Aan de vissers uit Twente


Plaats reactie
Bart Verdonk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-03-2006 09:20

30-05-2006 10:50

He mensen,

Ik had een vraag over een bepaald water hier in Twente.
Een van de mooiste wateren hier in de buurt krijgt een nieuwe bestemming, namelijk een forellenkwekerij. De kenners weten nu wel om welk water het gaat.

De meesten hebben ook wel een idee over het bestand aan karpers op dat water. Vrij uniek voor deze regio.

Weet iemand al wat meer over hoe het nu verder gaat met dat water? Of er al begonnen wordt met de aanleg van de kwekerij... Wellicht dat al iets bekend is over de bestemming van de vissen, etc....

Ik zou graag wat meer willen weten.

Ik ben benieuwd....

Met vr. gr. Bart
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

30-05-2006 11:05

Bart,

ik weet niks van het water wat jij bedoelt.

maar elk nadeel heb z'n voordeel....

ik ken een water waar ook een forrellen kwekerij zit. ook zwemmen hier een aantal karpers in. alle karpers in dit water zijn monsterlijk groot. zal wel komen door alle pellets. ( zijn allemaal tussen de 18 en 26kilo) een aantal jongens hebben het voor elkaar gekregen om daar te mogen vissen. tegen een redelijke betaling.

mischien ook een optie bij jullie?

succes
Bart Verdonk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-03-2006 09:20

30-05-2006 11:09

Hoi Mark,

Dit water is al relatief klein. Schat 1 hectare groot.

Nu gaan ze er ook nog eens dammen inbouwen, het water wordt opgedeeld in verschillende delen. Lijkt me sterk dat die vissen kunnen bestaan in een stuk water van hooguit 20 bij 50 meter... En zoveel fun is er ook niet aan om in zo'n klein vijvertje te vissen, wel dan?
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

30-05-2006 11:10

Je bedoelt toch niet de zuigmarmottenpoel bij Ootmarsum hoop ik? Dat zou een regelrechte ramp zijn voor de twee vijftigers daar :o
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Bart Verdonk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-03-2006 09:20

30-05-2006 11:14

Nee Christian, bedoel een ander water.

Ik vraag me af of ik de naam hier niet gewoon kan plaatsen, het water gaat toch al naar de kloten :evil:

denk er nog even over na....
Bart Verdonk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-03-2006 09:20

30-05-2006 11:15

Overigens verwacht ik dat na jouw bericht de zuigmarmottenpoel bij Ootmarsum vol zit met vissers vanaf vandaag :P

Trouwens nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

30-05-2006 11:26

:lol: Malloot 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Bart Verdonk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-03-2006 09:20

30-05-2006 11:28

Christian Hummelink schreef::lol: Malloot 8)


8) 8)

Nu eem terug naar topic?
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

30-05-2006 12:52

Hej Bart,

Het water waar je het over hebt gaat geen kwekerij worden, maar een forellenput. Over het bestand: qua gewicht vind ik dit persoonlijk niet echt uniek te noemen, de schoonheid van de vissen echter wel! Stuk voor stuk beauty's! :) Ben er eergisteren nog geweest, de bergen zand staan al klaar. Het wordt nu een beetje een morele kwestie.
Laten wij als karpervissers de vissen aan hun lot over? eerst wordt de put opgedeeld in 3 kleine putjes d.m.v. zand, dit zal de gezondheid van de karpers zeker niet ten goede komen! Mochten de vissen het toch overleven, worden ze in de toekomst misschien wel gevangen door recreanten die er geen verstand van hebben hoe ze onze lieve vriend moeten behandelen!. Nu heb ik hier en daar al wat dingen gehoord: het schijnt dat een groep(je) mensen (al) bezig is het met overzetten van de vissen. Maar dit gegeven vind ik ook niet helemaal juist!De karpers die op het watertje zwemmen zijn allemaal oude vissen, zij zwemmen hun leven lang al rondjes op het betreffende water. Zij worden nu op een andere water gezet, zullen de oude vissen het trekken op een compleet nieuw water?..om nog maar te zwijgen over ziektes etc.!
Ik hoop dat ik je zo voldoende informatie heb gegeven Bart, mocht je nog wat willen weten.. PB me dan als je wilt! :)
Jan Blokhuis
Berichten: 24
Lid geworden op: 04-08-2005 01:34
Locatie: Reutum

