Hier kunt u uw ei kwijt!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-10-2002 14:09

Aangezien het toch moeilijk blijft om bij een onderwerp te blijven ( zie topic frankrijk, het begin van het einde) en het dan uitdraait op persoonlijke aanvallen ben ik deze topic gestart.

Dus heren en dames, wilt u wat kwijt aan een medeboarder, doe dat hier maar houdt het wel netjes en volwassen.

Bart.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-10-2002 15:27

Ik weet welk water jij bedoeld. Maar nogmaals, ik had het niet over vistand en dergelijke. De boel gaat gewoon naar de klote daar.

En de natuur daar is echt prachtig, libelles en andere soorten insecten genoeg. Zeg dat misschien iets?

Bart
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

02-10-2002 15:38

Karpers in (overbezette) betaalwateren hebben maar 1 levensdoel: fungeren als prostituee's.... voor... voor wie?... voor de vissers! Dus hoe noemen we de vissers daar?... Juist ja, hoerenlopers!

Hard maar waar, de karpers daar hebben maar 1 doel: het bevredigen van klanten!

En wat krijgen ze ervoor terug? Voedselconcurrentie, stress, haakwonden, dood, e.d.

Als karpers eens konden praten!...

En Bart het lijkt wel of je hier je betaalwater bezoekjes aan het goedpraten bent!

Met vriendelijke groeten,

Michiel Pilaar

p.s. het 'rotatie-systeem' zoals op La Horre is opzich goed voor de karpers maar dit is alleen maar gedaan om de HANDELSWAAR goed te houden... Anders is het snel gedaan met het geld verdienen!
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

02-10-2002 16:15

Michiel,

Ik ben geen bioloog laat ik dat voorop stellen. Voedselconcurrentie, ik zou het niet weten of zich dit in NL voordoet. Die andere dingen weet ik zeker van dat dat in NL voorkomt. In mindere mate misschien maar het gebeurd wel.......dus.

Als karpers konden praten, zouden ze je denk ik niet bedanken en feliciteren met de vangst. Eerder iets roepen in de trant van ....he perenplukker...gaat heen met die hengel....en dan hou ik het nog netjes :grin:


Groeten,

Cliff

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Clifford Knook op 2002-10-02 16:27 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-10-2002 00:10

Michiel

Ik wil helemaal niets goed praten. Beter lezen, topic begin van het einde, vissen in Frankrijk. Misschien begrijp je me beter na het lezen. Ik blijf het zeggen, het gaat niet over mij en m'n visserij.

Bart.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-10-2002 14:20

Psychologie is Bart,

Jij zou het zelf nooit toegeven, maar bezoekt WEL dat water, dus onbewust of zonder dat je er voor uit durft te komen praat je jouw bezoek aan betaalwateren wel degelijk goed.

Dat ik hier in deze rubriek WEER over begin, doe ik omdat je het in die andere rubriek wel degelijk goed voor hebt met die vissen en je voor deze karpers gewoon pleit voor de terugkeer van P. die het vissersgedrag in betere banen leidde.

Maar als jij het beste voor zou hebben met de visserij en werkelijk zou houden van de karper (ai wat een directe aanval) dan zou je ten eerste stoppen met het bezoeken van het water, want iedere cent die jij erin steekt draagt weer bij aan het leeghalen, kweken en mishandelen van de vis, zonder het trefwoord diefstal te vermelden.

Maar goed, ik weet dat jij er het jouwe over denkt en bij deze waarschijnlijk zwaar beledigd bent en het bovenstaande als onzin afdoet.

Ik weet echter zeker dat vele dit denken, maar het niet (durven) zeggen, ook als je voor me zou staan zou ik je exact hetzelfde vertellen.

Groeten laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

03-10-2002 14:54

Misschien heb je hier wel een punt Menno, maar ehhh... waarom gaan vissers eigenlijk naar Frankrijk??? Toch eigenlijk ook om grote vis te vangen...

Begrijp me goed, ik lees gewoon de discussie en vind dit gewoon een slecht argument.. Aangezien 99% van de Frankrijkvissers gaan voor 30, 40 en misschien wel die 50 ponder.. Want zou madine zo interessant zijn geweest als er alleen maar 20`ers in hadden gezeten.. Dacht het ook niet....

