merk


wat is volgens jullie eht slechtse merk

fox
25
19%
spro
12
9%
x2
92
71%
 
Totaal aantal stemmen: 129
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

22-05-2006 14:28

ik ben idd best tevreden met mijn setup :-)

het is niet het duurste van het duurste, maar toch zeker niet slecht. komt ook omdat ik veel spullen 2e hands heb gekocht. bovendien heeft dit al enige tijd geduurd om het tot zover op te bouwen :-) maar ik ben blij dat ik iig niet hoef volstaan met een bamboe hengeltje etc.

volgens mij gaan we nu wel wat offtopic... punt is goed hoeft niet duur zijn, vooral voor zaken als tenten stretchers, maar ook bv tube en safety clips pva etc verkies ik vaak wat goedkopere merken. spullen als hengels, molens beetverklikkers mogen wat mij betreft wat meer kosten.
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

06-06-2006 00:39

Voor mij is x2 wel het slechste wat er is.
Ik had vorige week een x2 boiliedeegspuit , met enkele gele tuiten gekocht.
Gister voor het eerst gebruik gemaakt van deze spuit, en meteen al stuk.
De zwarte kunstof ring waarmee je de gele tuit op de aluminium buis schroeft was opengescheurd.
Vandaag terug geweest naar de vlemix in steenwijk, en wat bleek: De verkoper deed lacherig alof hij gek was.
Hij had eerst geen nieuwe, maar even later had hij nog een gebruikte ring liggen, wel moest hij maar liefst 5 euro voor deze ring hebben
Nou vraag ik je, eerst rommel zonder garantie verkopen, en dan ook nog doen als of je gek bent.
Deze langharige verkoper denkt zeker dat zijn klanten alles pikken, en zich openlijk laten bespotten.

Voor mij geen x2 meer, en de piepers die ik zou halen, heb ik ook maar niet meer gekocht.
Ze zien mij niet meer in steenwijk, en x2 komt niet meer op mijn visstek.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

06-06-2006 16:38

Ondanks dat dit topic redelijk dood is, doe ik ook even mijn zegje... :wink:

Ik snap nog steeds niet dat het grootste deel van de mensen die in dit topic reageren zo bekrompen denken. No offense, maar het is pure merkendiscriminatie wat jullie doen...! :D

Dacht je echt dat x2 slecht was, en fox goed? Forget it, zo werkt de wereld nu eenmaal niet, het zijn allemaal bedrijven, brand (=merken) die een assortiment op de markt zetten.

Dit kunnen ze nooit verwezenlijken door zelf een fabriek uit de grond te stampen, en hier haakjes, tenten, rod-pods, enz. te laten maken. Dus gaan we lekker outsourcen! Oftewel, inkopen doen.

Men heeft een tent nodig; waar kunnen we die laten maken? Drie opties, worden bekeken, en de beste/goedkoopste (..?) word gekozen. Die levert het, en het fox-label, of x2label gaat er op.

Fox is een bedrijf dat dit redelijk goed doet, aangezien dit een echt merk is wat natuurlijk met hun reputatie zit te kijken. Maar dit geld mss wel evengoed voor spro, chub, en noem ze maar op.

X2 is geen merk... Gewoon in china gekochte spullen, misschien dus wel uit dezelfde fabriek als jouw fox-spulletjes... Who knows? En dan gaat er gewoon het x2label op. Zit dus geen enkele regelmaat in de kwaliteit. Dit was overigens voorheen 'Zie Terminator!' het huismerk van Vlemmix, en na samengaan met Raven van hen beiden (waarna het dus ook zo'n vlucht heeft kunnen nemen, grootste inkoopcomcinatie qua winkels van nederland)

Bovenstaande is basiseconomie, zo werk het in negen van de tien sectoren. Echte kwaliteitsbewaking is sinds het oosten gewoon duur geworden, en het grootste deel van de karpervissers betaalt dat gewoon niet. Dus dan moet een fox toch ook iets...

Het komt er dus op neer dat je gewoon voor aankoop goed bekijkt wat je koopt. Doe navraag, check zelf de kwaliteit, en laat je niet al te veel meer verleiden door een merknaam. Dat is helaas gewoon een beetje uit de tijd, haha :wink:

Gr, Erik![/b]
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
jeanmichel de buck
Berichten: 41
Lid geworden op: 26-08-2003 02:00
Locatie: sas van gent

06-06-2006 17:55

ik heb verschillende spullen van x2 en ik heb ook verschillende spullen van fox
over al het geen wat ik daar van heb ben ik erg te vreden
sommige dingen zijn gewoon kwalitatief beter maar daar betaal je ook voor
Gebruikersavatar
Mark van de Waal
Berichten: 8
Lid geworden op: 29-05-2006 11:15

11-06-2006 19:47

In de regel zijn de producten die Fox levert van een goede kwaliteit enkele uitzonderingen misschien daar gelaten maar daar hou ik me afzijdig van. Overall gezien is het gewoon kwaliteit.

Vis al 10 jaar met een Fox rod pod en deze doet zijn werk nog steeds naar behoren, evenals de swinger en microns welke alweer een jaar of 5 oud zijn.

Spro levert ook gewoon goed spul tegen wat betere prijzen, ze richten zich ook op meerdere prijsklassen dus er is voor elk wat wils. Fox richt zich de laatste tijd ook wat meer op het zgn. 'b-segment' maar gaat hier aanzienlijk minder ver in.

X2 de goedekoopste van het stel, de kwaliteit van de door hun geleverde producten laat hier en daar wat te wensen over maar op de prijs valt dan ook weinig aan te merken.

3 verschillende merknamen die je in mijn ogen totaal niet met elkaar kunt vergelijken.

Met alledrie valt er ook vis te vangen en daar draait het uiteindelijk nog altijd om nietwaar?
vissenvoer...