Diep triest... weer diefstal


Gebruikersavatar
Jermaine Timmerman
Berichten: 274
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: onder de pannen

05-06-2006 20:24

echt super triest!!!!!en gewoon weg zielig,het is denk wel iets wat elke visser niet wilt mee maken!ik ga straks ook allemaal nieuwe spullen aanschaffen en ik zie hier wel verschillende tips die ik ga gebruiken om mijn visinstallatie te beschermen voor diefstal heb voor heen ook altijd met een honkbal knuppel geslapen en ja in mijn tent zit een raam en ik slaap ook altijd meestal 1meter van me hengels en mijn schepnet in de tent en onthakingsmat licht of in het water of voor mijn tent!

ik ga als ik weer ga vissen zal ik ook piepers met draad spannen!
zal opletten op marktplaats en speurders of je spullen tekoop staan!!!!
hoop dat je snel weeer kunt gaan vissen!
Ga op je gevoel af en laat advies van andere in je achterhoofd. gewoon vissen!
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

06-06-2006 08:02

Dit is echt te triest en klote man.
En het ergste is nog dat je er niets van gemerkt heb en je maat ookniet dat echt alles weg is. Ik weet wel een beetje hoe je, je voel. Alleen ik heb nog nooit meegemaakt dat echt alles weg was, ik zou ook helemaal gek worden!
Ik zal internet ook ff voor je in de gaten houden. Misschien kan je bij de plaatselijke hengelsportzaken ook doorgeven wat er gestolen is, misschien dat ze je spullen daar wel willen aanbieden of inruilen.
Ik hoop dat je al je spullen weer bij elkaar krijg!!
Succes.

Mvg Mike.

PS, heb je trouwens 's nachts nog iets verdachts rondom je vis plek gezien of gehoord of eventueel overdag??
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-06-2006 08:11

Arjan,

mega klote zoiets... :cry:

Even uit nieuwsgierigheid,

wat als je op marktplaats dezelfde hengels/piepers e.d. aangeboden ziet door iemand uit jouw regio?
Hoe bewijs je dat dat jouw spullen zijn?
Redelijk kansloos lijkt mij. Tenzij je spullen gemerkt zijn o.i.d.

gr.

Paul
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

06-06-2006 10:32

Mitch Vermunt schreef:ik snap echt soms niet hoe je je spullen kan laten jatten :-?


Nou dat is heel makkelijk als je in je tent licht te slapen hoor je het niet als er buiten iemand heel langzaam naar je hengels toe sluipt. Dan is het een kwestie van piepers uit draaien lijntjes door knippen en met de zooi weg rennen. En nu niet gaan denken dat ik ervaring heb. :lol:
Gebruikersavatar
Arjen Verleun
Berichten: 164
Lid geworden op: 04-01-2004 21:58
Locatie: Delft

06-06-2006 13:36

aantonen dat het mijn spullen zijn kan ik waarschijnlijk niet nee, dus tsja...

mijn tent stond open en zat er nog geen 2 meter vanaf, dus ze hadden wel lef!

verder zat ik langs een fietspad zoals eerder gemeld en kan het iedereen zijn geweest en overdag alleen een aantal vrienden langsgeweest, maar die verdenk ik absoluut niet. Die ken ik daar te lang voor
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

06-06-2006 13:40

Te lang?Je bent 17,niemand is te vertrouwen.
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

06-06-2006 13:49

17 is lang genoeg om iemand goed genoeg te kennen..
Ik weet niet wat voor vrienden jij hebt.. :roll:
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

06-06-2006 13:55

Mitch Vermunt schreef:ik snap echt soms niet hoe je je spullen kan laten jatten :-?


Ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen, waarbij er gas in de tent werd gespoten. Je gaat knock-out en die gasten kunnen ongestoord hun gang gaan...
Gebruikersavatar
Arjen Verleun
Berichten: 164
Lid geworden op: 04-01-2004 21:58
Locatie: Delft

06-06-2006 13:58

ferenc,

Ik ken die vrienden toch al wel een jaartje of 12 denk, dus ik verwacht van hun echt niet dat ze zoiets zouden doen. En ja verder weet ik niet wie ik nog wel kan vertrouwen...
Gebruikersavatar
Yuri Sijben
Berichten: 179
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00

06-06-2006 23:21

De zin vergaat je dan toch zeker om weer opnieuw aan het water te gaan zitten en te slapen als je weer nieuwe spullen hebt niet?