Met afvragende groet,
R.Koopal
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-10-2002 15:24

Rogier voor grote vis hoef je echt niet naar frankrijk hoor ...
mvg
stefan
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

03-10-2002 15:29

Dat suggereer ik ook niet. Er wordt een argument gegeven dat mensen naar betaalwateren gaan voor de grote vangsten.. Dan vraag ik kritisch waarom mensen naar Frankrijk gaan in het algemeen? Bijna alle artikelen die je leest in de karperbladen, is een sessie in frankrijk succesvol als er 40`ers op de mat liggen.. Dan is de logische conclusie dat 99% naar Frankrijk gaat voor de grote vangstmogelijkheid. En is dit argument niet alleen voor betaalwatervissers...... Dus moet je hem ook niet gebruiken, hoor liever de echte goede argumenten..

met vr gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-10-2002 16:13

Rogier: LEZEN

Les vooral Menno's laatste zin nog eens, die in feite terugkoppeld op die eerste opmerking.

Hieruit kan ik sowieso opmaken dat het om het OVERZETTEN van grte vis gaat. Menno s trouwens de laatste om te ontkennen dat hij NIET voor grote vis naar FRankrijk gaat.

Eerst lezen, dan schreeuwen.
When the going gets tough, the tough get going!!
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

03-10-2002 16:22

Ondanks dat ik hier mijn ei niet kwijt wilde (stop ik liever in een goede boilie), wil ik jullie nog even op het volgende attenderen.

In de topic ECHO rapporteert Tommy Cleen dat er op dit moment in Frankrijk (Calais) een tankwagen staat met 1500 KILO GESTOLEN FRANSE KARPERS.

Geloof me, die aanhouding/ontdekking is een incident. Ik weet zeker dat dit nog veel vaker gebeurt en zal blijven gebeuren.

Alleen dit voorbeeld al geeft aan dat er geld te verdienen valt aan (grote) karpers.
Ongeacht waar die gestolen worden.
Dus ook uit Nederland.

Een vorige partij (1800 kilo) Franse karpers die helaas pas in Engeland zijn onderschept, zijn AFGEMAAKT!!!

Dit allemaal is om te beginnen te danken aan de Engelse betaalwater exploitanten.
En daar zitten verassende namen bij hoor.

Leuke hobby hebben wij hè mensen?

De handel in (grote) karper is dus big business aan het worden en DAAR HELPEN DE FRANSE BETAALWATEREN NET ZO GOED AAN MEE.

Dus niks kweek. Gewoon gejat.

Dat is dus onder andere de reden waarom dergelijke betaalwateren NIET DEUGEN.
Dat is ook de reden dat er NIET GEVIST MOET WORDEN!!!

NEE, TENZIJ... weten jullie nog?

Het zijn trouwens de Engelsen waar wij altijd zo ontzettend tegen opkijken en alles maar slikken en na-apen wat er vanaf de andere kant van het kanaal komt overwaaien, die nooit anders gekend hebben als betaalwateren.
Denk aan Redmire Pool.
Misschien niet direct een betaalwater zoals die nu in Engeland en Frankrijk aan de orde zijn, maar in ieder geval voorbehouden aan een heel klein groepje (echte) vissers.

Wordt het niet eens tijd dat wij de Engelsen duidelijk gaan maken dat wij dit NIET PIKKEN!!!

Ik weet dat dit al speelt en zowel de KSN alsook ECHO en CAMOU hier mee bezig zijn, maar ondertussen rijden de tankwagens met gestolen karpers vrolijk verder.

Ben jij de excessen in onze mooie hobby ook zo zat en wil je een bijdrage leveren aan het stopzetten van al die krankzinnige ontwikkelingen?

Steun dan om te beginnen de KSN en wordt lid.
Een grote(re) KSN kan meer bereiken en spreekt/handelt dan namens een nog grotere groep karpervissers.

Andere initiatieven om de Engelse Karpermaffia een halt toe te roepen zijn welkom.

Hier is ruimte zat om je (rotte) eieren kwijt te kunnen.

Met strijdlustige groet,

Mike
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-10-2002 16:58

Hèhè, toch enig licht in deze duisternis. Zonder naar onze overzeese hobbygenoten te wijzen, schetst dit beter dan al dat andere onderlinge gekissebis de werkelijke dimensie van de problematiek. Stop met de zinloze herhaling van het gezanik op dit board en steun nu de KSN!!! Het is meer dan ooit nodig dat we ons internationaal laten vertegenwoordigen voor het behoud van onze hobby in de toekomst. Ik weet het ook niet allemaal, maar dit weet ik wel.

Kees
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-10-2002 00:37

Op 2002-10-03 14:35, schreef Menno Blok:
Bart,

zou jij ook naar la horre gaan als er naast al die prachtige waterlelies insecten, meerkoeten enz. alleen kleine karpers zaten?

Denk het niet he?

Menno, ook dan zou ik naar dit water toe gaan. Het is vakantie voor mij. Ik stel het plezier in het algemeen dan ook zeker boven de vangsten en gewichten daarvan!

Groet Bart.

