Waar gaat dit toch heen??


Simon de Vries
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-02-2006 22:54

06-05-2006 09:38

Het wordt steeds drukker met karpervissers langs de waterkant. Dat is op zich geen punt, maar laten ze dan ook nog een beetje respect hebben voor de medevissers die al maanden lang op 1 dezelfde stek vissen en voeren! Want dat hebben ze niet. Als je ze vraagt of ze al vaker hier vissen dan weten ze wel te vertellen wie er allemaal vist enzo...
En gaan dan prettig op je stek vissen waar je al je ziel en zaligheid heb in gestoken. Daar wort je gewoon kots misselijk van. Ik hou altijd rekening met een ander, maar andersom is blijkbaar een stukje moeilijker. Ik denk dat ik dan ook maar INSTANT gaan vissen om moeilijkheden en irritaties uit de weg gaan. Nou kun je zeggen ga een stek zoeken waar je niet gezien wordt, maar er is altijd wel 1 die je ziet. Dus dat geen optie.
Iedereen heeft last van die PLEURIS stekkenpezers. Ik wil zeggen tegen iedereen die dat doet ga lekker zelf eens op zoek naar een stek en ga niet op iemand anders zijn voerstek vissen. Zo das eruit!

Vangse iedereen en de groeten..........
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

06-05-2006 09:42

helemaal mee eens
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

06-05-2006 09:53

Mischien is een stek clamen ook niet de beste oplossing?
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

06-05-2006 09:55

daa rheb je gelijk in maar rekening houden met andere vissers kan wel
Simon de Vries
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-02-2006 22:54

06-05-2006 09:59

Mischien is een stek clamen ook niet de beste oplossing?




Ok misschien wel ja, maar vanaf noverber vorig jaar t/m april zie je hun niet (hun jou wel) en dan opeens als het mooi weer wordt ook nog op je stek gaan zitten. Nou dat gaat er bij mij niet in! Er is genoeg water in Nederland en vis zat dus je kan toch best wel zelf een stek gaan zoeken en daar wat proberen te vangen en niet de makkelijkste manier gaan doen door op iemand anders zijn stek te gaan bevissen.
----- Eigenwijs is ook Wijs -----
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

06-05-2006 10:22

[/quote]

Ok misschien wel ja, maar vanaf noverber vorig jaar t/m april zie je hun niet (hun jou wel) en dan opeens als het mooi weer wordt ook nog op je stek gaan zitten. Nou dat gaat er bij mij niet in!

Dus jij suggereert Simon.
dat ik in de zomer ook maar binnen "moet" blijven zitten.
Want wat jij nu vertoont is haantjes gedrag.
Onder het motto dit is van mij en van niemand anders.

Iedereen die een vergunning heeft die mag vissen waar hij wil en wanneer hij wil binnen de aangewezen regio en daar hoort ook JOU stek bij.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

06-05-2006 10:27

ik begrijp je frustratie,maar ik zie al voor me,wanneer ik een mooiweer visser ben...dat jij me weg sturen,omdat jij daar gevoerd heb....dan kan je op je kop gaan staan,ik ga mooi niet weg.Tenzij je het natuurlijk weet van elkaar,dan is het anders.

Op sommige wateren kan je gewoon niet voeren,omdat er vaal mensen zitten...dan moet je ook de consequenties voorlief nemen.

Het het ook zo vaak meegemaakt,blijft klote,maar er is niks aan te doen
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
kevin walravens
Berichten: 203
Lid geworden op: 25-09-2005 13:53
Locatie: Nootdorp

06-05-2006 10:35

Hier kan je eindeloos over discussieren maar die strontzakken zal je toch altijd blijven houden.En je kan er zo weinig van zeggen als er zo'n lul op je stekkie zit.Alhoewel ik ze wel ff zou vertellen hoe zielig ze eigenlijk zijn.

gr,kevin
Gebruikersavatar
Robbin Rebel
Berichten: 52
Lid geworden op: 22-08-2004 22:52
Contacteer:

06-05-2006 10:39

Een eigen plek op zetten, en dan daarop goed vangen, een betere voldoening is er denk ik niet.
En dit zou toch voor iedereen moeten gelden.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er twee mensen een voerplek aan het opbouwen zijn op het zelfde stukje water, dan heb je wel een probleem.
En als je dan al op een klein water vist net bij die boom die over het water hangt, dan denk ik niet dat je kan zeggen dat je stek in gepikt is.
Omdat iemand op een bepaalde plek voert, kan hij dan gelijk de plek claimen, denk het niet.

