Waar gaat dit toch heen??


Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

09-05-2006 09:55

Henk lijkt mij ook.
No hard feelings. :wink:
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-05-2006 10:29

Ik ben van mening dat je geen stek kunt claimen, never en nooit.
Als je voert en er zit iemand op die stek, dan heb je gewoon pech dat is nou eenmaal het risico van het voorvoeren, en op de drukkere bezette wateren is het omwille hiervan beter om niet te voeren, zoek dan groter water op.

In de winter kun je het risico wel gaan nemen om te voeren en de kans dat er dan iemand op die stek zit wordt al kleiner.

Het is in mijn ogen een kwestie van wederzijds respect, maar iedereen reageert anders.

En wil je wel voeren zoek een beetje een afgelegen stek waarvan je er redelijker wijze van kunt uitgaan dat de kans dat er iemand zit niet zo groot is, en mocht iemand die gedachte dan ook hebben en toch op die stek zitten tja, heb je gewoon pech.

Kortom:

Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dit ook een ander niet
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

09-05-2006 10:58

Het lijkt mij dat er een duidelijk verschil is tussen een bijvoorbeeld lokale visser die weet dat je gevoerd hebt maar er toch gaat zitten en een onwetende visser die toevallig op je stek is beland.

De lokale visser zou beter moeten weten en geen misbruik moeten maken van de tijd en moeite van een ander. De onwetende visser kan niets verweten worden.

Overigens kan ik beide kampen hier wel begrijpen maar mijn gevoel zegt toch dat het bewust gaan zitten op een voerstek, terwijl je weet dat iemand daar tijd in steekt, misbruik is van de moeite van een ander.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-05-2006 11:23

En daar heb je zeker wel gelijk in.

Als je weet dat er iemand voert, wat heb je er dan aan om op die stek te gaan zitten, je vist met andere boilies..... tuurlijk zal de vis op de stek zitten, maar het vertrouwen in de gevoerde bollen is groter dan die enkele gele knikker die iemand anders er in gooit lijkt me, die er zomaar vist.

Zie het nut er totaal niet van in.

Wel is het dan zo dat als je een dag later komt je door het vertrouwen in jou aas gewoon weer je vissen kunt vangen.

Het is al met al een beetje geven en nemen, en locals die zomaar op een stek gaan zitten waarvan ze weten dat er gevoerd is, vind ik gewoon zielig en getuigd mij van het feit dat ze dus niet erg veel voor hun hobby over hebben.
De dagjesvisser die niks van een water weet, kun je het niet kwalijk nemen, en deze zijn over het algemeen ook niet te beroerd om te verplekken, ze zitten immers toch op de bonnefooi, en willen ze dat niet, dan heb ik gewoon pech.

Het is een beetje geven en nemen hoor, uitzonderingen uitgesloten.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-05-2006 11:31

KSN Gedragscode maart 2006
- Toon respect voor een ieder en ieders eigendom.
- Veroorzaak geen overlast.
- Toon respect voor de natuur.
- Meld calamiteiten en onregelmatigheden bij de gemeente, politie of hengelsportvereniging.
- Zorg dat je beschikt over alle benodigde vergunningen.
- Vis alleen met visveilige systemen.
- Gebruik bij het onthaken en fotograferen altijd een onthaakmat.
- Houd de vis nat bij het onthaken en fotograferen.
- Zet de karper terug in het water waarin deze is gevangen.

Artikelsgewijze Toelichting
1. Hiermee wordt primair bedoeld dat men zich aan de ‘normale’ fatsoensnormen dient te houden zoals die gebruikelijk zijn in onze samenleving. Zo dienen karpervissers bijvoorbeeld geen onrechtmatig gebruik te maken van andermans eigendom (bijv. zonder toestemming vissen op privé terrein). Bovendien zijn karpervissers niet de enige recreanten die aan de waterkant vertoeven. Houd dus ook rekening met andere vissers, watersporters, dagrecreanten, wandelaars etc. Claim geen stekken en profiteer niet – zonder te overleggen – willens en wetens van de inspanningen van collega karpervissers (‘stekkenpezen’).
2. In met name woongebieden wordt snel overlast ondervonden, vooral tijdens de nachtelijke uren. Vooral te hard afgestelde beetverklikkers zijn hier debet aan. Dergelijke overlastsituaties kunnen worden voorkomen door de beetverklikkers zachter af te stellen in combinatie met het gebruik van een sounderbox. In de nacht draagt het geluid veel verder dan overdag. Ook kleine stemverheffingen kunnen ’s nachts al heel snel als hinderlijk worden ervaren. Voorkom dat andere mensen aanstoot kunnen nemen aan je gedrag.

