Waar gaat dit toch heen??


Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

08-05-2006 18:09

Sorry Simon,
Maar "vaste stekken" komt in mijn karperwoordenboek niet voor. Met andere woorden: Als ik langs jouw water af loop, en ik vind jouw "vaste stek" een goede karperstek, dan zal ik er zeker gaan zitten. Het zou verdorie lekker makkelijk worden, de beste stekken van een water claimen door er gewoon af en toe een beetje te gaan voeren! Je kan je verhaal wel kracht proberen bij te zetten met "PLEURIS stekkenpezers", maar als jij op die manier denkt dat een stek van jou is, ben je geen haar beter hoor. Goed idee van je, om instant te gaan vissen. Is er in ieder geval weer één minder in vaste-stekken-land. Nu de rest nog.

Met mensen die een stek voor een paar dagen (of iets langer) aanvoeren hou je natuurlijk wel een beetje rekening, maar mensen die denken dat ze een stek kunnen opeisen omdat ze al maanden aan het voeren en vissen zijn op die stek, kunnen van mij lekker de klei in zakken.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

08-05-2006 18:17

als ik het zo lees,zijn er enkelingen die claimen/die het goed vinden dat er geclaimd word........er is nog genoeg fatsoen bij de vissers,ooit zat ik op hans wowijs zijn voerplek en wat deed de man??..... de man gaf me aanwijzingen waar te leggen,dat is pas een topper!!!!
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

08-05-2006 18:35

gewoon voeren overdag werkt het beste voor mij :lol:
dan denken ze teminste hiero van ja prutser overdag voeren zal wel niks worden en ondertussen dus wel rustig voeren.
maar dit jaar ga ik groter water bezoeken gelukkig :lol:
mvg Jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gijs Vennix
Berichten: 110
Lid geworden op: 23-04-2006 20:51
Locatie: diessen

08-05-2006 18:44

ik zouw op je stek eeen bortje met '' pas op nat'' neer zetten :lol:
Moto: Vange Wat Je Vangen Kan
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

08-05-2006 19:15

Je verhaal begint mooi Daaf.
maar eindigt erg sober.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

08-05-2006 19:49

Douwe Bijlsma schreef:Zodra je met een controlerende taak naar de waterkant gaat moet je er wel vanuit gaan dat jou gedrag niet de oorzaak mag zijn van een escalatie.
Dat is een totaal andere benadering dan ik als visser zal doen.


Douwe begrijp ik hieruit dat jij het als visser dus niet erg vindt als er een escalatie plaatsvind, wat het gevolg is van jouw gedrag?

Ik zou beide niet goedkeuren. Zoals ik het hier lees kunnen we jou dus met twee verschillende "gezichten" tegenkomen.

groeten Henk,
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

08-05-2006 20:07

Voorvoeren........... waarom???
Claimen...... ook waarom als er een plekkie vrij is ga je zitten zo niet ga je naar het volgende water of ...sluit je aan in de rij. :P

Pezen...... ja altijd, stel ik kom aan bij een water met een hoge bezetting en een beperkt aantal stekken. :wink:

99% zeker dat ik op iemand ZIJN plekkie zit. :o
Dikke pech :D had je net als ik maar op maandag moeten gaan zitten om op vrijdag te kunnen vissen :D :D

Uit eigen ervaring: drie weken een stek opgebouwd op een kanaal, is de dag er eindelijk ligt er een binnenvaartschip bovenop. :o :(
Balen ja echt wel maar ik ga er dan maar vanuit dat de schipper dit niet met opzet heeft gedaan. :)

Wil ik perse voorvoeren zoek ik een water uit wat zich daarvoor leent, al zijn die er niet veel hier in de buurt.

