Hebben meerdere mensen dit in Zuid-Holland meegemaakt?


Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

29-05-2006 10:39

Ik weet dat er al meerder topics over zijn maar ik wil het toch hier even kwijt.

Afgelope woensdag dacht ik ff lekker te gaan vissen.
Om het kort te houden de nacht van woensdag op donderdag was gewoon goed, leuk en geslaagd.

De nacht van donderdag op vrijdag startte goed.... Ik was om 22.30 op mijn strechtertje gaan liggen en sliep denk ik rond 23.00uur. Rond 01.00uur kreeg mijn maatje een aanbeet. De vis had zich helaas vast gezwommen en deze werd verspeeld.
Om zijn hengel opnieuw uit te gaan leggen pakte ik ff mijn jas.
Wat zag ik tot mijn grote verbazing, mijn schepnet weg :evil: :evil: :evil: :evil: !!!! Dus ik roep naar me maatje me schepnet is #@$%^&* weg! Zijn reactie, echt waar joh??? Hey @#$%^de mijne ook. In 2 uur tijd hadden ze de 2 netten gestolen. :evil:

Dit was voor mij al de tweede keer in mijn karpervisserij dat mijn net gejat was.

Ik ben vanaf 01.30 de omgeving af gaan zoeken en natuurlijk niets gevonden. Heb verder heel de nacht ook niet meer geslapen tot 04.30 toen heb ik mijn onthaakmat gepakt en het bleek dat deze nog maar met 1 haring vast zat (normaal 4) dus die hebben ze ook geprobeerd te stelen.
Ik om 04.30 me tent in gegaan tot 05.15 toen kreeg ik 1 piep enging mijn tent weer uit en heb weer rond gezocht in de omgeveing. Toen om 05.30uur weer mijn stretcher opgezocht.
05.45 werd er een boomstronk van ongeveer 80cm op mijn powerplus gegooid! Geloof me van zo'n klap die je niet hoor en ziet aankomen schrik je echt :evil: :evil: :evil: !!!
Ik vlieg mijn tent uit op mijn sokken en zie iemand vluchtte......helaas heb ik deze persoon niet te pakken gekregen. Helaas......... :evil: :evil: .

Nu schijnt er hier een paar weken geleden ook al het 1 en ander gebeurt te zijn op dezelfde plek maar dan aan de overzijde van het water.
Bij 1 visser waren er brandgaten in zijn tent gebrand en bij zijn maat zijn molens in brand gestoken :evil: :evil: :evil: .

Het is een beetje een lang verhaal (sorry) maar ik hoop dat ik het duidelijk heb neergezet hier.

Maar ik ben er in iedergeval zwaar pissig en giftig over!

Mvg Mike
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

29-05-2006 10:41

Dat klinkt niet fijn,als het vaker gebeurt dan kan je ze wel een keertje pakken,maar of dat een goed idee is??? :roll:
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

29-05-2006 10:42

O ja reactie van de politie...we kunnen er niets aan doen!!

Dat hoorde ik jaren geleden ook al toen me net gejat was maar dit geval vind ik toch ernstiger!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

29-05-2006 10:47

Ze kunnen pas wat doen als je bewijzen heb :roll: dus foto's of op film heb staan,maar dan alsnog doen ze niks want je mag niet zomaa openbaar mensen gaan filmen.r

Dus de volgende keer moet je zorgen dat je gewond raakt,dan zullen ze wel actie ondernemen...........
En als je het zelf oplost,zit je een half jaar vast 8)
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-05-2006 10:52

Mike, mag ik vragen waar??

Zowiezo altijd aangifte blijven doen, ook al kunnen ze niets, zo krijgen ze wel de probleemgebieden in kaart......

Hoewel bij mij toch altijd het eigen rechtertje gaat spelen als ik dit weer lees :evil: is dit niet de beste oplossing......
het is te gek voor woorden dat het nodig is maar denk eens aan die bewegingsmelders/alarmpjes.... schikken ze wel van af (en jij ook als ie af gaat :D )

Hoop voor je dat dit de laatste keer was..

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

29-05-2006 10:53

ik ken het water en de omgeving niet maar probeer zoveel mogelijk geschut te gaan zitten...

en probeer ook eens een lijn om je spullen heen te spannen met een oud piepertje..zullen ze waarschijnlijk wel van schrikken...zo niet, neem je de volgende keer een knuppel mee en ren je ze achterna :wink:
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

29-05-2006 10:53

Naja ik wil ze best pakken ik ben totaal niet bang uitgevallen. Maar vaak zit ik in me eentje en als ik er dan 1 achterna ren, watgebeurt er dan?
Voor het zelfde geld wachten er dan een paar andere om al je spullen weg te halen als je achter die eene persoon aan gaat.