3. Houd zoveel mogelijk rekening met de flora en fauna. Er is al zoveel verdwenen. Creëer bijvoorbeeld geen visstek door het snoeien van bomen en planten en verstoor geen broedende vogels. Behandel ook andere vissoorten dan karper met liefde en respect. Laat ook geen afval achter op je visstek. Ruim ook afval op dat door anderen is achtergelaten. Als karpervisser val je op in je omgeving en wordt je snel verantwoordelijk gehouden voor afval dat op de stek is achtergebleven na je vertrek.

4. Instanties zoals de gemeente, de politie, het waterschap of de hengelsportvereniging hebben tegenwoordig een milieu/calamiteiten telefoon. Door melding te maken van calamiteiten en onregelmatigheden zoals vernieling, overlast, vervuiling en stroperij werk je actief mee aan een beter (leef) milieu. Waarschuw bij vissterfte de visrechthebbende en/of Sportvisserij Nederland. Zij kunnen, indien nodig, passende maatregelen nemen.

5. Zonder de benodigde vergunningen (niet alleen visvergunning maar ook bijv. gebruikersvergunning of toegangsbewijs) ben je in overtreding.

6. Vis alleen met systemen waarbij de karper zich bij lijnbreuk te allen tijde kan bevrijden van lood en lijn. Gebruik geen rigs die de karperbek onnodig schade toebrengen (bijvoorbeeld de bent-hook-rig bij karpers met zachte bekken). Beperk het gebruik van een voorslag tot die specifieke situaties waarin geen andere alternatieven aanwezig zijn.

7. Door het gebruik van een goede onthaakmat zal de karper geen onnodig letsel oplopen bij het meten, wegen en fotograferen.

8. De slijmlaag van de karper is zijn grootste bescherming tegen bacteriën, virussen en parasieten. Maak een onthaakmat goed nat voor je de karper er oplegt. Dit geldt tevens voor het gebruik van het weegnet. Droog en ruw materiaal beschadigt in hoge mate de slijmlaag. Bij uitdroging en/of beschadiging kan de karper bezwijken. Voorkom dit dus.

9. Bewaar slechts één karper per bewaarzak. Door meerdere karpers in een bewaarzak te bewaren is er grote kans dat de karpers elkaar letsel toebrengen. Een bewaarzak moet goed ‘verankerd’ zijn. Tevens dient de bewaarzak op een zuurstofrijke plaats te worden weggehangen. Hang een bewaarzak nimmer tussen de waterplanten. Waterplanten onttrekken na het invallen van de duisternis namelijk zuurstof aan het water. Ook op zeer modderige bodems kunnen zeer zuurstofarme situaties ontstaan. Hang een bewaarzak, in verband met golfslag en stroming, nooit in de buurt van harde puntige materialen (zoals bijv. basaltblokken). Ga nooit varen met een boot indien er een bewaarzak met daarin een karper aan bevestigd is. Heb je in een water gevist waar een vissterfte heeft plaats gevonden, ontsmet dan je bewaarzak(ken), weeg- en landingsnet.

10. Een karper is niet voor niets groot geworden in het water waarin hij rond zwemt. Door verandering van zijn biotoop kan er een levensbedreigende situatie ontstaan voor de karper. Vaak zijn de bekende grote exemplaren ook nog eens ‘target’ vissen voor veel karpervissers. Door hen een karper te ontnemen, ontneem je collega vissers ook een stuk plezier in de visserij. Bovendien kan een karper resistent zijn voor ziekten maar evengoed drager zijn en daardoor ziekten meenemen naar het visbestand op het “nieuwe” water.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-05-2006 11:50

Artikelsgewijze Toelichting
1. Hiermee wordt primair bedoeld dat men zich aan de ‘normale’ fatsoensnormen dient te houden zoals die gebruikelijk zijn in onze samenleving. Zo dienen karpervissers bijvoorbeeld geen onrechtmatig gebruik te maken van andermans eigendom (bijv. zonder toestemming vissen op privé terrein). Bovendien zijn karpervissers niet de enige recreanten die aan de waterkant vertoeven. Houd dus ook rekening met andere vissers, watersporters, dagrecreanten, wandelaars etc. Claim geen stekken en profiteer niet – zonder te overleggen – willens en wetens van de inspanningen van collega karpervissers (‘stekkenpezen’).