Het overzetten van grote vis is dus erg lonend.

gr

Menno


Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-10-2002 00:43

Op 2002-10-03 14:20, schreef Laurens Maasland:
Psychologie is Bart,

Jij zou het zelf nooit toegeven, maar bezoekt WEL dat water, dus onbewust of zonder dat je er voor uit durft te komen praat je jouw bezoek aan betaalwateren wel degelijk goed.

Dat ik hier in deze rubriek WEER over begin, doe ik omdat je het in die andere rubriek wel degelijk goed voor hebt met die vissen en je voor deze karpers gewoon pleit voor de terugkeer van P. die het vissersgedrag in betere banen leidde.

Maar als jij het beste voor zou hebben met de visserij en werkelijk zou houden van de karper (ai wat een directe aanval) dan zou je ten eerste stoppen met het bezoeken van het water, want iedere cent die jij erin steekt draagt weer bij aan het leeghalen, kweken en mishandelen van de vis, zonder het trefwoord diefstal te vermelden.

Maar goed, ik weet dat jij er het jouwe over denkt en bij deze waarschijnlijk zwaar beledigd bent en het bovenstaande als onzin afdoet.

Ik weet echter zeker dat vele dit denken, maar het niet (durven) zeggen, ook als je voor me zou staan zou ik je exact hetzelfde vertellen.

Groeten laurens



Laurens

Als jij het zo wilt bekijken (dat ik het goed wilt praten) dan is dat jou goedrecht.

Nee, je hebt mij niet beledigd. Dit komt omdat ik een paar artikelen van jou hebt gelezen en daardoor een klein vermoeden hebt waarvoor jij staat. Hiervoor kan ik alleen maar respect hebben!

Dat laatste, van dat bijdragen aan, nee dat vind ik geen onzin. Op veel wateren zullen die dingen inderdaad gebeuren. Mocht er uit het ksn onderzoek het e.e.a. uitkomen. Dan zal ik die wateren zeker laten liggen.

Bart
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-10-2002 10:45

Ok Bart,

Ik weet in ieder geval dat er met je te praten valt, en hoe dan ook, hoe oneens ik het wellicht met je zou zijn, het siert je dat je voor jou mening je nek uitsteekt en halsstarrig bij je mening blijft. Dit doet uiteraard geen afbreuk aan eerdere postings.

Ik begrijp dus dat jij hard bewijs nodig hebt en dan wel die wateren niet meer bezoekt. Ik hoop van harte er er bewijslast op tafel komt die in jou ogen belastend genoeg is.

Met vriendelijke groet, laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

05-10-2002 18:30

Inderdaad, ik heb hard bewijs nodig om dat water links te laten liggen. De reden daarvoor is dat ik het daar gigantisch naar m'n zin heb gehad, nergens aan heb hoeven ergeren, veel heb gelachen en interresante gesprekken heb gehad met Patrice en zijn manier van vissen, manier van omgaan met de vissen en natuur en de schrikbarende ervaringen die hij heeft gehad met klanten op La Horre. Als je die dingen hoort wordt een hoop veel duidelijker omtrent het optreden van hem en waarom mensen zo over hem praten.

Ook heb ik hem geconfronteerd met het verhaal gestolen vissen, als dit waar zou zijn en hij daar aan mee heeft gedaan is het voor mij over daar! Hij heeft toen uitgelegd hoe die foto's en roddels de wereld zijn ingeholpen en moest er nog steeds hard om lachen. Omdat ik geen zin om dat verhaal te moeten gaan verdedigen en een hoop mensen uit zo'n verhaal toch weer hun eigen conclussies trekken ga ik dat hier niet neer zetten.

Ik heb Aart Lokhorst gevraagd om dat harde bewijs, indien het niet die foto's zijn, op te sturen. Die foto's heeft Patrice ook thuis hangen, alleen van het net afgehaald dan. Die liet hij meteen zien toen ik hem confronteerde met dat verhaal van die gestolen vissen. Hij heeft daarbij het e.e.a. verklaard. Ik heb verder geen bericht meer gehad van Aart dus ga er vanuit dat Aart enkel die zelfde foto's heeft als bewijs.

Nogmaals is er ander bewijs dat wel hard is, schroom ik niet en zal Patrice daar mee confronteren. Dan heb ik ook nog wel een paar vraagjes voor hem. Tot op heden is er nog geen hard bewijs geleverd dus.....

Ook wil nogmaals benadrukken dat ze daar met een fishfarm werken dus geen vissen hoeven te stelen. Enne, heren dat is geen fabeltje, die fishfarm is er echt (even tussendoor, want dat werd ook al gezegd). En franse snelgroeiers worden niet voor niets zo genoemd, ze groeien snel! Dus, het verhaal van Patrice en het feit dat ze met een fishfarm werken geven mij de reden die foto's klinklare gemanipuleerde onzin te noemen, waarschijnlijk gemanipuleerd door iemand die een hekel aan La Horre heeft.