Naja er word hier denk ik wel onderling aan het water wat afgesproken om een manier te vinden om te kunnen pakken / op heterdaad te betrappen.

Ja en je eigen spullen verdedigen door de dader aan te pakken ben je zelf nog de l*l ook.

Mvg Mike
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

29-05-2006 10:55

als je echt hopeloos ben moet je eens gaan kijken van een afstandje bij een andere visser en als het bij hem ook gebeurt proberen ze te achtervolgen....
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

29-05-2006 10:58

@ Vinnie, het was een water bij mij in de buurt in zwijndrecht. Aangifte heb ik ook gedaan, alleen de des betreffende agent begreep het niet helemaal. Ik ga nu wel opzoek naar iets van een bewegings melder of een draad spannen met 1 of meerdere belletjes.

@Lars, ik zat in een park daar. Het enige stuk waar geen huizen staan en je echt lekker rustig kan zitten.
Een knuppel heb ik altijd bij me. En toen ze het net weg haalde ben ik niet wakker geworde, toen die gozer die stronk gooide wel en die heb ik achterna gezeten op me sokken en ik dacht er op dat moment niet aan om me knuppel mee te nemen.
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

29-05-2006 11:11

mike van 't zelfde schreef:@ Vinnie, het was een water bij mij in de buurt in zwijndrecht. Aangifte heb ik ook gedaan, alleen de des betreffende agent begreep het niet helemaal. Ik ga nu wel opzoek naar iets van een bewegings melder of een draad spannen met 1 of meerdere belletjes.


Was het aan 'hét' water in Zwijndrecht, want dan raad ik je gewoon af om daar nog te vissen. Teveel mensen, teveel dingen al gebeurd daar. Zou gewoon een andere plek opzoeken, genoeg water hier in de buurt waar ook genoeg (grote) vis zit.
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

29-05-2006 11:14

hoi mike,

je zal niet de eerste zijn die dit is overkomen, mijn vismaat en ik hebben ook meegemaakt dat beide netten gestolen waren en geloof me je staat echt raar te kijken en tevens ben je boos. [je wilt die gasten hun nek omdraaien op dat moment] weken daarna nog het water afgestruind op zoek naar ons net maar niks hoor. vaak is dit de plaatselijke jeugd die zich verveelt en denken we gaan eens een visser pesten en beroven.
tref je maatregelen en als het kan vis niet meer alleen snacht's. doe in ieder geval aangifte. als je eigen rechter gaat spelen doe dit dan alleen uit zelf behoud, je spullen zijn vervangbaar.

ronald
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-05-2006 11:23

Ronald... amen.
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

29-05-2006 11:26

@Jan, ja dit was wle het water uit zwijndrecht. Ik vis op dit water eigenlijk al vanaf het begin van mijn karpervisserij (ik kom zelf uit zwijndrecht).
Ik weet niet wat er nog meer voor erge dingen zijn gebeurt aan het water, ik weet wel gevallen van diefstal en dat wel eens mensen last hebben gehad van irritante hangjeugd. Maar het plezier van het vissen hier in zwijndrecht is er nu wel ff af voor mij.

@Ronald, als je het meemaak sta je inderdaad stom verbaasd te kijken ja.
Me spullen zijn inderdaad wel vervangbaar....maar ze moeten er gewoon vanaf blijven!
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

29-05-2006 11:31

mike van 't zelfde schreef:@Jan, ja dit was wle het water uit zwijndrecht. Ik vis op dit water eigenlijk al vanaf het begin van mijn karpervisserij (ik kom zelf uit zwijndrecht).
Ik weet niet wat er nog meer voor erge dingen zijn gebeurt aan het water, ik weet wel gevallen van diefstal en dat wel eens mensen last hebben gehad van irritante hangjeugd. Maar het plezier van het vissen hier in zwijndrecht is er nu wel ff af voor mij.