Ik vind nog steeds dat de meeste Karpervissers hun eigen stek veraden door hun troep niet op te ruimen.
Kom zo vaak nog troep tegen dat ik weet dat er op dat stuk gevist word op karper, een lege zak met boillies, mais korrels die op de grond liggen,
boillie stoppers, een boillie die in het gras ligt, etc etc.
Ruim je troep goed op mensen, tot aan de boilliestopper aan toe.
Stamp het gras weer aan waar je tent haringen en banksticks in hebben gezeten.
hiermee maak je de kans een stuk kleiner dat iemand "jouw stek" bevist.

En vis je op een stuk water van 2-3 voetbalvelden groot dan weet je dat dit kan gebeuren, en ga er niet gelijk van uit dat je plek gejat is maar dat je gewoon pech hebt
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

06-05-2006 10:41

Op grond waarvan Kevin ?
Als ik toevallig als ontwetende op een stek zit te vissen dan heb ik kans dat ik word uitgeblaft door jou ?
Knap hoor.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

06-05-2006 11:21

wat een ondoordacht geschreeuw,je ziet het alleen vanuit jou oogpunt,bahh
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

06-05-2006 11:39

Oké, wat dingen op een rijtje zetten:

Wat wil de karpervisser?
Grote karpers vangen.

Waar zwemmen die?
Overal wel zo'n beetje, op sommige wateren na dan.
Maar op heel groot water vindt je meestal wel grote karpers (kanalen, rivieren, hele grote meren (de tig-hectarewateren). Maar het is door de grootte van het water lastig om ze te vangen. Je maakt vele uren en "je baant je een weg" door de kleinere vis. Komt bij dat het ook niet echt precies bekent is wat er aan grote vis zwemt.
Wat is dan makkelijker?
Kleiner water, wat makkelijker is om te overzien en waar vaak goed van bekend is wat en wie er zwemt. Het gros der vissers stort zich op die wateren. Dan krijg je de kromme verhouding dat men op de kleinere "Big-Fish" wateren hutje mutje op elkander zit en dat je op de grote wateren alle ruimte hebt.
De 1 vist zonder voerplek en de ander voert 3 weken vantevoren. De voerder wil voeren zonder dat hij gezien word en doet dat op tijdstippen dat er niemand ter plekke is, het liefst in het donker, dan ontloop je de eventuele meerkoeten ook nog en niemand ziet je. Ideaal zou je zeggen. Maar hoe langer je voert in het donker wanneer er niemand ter plekke is, hoe meer je ongemerkt voor jezelf het idee begint te kweken dat je als enige zo bezig bent, op die stek en misschien wel op het hele water. En hoe langer je voert, des te groter is de teleurstelling dat er onder je voerbeurten iemand in de bosjes heeft gezeten die je bespied heeft en er na een aantal weken op “je” stek gaat zitten. Je hebt er je tijd ingestoken, je voer, dus je centen enz enz.
Met die drukte op de kleinere wateren is het dus onvermijdbaar dat er problemen onderling ontstaan. Daar ontkom je niet aan. Je hebt ook met verschillende mensen te maken, de 1 staat er wat soepeler tegenover dan de ander. De 1 die ziet alle lieden die toevallig op de stek belandt zijn als stekkenpezers en blaft iedereen uit, wat weer op ruzie uitloopt, de ander weet van zichzelf dat gevoert heeft wanneer niemand hem gezien heeft en houdt zich rustig, wat misschien ook wel het verstandigst is.
Komt bij dat als je weet dat je niet als enigste op een water bezig bent je het vantevoren in kan plannen dat dat soort dingen kunnen voorkomen. Je weet waar je aanbegint. Dan is de dikte van de plaat die je voor je hoofd hebt hangen bepalend voor de hoeveelheid agressie die de reactie bevat die erop volgt.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