Doe ik dit op een van de bekendere wateren weet ik dat er iemand op zit en heb ik geluk als de plek vrij is en niet andersom
't is stil aan de waterkant
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-05-2006 20:19

Hendrik, ik zal mij van verdere discussie onthouden, lijkt mij in deze gewoon verstandiger.
Vissen is een hobby, geen religie!
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

08-05-2006 20:27

als je last heb van mensen op ''jou'' stek kan je ook gewoon proberen om een aantal dagen vrij te maken en dan dagen achter elkaar vissen en dan voeren

werkt minder dan dat je een week(weken) van te voren voert maarjah als er dan iemand op de geplande stek zit heb je helemaal nix
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-05-2006 21:17

Niet iedereen heeft de tijd om zo maar een aantal dagen achter elkaar te zitten.
Daarbij room ik liever in één nacht mijn voerplek af dan dat ik instant drie dagen moet zitten voor het zelfde aantal vissen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

08-05-2006 21:23

Hendrik Mienstra (henk) schreef:
Douwe Bijlsma schreef:Zodra je met een controlerende taak naar de waterkant gaat moet je er wel vanuit gaan dat jou gedrag niet de oorzaak mag zijn van een escalatie.
Dat is een totaal andere benadering dan ik als visser zal doen.


Douwe begrijp ik hieruit dat jij het als visser dus niet erg vindt als er een escalatie plaatsvind, wat het gevolg is van jouw gedrag?

Ik zou beide niet goedkeuren. Zoals ik het hier lees kunnen we jou dus met twee verschillende "gezichten" tegenkomen.

groeten Henk,

Henk.
Ik denk namelijk niet dat douwe bedoelt om met twee gezichten aan de waterkant te vissen /controleren.
Wat Douwe bedoelt ,is dat hij een functie vervult als controleur van zijn HSV en daarin ook een PR rol vervult.
Dus eigelijk het visite kaartje van de HSV.
Daarom kan hij zijn controlerende taken niet laten escaleren. Zowel niet voor zijn HSV,PR of zijn eigen persoon.

Zoals je dan ook wel gelezen heb.maakt Douwe ook afspraken met diverse vissende partijen zonder escalatie,s te hebben.Is het anders dan kan hij altijd nog naar de telefoon grijpen voor verdere stappen.En dan heeft hij zijn taak als controleur goed vervult.

douwe als visser en buiten zijn functie als controleur.
Meen ik zoals hij eerder aangeefde een wederzijds respect te hebbenvoor vissers/mensen die hem behandelen als gelijke.
Doet men dat niet.dan geef ik Douwe geen ongelijk om die vissers woordelijk een draai om de oren te geven.
wat hij als controleur een heel traject met de mensen/vissers moet doorlopen doormiddel van afspraken maken en toezicht houden op de naleving ervan.
kan Douwe in een hand omdraai doen buiten zijn functie als er geen wederzijds respect is .
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

08-05-2006 21:40

waar het op neer komt,claim geen stek.....dan is iedereen gelukkig 8)
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

08-05-2006 21:50

Juist Barry :wink:
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

08-05-2006 21:50

barry stevens schreef:waar het op neer komt,claim geen stek.....dan is iedereen gelukkig 8)


helemaal mee eens barry.
mag wat mij betreft de eind conclusie zijn :wink:
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Erik Romp
Berichten: 42
Lid geworden op: 06-05-2005 19:14
Locatie: Renswoude

08-05-2006 21:57

het is natuurlijk wel zo, dat als je een water neemt dat er altijd hotspots uit springen, en dat die door meerdere karpervissers uitbundig worden bevoerd. Ook in het water waar ik altijd vis komen andere karpervissers. Wat wij doen, is proberen onder elkaar afspraken te maken, over voeren en stek. en als er toevallig een ander op de stek zit waar ik altijd voer, zal ik wel vragen of hij er rekening mee wil houden dat ik er altijd in het weekend zit. wat ik wel een keer gedaan heb is dat er een mooi weer visser op voorn en brasem zat met een vaste hengel. Een echte prutser. Toen heb ik mijn tent en aller andere atributen alvast klaar gemaakt en gewacht tot hij zijn spullen weer op ging ruimen, wel met de nodige uitleg natuurlijk
weet je wat het is.......`t is meer water dan vis.
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

08-05-2006 22:01

william van den broek schreef:kan Douwe in een hand omdraai doen buiten zijn functie als er geen wederzijds respect is .