Als je er toch al zo lang gevist hebt, dan zou ik er voor kiezen om de vleugels te spreiden en je heil elders te zoeken.
Heb al zoveel verhalen gehoord van mensen die bestolen zijn, vandalisme en zelfs mishandeling. Heb er zelf overigens nooit gevist, vind het te druk daar, bovendien hou ik niet van vervelende mensen in mijn omgeving. Als ik jou was zou ik lekker aan een ander water gaan zitten, dan heb je heel wat meer plezier in het vissen. Genoeg karper hier in de buurt hoor :D
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-05-2006 11:37

Het is triest dat het zo gaat tegenwoordig. Maar goed, gisteren nacht hebben ze mijn trailer proberen te jatten. Gelukkig lukte dit niet door het slot, nu heb ik er een wielklem voor en disselslot.

Je kunt ook even wat geld investeren in een bewegingssensor, deze druk je tussen de bosjes en neem een knuppel mee. Je mag dan wel niet voor eigen rechter spelen, maar je territorium bewaken natuurlijk wel. Dit alles onder een vriendelijk schouderklopje.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

29-05-2006 11:42

ik zie het probleem van die zielepootjes een lesje leren niet....

ze kunnen moeilijk aangifte doen dat ze tijdens het bestelen van een paar vissen in elkaar getrapt zijn
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

29-05-2006 11:47

Dit is werkelijk waanzin.... Zo'n gasten moeten ze een straatverbod geven!! Wat ik me wel afvraag, in welke hoek zoek je de verdachten?
Irritante blowende mannetjes van 14-18 jaar?! Oudere gasten?!
Mensen die zelf ook vissen, dat zou overigens pas echt triest zijn..........
Wat zou iemand die niet vist met een karperschepnet moeten? Denk je dat ze het gewoon pikken en dan ergens wegsmijten?
Knap van je dat je toch nog alleen gaat nachtvissen daar! Weet niet of ik dat in zo'n geval nog zou doen....
Ik zou je graag mijn Mac Light lenen om die gasten een flink te grazen te nemen, wordt mijn lamp tenminste nog eens ergens voor gebruikt...... :)

groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

29-05-2006 11:54

lars van der sluijs schreef:ik zie het probleem van die zielepootjes een lesje leren niet....

ze kunnen moeilijk aangifte doen dat ze tijdens het bestelen van een paar vissen in elkaar getrapt zijn


Kunnen ze dus wel,zolang ze niks hebben gedaan,mag jij ook niks doen.Wet hier is nogal krom.
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

29-05-2006 11:54

@Jan, ik vis hier voorlopig niet meer. Ik weet nog wel meer leuke wateren hier in de buurt waar ik rustig kan zitten hengelen en ook leuke vissen te vangen zijn.

@Jordi, dat is ook helemaal niet meer normaal. Een wielklem is zeer zeker wel anti-diefstal ja. Gelukkig voor je is het hun niet gelukt.

@Lars, ik ook niet. Maar toch als je het doe doen zij weer aangifte van mishandeling en ben je tch zelf weer de l*l, terwijl je je eigen spullen verdedig waar jij hard voor moet werken en die kl**tzakken proberen het gewoon van je te jatten! :evil:
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-05-2006 11:57

Lars.... helaas is niets minder waar....denk eens aan het verhaal van de vrouw met het handtasje en de dief op de scooter....


Als je ze toevallig betrapt en de %$ slaat ben je al de lul, Als je het verwacht en er op voorbereid bent dan ben je heeeel erg de lul als je ze te pakken neemt, dan is het voorbedacht!!!...
Je mag ze alleen vasthouden (niet te hardhandig!) en wachten op de politie, (ff bellen natuurlijk) en die zijn niet zo snel..
even het bandje uit......Het is altijd het woord van de dief tegen de jouwe, dus als je toch iets hardhandiger moet zijn zorg dan dat je geen tekens hiervan op de dief achterlaat (leverstootje kan geen kwaad)... maar dit heb ik niet gezegd.
Als de dief zich verweerd zorg dan dat je als eerste aangifte doet van (poging tot) mishandeling naast de (poging tot) diefstal....

Wat je ook doet, gebruik je verstand, al ben je nog zo kwaad, je bent gewoon schuldig aan mishandeling of erger als je te ver gaat en daarnaast weet je nooit wat die gasten bij zich dragen!!!!!

gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

29-05-2006 12:22

graaf op het meest waarschijnlijke toegangs pad naar je spullen een kuil van 1m x 1m , 50 cm diep.

stokken iets van 3 cm doorsnee punt slijpen op de kop in kuil,iedere
20 x 20 cm. eentje.

afdekken takjes enzo.

net als vroeger :lol: bij je hut 8)
maar dan iets extremer zegmaar.

doet ie het niet meer,ken je ook rustig kijken wie het is.

en laat ze dan maar bewijzen dat jij die kuil hebt gegraven.
want zo krom is nederland ook.

die kuil is om je vissen te roken,die je net met je honkbal knuppel doodsloeg,en met je kapmes fileert.op smaak gebracht met peper uit een flesje.

het kan....