06-05-2006 11:43

Als je mij daar mee bedoelt Barry.
dan zit je denk ik mis.
Het is natuurlijk klote.Dat ,als je een voerplek op heb gebouwd en er toch veel tijd en geld in stop.
Dat er toevallig een visser op die stek zit te vissen waar jij heb gevoerd.
kan gebeuren toch?
Maar als ik ergens in nederland zit te vissen en ik krijg dan ineens een grote mond van de een of ander omdat ik toevallig op zijn gevoerde stek zit te vissen.
Die kan wat mij betreft het heen en Weer krijgen.op dat moment zit ik daar te vissen.of ze nou gevoerd hebben of niet.ik kan toch niet alles in gaten houden ?
kijk Ik ben wel weer zo.
Dat als ik niet geinstalleerd ben ik ook best wel een andere stek wil opzoeken.maar als ik zit dan zit ik,

Wat me hier opvalt in deze topic is dat diegene die er over klagen het ook niet uit een ander perspectief willen zien.
En ik wel.

Ik heb het zelf ook dikwijls meegemaakt en heb me daar ook druk over zitten te maken.
Maar ik besef dat ik daar niets mee win als alleen geruzie.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

06-05-2006 12:01

Heerlijk altijd deze discussies, dit laat zien hoe egoistisch karpervissers kunnen zijn.
Rekening houden met een ander doe je door geen stek te claimen. Wat geeft jouw het recht om (een deel van) een water op te eisen?
Als er iemand op "jouw"voorgevoerde stek zit wordt dit steevast een stekkenpezer genoemd die in het geniep langs waterkant loopt te spieden of er iemand aan het voeren is. Dat is pas knap, dagen er voor over hebben en uren tussen het struikgewas zitten om iemand te betrappen die komt voeren. Sommige stekkenclaimers beweren zelfs dat ze onderweg achtervolgd worden of ze misschien gaan voeren.
Stekkenclaimers weten blijkbaar niet dat mensen die instant vissen een water bezoeken en een stek uitzoeken waar mogelijkheden zijn om karper te vangen. Dit is die ene boom, rietkraag of wat dan ook. En als er dan al een mooie platgetrapte rietkraag is om de vis te landen.......
Instantvissers worden, om met woorden te spreken van de topic-starter, doodziek van de PLEURIS stekkenclaimers.

Jos.
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

06-05-2006 15:15

lekker wereldje die karpervisserij :-?

ik vind dat niemand een vaste stek of plek kan opeisen, maar als ik weet dat iemand op een bepaalde plek voert zou ik er niet gaan zitten.

en tegen de vaste plekken vissers zou ik willen zeggen ga eens ergens anders vissen misschien loopt het daar nog wel veel harder.

groeten henk
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

06-05-2006 16:27

afzetten met rood wit lind.
Niet vissen .
:lol:
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

06-05-2006 17:01

william van den broek schreef:Als je mij daar mee bedoelt Barry.
dan zit je denk ik mis.
Het is natuurlijk klote.Dat ,als je een voerplek op heb gebouwd en er toch veel tijd en geld in stop.
Dat er toevallig een visser op die stek zit te vissen waar jij heb gevoerd.
kan gebeuren toch?
Maar als ik ergens in nederland zit te vissen en ik krijg dan ineens een grote mond van de een of ander omdat ik toevallig op zijn gevoerde stek zit te vissen.
Die kan wat mij betreft het heen en Weer krijgen.op dat moment zit ik daar te vissen.of ze nou gevoerd hebben of niet.ik kan toch niet alles in gaten houden ?
kijk Ik ben wel weer zo.
Dat als ik niet geinstalleerd ben ik ook best wel een andere stek wil opzoeken.maar als ik zit dan zit ik,

Wat me hier opvalt in deze topic is dat diegene die er over klagen het ook niet uit een ander perspectief willen zien.
En ik wel.