Wordt dus ook niet kwaad als er een recreant op jou plek zit te vissen zonder dat hij daar enige kennis van heeft.
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

09-05-2006 11:53

Sander van Dongen schreef:Het lijkt mij dat er een duidelijk verschil is tussen een bijvoorbeeld lokale visser die weet dat je gevoerd hebt maar er toch gaat zitten en een onwetende visser die toevallig op je stek is beland.

De lokale visser zou beter moeten weten en geen misbruik moeten maken van de tijd en moeite van een ander. De onwetende visser kan niets verweten worden.

Overigens kan ik beide kampen hier wel begrijpen maar mijn gevoel zegt toch dat het bewust gaan zitten op een voerstek, terwijl je weet dat iemand daar tijd in steekt, misbruik is van de moeite van een ander.


Dus als er op een bepaald water 1 a 2 echt goede stekken zijn (pieken er uit) en ik ga zo'n stek bevoeren gedurende een langere periode, dan mag ik van mijn plaatselijke medevissers, die op de hoogte zijn van mijn voeractiviteiten, verwachten dat zij daar niet vissen?? Bullshit. Voeren op die manier doe je maar op een water waar je weet dat je niemand tot last bent. Op deze manier wordt er veel te veel geclaimd. Wat in mijn ogen pas écht respectloos is.
Er zijn wel andere voermethoden waarbij de plaats van voeren minder relevant is. Het gaat dan in feite enkel om aasgewenning.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-05-2006 12:21

Claim geen stekken en profiteer niet – zonder te overleggen – willens en wetens van de inspanningen van collega karpervissers (‘stekkenpezen’).



Wil niet meer of minder zeggen dan:

Hallo GertJan,

Je bent nu hier aan het voeren he. Zoals je zelf ook weet, zijn hier maar 2 goeie stekken en 4 man die daar willen vissen. Je bent toch met me eens, dat je van ons niet kan verwachten dat we op jou voerstek niet vissen?

Laten we afspreken dat je dit weekend je voerstek bevist en dat we vanaf volgende week kijken wie er het eerste is. Afgesproken?

OK suc6
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-05-2006 12:23

BTW:

Met jou voermethoden kan je een ander nog harder zieken.

En dan nog geen eens omdat je zo'n superieur voer hebt.

Beetje van ik niet, dan jij ook niet. Gezwellig...
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

09-05-2006 12:30

Klaas van den Herik schreef:BTW:

Met jou voermethoden kan je een ander nog harder zieken.

En dan nog geen eens omdat je zo'n superieur voer hebt.

Beetje van ik niet, dan jij ook niet. Gezwellig...



Ik voer helemaal niet op dat soort wateren.... Dat ziekt nog het minst.
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

09-05-2006 12:31

Klaas van den Herik schreef:
Hallo GertJan,

Je bent nu hier aan het voeren he. Zoals je zelf ook weet, zijn hier maar 2 goeie stekken en 4 man die daar willen vissen. Je bent toch met me eens, dat je van ons niet kan verwachten dat we op jou voerstek niet vissen?

Laten we afspreken dat je dit weekend je voerstek bevist en dat we vanaf volgende week kijken wie er het eerste is. Afgesproken?

OK suc6


Voeren? ik? hier? nee hoor maar euh... Afgesproken........ prima uitgangspunt, ps als jij komend weekend eerder bent, ook prima..

Jij ook succes
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-05-2006 12:46

Ik geloof dat ik daar niet eens meer had willen vissen, en zou denken mijn tijd komt nog wel een keer.

Dan maar een ander leuk water, toch?
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

09-05-2006 13:10

Edward van Berkum schreef:Ik geloof dat ik daar niet eens meer had willen vissen, en zou denken mijn tijd komt nog wel een keer.

Dan maar een ander leuk water, toch?


gelukkig is het een fictief water
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

09-05-2006 13:17

Gert Jan Terluin schreef:Dus als er op een bepaald water 1 a 2 echt goede stekken zijn (pieken er uit) en ik ga zo'n stek bevoeren gedurende een langere periode, dan mag ik van mijn plaatselijke medevissers, die op de hoogte zijn van mijn voeractiviteiten, verwachten dat zij daar niet vissen?? Bullshit. Voeren op die manier doe je maar op een water waar je weet dat je niemand tot last bent. Op deze manier wordt er veel te veel geclaimd. Wat in mijn ogen pas écht respectloos is.
Er zijn wel andere voermethoden waarbij de plaats van voeren minder relevant is. Het gaat dan in feite enkel om aasgewenning.