Mocht het bewijs op andere wijze ook zijn vastgelegd of er meerdere bewijzen zijn dan neem ik uiteraard alles terug wat ik heb gezegd over dat bewijs.

Groet.
Bart.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-10-2002 18:41

Bart, wat ik heb zijn niet de foto's die jij bedoelt maar een zwart op wit geschreven ooggetuige verslag over grote vissen van Du Der naar La Horre, die absoluut voor 100 % betrouwbaar is.
Mocht je mij niet geloven, dan is dat jammer en kan ik me daar verder ook niet aan storen.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

05-10-2002 18:46

Aart

Ik neem aan dat wanneer de inventarisatie klaar is, de wateren en bewijzen daarvan hierin zijn terug te lezen? Hierin zal een hoop duidelijk worden hoop ik. Want ik begin zo langzamerhand het spoor aardig beister te raken.

Bart
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

05-10-2002 18:55

Aart

Kun jij die verklaring naar mij toe mailen. Ik zou dit namelijk wel eens willen voordragen aan Patrice. Ben zeer benieuwd.

Kun je het antwoord op m'n prive zetten? Ik begrijp het ook als je dit nog niet kan opsturen.

Bart
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

06-10-2002 03:18

Hoezo prive, mag de rest niet zien wat voor water het is?

Met geen plank voor mijn ogen hebbende groet J0H@N
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

06-10-2002 15:29

Johan

Een prive bericht is wat makkelijker uitprinten, anders print je de hele pagina met alle ander berichten er ook bij uit.

Vandaar prive.

Menno

Ik zou het zeer betreuren als er gestolen vissen zouden zwemmen, dat zou namelijk voor mij betekenen dat ik daar niet meer naar toe kan gaan, gewetenskwestie. Daarnaast heb ik La Horre altijd gezien als 1 van de betere betaalwateren, wat anderen ook zeggen of beweren. Vandaar ik echt hard bewijs nodig hebt om overtuigt te kunnen worden.

Groet
Bart
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-10-2002 19:57

Beste Bart,

Deze schriftelijke verklaring heb ik vertrouwelijk ontvangen en kan dit dus niet zomaar aan jou doorsturen.
Ik zal aan degene die dit alles met eigen ogen heeft gezien, 100 % betrouwbaar is, en deze verklaring heeft opgesteld vragen contact met jou op te nemen.
Dit kan enige dagen duren.
Gast

09-10-2002 14:47

mensen mensen toch wat kijken jullie allemaal eenzijdig!!!!!!! niet alles gebeurt illegaal en zeker niet alleen door engelsen,ja er worden vissen versleept van wateren naar andere wateren illegaal.maar ook worden ze legaal versleept let wel als wateren zoals du der,madine,cassiene,foret,
en ga zo maar ff door,dit zijn alle grote stuwmeren die zo nu en dan aan hun enorme dammen gecontroleerd moeten worden deze inmense wateren worden bijna volledig geledigd om zo de inspectie te kunnen uitvoeren ja er staat bijna geen water meer in,waar moeten de fransen met al deze vissen heen als er bijna geen water meer in staat???????????????????
duizende karpers,meervallen,snoeken,snoekbaars,brasems,voorns en ga nog maar even door wat gebeurt er met al dezen vissen?????????????????????
nou wie kan mij vertellen wat er mat al deze vissen(miljoenen in aantallen) gebeurt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! discussier hier ook eens over en probeer zelf eens uit te vinden of de karpers die op prive wateren nu gejat zijn of niet!!!!!!!!!!!!
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

09-10-2002 15:44

Ik zal proberen duidelijk te zijn. Het klopt dat die stuwmeren inderdaad worden afgelaten maar als deze worden afgelaten dan blijft er water instaan zodat de vissen erin kunnen blijven leven. Zo gebeurt het bij de jaarlijkse inspecties, in Januari meestal is het laagste peil bereikt. Bij grote aflaten wordt er inderdaad vis overgezet maar of deze naar B-wateren gaan met een wantrouwend beheer lijkt mij erg stug ik denk dat de vissen dan worden gezet op een ander meer, en als hun originele leefomgeving weer beleefbaar is zullen ze mijn insziens terug over worden gezet.

Met vriendelijke groet,
Josse de Bruin

PS verbeter mij als ik het bij het verkeerde eind heb.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josse de Bruin op 2002-10-09 15:45 ]</font>
Plaats reactie