Ik vis zelf altijd op plaatsen waar eigenlijk niemand komt of kan komen. Zowiezo het idee dat er snachts iemand langs me tent kan lopen bevalt me al niet.
respecteer al dat leeft, en gij zult ervan genieten.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

07-06-2006 00:02

Martijn Julien schreef:
Mitch Vermunt schreef:ik snap echt soms niet hoe je je spullen kan laten jatten :-?


Ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen, waarbij er gas in de tent werd gespoten. Je gaat knock-out en die gasten kunnen ongestoord hun gang gaan...



Dat is momenteel hier ook HOT voor die kloothommels!!


Arjen,

Zwaar klote man,hoop voor je dat jij je spullen terug weet te krijgen en dat het iets is wat maar eenmaal voor komt in je leven.

Mvg...
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

07-06-2006 00:54

als ze je willen beroven doen ze het toch....
ik ken een jongen die had zijn spullen net zo opgesteld als bart-jaap en toch was hij beroofd....
hij werd wakker met barstende koppijn en een rare smaak in zijn bek. Alles was weg, het enige wat er nog was dat was de stretcher waar hij op lag...Hij was naar de politie gegaan om aangifte te doen en beschreef wat hem overkomen was......
De politie zei toen tegen hem dat ze slaapgas gebruikt hadden en dat hij de zoveelste die week was....

mede omdat karpervissen nu steeds meer een modeverschijnsel begint te worden en een goede commerciele sport is waar veel aan te verdienen valt......
dus er zullen nu steeds meer criminelen langs de waterkant komen om op een makklijke manier geld te verdienen, zoals als ons vissers beroven op een vriendelijke of brute manier.......
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

07-06-2006 23:02

steef zenden schreef:als ze je willen beroven doen ze het toch....
ik ken een jongen die had zijn spullen net zo opgesteld als bart-jaap en toch was hij beroofd....
hij werd wakker met barstende koppijn en een rare smaak in zijn bek. Alles was weg, het enige wat er nog was dat was de stretcher waar hij op lag...Hij was naar de politie gegaan om aangifte te doen en beschreef wat hem overkomen was......
De politie zei toen tegen hem dat ze slaapgas gebruikt hadden en dat hij de zoveelste die week was....

mede omdat karpervissen nu steeds meer een modeverschijnsel begint te worden en een goede commerciele sport is waar veel aan te verdienen valt......
dus er zullen nu steeds meer criminelen langs de waterkant komen om op een makklijke manier geld te verdienen, zoals als ons vissers beroven op een vriendelijke of brute manier.......


Dit klinkt ook al gewoon 'eng' bijna als ze zulke technieken gaan gebruiken. Toch denk ik dat in een situatie als deze een bewegingsmelder bijvoorbeeld had kunnen helpen, ze kunnen dan gewoon niet dichtbij komen zonder dat je het hoort lijkt me...

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

07-06-2006 23:44

ik heb al verhalen gehoord, gelukkig nog niet meegemaakt...
van pistool bedreiging, in elkaar slaan, lachgas of pepperspray of slaapgas gebruiken......
het is van de zotte.....
ieder geval een bewegings melder schrikt wel al wat af en natuurlijk een grote hond mee nemen.....
Gebruikersavatar
Yuri Sijben
Berichten: 179
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00

08-06-2006 00:03

Binnekort een Amerikaanse Bulldog :D altijd een hond bij me , die horen alles net iets eerder dan jij zelf en voelen ook of het goed is of kwaadschikts.
respecteer al dat leeft, en gij zult ervan genieten.
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

08-06-2006 00:13

ik krijg zelfs de neiging om stroomdraad rond mijn tent te spannen met 220 erop......
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

08-06-2006 07:32

steef zenden schreef:ik krijg zelfs de neiging om stroomdraad rond mijn tent te spannen met 220 erop......