Misschien is mijn gedachtengang anders door het soort water waar ik vis. Dit is voornamelijk zeer groot water of een redelijk uitgestrekt kanaal. In beide wateren is er ruimte genoeg en er zijn ook goede stekken genoeg. Bewust gebruik maken van iemand zijn moeite vind ik dan 'not done'.
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

09-05-2006 13:32

Sander van Dongen schreef:
Gert Jan Terluin schreef:Dus als er op een bepaald water 1 a 2 echt goede stekken zijn (pieken er uit) en ik ga zo'n stek bevoeren gedurende een langere periode, dan mag ik van mijn plaatselijke medevissers, die op de hoogte zijn van mijn voeractiviteiten, verwachten dat zij daar niet vissen?? Bullshit. Voeren op die manier doe je maar op een water waar je weet dat je niemand tot last bent. Op deze manier wordt er veel te veel geclaimd. Wat in mijn ogen pas écht respectloos is.
Er zijn wel andere voermethoden waarbij de plaats van voeren minder relevant is. Het gaat dan in feite enkel om aasgewenning.


Misschien is mijn gedachtengang anders door het soort water waar ik vis. Dit is voornamelijk zeer groot water of een redelijk uitgestrekt kanaal. In beide wateren is er ruimte genoeg en er zijn ook goede stekken genoeg. Bewust gebruik maken van iemand zijn moeite vind ik dan 'not done'.


Dit ben ik helemaal met je eens.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

09-05-2006 16:44

Douwe,

jammer dat men jou de mond probeert te snoeren, al weet ik ook wel dat ze dat toch niet lukt. Voor de rest ga ik mee met wat Jan zegt.

Voor de rest,

voor mij is (was, want ik vis niet meer op afgesloten water) het heel simpel. Als ik weet dat iemand zich de moeite neemt om een stek goed aan te voeren, dan blijf ik daar weg, ook al denk ik dat het een goede stek is. Als iemand weet dat ik de moeite neem om 3x per week te gaan voeren op een stek, dan verwacht ik ook dat diegene respect kan opbrengen om weg te blijven op die stek. Ik zeg verwacht, want eisen kan je het nooit. We willen allemaal graag zoveel mogelijk vangen, en het liefst ook nog een beetje in rust. Als je onderling afspraken maakt kan al heel veel ellende voorkomen worden. Dat er nog genoeg aso-volk rond wandelt aan het water die overal schijt aan hebben, tsjah, zo is het ook buíten de karpervisserji, die eikels heb je niet alleen aan de waterkant.

Chris,

jij zegt dat je zomaar overal gaat zitten. Daar zul je weinig vrienden mee maken, maarja die heb jij toch al niet dus jij hebt makkelijk lullen :lol:

Ga allemaal gewoon lekker vissen en heb respect voor elkaar. Zo hebben we allemaal het meest plezier van onze hobby. En begin nou niet meteen te schelden als er iemand op je stek zit, maar wees redelijk en leg uit dat je daar aan het voeren bent. 9 uit 10 zullen dan ook gewoon uit respect of uit fatsoen verkassen.

Groet,
Steef.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

09-05-2006 17:44

Stefan,niemand probeert hier Douwe de mond te snoeren.
Iedereen heeft het recht om zijn mening te geven,probeer hem daarbij wel te onderbouwen.

Even het volgende.
getuigd het van respect van de kant van Douwe,als klaas zijn mening geeft dat daar door douwe op word gereageerd."geen respect bij overtreding,tegenreactie al bekend".?
dacht zo van niet,die jongen gaat zoals ik het lees een andere behandeling krijgen omdat hij hier zijn mening geeft.
Is dat wederzijds respect?
Mocht ik het alweer verkeerd begrijpen dan hoor ik het graag Douwe.

Verder vind ik als iemand 1 of 2 weken intensief voert en daar in een periode van hooguit 2 weke, hij wat mij betreft alle ruimte moet kunnen krijgen om daar die periode als enige op "zijn voerstek"te vissen.
Maar om die stek enkelle maanden elk weekend op te eisen gaat me toch echt te ver.
Zowel niet voor lokale cracks of de recreant,wie ben jij om te vragen "hou er ff rekening mee dat ik hier elk weekend vis".
Mij zul je sowieso niet op zulk water vinden,maar ik bedoel dit gewoon in het algemeen.

Geef elkaar gewoon de ruimte om te doen wat we graag doen.
lekker relaxed op een karpertje wachten.
Ik zou er gek van worden als ik weken aan het voeren zou zijn en ik loop maar te denken zal er niemand op mn stek zitten??
Dan is voor mij het plezier er een heel eind vanaf.

eet ze
Mzzl Bart
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

09-05-2006 18:22

Bart jongen bespaar je de moeite.
Dit heeft geen zin meer.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

09-05-2006 18:40

Hendrik Mienstra (henk) schreef:Bart jongen bespaar je de moeite.
Dit heeft geen zin meer.


