Kappen of niet?


Plaats reactie
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

01-05-2006 18:37

Hoi,

Ik vis nu zo'n 13 jaar op karper en ik word er een beetje zat van.

Nu loop ik al een paar maanden met deze gedachte. Het irritante stekkenpezen, toenemende drukte, het eeuwige gesjouw met al die troep, de vele uren tijd... Allemaal redenen waarom ik het niet zo leuk meer vind.

Nu heb ik wel ontdekt dat ik penvissen echt geweldig vind :P
Rugzakje, stoeltje, netje en gaan met die banaan. Je bent vrij om te gaan waar je wilt, actief bezig, 't is spannend en het vangt er niet minder om.

Nu de vraag aan de ervaren mensen. Zal ik de hele statische mik te koop aanbieden of is dit een of andere fase. Aan de ene kant wil ik gewoon alles wegdoen (kan ik gelijk mijn huis heeel mooi inrichten), maar aan de andere kant ben ik bang dat ik na een jaar of wat spijt krijg.

Iemand ideeen?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-05-2006 18:47

Wij kunnen dat niet beslissen, alleen jij kan dat. Ik zou zowieso wel even wachten tot je besluit alles weg te doen. Als het een fase zou zijn, zou je na verloop van enige tijd wel weten of je verder wilt gaan of niet.

Ik adviseer je gewoon even te wachten, wat vaker te gaan penvissen en voordat je besluit alles weg te doen nog 1 x statisch vissen en dan op dat moment afwegen welke van de 2 jij leuker vindt.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

01-05-2006 18:48

Zet het gewoon weg,ik heb ook een tijdje pauze gehad.Is prima bevallen.

Spullen heb je al,dus eet geen brood meer.Als je het verkoopt krijg je er een schijtbeetje voor terug.En als je spijt krijgt betaal je weer de hoofdprijs.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

01-05-2006 18:51

degene die mij kennen weten wat voor passie ik voor het karpervissen heb/had,het werd een obsessie....en het inpakken,uitpakken ging me ook tegenstaan.Na 2.5 jaar niks meer ermee te hebben gehad,heb ik de draad weer opgepakt,op een manier dat het nog lang leuk blijft....beetje voeren,nachies pakken.Toch ferenc?

stond op het punt de hele zooi te verkopen,maar ja.... en dan.Dan heb je centen en gaat het ook op aan andere dingen,als je het geld niet nodig heb.....zet je spullen aan de kant.Zo zie je maar....me cjw-tjes en me fox rx digitaal zijn nog top spullen na al die tijd,het vreet geen brood.

Zie het plezier er weer in en niet dat moeten presteren wat nu vaak het geval is,zal geen namen noemen
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

01-05-2006 19:20

Zoek een uitdaging; koop een boot, ga (wat vaker) naar het buitenland/andere landen (kan heel leuk en spannend zijn) of ga gewoon penvissen :)
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Harald Bremmer

01-05-2006 19:22

ga penvissen. :wink:
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

01-05-2006 19:28

barry stevens schreef:,op een manier dat het nog lang leuk blijft....beetje voeren,nachies pakken.Toch ferenc?



Poepoe...wat een lol elke keer :lol: blank na blank in een ongure buurt. :wink:
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

01-05-2006 19:49

Ik denk dat je spijt gaat krijgen als je je statische spullen zou gaan verkopen, zoals hier al eerder werd geschreven je beurt weinig en zou er bij een eventuele herstart weer duur aanmoeten. Gooi het allemaal op een lager pitje dat statische vissen en ga lekker pennen.

Verkopen kan altijd nog, of je moet heel erge honger hebben, maar ik vrees dat je die daar niet mee kunt stillen.

Niet verkopen Raymon je gaat spijt krijgen.

Groet Henk
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

01-05-2006 20:00

ferenc van de vorstenbosc schreef:
barry stevens schreef:,op een manier dat het nog lang leuk blijft....beetje voeren,nachies pakken.Toch ferenc?



Poepoe...wat een lol elke keer :lol: blank na blank in een ongure buurt. :wink:



is toch leuk,je moet een beetje integreren.Marokkaanyjes die met vlindermessen aan het zwaaien zijn,over nederlandse chickies lullen alsof het vuilnis is en een gigantische troep achter laten bij de vuilnisbak,oa drankflessen,valt mee toch
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-05-2006 20:04

barry stevens schreef:
ferenc van de vorstenbosc schreef:
barry stevens schreef:,op een manier dat het nog lang leuk blijft....beetje voeren,nachies pakken.Toch ferenc?