8)
8)
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

29-05-2006 12:32

@Vinnie, een vette leverstoot geven is nooit weg natuurlijk...hahaha maar ik weet niet of ik daar genoegen mee neem! :lol: ik denk dat ik meer zou doen (wil doen).
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

29-05-2006 15:03

Er bestaat zoiets als zelfverdediging, dit houdt in als jij in een bedreigde situatie bent, jij degene die jou bedreigt eerder een klap mag geven als de situatie daarom vraagt.

Dus je zou diegene die jou lastig valt een klap kunnen geven en zeggen dat hij jou heeft bedreigd. Als hij dan aangifte doet, mag hij ook ff gaan uitleggen wat hij 's nachts rond jouw tent te zoeken heeft. Als jij verder niet bekend bent bij de politie en in je omgeving bekend staat als een normaal en rustig iemand, staat je vrij sterk in je schoenen.

Maar iemand slaan is natuurlijk niet een goed oplossing, vooral als diegene een uurtje later terug komt met een groep vrienden. Ik vind gewoon dat je deze stekken moet mijden, als dit soort praktijken gebeuren tijdens het vissen is er voor mij de lol er snel vanaf, ook al zwemmen er hele mooie karpers.

Ik vind het trouwens belachelijk dat de politie hier niets aan doet, zodra jij voor een kleinigheidje in overtreding bent staan ze binnen no-time klaar met het bonnenboekje. Maar zodra jij hulp nodig hebt van hen, dat kunnen ze opeens niets voor je betekenen en daar betaal jij dan je belastingcenten voor. En als je dan voor eigen rechter gaat spelen ben je ook fout bezig, kortom de goeden lijden weer onder de slechten.
Enjoy..............just being there
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

29-05-2006 15:25

ferenc van de vorstenbosc schreef:Kunnen ze dus wel,zolang ze niks hebben gedaan,mag jij ook niks doen.Wet hier is nogal krom.


Hm... denk er eens over na: zo krom is die wet echt niet. Liever de manier waarop het hier in Nederland gaat dan de Amerikaanse of Franse aanpak. Zo slecht zit het allemaal echt niet in elkaar.

De beste tip is gewoon om dergelijke wateren te mijden. Zorg er verder voor dat niet alles zomaar mee te nemen is; zet het in je gezichtsveld, vis liever met zijn tweeën, neem een hond etc.. Mochten zij op handgemeen uit zijn, maak dan niet de vergissing om te denken dat je rechtmatig handelt als je die kerel helemaal in elkaar trapt, dit heet noodweerexces en in het geval van ernstig letsel kan je dat serieus in de problemen brengen (tot gevangenisstraf aan toe).
Het gebruik van een honkbalknuppel is niet (lees: echt nooit) te rechtvaardigen. Zo'n ding is namelijk gewoon een slagwapen en het gebruik daarvan is simpelweg verboden. Neem zo'n ding dus niet mee. Als ik namelijk het idee kreeg om vissers te gaan bestelen en jij ramde me in elkaar, dan zorgde ik wel dat jij ervoor op zou moeten draaien; juridisch gezien sta je als 'eigen rechter' namelijk altijd zwak.
Eventueel kan je, voor noodgevallen, een bankstick of zaklamp neerleggen, dat is nog enigzins te verdedigen, maar persoonlijk lijkt het me beter dat je niet op wateren gaat vissen waar je denkt deze spullen nodig te gaan hebben; lijkt me niet bepaald een ontspannen manier van vissen. En als 'wij' als karpervissers steeds vaker in verband gebracht worden met dergelijke onenigheden, reken er dan maar op dat een algeheel nachtvisverbod niet uit zal blijven; je geeft tegenstanders van de visport een perfect excuus om ons van de waterkant te houden.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

29-05-2006 22:45

bij mij in de buurt heb je een water.
als je daar gaat zitten steken ze je banden lek van je auto.zetten er een
dikke kras op en als dat niet lukt jatten ze wel je spullen.
toevallig heb ik afgelopen weekend de voorzitter erop aangesproken
en die wist nergens van.nu wel dus.
en hij zij dat hij ging kijken wat hij evt er aan zou kunnen doen.
misschien moet je dat ook maar eens doen.
groeten nico