Henk vent :wink: goed advies.laat ik dat dan ook maar doen.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

09-05-2006 18:42

Haha Stefan, neen, ik heb alleen jou nog, nietwaar? :D

Ik ga niet zomaar overal zitten, dat niet. Als ik weet dat iemand een paar dagen aan het voorvoeren is, dan ga ik er ten eerste uit respect niet zitten, en ten tweede voor mezelf niet...ik wil alles zelf onder controle hebben zogezegd.

Maar als een in mijn ogen goede karperstek door iemand zogenaamd is opgeist, door simpelweg een half jaar te voeren en te vissen daar, dan heb ik er echt stront aan. Kortom, ik heb stront aan vaste stekken, zeker niet aan mensen die normaal een stek opzetten. En dat ik daar geen vrienden mee maak, interesseert me al helemaal geen hol, ik weet namelijk precies wat voor soort karpervissers ik wil kennen, en daar horen mensen die denken stekken te kunnen claimen zeer zeker niet bij.

Simon, je tweede betoog doet bij mij zelfs nog meer de broek afzakken dan de eerste! Als ik weet dat je al maanden aan het voeren bent, en als ik ga daar zitten, is dat dus NIET omdat je daar maanden aan het voeren bent, maar omdat je een in mijn ogen goede stek aan het claimen bent! Een stek waar ik het ook zie zitten, en waar ik dus ook wel een hengeltje uit zou willen smijten. Sterker nog, ik zou op zo'n stek een stuk liever gaan vissen als daar NIET iemand maandenlang aan het voeren is geweest, wat karpers vangen dan betreft....maar het is nu eenmaal zo. Jij voert nu eenmaal maanden op een stek die ik ook goed vind. Wat kan ik daar aan doen????

En ja, het is zeker met voorbedachte rade, want ik heb daar een karper zien springen, en er is -behalve iemand die denkt dat de stek zijn eigendom is, maar daar had ik stront aan- helemaal niemand die daar op dat moment een voerstek aan het opzetten is, of zit te vissen.

Hmm, aan de hand van deze discussie kan ik mooi zien hoeveel mensen het met Simon eens zijn...en zijn dat er meer dan 75 %, dan koop ik 500 kilo mais, en ga ik ook een stuk of 10 vaste stekken maken. Ik weet ook al waar. Handje per dag voldoende? En wanneer is de stek van mij? Na 1 maand? of iets langer?


m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

09-05-2006 18:44

Jaren geleden, kreeg ik geheel ongevraagd informatie van een water bekend bij Douwe, samen met de uitnodiging om eens te gaan kijken en eventueel de taktieken te bespreken voor dat stuk.

Hoe bedoel je respekt!!!... Deze man heeft meer "respekt in zijn pink" dan de meeste boarders hier in hun hele 'lichaam'

Gr Paul
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

09-05-2006 20:24

paul veenendaal1 schreef:Hoe bedoel je respekt!!!... Deze man heeft meer "respekt in zijn pink" dan de meeste boarders hier in hun hele 'lichaam'

Gr Paul



:-? ZZUCHTT :-?
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-05-2006 20:56

paul veenendaal1 schreef:
Hoe bedoel je respekt!!!... Deze man heeft meer "respekt in zijn pink" dan de meeste boarders hier in hun hele 'lichaam'

Gr Paul


Kunst hoor :o :o
Heb je de pink van Douwe wel eens goed bekeken :lol: Heeft alleen al meer herseninhoud dan menig .........
Groet'n Henk..

still growing Old.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

09-05-2006 23:50

Henk,

Ik was ook al heel royaal, ten opzichte van de meesten :lol:

Paul
vandecasteele christof
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-02-2006 22:33
Locatie: belgie

14-05-2006 23:18

ik ben van mening dat het voor iedereen hetzelfde is behalve voor mensen die geen vergunning betalen, ieder met een vergunning mag zitten waar hij wil, het is jammer dat er iemand vist op de stek dat je gemaakt hebt, dat is nu eenmaal een jammerlijk nadeel, heb het zelf meegemaakt het is zeker niet leuk maar gewoon niets aan te doen, je kan enkel rekenen op de goedwil van mensen die het echt weten dat je daar een voersessie gedaan hebt of er je vaste stek van gemaakt hebt, maar dat weet bijlange niet iedere karpervissen van de andere..
hengelbelangen ijzervalei