Poepoe...wat een lol elke keer :lol: blank na blank in een ongure buurt. :wink:



is toch leuk,je moet een beetje integreren.Marokkaanyjes die met vlindermessen aan het zwaaien zijn,over nederlandse chickies lullen alsof het vuilnis is en een gigantische troep achter laten bij de vuilnisbak,oa drankflessen,valt mee toch


je vergeet de pistolen :lol:
Gebruikersavatar
raymond de man
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-03-2005 12:16
Locatie: zuid holland

01-05-2006 20:14

Zou het niet weg doen heb ik ook 6 jaar geleden gedaan.
Maar had na een halfjaar al gruwelijke spijt ervan.
Gewoon in hoekje zetten en lekker gaan pennen.
Komt vanzelf wel weer zeker weten.
Eenmaal besmet met het karpervissen gaat nooit meer over. :D



mvg ray
Laatst gewijzigd door raymond de man op 01-05-2006 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
my lifestyle determines my deathstyle.

R.I.P. CLIVE BURTON
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

01-05-2006 20:17

Ik heb mijn hengels nu ook al 2 jaar opgeborgen op zolder. Misschien dat ik volgend jaar wel weer aan het vissen kom of het jaar daarna.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-05-2006 20:27

Raymon,

Het lijkt alsof ik mezelf hoor praten, maar dan 5 jaar geleden. Huisje boompje beestje wordt belangrijker en je stuift jezelf voorbij. Ik was het destijds ook zat, wellicht toendertijd ook een beetje de schuld van mijn oude vismaat die ook zijn boeltje verkocht. Ik zie de spullen nog de straat uit gereden worden, dat gevoel wil ik nooit meer ervaren. Ik heb ruim 2 jaar gefeest en met heel wat vrouwen door heel Nederland het bed mogen delen. Maar telkens wanneer ik even thuis was, dan keek ik altijd wel even op de karperwereld, of ik was op zoek naar karper gerelateerde artikelen. Ik heb het toendertijd nooit los kunnen laten, en het toen ik eenmaal gesetteld was en een eigen huisje had met een meissie, toen wist ik één ding zeker. Het verkopen van mijn karperset is nooit een fout geweest, maar gewoon een fasen in mijn leven. Ik heb in die tijd dingen meegemaakt die ik nooit zou willen missen. Nu 5 jaar later en een hele nieuwe set spullen verder weet ik één ding zeker, het vissen is er altijd geweest en zal ook nooit meer weggaan. Mijn vader en opa hebben het mij ooit geleerd, mijn broertje heeft het mij laten proeven en ikzelf kan het nooit meer loslaten. Alleen dat water al, het blijft trekken Ray.

Mijn advies, zet het weg. Ga lol maken en pak zo nu en dan je hengels eens. Ga eens een ander water bevissen, waar er geen concurentie is en weinig controle. Een water waar je je ding kan doen....

Verkoop het niet, je krijgt er echt spijt van. Ennuhh weg is weg hé!!!

:wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

01-05-2006 21:28

Mourad Aviara schreef:
barry stevens schreef:
ferenc van de vorstenbosc schreef:
barry stevens schreef:,op een manier dat het nog lang leuk blijft....beetje voeren,nachies pakken.Toch ferenc?



Poepoe...wat een lol elke keer :lol: blank na blank in een ongure buurt. :wink:



is toch leuk,je moet een beetje integreren.Marokkaanyjes die met vlindermessen aan het zwaaien zijn,over nederlandse chickies lullen alsof het vuilnis is en een gigantische troep achter laten bij de vuilnisbak,oa drankflessen,valt mee toch


je vergeet de pistolen :lol:



Daar hadden ze het wel over,en over at hun matties hun op zou halen als ze uit de bak kwamen :lol: gangsta's
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

01-05-2006 22:09

ik zat vroeger tot mijn vanaf mijn 4de jaar tot mijn 17de ook bijna elk weekend aan het water....en 4 weken zomervakantie. ( me ouders hadden een boot )

daarna ook gefeest, gewerkt...huisje boompje beestje en het vissen 2 jaar geleden weer opgepakt ( na 10 jaar niet gevist te hebben ) met me oude ultimate setje en het rodpodje die inmiddels uit elkaar viel.