Ik heb het zelf ook dikwijls meegemaakt en heb me daar ook druk over zitten te maken.
Maar ik besef dat ik daar niets mee win als alleen geruzie.


nee william,bedoelde kevin
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-05-2006 22:06

Jos de Wit schreef:Heerlijk altijd deze discussies, dit laat zien hoe egoistisch karpervissers kunnen zijn.
Rekening houden met een ander doe je door geen stek te claimen. Wat geeft jouw het recht om (een deel van) een water op te eisen?
Als er iemand op "jouw"voorgevoerde stek zit wordt dit steevast een stekkenpezer genoemd die in het geniep langs waterkant loopt te spieden of er iemand aan het voeren is. Dat is pas knap, dagen er voor over hebben en uren tussen het struikgewas zitten om iemand te betrappen die komt voeren. Sommige stekkenclaimers beweren zelfs dat ze onderweg achtervolgd worden of ze misschien gaan voeren.
Stekkenclaimers weten blijkbaar niet dat mensen die instant vissen een water bezoeken en een stek uitzoeken waar mogelijkheden zijn om karper te vangen. Dit is die ene boom, rietkraag of wat dan ook. En als er dan al een mooie platgetrapte rietkraag is om de vis te landen.......
Instantvissers worden, om met woorden te spreken van de topic-starter, doodziek van de PLEURIS stekkenclaimers.

Jos.


En zo is dat! Claimen is een net zo grote ondeugd als pezen. Wat ben ik blij dat ik niet in dat circus verkeer. Mensen, zoek toch het grote water op!
Laatst gewijzigd door Kees Verheij op 06-05-2006 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

06-05-2006 22:45

En zo is dat! Caimen is een net zo grote ondeugd als pezen. Wat ben ik blij dat ik niet in dat circus verkeer. Mensen, zoek toch het grote water op!


Liever niet Kees.. :lol:
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

07-05-2006 08:02

In het verleden heb ik op het grote water nog wel eens geclaimd, maar ook daar ben ik mee gestopt. Krijg je alleen maar gezeik mee en kan je zelf aardig frustreren. Maar een beetje meer respect voor iemands inzet mag wel.
Zo heb ik meegemaakt dat ik al tijden bezig was op groot water op 1 bepaalde stek die ondertussen aardig liep. Toen dacht iemand dat zodra ik naar mijn werk ga die stek vrij bevisbaar is en er dus ook gewoon ging zitten. Dit was overigens een maat van me die alleen maar binnenwater beviste en op deze simpele manier ook een riviervisje mee wilde pikken.Ik heb hem toen verteld op te pleuren, anders zou ik direct onze vriendschap verbreken. Dit beide is toen meteen gebeurt.
Maar op (binnen)water valt er geen stekken te claimen.

RESPECT...daar draait het om!!!
(En plezier en vis en bier en vis en bier)

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

07-05-2006 11:01

waar gaat dit over zeg.
zelf vis ik instant om 2 redenen,ten eerste is er instant ook echt wel goed vis te vangen en ten 2e wil ik het risico niet lopen een voerstek op te bouwen en dan iemand vinden op jouw voerstek als ik bij het water kom om te vissen.
als hij het wist dat ik daar aan het voeren was en bewust op mn voerstek was gaan zitten dan is het idd een klootzak,als hij het niet wist dan ziet hij net zo als mij een potentieel goede stek daar.
elke karpervisser die met respect met dier,natuur en medemens omgaat heeft mijn respect.
een karpervisser die stekken claimt kan van mij de klere krijgen,no way dat ik ga verkassen als hij me probeert weg te sturen.
mocht het in goed en fatsoenlijk overleg gaan dan zou ik het misschien nog wel doen.

daarbij heb ik het idee dat in behaalde gedeeltes van nederland het stekken claimen erger is dan in andere.

het moraal van het verhaal:
karpervissers die voerplekken maken,je weet dat het risico er is dat er iemand toevallig op jouw voerplek zal zitten.
als je dat risico neemt moet je het ook dragen als een volwassen vent.

have fun.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-05-2006 11:42

Bart, daar hoort nog wel een zinnetje bij denk ik.
Ook diegene die er per ongeluk zit moet het als volwassen vent aanvaarden en de stek afstaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

07-05-2006 11:48

douwe.
dus als ik ergens zit te vissen,zonder te weten dat daar iemand zijn voerstek heeft.
en met een hoop bombarie aankomt dat dat hem zijn stek is heb ik maar in te pakken??
of begrijp ik je verkeerd?
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-05-2006 11:51

Dat is geen respect tonen Bart.
Zodra het éénrichtingsverkeer wordt kan diegene die daar gevoert heeft aan een bepaalde brandstof.
Vissen is een hobby, geen religie!