KARPERAFDELING GROOT ROTTERDAM


Plaats reactie
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

16-05-2006 09:16

Zo midden in de paaitijd is er in ieder geval een ei uitgekomen: de karperafdeling binnen de HSV Groot Rotterdam. Ik ben op zoek naar hooguit 4 echte karpervissers, die samen met mij de kar van deze afdeling willen trekken. Geen schreeuwers, maar doeners die ook nog beschikken over een beetje gevoel voor tactiek en verhoudingen in het ambtelijke wereldje. Want daar krijgen we mee te maken. Ik wil de drie grote issues binnen de huidige karpervisserij aanpakken namelijk: uitbreiden van het nachtvissen, mogelijkheden rondom de nieuwe WOR (vissen vanuit een tent of plu), en het gebruik van drie hengels. Zelf vind ik de eerste 2 het belangrijkste. Ik vis liever het hele jaar door 's nachts (legaal!!) dan met drie hengels in de 3 zomermaanden.
Ik krijg de volledige medewerking en steun van het bestuur inclusief het gebruik van het clubhuis en de nodige dossiers. Ook zijn we welkom op de bestuursvergaderingen etc. Het bestuur is voor het nachtvissen, maar zie het maar eens te regelen met bv. het Hoogheemraadschap. Graag je reactie, als je mee wilt doen. De tijd gaat dringen. Vanuit de KSN wordt dit ook aangegeven, om actief te worden, want er zijn gezien de komende ontwikkelingen kansen voor de karpervisserij.

Groet,

Arend
marco arnout
Berichten: 40
Lid geworden op: 18-03-2006 19:22
Locatie: rotterdam

16-05-2006 15:31

het zou mooi zijn als jullie echt wat voor elkaar zouden krijgen

succes!

groetjes een rotterdamse visser 8)
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

16-05-2006 17:09

Arend,

Je hebt mail.

Groeten,

Robert
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

16-05-2006 21:34

Ja Marco, dat zou mooi zijn. Het gaat om de toekomst he, dus ook jij kunt daar met je vrienden aan bijdragen.

Toch nog even een oproep aan een ieder: dit is BELANGENBEHARTIGING voor karpervissers. Dus waar blijven de reacties? Heb gelukkig al drie mannen die mee willen doen.
KSN regio leden? We zouden toch voorop moeten lopen!

Laat in ieder geval even weten of je, als het zover is dat we met z'n allen de handen uit de mouwen moeten steken (bv maken van een nachtvispas), mee wilt helpen. Elke bijdrage waardeer ik.

groet,

Arend
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-05-2006 22:44

Arend, wens je veel succes!, wellicht krijgen we in de toekomst er ook mee te maken?
Ben lid van de s'gravenhaagsche en deze hebben een samenwerkingsverband met de Rotterdamse en de Delftse (Leden mogen in elkanders wateren vissen)
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

16-05-2006 23:46

Arend...

Toevallig liep ik er vandaag ook mee in het hoofd, en ik vind jouw initiatief een geweldig idee. Zelf dacht ik aan het indienen van een petitie of een wetsvoorstel.

Daarin beschrijven "WIJ" karpervissers uit Nederland onze wensen, wensen die worden opgemaakt uit voornemens en ideeen.

Een aantal belangrijke punten:

* Nachtvissen het gehele jaar door op wateren met een oppervlak van meer dan 100 hectare (dit is maar een idee). En Rivieren stelsels.

* Het vissen met een derde hengel.

* Terug dringen van overlast (geluid, vuil, hangjongeren) doormiddel van een regionaal pasjes systeem.

* Stroperij harder bestraffen.

* Wet op openlucht recreatie, met daarin beschreven dat het vissen met een bivvy of paraplu gelegaliseerd is. Mits het overnachtingsgerei voldoet aan de groene kleur.

* Betere samenwerking tussen controlerende instanties als politie en staatsbosbeheer.

Etc etc...

Ik ben benieuwd!

:wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

17-05-2006 00:07

even over dat 3e hengel....ik hoorde in de hengelsport winkel(barendrecht) dat groot rotterdam de wateren in barendrecht in bezit krijgt zegmaar en dat er dan waarschijnlijk met een 3e hengel gevistr moch worden...

is dat waar of onzin
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-05-2006 07:39

Way to go Arend.

Jeroen,

Ik zou niet 2 of meer keer het wiel uitvinden.

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... %20WOR.pdf

Wetsvooorstel is juist gedaan, sterker dat is aangenomen.

Eigenlijk is het heel simpel in zijn eenvoud.

Visserijwet: visrechthebbenden( per federatie bijv.) vragen gezamelijk voor hun wateren ontheffing(gen) aan.

Zij doen ook de gemeenten een voorstel voor bijv. hey onderkomen.


Taak van de KC zou bijv. controle kunnen zijn.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-05-2006 08:27

Jeroen, een petitie of wetsvoorstel heeft geen enkele zin daar alle HSV-en en Federaties eigen visrechten bezitten en daarnaast als verenigingen rechtspersonen zijn. De WOR intrekking is ook reeds een feit, zodat alle gemeenten individueel benaderd moeten worden. Om het maar simpel te zeggen: er is geen enkele instantie die van bovenaf HSV-en en Federaties iets op kan leggen geldt evenzo t.a.v. iedere gemeente.
ER is dus geen enkele andere weg mogelijk dan iedere Federatie, iedere HSV en iedere gemeente individueel te benaderen.
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

17-05-2006 09:02

Jeroen, je kunt als je wilt meedoen in het groepje. Je woont toch in Capelle a/d IJssel en hebt een baan/contacten bij de politie als ik het goed heb? Er zijn nu drie mannen die zich hebben aangemeld en jij zou dan nr 5 zijn. Een werkbaar groepje voorlopig. Laat even wat weten. Ik lees dat je ook zaken wilt regelen dus je inbreng is zeker welkom.
Mail me op het werk: a.termorshuizen@chrlyceumdelft.nl

groet,

Arend
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

17-05-2006 19:45

Arend,

Je hebt een email. :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

18-05-2006 17:18

Arend,

Je hebt het druk ;-), zie je meel!


grtz
pat
live the life you love and
love the life you live ..
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

18-05-2006 17:29

Arend,

Geweldig initiatief, neem kontakt op met Aart en vraag de procedure zoals het beste gevolgd kan worden.
Het is de HSV die bij de gemeente moet aankloppen, mocht je meer info willen dan kun je mij pb sturen.

Gr Paul
Plaats reactie