vorig jaar een setje 2de handse sportexjes gekocht een setje goede molens, nieuwe piepers etc etc....inmiddels me complete visspul bijna weer bij elkaar...ik vis ook niet echt veel en soms ben ik het ook zat maar ik zou me set ook niet zomaar de deur uitdoen.

ps: met een sack and seat, schepnetje en een penhengel is voor de voor een paar uurtjes ook super.....lekker rustige stekjes opzoeken, kleine slootjes etc etc....zonsonder/opgang erbij heerlijk.
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

01-05-2006 22:17

Je spul verkopen zou ik niet doen. Dat zou ik pas doen als ik 3 jaar niet meer aan vissen had gedacht. Maar aangezien je nog gaat penvissen zou ik dat lekker blijven doen, wanneer je zin hebt.
Op een keer kom je toch weer een water tegen waar je kan statisch vissen zoals jij dat wil zonder al die ergernissen en dan ben je blij dat je niet al je spullen opnieuw moet kopen :)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-05-2006 07:17

als er genoeg kappen wordt het vanzelf weeer rustig...
Peter Bruil
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-11-2004 22:59
Locatie: Doetinchem

02-05-2006 08:43

Ik heb dit ook gehad een paar jaar geleden. Nu ben ik blij dat ik alles weer terug heb voor de statische visserij.

Penvissen kun je zo gaan doen en als je je spullen voor de statische visserij laat staan dan kun je dat ook zo weer op pakken als je wilt.

Ik heb er toendertijd spijt van gekregen, ik had nooit alles weg moeten doen.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-05-2006 09:40

niet kappen... krijg je later echt spijt van en dan moet je je inboedel verkopen om weer hengels e.d. te kopen :-?

Ik heb heel wat mensen zien kappen, 80% kocht binnen 2 jaar alles nieuw en verspilde dus allen een hoop geld.....

Ik heb zelf ook 2 jaar alleen nog maar mat de penhengel gelopen, nu vis ik zelfs weer tussen de massa op het KK met de statische stokken... Het kan raar lopen!

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

02-05-2006 09:43

Raymond
Het verhaal van jou komt me bekend voor.
Dit jr ook alleen nog maar met pennetje gevist,en had ook het idee om het rustig aan te gaan doen dit jr,maar nu het weer lekker weer wordt begint het weer behoorlijk te jeuken en ga ik in ieder geval Vrijdag en mischien Zaterdag toch maar weer een nachtje statisch vissen.
De reden dat ik er aanvankelijk geen zin meer in had zijn voor mij ook de randverschijnselen die bij het karpervissen schijnen te horen en de invloed die het karpervissen op je gezins leven kan hebben.
Maar ik vis nu al 26 jr op karper,soms een jr fanatiek en er zijn ook jren tussen geweest dat ik amper naar mijn hengels gekeken heb,maar toch komt er dan weer een periode dat ik gewoon moet vissen,af en toe denk ik wel eens dat het karpervissen een genetishe afwijking is.
Mijn advies naar jou is dus zeker je spullen nog niet verkopen,zie het op zijn minst nog een jr aan,als je al zo lang op karper vist komt die zin na een periode zeker weer terug.
Mischien kan het ook helpen om de zin weer terug te krijgen om eens ander water op te zoeken,bijv een water waar bijna niet gevist wordt.
Lekker pionieren op een onbekend water met onbekende vissen,de eerste vissen die je dan vangt ook al zijn ze vaak niet groot kunnen een enorme bevrediging geven.
Gr Mark
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

02-05-2006 16:04

Niet doen Schra, spijt zal je deel zijn.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

02-05-2006 16:36

Can't keep a good man down Gideon :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

02-05-2006 19:42

Ik zou zeggen, kap ermee, weer een beetje meer rust aan de waterkant :D

Maar even serieus, zoals de anderen ook al zeiden, zet je hele statische handeltje in een hoek van de schuur en neem gewoon een pauze. Stel dat je het na een jaar ( of twee ) nog steeds niet ziet zitten, dan kun je de hele handel alsnog verpatsen.
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

04-05-2006 11:00

Ik wissel het af, dan met de pen of korst en dan weer eens statisch!
Verkoop het niet want het gaat weer jeuken.....
Het zit in je bloed, anders was je er niet zolang mee door gegaan!
Zie maar eens naar je vrouw.....die wil je zo nu en dan ook wel verkopen...(ikke wel) maar na een poosje gaat dat wel weer over en ben je blij dat ze er nog is! (ikke wel).....lol
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Plaats reactie