Buiten zijn functie schrijf jij, nu het volgende:
De week erop zelfde vissers nu is Douwe in functie als controleur, diezelfde vissers hebben een probleem met andere vissers(ook niet de makkelijksten). Nu de vraag aan jou: Komt Douwe dan geloofwaardig over als vredestichter?

Ik vind dat je als controleur ALTIJD een voorbeeldfunctie hebt, maakt niet uit als hij vist of controleert. Daar is het mij om te doen.

En begrijp me goed ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten, want dat hij een goede kennis van allerlei zaken heeft is hier algemeen bekend.

groeten Henk,
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

08-05-2006 22:47

Henk
Een politie agent buiten functie rijd ook wel eens te hard.
Ook al heeft hij een voorbeeld functie.
Gemeentelijke Ambtenaren sjoemelen ook met declaraties en /of met bepaalde vergunningen.Ook al hebben die ook een voorbeeld funcie.
Dat een Penningmeester van een vereniging de verenigingskas leeghaald Terwijl hij in functie is en ook een voorbeeld functie heeft om met geld om te gaan.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
En inderdaad ,mensen met een functie hebben ook het voorbeeld te geven.
Maar dat wil niet zeggen dat het voor de gewone man ook niet geld.
Ook die kunnen het voorbeeld geven van hoe het niet moet.
En ik weet zeker dat Douwe in zijn functie heus wel de grens weet tot hoever hij kan gaan .
Zowel voor zijn vereniging als voor zijn eigen persoon.

groetels 8) 8)
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Simon de Vries
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-02-2006 22:54

08-05-2006 23:07

kevin walravens schreef:
william van den broek schreef:Als ik toevallig als ontwetende op een stek zit te vissen dan heb ik kans dat ik word uitgeblaft door jou ?
Knap hoor.


Ik had het er natuurlijk over als je het van elkaar weet.


Volgens mij begrepen jullie niet echt wat ik bedoelde met stekkenpezers!
Diegene die ik dus op mijn stek aantrof die wist dat ik daar al een paar maandjes aan het vissen en voeren was en ging dus leuk op precies dezelfde plek zitten. Dus met voorbedachte rade!

Oja, en ik heb er geen probleem mee als ik iemand tegen komt die op mijn stek zit te vissen zonder dat hij wist dat ik daar voerde of viste. Dan laat ik hem ook lekker zijn gang gaan. Ik gun iedereen en ook iedereen (dus ook de instant vissers) zijn vissie!

Maar verder zal ik mij er niet meer druk om maken want het heeft toch geen nut. Ik zal in het vervolg gewoon mijn kop om draaien en weer een ander plekkie gaan zoeken. je kan er lang en breed over discussieren maar iedereen blijft toch bij zijn mening. En vissers zullen er ook blijven komen of je nou wil of niet.

IEDEREEN een goede vangst dit seizoen en tot Laterzzzzzzzzzzzzzz...
----- Eigenwijs is ook Wijs -----
karel meester
Berichten: 56
Lid geworden op: 24-02-2005 09:33

08-05-2006 23:16

Douwe Bijlsma schreef:Hendrik, ik zal mij van verdere discussie onthouden, lijkt mij in deze gewoon verstandiger.


