.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2002-10-10 23:03 ]</font>


Beste John, ik denk dat je met jouw tactiek heel wat meer kans maakt bij een boerin als 40-er dan als iemand van 18.
Ik dnek niet dat een boerin zit te wahcten op een stel tieners in haar tuin ( ja ik weet het generalisatie ja, maar zo is het nu eenmaal ) maar proberen zal ik het natuurlijk altijd, immers, nee heb je , ja kun je krijgen
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

11-10-2002 14:10

hoy jeroen,

ik vind het stekken claimen ook fout !!!
maar als iemand je ziet als je voor gevoerd hebt en je komt dan vissen en die popie jopie zit daar dan vind ik dat asociaal!!!

overigens als je t echt niet weet dat iemand daar gevoerd heeft vind ik dat heel wat anders!! maar dan nog als je pas op de plek geariveerd bent en iemand komt netjes zeggen dat hij daar gevoerd heeft ga ik al uit mij zelf weg!!(mits ik zelf ook niet daar gevoerd heb) wat heeft het voor nut om op die plaats te gaan zitten met al die verschillende soorten voer!!!

overigens vind ik stekken claimen net zo asociaal als stekken pezen!!

groetjes rob
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

11-10-2002 14:24

Het grootste probleem is altijd dat mensen meteen beginnen te zeuren over stekkenpezers.
Terwijl ze niet eens weten hoe het eigenlijk allemaal echt zit.

Meestal is het allemaal gewoon een misverstand en gaat het niet opzettelijk.

Mischien heeft die man er ook wel een paar dagen gevoerd, en was hij nou net een paar uur eerder op de stek dan jou.
Het had ook andersom kunnen wezen, en dan 'was jij de stekkenpezer'.
Maak gewoon een vriendelijk praatje.
Begin niet te zeiken over Geweld te gaan gebruiken etc. Iedereen is hier het heilig boontje 'Himself', maar als iemand aan je stek komt, "in het water trappen" enz.
Denk nou eens na, als jij de gene was die een uurtje eerder was gaan zitten.
Dan had hij met een 'knokploeg' gekomen, en jou te water getrapt. Omdat jij in zijn ogen de stekkenpezer was.

Praten lost alles op. Dan mischien niet alles, Maar wel 99% opheldering over de situatie.
Laat jezelf niet uit het veld slaan door een incident wat er gebeurd is.
Tuurlijk is het jammer, en zeer klote. Zoek een andere stek op, of kom over een paar dagen terug om je eigen geluk te testen op die stek.
Cor Blokhof

11-10-2002 15:13

Hallo,

Er is weinig tegen te doen volgens mij

Iedereen heeft recht om ergens te vissen als hij de desbetreffende vergunning heeft

Ook al voer jij er al tijden

Het beste lijkt mij om zo iemand op zijn fatsoen/geweten aan te spreken.

Wil die dan nog niet weg dan is er weinig aan te doen

Dan maar een andere stek zoeken die moeilijk bereikbaar is en waar niemand wil vissen.

Je kan ook wel gaan dreigen met allerlei fysiek geweld maar daar schiet je in bijna nooit iets mee op.

Dan krijg je ook weer allemaal van die randverschijnselen bij het vissen waar ik absoluut geen zin in heb

Groeten,

Cor

p.s ik heb het nu over het geval dat iemand weet dat je er voert. Zoals al eerder gezegd berusten de meestte gevallen op onwetendheid en met de meeste mensen is (gelukkig) nog wel een goed gesprek te voeren
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-10-2002 16:06

Beste Sjoerd,

Zit wat in, maar niet helemaal mee eens.
Onderschat jezelf niet, aardig en oprecht zijn, overtuigen van je goede bedoelingen en die dan ook nakomen zijn belangrijke factoren. En als ze bezig is de "pinken" met veel moeite van het een naar het andere land te jagen VOORAL niet op je strecher blijven liggen
Denk trouwens dat jij als 18 jarige mischien wel meer kans bij een boerin maakt dan ik als bijna 50er. Kzal maar geen foto van mezelf mailen.
Groet,

John
Leon van Toorenburg
Berichten: 61
Lid geworden op: 31-05-2003 02:00
Locatie: woerden

24-06-2003 01:43

Ja lekker, ik vis al jaren met van Thiel ik kan je zeggen een zeker niet alle daags verschijnsel 1.90 m bij 130 kilo.
Maar gisteren kregen we toch te horen dat een pep nadat hij ons een aantal maal verschrikkelijk heeft zien vangen lekker onze stekken aan het afromen is, als wij naar ons werk zijn.
Nu ken ik ook het gevoel geen pretje.
Groeten Leon
P.S. Ik weet de oplossing ... zoutzuur
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

24-06-2003 08:13

Ik dacht dat B. van Thiel bedoelde dat hij zo'n klein mannetje is dat niemand hem ziet omdat hij niet boven de graspollen uitkomt... :grin:

Mvrgr,

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stephan van den Boom op 2003-06-24 08:13 ]</font>
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

01-10-2003 12:00

Ik zat laats bij ons op een kanaal te vissen samen met een maat van mij toen er s'avonds laat ineens een auto op onze stek stond even dachten we nog aan politie ofzo maar het bleken lui te zijn die daar al 3 maanden!!!!! aan het voeren waren en ze waren van plan om weer eens te gaan vissen op hun stek. we hebben even met ze gepraat en ik moet zeggen dat ik me knap lullig voelde om op hun stek te vissen maar aangezien het al laat was was het gen optei meer om op te ruimen, wat ik overigens nog wel had aangeboden maar ze zijden dat ze op een andere stek die nacht dan gingen vissen dus eind goed al goed. Inmiddels ken ik hun wel en vis ik niet meer op die plek maar ik wens het niemand toe om ooit nietsvermoedend op iemand anders stek te zitten het voelt namelijk wel lullig. greetz Bart en p.s. ik heb zelf nooit last gehad van stekenpezers (gelukkig)
Plaats reactie