lol goed plan :lol:
Gebruikersavatar
Yuri Sijben
Berichten: 179
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00

08-06-2006 09:12

illegaal aftappen dan?Denken ze dat je nog een wiet plantage draait in je tent.
respecteer al dat leeft, en gij zult ervan genieten.
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

09-06-2006 04:03

een grote aggregaat meenemen, dan heb je genoeg stroom....
laat ze dan maar eens proberenaan mijn spullen te komen......
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

09-06-2006 09:03

Een hond is ook niet alles hoor als de dieven weten dat je een hond hebt nou een paar frolics richting de bossen strooien hond wil ze op vreten komt bij de bosjes in de buurt en tjakka dikke tak op z'n hasses. En dan ben jij aan de beurt met je visspullen.

En toch blijf ik het een raar idee vinden dat ze visspullen jatten. Volgens mij is een bank beroven veel doeltreffender als het lukt kun je ook nog legaal je spullen kopen geeft toch een veel beter gevoel. :wink:

Nog iets zullen de dieven er zelf niet mee gaan vissen ofzo.?
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

10-06-2006 17:16

die bewegingsmelder zit daar een afstandsbediening bij?
Niet dat als je je tent uitloop dat heel het water op ze kop staat van dat alarm dat je hem eerst uit kan zetten als ware ofzo ?

mvg jaimy
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

10-06-2006 17:39

jaimy dijkhuizen schreef:die bewegingsmelder zit daar een afstandsbediening bij?
Niet dat als je je tent uitloop dat heel het water op ze kop staat van dat alarm dat je hem eerst uit kan zetten als ware ofzo ?

mvg jaimy


Ik heb ze ooit wel eens gezien met afstandsbediening, ze bestaan dus wel! Ik weet zo alleen niet waar ze te koop zijn.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

12-06-2006 07:41

Rolf Bril schreef:Een hond is ook niet alles hoor als de dieven weten dat je een hond hebt nou een paar frolics richting de bossen strooien hond wil ze op vreten komt bij de bosjes in de buurt en tjakka dikke tak op z'n hasses. En dan ben jij aan de beurt met je visspullen.




dat is een kwestie van je hond leren dat hij niks aan pakt van "vreemden".
ik weet heel zeker als ik mn hond bij mn vis spullen aan het water zet en ik zou zelf even weg zijn om iets te halen ofzo dat ik vergeten ben,mn hondje en mn vis spulletjes er nog netjes zijn als ik teug kom.
niet dat ik mn hond alleen achter zou laten bij mn vis spullen aan het water maar ik stel het maar als voorbeeld.
een goed getrainde hond is en blijft de beste beveiliging aan het water.
ik wens de held die aan mn spullen durft te zitten heel veel succes,1 tip voor die held."het gaat je alleen maar geld kosten,de zorg verzekeraars zijn niet meer zo gul". :wink:
Mzzl Bart
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

12-06-2006 12:57

Arjan wel mooi kloten dat je je spullen allemaal kwijt bent..

en dan nog mensen die niet durven vissen in Polen omdat dan de spullen gejat worden.. :P

Ken ook het verhaal van een paar vissers in Frankrijk, die hoorden 's nachts een hoop lawaai en een plons. Volgende ochtend bleek de auto in het water gedrukt te zijn, raampje ingeslagen en hatsee...

Waar sommige mensen de fun al niet van inzien..

Iemand enig idee hoe het eigenlijk zit met een verzekering? 1 die wel normaal betaalbaar is. Ik bedoel als je beroofd wordt op straat, is dat toch ook verzekerd? So what's the difference?
Gebruikersavatar
Lars Akkermans
Berichten: 185
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00

13-06-2006 00:02

Dat is dus hendig *** voor je, men vismaat is het een paar jaar geleden ook overkomen ik zat iets verder en s'morgens komt ie om dat zen spullen weg zijn, dus ik kan me een beetje indenken hoe je je voelt.
Ik heb altijd gezegt het wordt zo gek in dit land dat je over 10 jaar een pistool in je tent moet hebben liggen en een complete alarm systeem om je spullen en jezelf het moet toch niet veel gekker worden he...