Ik had wel een beetje meer weerstand verwacht.
Douwe heeft 2918 keer een bericht gepost, en veel mensen het vuur aan de schenen gelegd. ( niet dat dit verkeerd is )
Maar nu hij zelf een keer onder de loep word genomen, geeft hij het op.
Je van verdere discussie onthouden,omdat dat verstandiger is, vind ik bijzonder.
Volgens mij is hij dagelijks meerdere uren bezig op diverse forums, met verbeteren ,aanvullen , e.d.
Waarom dan opgeven als je zelf een keer aan de beurt bent ?
De discussie liep wel lekker.

William
Het is mooi dat je zo begaan bent, met iemand die onderwerp van discussie is ,maar je komt niet verder dan woorden als:
ik weet zeker dat Douwe .
Ik denk namelijk niet dat douwe bedoelt.
Wat Douwe bedoelt e.d.
Mischien kan deze man ( na 2918 berichten ) zichzelf prima uitdrukken.
We weten dan zeker wat er bedoelt wordt.
Laatst gewijzigd door karel meester op 09-05-2006 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

08-05-2006 23:20

Dus simon.
Nu word het moeilijk he.
Als ik je goed begrijp is het zo dat,als jij een paar maanden een voerplek heb.
Dan mogen de mensen die jou kennen al is het van gezicht tot naam al die maanden niet op die stek vissen.
Nu blijf je in mijn ogen claimen,en dat is geen wederzijds respect.

Karel met alle respect .
ik zie het alleen anders in deze discussie.
Maar ik zal de laatste zijn om jullie van een antwoord te onthouden
En zal mij er verder buiten laten.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

08-05-2006 23:39

Wanneer je van November tot April (een half jaar!?!!) voor voert kun je
er bijna zéker van zijn er in die tijd wel iemand op 'je stek' gaat vissen...

Ik denk ook dat er in Nederland niet veel plekken zullen zijn waar in een
half jaar tijd door helemaal niemand behalve jij gevist zal worden.

face it, wanneer je jezelf een stukje water toe-eigent dat simpelweg niet
van jou is loop je het risico dat er iemand anders zal vissen. Het is nu aan
de ander om respect te hebben voor de moeite die jij in je stek gestoken
hebt. Komt er toch iemand op je stek terecht heb je geen poot om op te
staan.

Wanneer ik perongeluk op iemands stek vis zal ik nooit vrijwillig
opruimen.

Wanneer ik weet dat iemand ergens een voerstek aan het opbouwen is
zal ik daar daarintegen ook zeker niet gaan vissen.

Grs seb!
Laatst gewijzigd door Sebastian Huvenaars op 08-05-2006 23:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

08-05-2006 23:45

William,

Zou jij mij eens kunnen uitleggen wat jij bedoeld met:

[quote]Ook die kunnen het voorbeeld geven van hoe het niet moet.


En ook op mijn vorige vraag aan jou heb je nog geen duidelijk antwoord gegeven. Ben je daar vrij in overigens, maar ben nieuwsgierig naar jouw mening.

groeten henk,
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

09-05-2006 00:05

Henk
Die zin lijkt mij méér als duidelijk .Daar hoeft geen verdere uitleg voor gegeven te worden.
En als antwoord op je vraag die je stelde.Verwijs ik je naar mijn laatste twee zinnen in reactie op jou vraag.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

09-05-2006 00:30

William het zal hem ongetwijfeld aan mij liggen maar ik begrijp helemaal niets van jou. Die vraag van mij kun je met een ja of nee beantwoorden met een eventuele motivatie erbij. Ik heb je posting meerdere malen gelezen maar ik kan er niet een duidelijk antwoord uit opmaken. Wat mij betreft beeindigen we hier onze discussie en uiteraard no hard feelings.

groeten Henk,
jan van kranenburg

09-05-2006 01:49

Douwe Bijlsma schreef:Hendrik, ik zal mij van verdere discussie onthouden, lijkt mij in deze gewoon verstandiger.


Zeer verstandig, Douwe.

Je hebt 't in feite al TE lang volgehouden.
Als men je niet wil of kan begrijpen, jammer toch?