30-05-2006 16:37

Hallo Bart, ik snap over welk water je het hebt. Ik heb gehoord via een kameraad (neef van de nieuwe eigenaar) dat ze rond de bouwvak beginnen met de werkzaamheden, mits de vergunning e.d. rond zijn. Ik heb er zelf nog nooit serieus gevist. Ik was eigenlijk van plan om dit nog wel voor die tijd te doen. Ik zal wel eens vragen of hij al meer weet en dan post ik het hier wel.
Gebruikersavatar
Tim Horsthuis
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Rossum ov
Contacteer:

30-05-2006 17:48

hallo heren,

het is zeker jammer dat zo'n mooi water met zulke vissen aan dit lot onderworpen wordt.

ik heb gehoord dat er een aantal mensen (ik denk karpervissers) de karpers in het kanaal wat er vlak langs loopt willen uitzetten.

groeten tim
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

30-05-2006 17:59

Wil iemand mij vertrellen om welk water dit gaat? :-?
Via Pb.

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Bart Verdonk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-03-2006 09:20

30-05-2006 18:52

Tim Horsthuis schreef:hallo heren,

het is zeker jammer dat zo'n mooi water met zulke vissen aan dit lot onderworpen wordt.

ik heb gehoord dat er een aantal mensen (ik denk karpervissers) de karpers in het kanaal wat er vlak langs loopt willen uitzetten.

groeten tim


Kunnen ze mooi zwemmen lijkt mij....
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

30-05-2006 19:42

Die vijftigers in de ootmarsumse dorpsvijver ( de zuigmarmottenpoel) zijn waarschijnlijk vutters....... ;)

en ik krijg conrullega's????.....:( :(
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mike Smit
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00
Locatie: Twente

31-05-2006 13:19

Deze week heb ik ook nog even op het desbetreffende water gevist. Toen hoorde ik ook verhalen over het overzetten van de vis naar het kanaal en dit waarschijnlijk al aan de gang is.

Erg jammer dat men er een forellenvijver van wil maken..

Mike
Gebruikersavatar
Coen Kokkelink
Berichten: 7
Lid geworden op: 19-05-2006 08:29
Locatie: Oldenzaal

03-07-2006 13:02

Er is zeker geen vis overgezet!!
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

03-07-2006 16:37

heel erg jammer dat dit soort dingen zo geregeld kunnen worden, met een vergunning om het om te bouwen, en dan maar niet te denken aan de vissen, wat die allemaal wel niet mee moeten maken, met graafmachines het water in etc etc, dan kun je beter beginnen met overzetten, het is dan misschien niet goed voor de vis, maar laat staan dat het goed is voor de vis als er zoveel dingen gaan gebeuren, die vissen kunnen wel doodgaan van de stres, dus als je de vissen nog een kans wil geven, zet ze dan liever in een andere put waar weinig dressuur is, of in een kanaal,

heel erg jammer dat dit moet gebeuren :roll: :evil:

groeten jarno
Gebruikersavatar
Coen Kokkelink
Berichten: 7
Lid geworden op: 19-05-2006 08:29
Locatie: Oldenzaal

04-07-2006 12:57

Ik heb laatst 2 berichten geplaatst, maar helaas staan ze er niet meer op!! Een maandje geleden heb ik de eigenaar gesproken van het betreffende water! Er gaan diverse geruchten rond, die niks van waar zijn! Natuurlijk krijgt elke roddel/verhaal zijn verloop! Ik kan de volgende dingen melden die op de waarheid zijn berust!

* de vissen zijn nog niet verkocht (ik denk dat je die oude vissen ook niet
kunt verkopen)

* Verder kunnen we er dit hele jaar nog vissen

* De eigenaar heeft nog niet alles voor elkaar met de vergunningen om
te beginnen met het verbouwen van het een en ander!

* Als hij het in de winter 2007 nog niet voor elkaar heeft! Wordt het
misschien een betaal water! (gaat niet lukken, want het is echt een
dressuurwater! Je wilt toch wat vangen)

* Roddel wat ook rond ging! is dat de vissen zijn verkocht aan een visvereniging in Hengelo..

Verder als ik iets hoor, dan zal ik het melden
:lol:
Plaats reactie